Ditt pinsammaste mc-minne!

Nilaya

Drönare
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
2015 KTM Duke 690R
Haha, sikka roliga berättelser :)

Själv har jag inte gjort en blunder på MC, men väl på moppen jag hade -95.

Jag å skjuttsade polaren på min mt5. Vi skulle åka ut å kolla om vi såg en av skolans "topp 10" brudar. Polaren var ganska så intresserad av (vi kan kalla henne Annelie) Annelie, så vi stack iväg sakta mot hennes hus. Det var vinter och -10 ungefär. Vi kör sakta in på hennes gata kikar febrilt om vi ser henne. DÅ utanför hennes radhus, precis vid postlådan säger min polare. Här bor hon! va händer då ? Jo jag kollar direkt åt höger, utan en enda koll på vart moppen går mot. Då händer det, den isbelagda asvalten + tar över kontrollen över mitt framdäck och moppen går i backen. Polaren gormar å skriker över att han fått kröken på benet. Bara till å lyfta upp moppen å dra fort som fan!

Tur att jag hade hjälm om hon nu skulle ha sett oss :)

/Micke

Morgue

Den är liten men luktar som en stor...
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki tengai 650 bruksare och en SV1000 som väntar på inspiration...
Roligaste tråden hittills, här är mitt "cv".
Tidigt 80-tal: Farsan (RIP) köpte en liten minicross när jag var 5 år. Jag satt på medans de justerade in förknasaren. Fullgas + automat = fullt spett in i en plåtcontainer när de släppte ner bakhjulet på backen. Tog ca 2 månader innan jag vågade köra igen.
Tidigt 90-tal: Lyckades välta med flakmoppe på en isbana när jag skulle impa på konståkningsbrudarna med lite snygga uppställ. Lyckligtvis bara egot som blev blåmärkt.
Samma flakmoppe: gasvajern gick av och polaren skulle skjutsa mig. Jag satt på flaket och drog i vajern och polarn styrde. Helt plötsligt gick det ut i diket och jag studsade av flaket. Reste mig upp skällde på polarn "vaffan gör du!?". Oj, jag somnade visst... Tips: Om du skall skjutsa på flaba med trasig gasvajer, se till att han som styr är nykter...
Annan moppe: Coola killen körde moppe med solbrillor. Svängde in på en cykelväg när det sa pang och hela moppen studsade en halvmeter upp i luften. Vad var det? hann jag tänka innan det sa pang igen och det började regna löv över mig. Hade missat att det var en trottoarkant bredvid cykelbanan, när jag kollade ner efter första smällen missade jag att det stod ett träd bredvid cykelbanan. Trädet missade dock inte mig. När jag satt där och funderade knackade någon mig på axeln. Skall du ha den här? undrade en gubbe och räckte fram ena backspegeln som hade trillat av i smällen... liiite pinsamt. Sedan dess har jag inte vågat köra med solbrillor.

Lyckligtvis har jag klarat mig sedan jag började köra hoj (och slutade impa på brudar). Ser fram emot att läsa fler galna inlägg från er andra :lol

Ortefon

Der Landwirdschaftminister
Gick med
12 May 2005
Hoj
DR650SE
Hade precis köpt min första hoj och är ute och puttrar runt i Mölndal. Hamnar bakom en tjej som övningskör med sin far i en volvo. Vi ligger på en lång fin raka med god sikt och flickebarnet håller stadiga 45km/h med volvon. Laddar för att köra om och lägger i en lägre växel samt gasar på. När jag är i höjd med förardörren börjar det bli dags att lägga i nästa växel.

Här går något snett i min hjärna och i stället för att peta i en högre växel växlar jag ner och släpper ut kopplingen. Min stackars rotax stånka börjar yla som en skadeskjuten bergsjak och mitt bakhjul sticker ut åt sidan, vilt spinnande. Lyckas reda upp situationen och kommer förbi volvon medan den stackars flickan ser helt vettskrämd ut och hennes far hytter med näven åt mig. Körde efter det raka vägen hem och satte mig i skamvrån. :rodnar

Macke..

Socialt Handikappad
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Aprlia Rs125 -94
Var väll 2 år sedan då man precis skaffat sin nya fina moped ( dtr -01) skulle ju ut å glida så klart och allt gick prima till ja kom till en korsning och ett gäng tjejjer satt på andra sidan vägen, tänkte ''nu j*vlar får inget gå fel'' men det gjorde det skulle dra iväg och ny på moped så och nervös när fina tjejjer kolla på en så släpper man kopplingen för fort och aset dog :död vill för en sekund där DÖ, effter ett par månader var det vinter var på väg hem från idrotts hallen och ett par brudar gick där ( mkt med tjejjer som man tänkt mer på än trafiken i denna tråd) skulle ju köra lungt och försiktigt förbi men fasn heller däcket släpper och jag är 2 cm från att vurpa och gasen hängde sej, med effekt pipa å allt tjöt den satan:3freak fick ett par ''vad fan håller du på med'' blickar och skämdes satan :huvet

Cale

aka Robospine & Domiseven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV Mille -99
jag hade en riktig otur/idiot-vecka på körskolan när jag skulle ta mellankortet..
jag minns inte vilket som hände först men jag lyckades i alla fall bromsa omkull hojen vid hård inbromsning från sjuttio..
ni som tog kort i eskilstuna för länge sen när Timo var lärare minns hur han kan vara..

