Ditt absolut sämsta köp

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Det måste vara mitt bilköp jag gjorde som 20 åring . Jag ville bara ha den, köpte den för 48 000 kr reparera den för 25 sålde den för 18 efter 1 års användning aldrig mer än mitsubishi eclipse

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Har ägt en Pega 206GTI, jävla skitbil. :mad:

Min sämsta affär var att köpa den för 105 papp, min bästa affär var att sälja den efter två år med bara 35 papp i förlust, hoppas att nya ägaren har förlåtit mig, vågar knappt gå ut om nätterna.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Mitt sämsta köp blev aldrig av. Tittade på en Citroën och bestämde mig, ägaren skulle bara fixa lite först så skulle jag komma med pengar i hand dagen efter.

Visade sig att startmotorn rasade på morgonen dagen jag skulle köpa. Inga problem, ägaren skulle fixa.

Slutade med att han skrotade bilen istället, eftersom det var en import med någon motorvariant som bara sålts i Frankrike, med helt annan hålbild eller vad det var. Man fick beställa efter en startmotor för i princip lika mycket som hela bilen var värd för att få ordning på det.

Puh!

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Köpte en gammal golf diesel när jag var 18. Ful och uprostad var den, så jag kapade bort rutten plåt, svetsade hjälpligt och spacklade. Därefter målade jag hela bilen med hammerite och pensel och tänkte "Nu ska det väl fan inte rosta mer"... Det gjorde det inte, men bilen såg bra ful ut:näsblod Som om inte det var nog så gick kopplingen och dog helt plötsligt, slirade som ett as och hade sig. Bestämde mig då för att jag inte orkade krångla med aset längre. Den var inte helt lättsåld...:näsblod Betalade 6000 kr för bilen, sen skulle den skattas vilket gick på ytterligare tre, ett halvår senare sålde jag den för 3500 kr... I den åldern svider det bra i plånkan:D

Köpte mercan för 13500:-
Lade ut 2000:-

Sålde ett halvår senare för 8000:-
:pangihuve

Saknar den bilen än idag. Hade jag inte varit i akut behov av pengar hade jag fixat den istället.

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Man ska tydligen inte köpa Engelska eller Franska bilar:död
Mitt sämsta köp en ny Honda 450 som veven rasade på efter 1800mil
Köpte en 750:a i panik en vecka innan europasemester.

grebbe

Torque junkie
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
Triumph Speed Triple RS -19
Min första bil, Opel rekord -83 för 13.000:-
Repareread för 10.000:-

Såld för 10.000:- efter 6mån... Det enda som var bra med den är det klassiska Opel-felet med att de rostar. Denna var helt OK i lacken. Resten av skiten rasade, en sak i veckan.

Numera är man en inbiten researcher, så det är rätt sällan man går på pumpen.

Merovingian

Guest
Kvinnor kan väl egentligen vara det sämsta man köpt. Inte för pengar, men väl med en känslomässig investering.
Pulsen skenar bara jag tänker på det.

Å andra sidan lärde man väl sig något under resans gång så det går väl jämnt upp.

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
Skeppshult. En blå.
På 90-talet nångång köpte jag inte en, utan TRE minidisc-spelare.:tuttar

Tröttnade på den första, för jag använde aldrig den. Ångrade mig efter ett tag och köpte en ny. Å sen likadant en gång till. Den tredje ligger här så gott som oanvänd i nån låda. Dyra som faen var de också... :gnissla

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Har egentligen inte gjort så många dåliga köp själv men....
Hjälpte mitt ex när jag var 20 att köpa en bil en gång.
Var jävligt trött o ville sova, men hon tjatade med mig att åka 13mil för att kolla på en golf 3, 93a.
Eftersom jag bara var trött o tjurig så gick ju affären väldigt dåligt också.
Körde iväg med den och den lät som en traktor. Sportavgassystem tänkte jag och sa det till min dåvarande tjej.
Det var mörkt ute, såg inte så mycket under då ja glömde ficklampan hemma.
Försökte pruta, men eftersom de var hans vän som sålde bilen så fick jag inte ner den något. Hon pungade upp 15 000 och trodde att det var en okej affär.

När jag sedan kommer hem o kör upp den på billyft så ser jag att:
1. Avgassystemet är halvt avrostat.
2. 6st 10cm diameters rosthål in i golvet, var övertejpat med svart tejp.
3. Trösklarna var fusklagade och bestod av kexchoklad..

Slutade med att jag lagade upp golvet lite snabbt och lagade avgasröret.
Efter en månad så tog vi bort plasten för skärmkanterna och hittar... Inga skärmkanter, så det fick fusklagas med glasfiber.
Besiktade den och 1 månad efter så läcker toppackningen..

Den bilen var de sämsta helvetet jag har varit med om..

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Nissan Skyline GTR. Köper för 90, trimmar för 30-40, jävlas med den flera veckor innan jag får den att gå som den ska. Går nån vecka och det blir motorhaveri. Bilen blir stående resten av sommaren. Förra vintern köpte jag ny motor från england för runt 60k, den försvinner några veckor. Psykisk terror eftersom den redan var betald men den dök upp till slut.

Har inte nog med pengar för att sätta ihop den samma vinter så den vart stående tills i höst. Nu jäklar ska den ihop! Blir tvugna att säga upp garaget. Nu står den under ett kapell hemma.

Nästan 200 000:-

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...