KetogaN skrev:2170608Varför lägga upp bilder som du inte är riktigt nöjd med om du nu fotar för din egen skull?
/Karl
mr_rockster skrev:2170701Jag lägger upp alla bilder som är av "godkänd" kvalitet. Sedan tycker jag själv att det alltid blir ett knippe "kanonbilder". När jag lägger ut bilder på sidan så är de alltid ored, komprimerade etc, när någon sedan väljer att köpa så redigerar jag just den bilden innan jag skickar iväg för framkallning.
mr_rockster skrev:2170638Vad tar ni för en bild från en bandag då? Jämför A4 priser? Jag tar 129:- inkl. moms, något som jag eg. nästan tycker är för billigt. Många som köpt bilder har däremot återkommit. Tycker att 149:- SKA man eg. ha för en 21x30 bild.
- Johan
KetogaN skrev:2170767Jag tycker bara att det redan finns så många som tar "dussin" bilder och spyr ut dom över åkarna. Roligare en högre kvalitet och få bilder.
Men det är min högst personliga åsikt och inte menat som kritik om någon nu tar åt sig.
Jag fotar som sagt enbart för min egen skull och inte för att så många som möjligt ska få se sig själv på bild.
/Karl
KetogaN skrev:2170408Jag tar betydligt mer för en fullsize digital bild ur min kamera, prova lägg på en nolla. Och då får man inte använda den hur som helst heller.
Men det är ju upp till var och en och hur pass man värderar sina bilder.
Jag kör hellre några få kanonbilder än 200 liknande bilder i medelmåttig kvalite.
(jag är inte ute efter att sälja, utan tar bilder för min egen skull)
/Karl
Nursey skrev:2174961Ni som har Canon 70-200/2.8L image-stabilized objektivet..märker ni av att det låser sig då man panorerar ibland..liksom segar för att sedan hoppa till? Eller hade jag bara otur då jag knäppte...ca 15 000ggr ?
Märkte det sist jag var ute o busade också..
KetogaN skrev:2175024Men Nursey.. Du får ju iaf öppna manualen och titta när du handlar ett så dyrt objektiv.
Om du slår om switchen "stabilizer mode" till läge 2 så stabiliserar den endast i höjdled, det underlättar (är en förutsättning) när man panorerar..
/Karl
Clifton skrev:2176499Har äntligen fått min kamera nu. Men nu ska man bara börja lära sig fota ordenligt. va ute med flickan o fotade lite igår o blev rätt nöjd med resultatet för att vara andra gången jag fota.
sen så ska jag nog köpa nåt mer objektiv men vet inte riktigt vilket än.
Här är lite av resultatet igår iallfall
http://www.modellbilder.se/photosession.php?id=10633&back=photosessions.php?
twinner skrev:2177306Fint Clifton!! Kamera rockar
Själv testade jag lite foto i regning miljö idag=) svårt att få till det...
WestW skrev:2177709Lite konstruktiv kritik. Hoppas du inte gråter dig till sömns
Saknar fart i bilderna, ser ut som dom står stilla.
Vad tycker du om nya kameran då? Måste ju vara skillnad när du bytt ner dig
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |