Diskutera Digital Fotografering här

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZS1000S
Mheel skrev:
2140588 Någon som vet om Canon har världsgaranti på sina prylar. Har läst någonstans om att dom har det på tillbehör objektiv m.m. men inte på husen. Ska ner till kambodja i januari och mellanlandar i singapore så jag tänkte köpa lite utrustning där.

//Mheel

Det är vad jag också har hört.
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Mheel skrev:
2140588 Någon som vet om Canon har världsgaranti på sina prylar. Har läst någonstans om att dom har det på tillbehör objektiv m.m. men inte på husen. Ska ner till kambodja i januari och mellanlandar i singapore så jag tänkte köpa lite utrustning där.

//Mheel

Så är det, vad jag har hört. Lite sunkit faktiskt :-( Kunde gott gälla husen också. Sen kan man ju alltid försöka charma den lokale canon-handlaren om ngt skulle vara sönder...om man nu har köpt hus utomlands.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Som det känns nu...så står det mellan 350D och Dynax 5D/7D....
jag måste bestämma mig och då faller valet på dom. 350D med batterigrepp naturligtvis.

Dynaxen för inbyggd IS och det är guld värt. SONY tar över KM´s produktion och linje så objektiv kommer att finnas även i framtiden.

Känns som att det är en vettig nivå att starta på med systemare.
 

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Såld :(
Micke O skrev:
2140516 Dåligt. Mycket brus. Tyvärr hittar jag inte länken. Dessutom är det nog lättare att få tag i beggad optik till Canon och Nikon.

Angående AF på D70, menar ni samma som 20D eller som 350D?



Fan är det så. I testerna hade den fått väldigt bra betyg. Va mycke som va precis som canon 350d.
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
JKay skrev:
2140997 Som det känns nu...så står det mellan 350D och Dynax 5D/7D....
jag måste bestämma mig och då faller valet på dom. 350D med batterigrepp naturligtvis.

Dynaxen för inbyggd IS och det är guld värt. SONY tar över KM´s produktion och linje så objektiv kommer att finnas även i framtiden.

Känns som att det är en vettig nivå att starta på med systemare.

Kolla utbudet av begagnade objektiv innan du bestämmer dig. Twinner bytte väl från KM till canon pga svårighet att hitta beggade objektiv.
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Micke O skrev:
2138827 Men vänta nu här - 300D är en 10D reducerad på bl a blixtexponeringskompensation!

Om du ska plåta action kommer du sannolikt att vilja snabbt kunna byta AF-punkt, det kan man inte med 10D/300D där man måste hålla in en knapp och rulla på ett hjul för att ta sig runt bland AF-punkterna. Det funkar men går inte übersnabbt :)

Har 20D alltså ett separat hjul för AF inställningar? Likt gamla analoga EOS 50? (min enda referens..eftersom jag har den). 350D är ju också pilla på knappen o sedan använda hjulet..grr..inte så bra i snabba situationer (eller har jag massuppfittat helt? ;))

Thundercat skrev:
2141286 Kolla utbudet av begagnade objektiv innan du bestämmer dig. Twinner bytte väl från KM till canon pga svårighet att hitta beggade objektiv.

Katten, hur gick bröllopsbilderna? Nyfiken
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Thundercat skrev:
2142385 Har fått till ett par bra bilder, håller på att välja ut de bästa sen skall jag justera bilderna lite. Var väldigt svårt att fota sol och lite disigt.

Okej :) vore kul att se..men förstår om du inte kan lägga upp dem såhär :tummenupp

KetogaN skrev:
2142461 Den har en liten mini joystick, inget hjul. :)

I see, får la kolla in den nästa gång jag är ute o fönstershoppar ;)
 

MikkE

Guest
Thundercat skrev:
2143194 Jag kan inte lägga ut bilder på dem utan att fråga iaf.
men en bild på brudbuketten kan jag bjuda på. :tungan
Har redan sagt det på msn, men jag tycker att det ser läckert ut med svartvit bakgrund som gör att blommornas färger framträder tydligare.
 

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
PGH skrev:
2140860 Så är det, vad jag har hört. Lite sunkit faktiskt :-( Kunde gott gälla husen också. Sen kan man ju alltid försöka charma den lokale canon-handlaren om ngt skulle vara sönder...om man nu har köpt hus utomlands.

Mailade canon om detta och frågade om canon 30D och fick svar att det var världsgaranti på huset också. Ringde dom och frågade om detta verkligen stämde, fick svar att det gjorde det inte. Men dom fixade för det mesta det ändå på goodwill. Så frågan är om man ändå ska köpa kameran i singapore och chansa på att det löser sig. Har ett mail från canon som tydligt säger att det är världsgaranti. Som man kan visa vid en ev. bråk. Vad tycker ni??
Eller jag ska ta kameran från tyskland och sen köpa tillbehören i singapore.

//Mheel
 

Hygge

Smurf
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Gingri
Hoj
Lifan LF125-T6
Tjena! Fotade lite amatör racing på Anderstorp igår. Det var ett gäng Porsche, BMW Audi osv som fläskade på runt bananen. Här är ett smakprov på vad jag tror är en Opel speedster?? Va tycks? / Hygge
 

Bifogat

  • racerbilen.jpg
    racerbilen.jpg
    109.8 KB · Visningar: 61

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Halloj! :)

En dum fråga från en PS-nybörjare..
Hur bär man sej åt för att få svartvit bakgrund i en bild, men själva objektet i färg?
Som brudbuketten några inlägg tidigare. :va

Grymt snyggt ju. :)

Tack på förhand.
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Tja på er!

Tog en bild härom dagen på Übern :)
Vad tycker ni? E den bra? För ljus? Mörk? osv osv
 

Bifogat

  • Über_2wtmk.jpg
    Über_2wtmk.jpg
    72.4 KB · Visningar: 298

Bikeboy500

{-_-}
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Ghétebork
Hoj
Yamasaurus RD500, Honda CR500, Yamaha TZR250
Panos skrev:
2155574 Tja på er!

Tog en bild härom dagen på Übern :)
Vad tycker ni? E den bra? För ljus? Mörk? osv osv

Den e bra och den e både för mörk och för ljus...
Svårt motiv, starkt solljus från sidan, svart hoj, svart motor som mestadels är i skugga. Jag hade nog provat att ge den en liten upplättningsblixt för att få lite detaljer i motorn. Fast sånt är ju lätt att sitta hemma framför skärmen att konstatera.
Sen tycker jag nog att bilden hade blivit snyggare om du städat undan hjälm och ryggsäck först.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top