Ditt pinsammaste mc-minne!

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Pinsamt å pinsamt men farligt kanske. Skjutsade polarn på min första hoj genom en stad som kallas Söderköping några andra hojåkare var med, mitt i sommarn när flickorna har kortkorta kjolar å ser perfekta ut. Nog om detta men polarn pekar på ett par 10poängare under färden, några meter framför oss har vi ett övergångsställe som visar rött. När man väll kunnat slita blicken efter några sekunder ser jag detta bromsar allt vad som går enligt de fysiska lagarna och låser även bakbromsen som man inte ska använda sådär jätte mkt. Nano-sekunden efter att vi stannat precis i höjd med rödljuset så blåser 2 andra motorcyklar förbi precis så polarn blir snuddad i ca 60km/h mot rödljuset.

Självklart hade de också fäst blicken på nått helt annat än trafiken, undrar vad? Så kan det gå om man inte har uppsikt på trafiken.

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Hitecfrollo skrev:
Hehehe hoppas det gick bra iallafall.
jag kom ut efter att ha varit och käkat, sätter i nyckeln ståendes på höger sida av hojjen och startar.
Till min förvåning åker cykeln iväg, i ett pinsamt försök att rädda det hela faller jag över mc:n.
Stod på höger sida och startade med vänsterhand hur ofta gör man det samtidigt som stödkontakten gått sönder :huvet
Det va iallafall ett par år sen och har nog inte berättat det för nån förut :gnissla (behövdes ej då det var utanför en kebab på torget :huvet )
Aja det får man väl bjuda på :brinnerup

nu vet vi varför man ska start med kopplingen inne även om man inte har suzuki :hihi

mitt mest pinsamma då..ja mc e de väll inget direkt än har ju inte kört så länge men moppe ble de lite..

körde med en kompis brevid ett husbygge område och ut på åker eller va de nu va..hur som helst va de helt svart typ dumt ja men men. Kom iaf ner med framhjulet i en liten mindre trevlig grop dvs. groppen va stor nog o åka igenom ett hjul i taget men de stod två avloppsbrunnar eller nåt..stora rör iaf, framdäcket fick jag igenom men dämparen gick inte..som tur va slog jag emot med fälgen istället så gaffelbenen klara sig :tomten dock fick jag o moppen en fin flygtur. Hur som helst fick hem den o till verksat som bocka rätt fälgen o fixa nya däck. Kommer o ska hämnta den gladare än på länge...måste ju provköra innan man kör hem. tänker okej rakt upp till rundellen svänga 360grader o ner igen bara för att kolla liksom. men inte fan tänker jag på att de e lite kallt o däcken e nya så när jag väll kommer till rundellen lägger jag ner som vanligt (annan moppe på väg in efter från höger - okej, lite mer än vanligt :3freak ) iaf tar inte lång tid så vips ligger jag i rundellkanten moppen klara sig så när som på en böjd växelspak själv så va de mest egot som va skadat..kommer iaf tillbaka till verkstan (ska tilläggas att morsan kört mig dit o va kvar). Aja redan skadat egot o vill inte erkänna att jag kvadat igen så lite försiktigt säger jag "den går bra o rakt, men växelpedalen e visst lite sne" oj då säger han eller nåt o böjer till den :tungan morsan undra va de va för reva i jeansen jag hade men den "hade" jag ju haft hela dan eller hur..(drog ner jeansen lit för att inte visa de lite uppskrapade knäet.. :tomten

(avslöja nu inget..vet inte om jag sagt de till farsan nån gång men ganska 100 på att ingen fått veta de ens nu 3 år senare :tungan :3freak )