Timo-gör det ont?
Cale-lite i foten..
Timo-kan du gå?
Cale-ja
Timo-UPP O KÖR!

helt rätt eftersom man lätt kan bli rädd om man inte ger sig på det direkt..

det andra var när vi var ute på en smal krokig väg.. vi hade kört en sväng och det var dags för nån annan att ligga först..
jag stannar vid vägkanten och sätter ner högerfoten.. i diket.. :huvet
jag får hojen över mig och efter en snabb och effektiv utskällning läggs rutten genast om till mc-handlaren där ny backspegel inhandlas :p

Busa Robban

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
Suzuki Hayabusa
Pinsamt vaa !!!

Va ute o körde med min gsxr 750 ( på en 50 sträcka ) kommer ifatt 4st bilar som kör i typ 30-40 kmh i en uppförsbacke ,,,jävla idioter tänker jag o kör om alla,,,är väl uppe i 150-160 då jag möter en bil på krönet ,,,My god,, gissa vem,,,snuten så klart !
Jag kör så jävla fort så att jag kan inte väja ,,har totalt missbedömt hastigheten, snuten kör av vägen ,,dom vill ju inte krocka !!
Ser i backspegeln att dom i damm molnet har slagit på dom magiska blå och vänt ,,suck där ryker lappen tänkte jag,,blir stoppad och den ena polismannen är i upplösningstillstånd !!!
Dennes kollega ber honom att gå och sätta sig i bilen igen.
då säger den lugne polismannen att ,,ska du köra som en total-idiot så får du köra på motorvägen,,ser jag dig igen och du kör fortare än 50km\h så tar jag körkortet direkt är det klart !! Jag nickade instämmande och fick inte ens böter.
Men jag tar det lite lugnare på 50 sträckorna nuförtiden.

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
pinsammt

detta hände mig för några veckor sen ..

vi drar från götaplatsen i gbg ..
mot partille .
nät vi väll kommer till ett trafikljus så slingrar jag förbi mellan två bilar vad jag inte ser att en av killarna som var ute å körde med oss .kör framför mig och jag panikbromsar för att inte köra in i honom .

det som händer e att jag välter och försöker med all kraft att hålla hojen uppe men det går inte får släppa hojen när den 10 cm från marken ,
får upp hojen och den går inte att starta hm konstigt tänker försöker ett par gånger ocg det går forfarande .kommer på efter nån sekund att jag har kommit åt dödarknappen :huvet
SKADORNA repa i dekalen och i oljekåpan,

snacka om att billisterna skrattade ihjäl sig .. :rodnar

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
En liten YZF
Har klarat mig undan från pinsamheter med mc men med moppen var det värre.
Året var 95, jag kommer och åker på moppen ser en tjej som det var på g med sitta på en parkbänk med sin kompis. Vänder på huvudet och vinkar till henne, håller fortfarande blicken på henne, tittar upp och ser en bil som håller på att göra en u-sväng framför mig.

Tvärnitar med båda bromsarna dock mer med bakbromsen och lyckas få upp moppen i något slags bredställ och smack rätt in i sidan på bilen med min lilla femtonåriga fot mellan 50cc motorn och bilens förardörr.

Det värsta var att det var hennes pappa som skulle hämta henne och bilen var hans två veckor gamla Volvo 850 :näsblod

Något ben i foten krossades och det blev kryckor i 3 veckor.
Behöver jag säga att det inte blev något mer med tjejen.

fart freak

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
VTR Firestorm
För två år sen, ska iväg på hojen som står parkerad ute. Ser hur det kommer 3 st snygga brudar gående i min riktning. Jag startar hojen och varvar hojen lite extra för uppmärksamhetens skull (patetiskt, jag vet).. Drar iväg lite extra fort precis när brudarna är brevid mig, sneglar lite åt deras håll ("visst är jag cool", looken). Det nästa jag vet är att jag flyger ofrivilligt av hojen (och ser inte lika cool ut längre). Skivbromslåset... Brudarna frågade om jag var okej, medanst jag försökte resa hojen igen, ta loss låset och sticka fort som fan... ännu fler repor på hojen och egot...

