Ditt pinsammaste mc-minne!

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Solna
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
josman skrev:
Precis när jag hade tagit mitt KK så skulle jag krypköra genom en smal gång mellan två garage, massa folk runt omkring, tog inte ut svängen ordentligt och slog i väggen med följd att jag tippade åt andra hållet och hojen fastnade mellan väggarna i 45 grader, kunde inte få upp hojen sen (327 kg.....) fy fan, då var jag glad att jag hade mörkt visir på mig

327Kg? En Fiat Punto eller
 

Saruman

Råtta
Gick med
6 Oct 2003
Ort
Västkustens pärla
Hoj
en 9:a och en 10:a
Jag och polaren satt och tog ett par bärs innan vi skulle cykla in till stan, blev rätt snurriga på ett par dynamit...sen upp på cyklarna och började givetvis att på ett grabbigt sätt tävla (vet inte, måste vara nått genetiskt)...polaren genade över en stor väg, tänkte att fan han skall inte hinna före mig där, så jag trmpade på för vad tyget höll och skulle gena mellan 2 bilar som stod vid ett rödljus, svänger mellan och "kablang" jag står på skallen :crash :crash , cyklen försvinner i en vid båge upp på motohuven på en av bilarna, tänkte att va fan va det som hände, körde idioten på mig???? :confused: :confused: ....visade sig att de bogserade och jag larmat rätt in i linan....snacka om tvärstopp.. skulle sett han som satt i den bakre bilen, han garvade så han vart blå i fejjan...tur att det var en gammel 142:a och inte en fet BMW eller nått....
 

young_rider

sommar sommar sommar
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Hallsberg
Hoj
Bmw s1000r
mitt bidrag

körde inne i stan i halvbra fart utanför en restaurang fullpackat me folk. Skall precis köra förbi då två brudar skall över gatan jag kör på och ser inte mig, men jag ser dom. Nåja när jag närmar mig (ca 10 m) får jag för mig att göra en riktigt ritktigt hög stoppie!Dom får syn på mig när jag är precis framför dom. När jag e som högst upp i stoppien gör jag en redig tabbe, jag drar givetvis åt förhårt om handtaget och cykeln i den vinkeln behövs det inte mycket för att kasta av mig vilket den gör mitt framför brudarna.Jag åker av men landar hyfsat ok(hm det var ju inte första gången jag åkte över styret haha, stoppies är vanligtvis nemaproblemas men inte idag). Dom fråga om det gick bra och ja sa bara lite lugnt "de e lugnt"!Stack vidare i ilfart sen! Det blev inte direkt några gapflabb utan folk verkade mer pusta ut haha!Skämdes en del dock!
 

Benet X3M

beroende
Gick med
20 Jan 2004
Ort
Öland/Ösatan
Hoj
ZX9R:or,en grön och en flockad.
Saruman skrev:
Jag och polaren satt och tog ett par bärs innan vi skulle cykla in till stan, blev rätt snurriga på ett par dynamit...sen upp på cyklarna och började givetvis att på ett grabbigt sätt tävla (vet inte, måste vara nått genetiskt)...polaren genade över en stor väg, tänkte att fan han skall inte hinna före mig där, så jag trmpade på för vad tyget höll och skulle gena mellan 2 bilar som stod vid ett rödljus, svänger mellan och "kablang" jag står på skallen :crash :crash , cyklen försvinner i en vid båge upp på motohuven på en av bilarna, tänkte att va fan va det som hände, körde idioten på mig???? :confused: :confused: ....visade sig att de bogserade och jag larmat rätt in i linan....snacka om tvärstopp.. skulle sett han som satt i den bakre bilen, han garvade så han vart blå i fejjan...tur att det var en gammel 142:a och inte en fet BMW eller nått....
:lol :lol :lol
 

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Superduke 05
På den gamla goda moppetiden hade jag tagit mig ut till en väns land för att fiska och bada, väl där plockade vi fram hans fars Ciao för att "smiska grus" :D