BajkMajk

Medlem
Gick med
29 Mar 2005
Hoj
954 Blade
Visserligen hände detta på moppetiden, men jag tar ändå med det! Jag åkte omkring på en suzuki k50 på den tiden och hade självklart slängt på allt som gick att hitta i trimväg så den gick ganska hyfsat för att vara moppe! Min kompis åkte honda mt-50 och vi bestämde oss för att byta mopeder en stund! Allt var frid und fröjd tills vi bytte tillbaka och jag gav mig av hemåt! När jag kom in på gatan där jag bodde såg jag en traktor ligga och puttra en bit bort! Utmärkt omkörningsobjekt tänkte jag och gasade för allt vad tygen höll! Precis i samma ögonblick som jag körde om traktorn skulle jag peta i treans växel. Pga syntax error i skallen gjorde jag precis som jag hade gjort på kompisens mt-50 hela dagen (där växlarna ligger tvärt om mot k-50), jag lyfte växelföraren uppåt med foten med följd att jag skickar i ettan igen :3freak Bakhjulet låser sig och jag glider förbi traktorn med ett vackert däcktjut varpå moppen dör! Stillastående ser jag traktorn köra om mig på högersidan och gubben i hytten bara glor på mig (fullt förståeligt)!
Då var det pinsamt, nu är det ett kul minne!

yamahabert

mc turer på yamahan
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
Honda cb 900 1982
Min pinsamma händelse

Ha ha har läst alla inläggen och vill säga att även jag gör likadana grejer

Jag är ju en tyåpisk återfallsknutte men i alla fall vi tar det med första hojen
en Honda Cb 500 four gul o grann med halvkåpa den skulle jag bara köpa -
o ferugan var väl inte så glad men mc skulle jag ändå ha ( vi hade 2 bilar-
på den tiden ) hur som helst jag pröjsade med cash kontant o var jätteglad
jag hade kört moped förut så när leveransen var på g sa jag med ironi att detta fixar jag :rolleyes: :) jo ok sa han men där har du choken så pekade han o sa att den är lätt o glömma jaha svarade jag muntert .
ut o åka skulle det nu bli hem o käka lite kvällsmat o sedan ut o köra lite hoj
gick jättebra hela resan men när det börjar o mörkna och mc börjar o gå konstigt o sen lägger den av helt vad nu tänker jag soppatorsk öppnar o kollar nej soppan syns och kör med starten inget händer motorn drar men tänder inte o batteriet ger sig tar till kicken som tur var fanns det en sån
nu kommer de grå cellerna på choken var va choken jag tittade o hade kört med helchock :confused: :confused: jaha återställ choken o sedan startade den efter en stunds kickande kom hem sent om sider
frugan blek undrar var har du varit ut o åkt mc sa jag kolugnt?
mvh bert

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag stod och hade tankat på statoil(med tak över) och skulle precis kicka igång min Dr350 med raka rör. Den där jävla ljuddämparen som satt på förstärkte snarare ljudet och det lät som helvete. Hur som helst så stod en tant och tankade sin bil vid samma pump och jag satte igång o kicka. Hojen ville sig inte riktigt så jag gav lite gas o kickade igen. PRAAAAAAAAAAAAM o hojen va igång o tanten blev så jävla rädd att hon lyckades slita ur bensintankningsmojängen ur tankhålet och började mer eller mindre tvätta bilen med bensin. Spärren satt i och det tog några sekunder innan hon fattat vad som hänt och lyckades ta bort den. Då hade hon sköljt över hela bilen och halva henne med bensin. Jag skyndade mig därifrån...

HbgQ

Guest
Det är lika svårt att koncentrera sig när det kommer snygga lättklädda killar..

Råkade själv köra rätt in i en bil när det gick en 10-poängare på trottoaren :huvet

Skulle vara förbjudet för killar att gå utan tröja..... iaf när jag kör hoj..

