KetogaN skrev:2127230Jag skulle vilja antingen mer diagonaler eller mer rakt, nu känns det lite som varken eller. Mindre centrering av huvudobjekten. Balansen mellan olika element i bilden skall (enligt mitt tycke) inte delas på mitten, försök mer med tredjedelsregeln eller gyllene snittet.
Det gäller dina bilder överlag.
Missförstå mig inte, jag har hittat bilder jag tycker är fina, detta är bara konstruktiv kritik.
Med Vänliga Hälsningar
/Karl
Absolut. Använder ofta diagonaler, dock passar det sig inte med mer "diagonal" i exempelvis fönsterbilderna, särskilt inte i den bilden där du har ett sam- och linjespel med takbjälkarna, IMHO, om det är det du menar? Vidare är gyllene snittet oftast något jag strävar efter att använda om än inte alltid. Just därför förstår jag inte vilka bilder du syftar på. Intet av det du nämner är något "nytt" för mig. Frånsett produktbilderna finns det INGET foto som har ett huvudobjekt centrerat, inget av övriga kort har heller något som är delat på mitten utan följer i mångt och mycket tredjedelsindelning, vilket därför gör det du säger mycket lustigt. Har jag missat något?