Ditt pinsammaste mc-minne!

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
2 händerlser,

1, Moppe tiden, nyinköpt Honda MT5:a fusk kör lite på gatan, de har regnat ute å dum som man var så drog man på frambromsen så man vurpa på vändplanen.
d1ce å farsan står å väntar på andra gatan å undrar vart jag tog vägen, d1ce säger haha han har vurpat, farsan säger ALDRIG! sen kommer jag med trasig backspegel å repig stänka i fram, gissa om farsan blev sur, inte för att moppen var vurpad utan att jag hade klantat mig, d1ce har påmint mig några gånger de senaste 12 åren :p

andra grejjen var när jag var ute å körde med min R6:a för första gången.
jag å d1ce åker förbi en busshållplats som var smetfull som låg på en påfart till motortrafikled. han spettar på å jag tänkte, AH jag ska inte vara sämmre, ovan och ikke förberedd fick jag hjullyft på 1cm max :p blev hyffsat rädd släppte av peta i 2an å gjorde samma sak,, löft 1cm igen å blev lite osäker å släppte hårt igen,, de såg säkert ut som om jag hade känguru soppa i tanken den dagen å hela busshållplatsen tänkte "meen åå mogen snubbe, btw lär dig köra först" de var nog de ALLA tänkte på den gången :p

Serenity

The unusual kind
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
Se garage
Skulle köra ner till starten inför manöverprovet på uppkörningsdagen. Tänkte här kan jag göra en garage vändning....glider och svänger runt en femöring...oj...rullgrus...krach. Ligger där och stekhett é dé. Och lyfta en gammal CB750 med stålram i den värmen med Gore-tex kläder var inte dé enklaste. som tur var såg inte vägverkets gubben dé men de andra som skulle köra upp däremot såg dé :gnissla

men men man tog kortet första gången iaf :yoparty

Jernkrok

Elfel....
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
Shovelhead -76:a ,CB 400 Four SS -75:a, Rex Villiers Ratbike -53. Fläktkyld DKW boardtrack -34: projekt...
Augusti -06, hade precis fått mitt kort och ville ut o glassa, körde en vt750dc då (honda black widow).
Smög omkring lite i stan och skullekrypköra fram till en korsning, problemet var att jag hade nya stövlar som jag inte var van vid och de var lite fetare.
Jag växlar ner till 1:an men kan inte få loss foten och faller likt en kägla omkull, och eftersom jag satt fast med foten så tog det en stund innan jag fick upp hojen igen.

Detta var dessutom utanför en pizzeria och på andra sidan gatan var det 3 st alkisar som tyckte att det var jävligt kul och ropade & pekade.

Sen tog det ett tag innan jag åkte där igen :rolleyes:

andreas1

Fucking good karma
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
CBR900RR Fireblade
Skulle fylla på bensin i hojen. Stannar vid macken och slår ut stödet. Stiger av till vänster och tack vare att stödet inte riktigt va utfällt tippar den rakt på mig. Jag är 193 lång och några överkilon men trots detta gör jag en riktigt imponerande kullerbytta, något som jag inte praktiserat på minst 10 år (om inte längre). :yoparty
Reser mig, reser upp hojen och tankar den full. När jag ska sticka därifrån vänder jag mig om och självklart står hela busstationen full med folk som ska med bussen. Jag försökte inte ens se om dom skrattar eller ser förskräckta ut utan drar därifrån så snabbt som möjligt... Ridå.

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
riktigt kul tråd... :p

Själv så lyckades jag med konststycket att på uppkörningen helt enkelt tappa hojen i backen då jag skulle ta ner den från centralstöd. Tyckte det var onödigt att sätta mig på den för att ha balans då jag ändå skulle leda den jue. Hehe.
Provförrättaren var så trevlig och genomsnäll så han bara log lite och sa att han skulle hjälpa mig upp med den. *skratt*
Uppkörningen gick bra och kortet klarades trots missödet. :p

Och sen så klart som skrivits tidigare i denna tråd. Att tuta när man ska blinka och så... ibland så lyckas man riktigt bra o länge med det tom. Hehe

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
En gång vid krypkörning i kö så var jag så där lagom uttråkad och satt och glodde på fåglarnas vackra flykt över himmlen, varvid jag kör in i framförvarande bil - polisbil! Polisen kom ut och frågade vad jag höll på med EGENTLIGEN samt var jag höll min blick. Kunde ju bara lite räddhågset peka mot himmlen och de flyende fåglarna, varvid polisen skakade på huvudet och frågade hur jag mådde EGENTLIGEN!