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Mitt pinsammast MC minne..
Trodde jag hade skrivit detta förut men hittade det inte i tråden

Jag hade fått mitt nya flashiga larm installerat (på min veckogamla helt nyreggade hoj) och det hade Remote start knapp som en överraskning (hade inte bett om det). Snacka om pimp my ride :rolleyes:

Var uppe vid gymmet. Hojen stog på sidostödet med 1ans växel i. En läcker MC grabb kommer och pular med sin hoj innan han skall åka iväg. Jag tänkte: nu skall jag styla lite och starta hojen med knappen.

Vad jag inte visste var att gubbtjyven som installerade larmet hade förbipasserat säkerhets mekanismen som gör att hojen inte startar på sidostödet om den står i växel (jag brukar inte lämna den på sidostödet och glömde att den var i växel).

Så jag står bredvid och trycker på knappen och känner mig cool..varpå jag ser till min fasa att min hoj tar ett skutt och med motorn vrålande faller till marken och snurrar runt ett tag. Eftersom jag stog relativt nära så fick jag en ganska mysig smäll på benet...men vad är kött o blod mot kåpor och andra plastbitar?? Hojen går först :)

Jag spydde nästan och kastade mig efter den o slet och hade mig för att få upp den..inget funkade (hade inte lärt mig tekniken att resa den, då ännu :gnissla ).

Snygga killen kommer framkutande (och jag ville bara dö eller sjunka genom jorden..vilket som var snabbast) och lyfter upp den och vi synar skadorna. Krashpuckarna som sattes fast DAGEN iNNAN gjorde precis vad de skulle :tummenupp..bästa inköpet någonsin. Förutom sabbade blinkers och en 2 cm ytlig repa i plasten på baken så blev det inga större skador...bara min stolthet :brinnerup

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
nope...
Jag får väl berätta om vad som hände mig i onsdags...*suck

Slängde på bakhjulet med nytt däck på i tisdags, sen måste man ju bara provköra nya slangen, det gick sktibra. Såg dock att bensinlampan började blinka..det är lugnt tänkte jag, "ska ju bara köra 16km till jobbet imorgon bitti, jag kan ju tanka efter jobbet".

På morgonen ger jag mig av och precis när jag passerat en by med bensinmack börjar lampan lysa konstant... äh man måste ju komma minst 2 mil på lysande lampa tänker jag. Jag fortsätter in mot jobbet och i lagom tempo cruisar jag förbi ca 10 bilar. Efter 2km börjar hojen hosta...f*n!! Partar snällt med hojen då en cylinder dör...sen en till. på något sätt lyckas jag hålla hojen igång och på 2 cylindrar kör jag vidare i en konstant minskande hastighet. Nu kommer hela kön med bilar som jag nyss körde om...jag slickar vägkanten i mina beskedliga 60km/h (90-väg) när hela fältet med bilar passerar...alla kollar konstigt på mig och undrar nog vad fasen jag håller på med...*PINSAMT!!!

Iallfall lyckas jag ta mig uppför sista backen innan jag kan skymta bensinmacken, i nerförsbacken dör hojen totalt och jag rullar frihjul ner mot macken, farten räcker runt en halv rondell, sen sparkar jag mig fram, över en cykelbana och fram till pumpen, detta mitt i morgontrafiken. :huvet

Last edited:

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
kommer ihåg Timo som lärare med ett leende.. Iskall snubbe och en jävel på att lära ut hoj körning...

kommer ihåg en av hans kommentarer när jag inte kom iväg i ett rödljus.. Han körde upp brevid och gormade ska du sluta tänka på fi**a och börja köra? Vissa gillade inte han attityd men jag kan nog lätt påstå att den höll mej på alerten hela tiden.. Han kommentarer och upptåg gjorde övningskörningen till ett rent nöjje... :tummenupp Tror inte jag hört någon som berättat om liknande utbildning som han hade så bred och utvecklande.

Cale skrev:
2118263 jag hade en riktig otur/idiot-vecka på körskolan när jag skulle ta mellankortet..
jag minns inte vilket som hände först men jag lyckades i alla fall bromsa omkull hojen vid hård inbromsning från sjuttio..
ni som tog kort i eskilstuna för länge sen när Timo var lärare minns hur han kan vara..

Timo-gör det ont?
Cale-lite i foten..
Timo-kan du gå?
Cale-ja
Timo-UPP O KÖR!

helt rätt eftersom man lätt kan bli rädd om man inte ger sig på det direkt..

det andra var när vi var ute på en smal krokig väg.. vi hade kört en sväng och det var dags för nån annan att ligga först..
jag stannar vid vägkanten och sätter ner högerfoten.. i diket.. :huvet
jag får hojen över mig och efter en snabb och effektiv utskällning läggs rutten genast om till mc-handlaren där ny backspegel inhandlas :p

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Mycket gamla moppeminnen som väcks till liv.
Körde med moppen på en gångväg utanför en pizzeria med uteservering. Det var sådanna vägbommar eller vad de skall kallas, sjutdörrar som jag trodde var öppningsbara så jag tog lite sats för att de inte skulle slå tillbaks på moppen. Visade sig att de var solida istället :tomten Flög en bra bit över styret inför alla som satt och käkade.