Självklart var vi ju tvugna att skjussa, med honom på pakethållaren trampade/körde vi iväg (ja den har trampor, går ju fortare om man trampar :p), i en liten uppförsbacke lyfter framhjulet pga av det otroliga vridet i motorn (och bakåtvikten) och vi slår över. Liggandes med mopeden över mig, och min vän under mig börjar vi båda asgarva till applåderna från den familj som sitter ute i sin trädgård och äter. :)

Några dagar senare skulle jag fara hem och jag hoppade glatt upp på mopeden och började backa ut den från deras garageuppfart. Jag trodde att jag backade ut på en gräsplan (ska vända hojen), denna gräsplan har en liten backe på ca 20cm (i höjd) innan man kommer ut på plan mark. Därför tyckte jag inte att det var konstigt när mopeden rullade baklänges, men det var inte ner för den lilla backen jag backade, nae jag backade ner i ett dike.

Fast jag kanske inte riktigt backade den sista biten utan mer föll baklänges ner i det, självklart växte där en skog av bränässlor... Min väns familj skrattade glatt åt mig vill jag lova :p
 

capri

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tierp
Hoj
Bandit 1250 -14, VFR1200 -10, GSX1100EF -84, Viktoria 250 AERO -52 och några veteranmoppar.
När jag åkte 125a för hundra år sen var jag och en kompis ute och åkte en runda,han hade en kille bakpå och jag åkte efter.När vi kommer fram till järnvägen håller bommarna på att gå ner men han tänker tydligen försöka dra mej och duckar och gasar.Han som satt bakpå var dock inte beredd på det,sopar skallen i bommen och hänger baklänges på hojen :D
Jag som åkte bakom höll på garva ihjäl mej :rofl
Han som satt bakpå ville inte gärna åka med något mer sen... :va
 

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
När jag gick i körskola förra året. Så hade allt gått bra på körlektionen och jag skulle ställa hojen på sidostödet(trodde jag) och hojen(CB 750) bara låg ner vid mina fötter. Detta var utanför körskolan,klockan var halv 5 och körläraren skulle ha teorilektion med alla elever som stod vid fönstret och flina.
Jag ville bara försvinna. :gnissla
 

Pelvan

Muller.. underbara muller... #4073
Gick med
23 May 2005
Ort
Gävle
Hoj
Ducce 900SS -94
Förvisso med bil....

Stannade vid rött ljus. Killen i bilen bredvid steg ur sin bil och gick mot min. Tog ned mina skor från taket och sade: Skor? :huvet

Förstod då varför några tjejer strax före korsningen asflabbade..
 

Gula faran

Liten men snabb
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
zxr400
Trilla stilla stående vid stopptecken...där marken lutade liiiite och kort flicka som man är o når ner dåligt...så fortsatt hojen lite mer åt sidan än tänkt....dunk....

....ca 30 st vänliga killar med breda leende runtom för att hjälpa hojen upp :rolleyes: som tur var!!!

..då vill jag gazza snabbt därifrån... :rolleyes:
 

Boije

Kör bil.
Gick med
1 Sep 2003
Ort
Östersund
Hoj
Hojlös...
Skivbromslåskörning är ju en klassiker, testade dess funktion påväg från jobbet en söndag, funkar fint att få stopp på en FZR 1000 -93 efter ett par meter, fick hojskrället på foten och satt fast en stund innan jag med våld kom lös. Väldigt lite folk i rörelse som tur va... :huvet

Två tillfällen det varit nära en klotning pga tjejer:

nr1: står i en korsning i centrala Östersund, ser ett par tjejer gå ut från en trafikskola. Vinklar upp hojjen och vinglar iväg på bakhjulet och upptäcker jag har rött 100m längre bort, kastar ner ZX9:an på hjulen och bromsar för allt vad tygeln håller, får stopp jäms med övergångsstället ca 10m efter stopplinjen.. Drar en lättnades suck och tänker tur det inte va nån jag kände i närheten när det i samma veva börjas tutas från en bil bakom.. det var då min kvinnliga avdelningschef jag blåst förbi när jag bromsade.. Ryktet gick fort på jobbet kan jag lova.. :fatta!

