Ditt garage *modem*

Ragnar

Sumprunkare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Honda PV50
Varför alltid photoshoppa nummerplåtarna?

Varför tar ni er alltid besväret att öppna alla fotografier på MC och bilar i photoshop eller något bara för att radera ut nummerplåtarna så dessa inte skall ses på bilden? Det verkar som ni försöker spela James Bond eller är ni kanske efterspanade av FBI och KGB? Det verkar så extremt onödigt att gå så långt för att vara 100% anonym, är man så rädd för att få sin identitet avslöjad så bör man ju hålla sig borta från internet helt och hållet, en bra span-polis kan hitta ledtrådar på alla möjliga ställen...

För de allra flesta gäller följande, om ni INTE nollställer plåtarna i photoshop:

Era barn blir inte kidnappade för en lösensumma...

Ni hamnar inte i Columbianskt fängelse misstänkta för narkotikasmuggling...

Hannibal Lector kommer inte förfölja er för resten av era liv...

...

Jaja, detta inlägget är kanske ganska så onödigt (ja det är väl egentligen helt onödigt) men jag kan inte sluta förundra mig över att precis alla personer tar sig tid att photoshoppa väck alla tecken på bilder som kan visa vilka de är, det verkar som folk tror sig vara så viktiga och efterspanade att de måste spela hemlig agent såhär...

Förlåt om jag verkar butter, är inte butter alls, bara fundersam över detta fenomenet...

MVH Ragnar

Bengan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Katana -82
Re: Varför alltid photoshoppa nummerplåtarna?

Ragnar skrev:
Varför tar ni er alltid besväret att öppna alla fotografier på MC och bilar i photoshop eller något bara för att radera ut nummerplåtarna så dessa inte skall ses på bilden? Det verkar som ni försöker spela James Bond eller är ni kanske efterspanade av FBI och KGB? Det verkar så extremt onödigt att gå så långt för att vara 100% anonym, är man så rädd för att få sin identitet avslöjad så bör man ju hålla sig borta från internet helt och hållet, en bra span-polis kan hitta ledtrådar på alla möjliga ställen...

För de allra flesta gäller följande, om ni INTE nollställer plåtarna i photoshop:

Era barn blir inte kidnappade för en lösensumma...

Ni hamnar inte i Columbianskt fängelse misstänkta för narkotikasmuggling...

Hannibal Lector kommer inte förfölja er för resten av era liv...

...

Jaja, detta inlägget är kanske ganska så onödigt (ja det är väl egentligen helt onödigt) men jag kan inte sluta förundra mig över att precis alla personer tar sig tid att photoshoppa väck alla tecken på bilder som kan visa vilka de är, det verkar som folk tror sig vara så viktiga och efterspanade att de måste spela hemlig agent såhär...

Förlåt om jag verkar butter, är inte butter alls, bara fundersam över detta fenomenet...

MVH Ragnar

Det är inte sin anonymitet de är rädda om, det är hojen, har man en bild på en schysst hoj och inte helt rent mjöl i påsen kan ett reg.-nummer hjälpa en att hitta var hojen bor.

Ragnar

Sumprunkare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Honda PV50
Re: Re: Varför alltid photoshoppa nummerplåtarna?

Bengan skrev:
Det är inte sin anonymitet de är rädda om, det är hojen, har man en bild på en schysst hoj och inte helt rent mjöl i påsen kan ett reg.-nummer hjälpa en att hitta var hojen bor.

Ahh!

Det förklarar saken... Jag är nog ganska trög som inte fattade det :)) Eller väldigt hederlig av mig som inte tänkte tanken att saker och ting kan bli stulna... Jag har ju funderat över detta flera år när jag sett bil och mc foton och trode alla endast ville vara topphemliga på internet, men detta förklarar ju saken då ;-)

MVH /Trögis

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Häpp! Gamla bilder, nya kanske kommer snart men det är inte rymligare i alla fall... :huvet

RGV_250

Race-pengarna är slut...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RGV250 -97, T595 -98
Bengan skrev:

Så det gäller alltså att tejpa för nummerplåten så fort man ska blotta den för allmänheten??!

Jag är inte heller butter, men fortsätter bara argumentera lite...

Av alla människor som ser ens motorcykel, hur många procent ser den på internet?

Edit: Stavfle

Bire

Leverstuvning
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1100 -1992 , Suzuki GSXR 600 -2001
Ja, ungefär så här ser det ut hemma i mitt garage..

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    116.9 KB · Visningar: 393
  • 2.jpg
    2.jpg
    113.1 KB · Visningar: 343

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Detta är "se vilket garage som är värt att lensa tråden"... duckar..

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Monster skrev:
Innehåller:
1. Ducati monster lite lätt trimmad med 944 cylindrar
1. Aprilia sr 125 att pendla till jobbet med(variator trimmad)
1. Leyland hundkoja som är lite lätt trimmad och går som annars att leka med på soliga sommardagar!
DEn ser väldigt kompakt ut för att ha 944 cylindrar...

(spamvarning)

Ninja Racer

Medlem
Gick med
19 May 2003
Hoj
Ducati 999S Husaberg 650 -02
Sugen på att ta upp hojen till lägenheten över vintern har alldeles för mycket plats hemma. frågan är ju bara vad hyresvärden säger, man kan väl inte bli vräkt eller nått annat dumt bara för att man har hojen i vardagsrummet.

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld...
Bire skrev:
Ja, ungefär så här ser det ut hemma i mitt garage..

En fråga bara... Vad har du gjort med baken på hojjen? (Den orangea). Hoppas bara att det är en konstig bild å inte en "tysk" :arsele ... :fatta!

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Ragnar skrev:
Ahh!

Det förklarar saken... Jag är nog ganska trög som inte fattade det :)) Eller väldigt hederlig av mig som inte tänkte tanken att saker och ting kan bli stulna... Jag har ju funderat över detta flera år när jag sett bil och mc foton och trode alla endast ville vara topphemliga på internet, men detta förklarar ju saken då ;-)

MVH /Trögis

fattar fortfarande inte varför folk ska skymma reggplåtar på säljannonser. vadå är grejerna stulna?.. man vill ju ringa fordons bla bla och kolla fackta ju..
Tycker bara de ser mistänksamt ut men domflästa gör de :S

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Swedie skrev:
tråkigt har man. så här är en bild på garaget. Plats för 3 bilar. Dock endast en bil (Porche) .. resten är hoj grejjer. 2st Trucks och 2 andra bilar utanför dock.

Du Swedie, du verkar ju ha plats för 2 hojar till, jag kan sova i garaget, vill du gifta dig? :3freak :rolleyes:

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Det riktiga garaget duger inte längre, i varje fall inte för "finhojen". Dessutom, vad gör en posörhoj för nytta i garaget där ingen kan se den? :)

Bifogat

• IMG_4486.jpg
    IMG_4486.jpg
    131.7 KB · Visningar: 460

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
philsson skrev:
fattar fortfarande inte varför folk ska skymma reggplåtar på säljannonser. vadå är grejerna stulna?.. man vill ju ringa fordons bla bla och kolla fackta ju..
Tycker bara de ser mistänksamt ut men domflästa gör de :S

VM i trådlyftning??

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
P-son skrev:
En fråga bara... Vad har du gjort med baken på hojjen? (Den orangea). Hoppas bara att det är en konstig bild å inte en "tysk" :arsele ... :fatta!

Han har väll bara lagt upp sitsen där passagerar (stavning) sätet ska vara. Jag tror inte att det sitter där alltid bara på bilden elr?

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...