Horn1 900

Tunnplåtslagare
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Hornet 900 -02
Mopedminne här med..

Hade just hämtat min grannes MT50 som jag skulle få betala senare.
Samma kväll så var jag ute och gled med min polare som hade sin DT50, på byn..

Han spexade lite och körde upp på höger trotoar (*stava) då jag just skulle köra om han..(till vänster om han) Helt plötsligt får han för sig att hoppa på gräset på vänster sida, upp mot en parkering, ½-meter upp.

Det är klart att han smäller mitt framhjul med hans bakhjul..
Jag flyger fram och snett över styret, tänker inte mer på det förutom att så fort som möjligt ställa upp den vurpade Nya moppen..

Kollar runt lite på moppen och ser att styret blivit lite snett och lite repor på plast och blinkers..
DÅ känner jag smärtan i axeln.. lägger mig på trotoaren och känner mig svimfärdig, ber min polare att köra hem till farsan och hämta mig med bilen.
Detta var en Fredag.. var inte in på lassa förrns på Måndagen då det konstaterades att det var nyckelbensbrott.. har fortfarande en nivåskillnad på höger nyckelben. :3freak

Till saken hör oxå..

Några veckor efter att jag brutit nyckelbenet så var jag på en Innebandy-ploj-träning (då jag inte hade ont längre, spela gick bra..) och lirade lite med polarna.. då jag jagade efter en som tvärstannar och jag springer in i han.. SMACK! :huvet
Bryter det igen!!

Kanske inte så pinsamt men... alltid nåt att skriva om. :)

Heij

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
BMW F 800GS
Var ute och körde med någa polare i somras då vi kommer in på en grusbelagd parkering, en av polarena ska vara lite tuff och börjar spinna allt vad han kan.
Bakom står det en bil :huvet det blir några fina märken i lacken, samtidigt så kommer bilens ägare.
Som tur var så kände han killen så det löste sig ganska bra ändå.

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Jag har en rolig grej, det var dock inte jag som gjorde klantigheten, en nära vän.

Det var på moppetiden och min polare hade köpt en sprillans ny Beta för runt 35000kr. Han briljerar som satan och undrar om jag vill ta en tur.
Visst, jag tar en kort tur och tar det lugnt som bara den, vill ju inte skrota polarens nya moppe.

När min andra kompis också ska få prova så går det värre.
Han är lite "jagvillkunnakörabramenjagbararamlar".
Han drar iväg på bakhjulet och trixar, med ägaren ståendes och bara glor.

Vi skriker att han ska komma tillbaka genast, han kommer tillbaka, gör en stoppie, en för hög en så han ramlar framåt.

Hela instrumenteringen, lyktkåpan, styret och framskärmen blev skrotade.
Som grädden på moset så betalade han inte skadorna utan sa att eftersom moppen inte var försäkrad (1h gammal) så ville han inte betala mer än hälften.

:näsblod

>Hanning<

Mr Hanning
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Yamaha R1 -99
jag va ute och åkte med moppen på vintern kommer i en kurva och får världens ställ sladdar omkull och glider rätt in i ett staket tvärstopp med bena på varsin sida av tanken aj aj aj :banana

Micke_Nilsson

Kan man muta nån till bättre väder? =)
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda 1000RR 2008
Svanen skrev:
2123941 Jag har en rolig grej, det var dock inte jag som gjorde klantigheten, en nära vän.

Det var på moppetiden och min polare hade köpt en sprillans ny Beta för runt 35000kr. Han briljerar som satan och undrar om jag vill ta en tur.
Visst, jag tar en kort tur och tar det lugnt som bara den, vill ju inte skrota polarens nya moppe.

När min andra kompis också ska få prova så går det värre.
Han är lite "jagvillkunnakörabramenjagbararamlar".
Han drar iväg på bakhjulet och trixar, med ägaren ståendes och bara glor.

Vi skriker att han ska komma tillbaka genast, han kommer tillbaka, gör en stoppie, en för hög en så han ramlar framåt.

Hela instrumenteringen, lyktkåpan, styret och framskärmen blev skrotade.
Som grädden på moset så betalade han inte skadorna utan sa att eftersom moppen inte var försäkrad (1h gammal) så ville han inte betala mer än hälften.

:näsblod

Skottpengar på den snubben... :mad:

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Har säkert tutat vid tretti olika tillfällen när jag ska trycka på startknappen.
Ger alltid ett seriöst intryck.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...