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
HbgQ skrev:

Råkade själv köra rätt in i en bil när det gick en 10-poängare på trottoaren :huvet

F´låt... Ska inte göra om det... :blah
(Asch... Somnar om och drömmer vidare)

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
HbgQ skrev:

ring mig nästa gång, så håller jag mig inomhus då :rofl

HbgQ

Guest
wonderwizard skrev:
ring mig nästa gång, så håller jag mig inomhus då :rofl

Ja med tanke på att det var i Helsingborg så var det ju givetvis dig jag såg :kär
Lovar att ringa nästa gång :D

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
HanneZ skrev:
Jag stod och hade tankat på statoil(med tak över) och skulle precis kicka igång min Dr350 med raka rör. Den där jävla ljuddämparen som satt på förstärkte snarare ljudet och det lät som helvete. Hur som helst så stod en tant och tankade sin bil vid samma pump och jag satte igång o kicka. Hojen ville sig inte riktigt så jag gav lite gas o kickade igen. PRAAAAAAAAAAAAM o hojen va igång o tanten blev så jävla rädd att hon lyckades slita ur bensintankningsmojängen ur tankhålet och började mer eller mindre tvätta bilen med bensin. Spärren satt i och det tog några sekunder innan hon fattat vad som hänt och lyckades ta bort den. Då hade hon sköljt över hela bilen och halva henne med bensin. Jag skyndade mig därifrån...

Hahaha..mascaran rinner :D

Kaparn

Grävling på vridstark bagge!
Gick med
18 Aug 2003
Hoj
Spetta å en Honda CR 500
Det är viktigt att vara häftig!

Jag öppnade förra årets grabbresa (en vecka på gotland) med att krasha hojen. Stockholm --> Nynäshamn, färja --> Visby. 45minuter efter att vi anländ totalkvaddade jag min Triumph TT i ett bakhjulsförsök. Jag hade inte ens haft hojen en hel säsong och resan blev, som ni säkert förstår, inte vad vi planerat.

Det kostar att ligga på topp .... :yoparty

PS: IF betalade ut 15 tusen mer än jag gett för hojen (efter självrisken), så det räckte till SP1an jag har idag. Ett schysst byte!

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
HanneZ skrev:

Haha, va fan, vart hände det ? Jag var med om samma grej i somras, en tant hade lyckats "tvätta" bilen och sig själv med bensin, dock var hon norska så jag förstod nt redigt hur det hade gått till.. Det var på en statoilmack med tak och där var en del hojar omkring..

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Det pinsammaste som hänt mej hände og när jag körde moppe.. Gjort en del blunders med mc också, men det med moppen var värst.. :p
Hade en liten Yamaha FS1 som gick som ett skållat troll (även om det inte hör tillsaken..)
NU var det så att jag och en kompis var ute på regementets grusvägar, för hon skulle lära sej köra moppe tyckte hon. Så hon körde ett tag, med mej bakom, gick väl ganska knackigt och skuttigt.
Så vi bytte plats - jag där fram och hon bak (på den lilla, lilla moppen..).
Jag satt och visade henne hur hon skulle parera gasen och kopplingen, samtidigt som jag vände mej om för att kolla på henne så jag skulle se att honfattade.
Plötsligt hör jag hur hon skriker till, jag vänder mej framåt och upptäcker att jag håller på att köra rakt in i en trupp med militärer!
Alla små pojkarna hoppade åt sidan för att inte bli påkörda. Jag fick ju givetvis panik, och tvärnitade.. Med enbart frambroms, på grus.. Det kan ni ju själv lista ut hur det slutade...
Vi låg där på marken ganska länge innan vi lyckats krångla oss loss - jag hade på henne och moppen över mej..
Och fullt med bensin på hela benet..
Reste oss så småningom (militärtöntarna stod bara och glodde på oss och skrattade..) och jag försökte kicka igång skiten igen.
Legat där ett tag ju, så dne var ju sur, och inte alls startvänlig.
Tog nog en 20 kickar innan den knattrade igång. Körde således därifrån - med styret kraftigt vridet åt vänster. Skulle ta en vänstersväng för att komma därifrån, så jag fick korsa armarna för att vi skulle komma runt!