Sen en annan gång så stod jag och en kompis vid rödljuset när det glider upp en bil bredvid mig med snygga killar i, klart man tittar och tittar... ja ni förstår, kompisen märker att jag ej är totalt närvarande och stöter till mig på höger axel. Just det höger fot i backen och hojen över mig........

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Sen en annan gång så stod jag och en kompis vid rödljuset när det glider upp en bil bredvid mig med snygga killar i, klart man tittar och tittar... ja ni förstår, kompisen märker att jag ej är totalt närvarande och stöter till mig på höger axel. Just det höger fot i backen och hojen över mig........

Förlåt... Nästa gång skall jag stanna lite längre bak :D

Bifffen

Våga Vägra
Gick med
18 May 2004
Hoj
Yamaha FZ1-N
Det här hände när min mamma precis hade tagit körkort.
Hon skulle åka till globen för att handla. I parkeringsgaraget skulle hon backa in mellan en bil och en stor stolpe.
Mamma som är ganska kort öppnar då dörren och lutar sig ut medan hon backar. Hon backar såklart in i stolpen och dörren lossnar. De såg rätt kul ut när hon kom hem med bilen och en dörr saknades :)

hahahahahah
klart det pinsammaste jag läst om tabbar som handlar om bilar.....

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Hoj
KTM 640
En grej jag va med om föra året nere på MCdagarna. Vi kom till campingen å bestämmer oss för ett Partytält. Å de fanns inne i västervik på ÖB om jag inte minns helt fel. De va väll ett packet på ca 2 meter. Vi åkte hoj dit jag lånar en Motard från en bekant som vi träffade längs semestern. FARSAN tog sin pippi gula VF1100c. Vi köper skiten å kommer ut å jag säger till farsan att de går inte att få me oss. Jo säger besevissern själv. jag kan. han binder toppen på den mot toppväskan och har den andra längs fotpinnen. Vi kommer tillbaka tillcamping å folk glor kan jag säga men som tur va va det inte jag som hade det med mig. Men fy va muppigt de måste sätt ut.

Spinner

:ligga?
Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda NS125 Gula faran [krockad och skrotad]
en gång när jag hade en splitter ny aprilia rs 50 moppe så körde jag o min kompis på sin alldeles nya Derbi senda båda ca 1 vecka gammla..

så vi körde på en gata som sedan kom fram till en korsning.
medans vi körde mot korsningen så gick det två väldigt vackra flickor som jag vände huvet efter och under denna tiden så bromsar min kompis in för att se så de inte kommer bilar i korsningen.. men va fan kollar jag på?? jo ett par väldigt fina rövar.. när jag vänder tillbaka huvet är det redan försent och jag panik bromsar och gör en stoppie som sedan slår runt och hamnar på min kompis.. alltså jag ramlar av och moppen fortsätter in i min kompis upp och ner... han bakskärm går av och min moppe är förstörd =P bra start på moppetiden iaf

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
MT-09
Ha, sommaren 2006 i Marstrand - jag glider in på min Bulldog, ner till färjeläget, gasar så att alla svennetyperna i kön till färjan tittar imponerat på mig (tror jag). Känner mig som en kung. Kör upp på den stenberlagda trottoaren och bereder mig på att manligt parkera. Fäller ner stödet, flyttar fram hojen något för att parkera den stabilt...

...och fanskapet välter med mig på det (240 kg). Mitt ben fastnar under hojen, jag ligger och sprattlar och svär i hjälmen i typ 15 sekunder innan jag lyckas dra mig loss, studsa upp, och på ren jävla ilska lyfter hojen igen. När jag vänder mig om tittar alla fortfarande. Fast dom såg inte så imponerade ut längre, och ett gäng killar garvar rätt rejält:huvet

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
En polare körde bil och missade stopplikten vid en korsning, farbror blå misstyckte lite och stoppade honom vid en busshållplats efter E4:an. Efter diverse argumentation och blånekande, beskyllde han polisen för att ha synfel och erkände..? Lite ondsind och irriterad körde han därifrån och samtidigt som han svarade i telefonen och försökte slå på ljuset(MB 190, utan aut-ljus) så märkte han att bilen började luta lite onaturligt... han körde i diket 50m framför snutarna, hehe. :D

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
riktigt kul tråd... :p

Själv så lyckades jag med konststycket att på uppkörningen helt enkelt tappa hojen i backen då jag skulle ta ner den från centralstöd. Tyckte det var onödigt att sätta mig på den för att ha balans då jag ändå skulle leda den jue. Hehe.
Provförrättaren var så trevlig och genomsnäll så han bara log lite och sa att han skulle hjälpa mig upp med den. *skratt*
Uppkörningen gick bra och kortet klarades trots missödet. :p

Och sen så klart som skrivits tidigare i denna tråd. Att tuta när man ska blinka och så... ibland så lyckas man riktigt bra o länge med det tom. Hehe

WTF!? Är inte hela meningen med testet att visa att man klarar av att hantera hojen utan välta den? Måste vara ett :tuttar godkännande!

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
WTF!? Är inte hela meningen med testet att visa att man klarar av att hantera hojen utan välta den? Måste vara ett :tuttar godkännande!

Jag vet att han lätt hade kunnat underkänna mig för den där grejen. Min lärare vart helt livrädd när hon såg hur jag tog ner hojen från centralstödet.
Men jag erkände för honom direkt att jag aldrig tagit ner den så utan alltid suttit på och nu inte satt på den just för att jag direkt skulle leda den så han förstod kanske el så tyckte han att jag var väldans söt o var snäll mot mig. Haha. :p

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
YAMAHA TÉNÉRÉ 700 EXTREME 2024 | HONDA VFR 750FJ 1988
Lite semester på Gotland. Jag och farsan glider in till Visbys enda (kanske) mc-butik och tänkte kolla läget. Fäller ner sidostödet, men tydligen var det inte nerfällt helt och hållet. Så jag tappade hojen (gamla FZ 750) ner i asfalten och ramlade av skitfult. Det var säkert några på parkeringen som tyckte det var skoj iaf :mad:

Nu på nya hojen dubbelkollar man alltid stödet. Jag vill inte göra om samma misstag igen :4skrika

Shitbreak

ihopskruvad...
Gick med
18 May 2003
Hoj
Metrakit Räser. TILLSALU
När jag & dåvarande donnan åkte Cagiva Mito i centrum och jag fick den eminenta idén att koppla upp 125:an på slangen, såg hennes ben swisha förbi i ögonvrån......kan tillägga att hon inte åkte nåe mer med mej sen....:tuttar

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Hade stöd som fälldes upp automagiskt.
Trots brytare på koppling och friläge.
Startmotorkoppling strulade.
Satt på parkeringen utanför större livsmedelaffär och skruvade ihop efter reperation.
Drar insexskruven till kåpan "det sista".
Trycker till, stödet går upp, hojen ramlar över mig.
Slog upp ena ögonbrynet.
Med blodet forsande (det gör det från ögonbrynen) försöker jag få loss benen under cykeln.
Publik börjar samlas.
Ordentlig kraftansträngning ger resultat.
Och en rejäl brakskit.

Får upp hojen.
Startar.
Lägger i växel.
Har glömt hälla i oljan igen.
Oljan förvarades i en sönderskuren matoljeflaska som jag hittat.
Inte längre.
Den förvaras inpregnerad i gore-texbyxorna.
Går därifrån.
Ringer efter skjuts.
Hämtar hojen på natten.

DimmanZX6R

Mr Z har bara en 1000
Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -14 & Triumph Cafe
Moppehistoria men ändå...
Glad i hågen på sin 15-års dag har man fått sin dröm moppe. (Honda MB5)
Där står den på flaket och blänker.....äntligen tänker man!
Efter att jag och farsan lastat av moppen är det dags att provköra.
Som den ömme fader han är frågar han om jag kan köra moppe?
Självklart kan man det! (i teorin på den tiden)
Sätter sig på moppen och kickar en gång och den morrar igång! (stort smile)
In med först växeln och så bär det iväg!
Cirkulerar lite fint på ettans växel på parkeringen.
Och så ska jag köra in den i garaget.........passerar ingången och märker att det går aningens fort....pumpar frenetiskt på kopplingen och kör rätt in i garageväggen......

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Jag vet att han lätt hade kunnat underkänna mig för den där grejen. Min lärare vart helt livrädd när hon såg hur jag tog ner hojen från centralstödet.
Men jag erkände för honom direkt att jag aldrig tagit ner den så utan alltid suttit på och nu inte satt på den just för att jag direkt skulle leda den så han förstod kanske el så tyckte han att jag var väldans söt o var snäll mot mig. Haha. :p

FUSK! Du kom undan bara för att du är snygg!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln