Ditt j*vla as!!!!

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Var i lule bor du grabben :confused:

Ska ta fram slagträet om jag hittar någon som kränger depåstöd billigt

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Jag har en stor bajonett jag snodde ifrån lumpen som jag brukar dra så fort jag hör en av hundarna skälla..Just nu så är det knarkare och tjuvar vid sommarstugorna omkring våran sjö.. Bara en tidsfråga innan de försöker sig på våra grejer..

Kettwett

Gränsen finns där!....
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
KTM 640 SM
Spray skrev:
2182915 Man ska med andra ord dra ur proppen till garaget när man inte ska vara där.

Finns det nån slags slipmaskin som är batteridriven och som kan jämföra sig med en nätdriven vinkelslip i prestanda?

japp det finns det tyvär men dom e väl lite slöare men man kan kapa det mesta med dem :4skrika

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Så jävla tråkigt att höra, hoppas allt löser sej till det bästa!

Spray skrev:
2182915 Man ska med andra ord dra ur proppen till garaget när man inte ska vara där.

Finns det nån slags slipmaskin som är batteridriven och som kan jämföra sig med en nätdriven vinkelslip i prestanda?

Finns bensindrivna med fettmeös i. Dom låter dock, som sagts tidigare.

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Kawasaki Z1000
...

Det är ju så surt! Vet hur du känner, hade den våndan i 7 timmar en måndag då jag var av med min hoj.

Man ska inte behöva låsa sina grejer... bara det att vissa som har mentala skador gör så att vi hedliga måste bränna flera tusen av våra surt förvärvade slantar på lås som inte skulle behövas om en del satt inne! :kulspruta

/Ûberjahn

Gamen

Nybliven myndighetsföraktare
Gick med
20 Feb 2006
Hoj
Bytt från sport till motard, aldrig varit lyckligare
Vilket helvete, stor empati. Fan att man ska behöva dra på dubbla skivbromslås, styrlås samt en satans kätting för att folk ska fatta att det inte är deras mc. Så man baxnar. :huvet hoppas if jobbar snabbt, ha inga höga förhoppningar dock, mitt ärende tog 5 månader. Lycka till

Craven

Ett nej är också service
Gick med
22 Sep 2005
Hoj
Supeduke -07
Norqen skrev:
2182837 ahh fan vad surt, lider med dig. Vart i luleå hände det?

Bergnäset...Hade inbrottsförsök i en av bilarna veckan innan. Några tjejer som kome hem sent såg en person i färd att bryta sig in med kofot...Allt kommer på en gång. Har inte haft några som helst problem innan.

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Mitt ÄR MITT
och
Ditt ÄR DITT

Lider!

När jag var med familjen på bad-semester i forna Jugoslavien runt 1988 så stod jag ute i vattnet och såg några mopedburna inhemska killar uppe vid parkeringen bete sig underligt.
Jag blev fundersam och gick upp ur vattnet och upp för trappen till parkeringen. De j****na stal min vindsurfingmast och segel från bilen. Brädan han de inte få med sig. Troligen för att jag och farsan var på väg upp.
Gissa om det blev jakt då? Jag, bror och två kompisar jagade runt i området i bilen som skållade råttor. Självklart såg vi inget. Jag, farsan och en bekant åkte til polisen och anmälde stölden medan min bror och kompisarna fortsatte leta.
Vi frågade polisen vad vi fick göra om vi hittade prylarna. -Ni får göra vad ni vill, ta tillbaka prylarna, slå ner dem mm. Det var fritt val. Men de rekommenderade att inte göra allt för vågade saker. De kan ha vapen och då blir det bara tokigt sa polisen.

Tänk om man kunde få agera lite mer här hemma. Eftersom polisen inte har tid över när de jagar fortkörare i 120km/h på sommarens motorväg.

Ne, vi hittade aldrig prylarna. Jag var 15år då och det tog över ett år att tjäna ihop till nya prylar efter att försäkringsbolaget gjort sina avdrag...

Dal-Mausen

Craven

Ett nej är också service
Gick med
22 Sep 2005
Hoj
Supeduke -07
lasse kongo skrev:
2182893 fan va trist!!!

men hur fick dom av skivlåsen? vinkenslip?

Min personliga fundering är att någon tagit sig in och öppnat så någon kunnat komma in med skåpbil eller liknande. Inte ett spår av varken lås eller depåstöd och kapell... :gnissla

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Fasiken så trist, helskotta vad less man blir på folk som inte vet skillnad på mitt och ditt. Tragiska människor som måste sno andras saker.
Hoppas allt löser sig!

Henren

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
Ingen hoj
Craven skrev:
2183062 Min personliga fundering är att någon tagit sig in och öppnat så någon kunnat komma in med skåpbil eller liknande. Inte ett spår av varken lås eller depåstöd och kapell... :gnissla

Hej!

Tråkigt att höra...

Du skrev att ni hade passagesystem! Be hyresvärden att kolla vem det var som gick in i garaget vid den tidpunkten om du nu vet det. Det loggas som du säkert redan vet!

/ Henke "Låssmed"

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
vilka luder.. jo kan ju upplysa om att om tjyvarna är lite sofisktikerade så har dom både elverk och hydrauliska klippmojänger med sej. då spelar det ingen roll vilka lås man har. personligen skulle jag montera dit lite gps lr liknande om jag seriöst ville ha kvar min hoj, o sen köpa ett nytt fint basebollträ

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Kan vi inte bara gå ihop ett gäng och nita slöddrena?

Vad fan ska man behöva göra nu för tiden?

Jag funderar kring ett garage med vanligt pin lås, hänglås och låsbom, inga fönster.
Hojen ska stå i separat rum med pin lås, hänglås och låsbom.
Den ska ha 2st skivlås, två kättingar och hela jävla lokalen ska vara larmad.

Då kan dom vell fan inte ta sig tid och göra inbrott?
Borde ta ett par timmar att ta sig ut med den då!?
Och då har man ju lite tid från att dom har kommit in i lokalen tills att dom kommer åt hojen så man kan ta sig ut med laddat gevär.
Behöver ju inte mörda (inte i detta landet), men gott fan skjuta ett varningsskott så dom vet vem dom har att göra med.

Jag lider verkligen med dig, har själv fått en fyrhjuling stulen.

pakopak

LEGEND
Gick med
12 Nov 2004
Hoj
2 R1or varav 1 Stulen
Spray skrev:

tror att dewalt har en rätt grym som kan funka....

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Fyfan alltså... Jag lider verkligen med dig, man blir så förbannad på folk som inte kan skilja på MITT och DITT. :mad:

Spray

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Hoj
Cagiva
Homo skrev:
2183110 vilka luder.. jo kan ju upplysa om att om tjyvarna är lite sofisktikerade så har dom både elverk och hydrauliska klippmojänger med sej. då spelar det ingen roll vilka lås man har. personligen skulle jag montera dit lite gps lr liknande om jag seriöst ville ha kvar min hoj, o sen köpa ett nytt fint basebollträ

Hydralisk klippsax? Nån som vet hur mycket en sån klarar av att klippa? I tex touringbutikens katalog kan man läsa om en kedja "Praktiskt taget oklippbar". Kanske inte gäller hydraliska saxar iofs.

Vad menar du med att montera dit en GPS?

Som sagt, har man förankrat hojen i golvet eller liknande med dubbla klass 3 kättingar samt skivlås med integrerad rörelsedetektor så borde man kunna sova lugnt tycker jag. Securitaslarmet borde kanske avskräcka lite också. Om inte så har jag en fin katana... :tomten

Warlock

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
None for the moment
:kulspruta :död Ta ett ohyvlatt bollträ å rövpula dom ordentligt om du får tag på dom, de ska ge fan i andras grejer.

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Craven skrev:
2182730 Måste avreagera mig lite!!! (med största sannolikhet läser personen inte detta)

Ditt j*vla as! :mad: Låt f*n mina grejer vara. :arsele Jag skall skinnflå dig med ett strykbräde om jag får tag på dig. Skall f*n sätta mig på balkongen med bössan och vänta...Ser jag dig eller någon som dig som försöker nånting knäpper jag dig på fläcken.........

Nu så...känns lite bättre eller inte. Anledningen till urladdningen? Blev av med min R6:a låst med dubbla skivbromslås. I ett låst flerbilsgarage. (jaja skulle ha låst fast den med en kätting värdig att ankra titanic med men det gjorde jag inte). Den/dom j*vlarna snodde kapellet och depåstödet med...Ingen är heligt numera. Idioterna blir fräckare och mervåghalsiga. Fan nu måste jag ta tag i försäkringsbolag och skit som kommer att tjafsa och inte kommer jag se röken av varken hoj eller pengar till en ny på hela sommaren. Vad fan skall jag göra i sommar nu då?! :huvet Ähhh nu skiter jag i det här dra åt helvete... :argpådato

Jag fattar inte vad folk gör med hojarna..
Moddar de om dem å kör med dem på bana eller kör slut på dem sammakväll de snor den å lägger den i en buske?
Tar ut den till landet?

Lider med dig.. fan jag måste skaffa 100 lås så ingen j*vel snor min R6a också!! :4skrika

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras