Lou siffer
officiellt lammkött
audi 100an jag köpte av syrran innan jul, soppapump,dörr, ruta, hastighetsmästare, bromsar styrled, servo mm har pajat på 550 mil plus att den drar 1,2 när man fis kör..
Du menar väl att det nu är ditt ex va? För om du inte fick ligga då med tanke på allt jobbet...
Ett jävla band med uppslagsverk, AHA årsbok eller vad skiten hette. Påtvingat minst 5 böcker á ~850 spänn. Har inte öppnat en enda bok, en enda gång.
Påtvingat? Buy these books or the kitten gets it?
Dom är ju sketabra, har använt våran säkert 200ggr. Har dock kastat den nu i helgen för skålen började bli så äcklig av allt ingrott fett(svårt att få bort när man diskar) . Ska iväg imorrn och köpa en ny igen!Köpte för flera år sen en OBH Nordica Big Popper, en popcornmaskin som bara användes 2 ggr för det var så jäv-a jobbigt att rengöra den. Fanskapet står i nåt skåp i köket och bara tar plats, blir förbannad nu när jag tänker på den så imorrn åker den till soptippen!!
Länge leve micropopcorn!!
Jag brukar väldigt sällan göra dåliga köp men det har hänt minst två gånger vad jag kan komma på, till mitt försvar så får jag väl säga att jag har köpt och sålt extremt många bilar genom åren.
En Nissan Primera -94. Vår dåvarande bil pajjade på söndagen, tjejen skulle börja pendla till plugg på måndag. Kollade blocket och hittade en fin Primera för 18k.
Nya däck, allmänt fint skick och avtagbart drag och säljaren skickade med en sprillans ny metanoldriven rc-bil. Den sålde jag förvisso för 3500:- så det var ju något positivt.
Vi körde 5000 mil med bilen, bytte ett batteri och några lampor. Sen stod den i 2 år och när jag skulle köra med den igen så började en drivknut låta illa, den ville inte gå jämnt på tomgång och bromsarna kärvade.
Krängde den för 5000:- för jag orkade inte hålla på med den.
Skulle fler svenska känna till att 9000 delar vissa drag med en Alfa Romeo (164), en Lancia (Thema) och en Fiat (Croma) så skulle det nog inte vara många som tog i den med tång ens en gång.SAAB 9000 -92.
Det är väl ändå helt fantastiskt hur många modellrelaterade fel en och samma bil kan ha?
Sedan var det här med rosten. Ger mej fan på att SAAB gör nåt särskilt med sina bilar för att de ska rosta så snabbt. Den försvann fanimej framför ögonen på mej.
Jag fattar inte.
"Gå plus", är det enligt den kända modellen köpa-bil-för-10000-och-glömma-bort-att-jag-kört-till-Biltema-nitton-gånger-och-köpt-delar-för-5000-och-sälja-bilen-för-11000-och-tjäna-en-tusing?Som sagt, det är en av två dåliga affärer som jag kan komma på. Så i mina mått mätt var det ju inte bra alls då jag alltid går plus på mina bilaffärer. Förstår du bättre då?
Givetvis hade jag kunnat lagat den lite smått och krängt den för 10k men i min fysiska kondition jag var i då så tilläts inget sådant och då jag behövde garageplatsen så krängde jag den till någon tjomme som fick tjäna lite stålar på den istället.
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
|
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
|
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|