nr2: Körde hem på lunchen för att byta från bil till hoj. Åker förbi en av gymnasieskolorna i stan. Ser på håll att det sitter två flickor på busshållplatsen och vinglar upp på bakhjulet och vrider ju givetvis skallen mot deras håll när jag passerar, de såg VÄLDIGT imponerade ut... problemet var bara att en fartbula komemr farandes mot mig i väldans vart så jag hinner inte få ner framhjulet utan tar en flygfärd på bakhjulet. :brinnerup Landar hårt och klarar mig på hjulen med nöd och näppe. Tjejena tittade långt efter mig... :yoparty
 

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
I framtiden igen...
magmusklerna får ett träningspass när man läser denna tråden. fan vad man har skrattat...
 

Thesod

Ny medlem
Gick med
15 May 2005
Ort
Lidingö
Hoj
Kawasaki ZR7S -01
Hade för drygt 10 år sedan en DT125:a, som jag i ett svagt ögonblick sålde till en polare. Fick ett par månader senare för mig att jag skulle testa den igen - och ja, den gick fortfarande som en klocka. Så då kommer jag på den briljanta idén att jag ska köra lite på bakhjulet. Drar upp den i varv, släpper kopplingen, och flyger upp på bakan som en jävla dåre - noll kontroll! :kocko
Lyckas komma av bågen, den fortfarande ståendes på bakhjulet, och lägger ner den åt höger, två millimeter från bilen som stod parkerad där...
Polaren var lagom glad över baklyktan som jag lyckades krossa, och tjejen som var mer var väl sådär lagom imponerad...
:smasha
 

Reodor Felgen

It´s better to burn out than fade away..
Gick med
26 Aug 2005
Ort
Kattskallen
Hoj
CBR 929 rr
Jag har gjort många blunders men det här minnet satte sina spår:polarna är med för att kika på en,då händer detta! :
Skulle göra en 180 i depån på crossbanan då jag får gashäng på skiten och drar i väg på bakhjulet och in i en container efter några meter.Skiten ligger och asvarvar och vad gör jag,reser den upp då dödarn inte funkar och in i samma container för 2:a gången!!2:a gången släpades jag,hängandes på sidan av hojen in i containern :huvet
PS:Jag var en valp då :7peta
 

drovy

Ps. guess what
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Ludvika
Hoj
Honda CBR600RR, Suzuki SV650-06, Yamaha R6-08
Reodor Felgen skrev:
Jag har gjort många blunders men det här minnet satte sina spår:polarna är med för att kika på en,då händer detta! :
Skulle göra en 180 i depån på crossbanan då jag får gashäng på skiten och drar i väg på bakhjulet och in i en container efter några meter.Skiten ligger och asvarvar och vad gör jag,reser den upp då dödarn inte funkar och in i samma container för 2:a gången!!2:a gången släpades jag,hängandes på sidan av hojen in i containern :huvet
PS:Jag var en valp då :7peta


Hihi ägd :rolleyes:
 

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Kungligt
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
En halvpinsam grej gjorde jag innan jag hade hojkortet.
Var på upptakt med jobbet där vi skulle tävla lagvis i lite olika grenar.
Bla köra runt en konbana med fyrhjuliga hojjar. Hade aldrig testat det innan men en polare till mig var säker så jag gjorde precis som honom när det var min tur. (hade precis innan start blivit tillsagd av lagledaren att ta det lugnt för att ge laget bra poäng...man fick minuspoäng om man nuddade de utställda konerna...) "Ta det lugnt...ähh vaffan de e väl bara o gasa, tänkte jag..." Jag drar igång, ståendes med full gas...efter en lång raka har jag rätt bra hastighet o det är dax att bromsa...men jag bromsar jäkligt sent inför kurvan så det blir rätt hårt...fortfarande ståendes...så jag voltar framåt, lyckas sparka bort hojen så att jag inte får den över mig o sen ligger både jag o hojen på sidan. Jag reser upp hojen gasar friskt en bit till o lyckas nästan köra ett helt varv innan nästa kurva, som jag kommer på två hjul i...utan att lyckas få ned alla hjulen i backen samlar jag ihop alla däck med fronten och hamnar till slut ovanpå hela bunten...

Jag fick inga vidare poäng på den tävlingen. Damen som var vår lagledare kokade av ilska o sa "Jag visste det, det är alltid så att ni säljare ska förstöra allt..." Lite pinsamt, o taskigt att förstöra för laget men det viktigaste är väl inte att vinna utan att ha riktigt kul :hihi
 
Last edited:

Hejlesen

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -97
schield skrev:
Kan ju berätta en annan skämmig/klantig/rolig grej.

Skulle åka från samma jobb på min dåvarande R1´a. Hoppade på hojen och åkte iväg, men det kändes som någonting saknades...precis som jag glömt ngt. Kommer ut på vägen och hinner väl köra ett par hundra meter då polisen kom och stannade mig. De frågade om jag inte skulle ha hjälmen på mig som hängde på kutsen ibak...hur f-n kan man glöma att ta på sig hjälmen???

Kan ju säga att jag var lite tankspridd den dagen...jobbat 13h!

Bäst hittills..... :tummenupp
 

mibjason

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2005
Ort
karlskoga
Hoj
R1 T Blue...
hmm.. detta var pinsamt var å lidl's o skulle handla lite när ja väl kom ut slängde ja mej på ktm450'n när ja parkera stog dock min far till höger om mej
men han hade åkt så det var tomt där lägger i ettan o åker.... ett halvt varv kom ja... styrlåset var i :död

Hojen klara sej fint för den landa ju på mej gjorde mycke ont men ja vek upp den tog ur styrlåset kollade inte hur många som såg o drog :D
 

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Z750 -04
När jag skulle leda ut hojen från parkeringen precis innan uppkörningen.
Direkt efter att jag hälsat på prövarna. Och jag har helt plötsligt ingen kraft i armarna alls och får inte bak hojen för bakhjulet fastna i nån grästova å jord och grejer ådet gick trögt... sen fick jag hojen för långt i från mig å det blev aldelles för tungt så hojen välter!! Mitt inför alla prövare och lärare och allt...PINSAMT!! haha

(men jag tänkte inte på det sen, så jag fixade det finfint ändå;) )
 

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Täby
Hoj
CBR 1000 RR
Var i fjällen med en polare och åkte snowboard för första gången. Dagen gick relativt smärtfritt med diverse obligatoriska vurpor. Polarn hade dragit på sig några fler än mig och det var man ju lite kaxig över.

Vi hade precis kommit upp i liften och jag stod och drog på mig bindningarna. Då kommer det upp 2 riktigt tighta pumor efter oss och står och drar på sig handskar och lite sånt.
Polarn kollar på brudarna och precis när han skall iväg, så säger jag till damerna - Kolla nu så skall ni få se nått skoj.. Jag förutsatte att han skulle dra på nån form av vurpa, men icke han körde som om han inte hade gjort nått annat. Jaja, kan han så kan väl jag...
När jag var klar med min bindning så hoppar jag upp lite snyggt i luften och vänder på mig 180 grader.. dock får jag lite bakåtlut och brädan skär till i snön... faller rakt bakåt med världens brak. Tjejerna asgarvar och jag vet inte riktigt varför.. men jag kommer inte upp... det hela slutar med att en av tjejerna drar upp mig och sedan åker de skrattandes ner för backen.... fan vad jag skämdes... och dum som man är så berättade jag givetvis allt för polarn.

Reb0
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top