Miltäreran hade nog roligt i alla fall, och nu i efterhand är det ju ganska roligt för mej och kompisen med.. ;)

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Gix skrev:
Första dan ja körde i sommar va ja ut å cruisade en hel del! :fakta Närmare bestämt, efter att ja kört upp en tank å den lilla orange lampan började blinka till var det dax å tanka, så jag sökte mig till närmsta station... de va jag å två polare till som tog avfärd från bensinstationen, å de dröjde inte länge förrän vi kom ikapp en buss... jag körde först å plockade ner två växlar för att få till en riktigt rivig omkörning :fakta å lag om bussen i ca 180 km/h... :hej tittat bakom mig å ser att polarna hänger på med god takt dom oxå...på samma gång märker jag: Va FAN e de som flödar över tanken å skvättar upp i kåpglaset!?!? :confused: Svar: BENSIN, eftersom jag inte stängt locket... :eek: så, jag tvärnitade in framför bussen för att stiga av vid diksrenen å börja putsa tanken... ni kan tänka er om busschauffören glodde förbannat... Först bli omkörd av tre hojar som sen tvärnitar å börjar putsa :D
Tur att man öppnar tanklocket med tändningsnyckeln... (sitter kvar tills man låser)

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
pinsamt blev det när jag kaxigt åkte för att hämta en pizza med hojen !
klart att man kan balansera en oxfile pizza på tanken ! Gick fint tills fartvinden fick tag på kartongen och pizzan försvann under höger armen.
Mötte länsman 50 m längre fram .Stannade aldrig.... behöver jag skriva det?

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
lorkan skrev:
Haha, va fan, vart hände det ? Jag var med om samma grej i somras, en tant hade lyckats "tvätta" bilen och sig själv med bensin, dock var hon norska så jag förstod nt redigt hur det hade gått till.. Det var på en statoilmack med tak och där var en del hojar omkring..
Blev hon livrädd när du rev igång 125:an? :hihi

Stromberget

Keep it burning (Rock n Roll)
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Röd
Har kört 2 medel pinsamma grejer..

Min kawa strulade lite på slutet av förra sommaren å en gång började den hacka lite när jag stod vid ett rödljus. Det var många bilar som stod bakom och brevid mig.. Så började hojen hosta lite så jag böjde mig ner över vänster sida för att kolla om jag kunde se någe.. så hör jag tutan tjuta men jag uppfattar inte att det va jag själv som kom åt den med axeln, så den tjöt i ca 5 sec (e jag trög eller?) men för att lossas om som inget hade hänt tittade jag upp sakta som om inget hade hänt.. det va några flickor i en volvo brevid som uppfattade att det va jag å dom tyckte det va roligt ialla fall :tungan

Den andra va när jag stannade vid en bensinmack pga att hojen hostade lite (igen fast en annan gång), va lite irri för jag hade precis åkt hemifrån för att av njuta slingerbullten.. Aja kom fram till macken ställde hojen med motorn igång på stödet utanför macken.. klev av å sen ställde jag mig på alla fyra brevid hojen för att kolla ännu en gång om jag kunde se någe lurt vid förgasaren osv.. men precis då hostar hojen till så att den knuffas av från stödet å välter ÖVER mig.. så jag gjorde nån typ av jacki chan ninja rullning fast med hojen halvt över mig.. men klarade mig precis från att bli mos.. hoppade upp snabbt på fötterna igen å slet upp hojen sparka igång den å sen snabbt därifrån trotts hostandet..

FJS

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Italia-twin
Mer nutid: I somras, klarade av ducceträff på Öland (nån annan klotade på ön) på väg hem, lite trött i ögat, in på Statoil Nybro, skär kurvan,skymd sådan av hög växtlighet, möter 2 18-åringar i en 240, nos mot nos lägger jag mig med frambroms och grus framför 240:n. Pinsamt för grabbarna visar det sig då dom gasat järnet från Statoil och skrämt en vuxen på 2-hjuling, dom var mer skärrade än jag. Fick växla med vinklad fot 20 mil, kul...
//Socio 3193

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...