Ditt pinsammaste mc-minne!

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha
Körde en dt50 moppe med motorn från en yz80..Var på väg att möta upp en brud nere i samhället jag bodde i. Brände på utav bara h-vete sista biten fram till henne, ungefär 40 meter framför henne smällde det till (POFF) och jag kastades bakåt av smällen och vurpade. Hann inte uppfatta vad som hände, förän jag kravlade mig upp från asfalten. Kylaren var placerad uppe vid hastighetsmätaren, locket snyggt riktat rakt mot pannan..jävla tur man hade hjälm iaf..hade skjutit locket genom skallen annars =)
Blev iaf en jävligt pinsam grej..skjuten av ett kylarlock rakt i pannan i full fart, smetig och äcklig smak/lukt av kylarvatten, trasiga kläder från vurpan..Kände mig inte lika cool inför bruden nå mer :crash
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
För läääänge sen... på en liten Puch moppe i Holland:

Åkte moppe med några polare när gasvajern går av.

Kreativ som man är så binder man fast vajern rund ena foten så man kan gasa genom att flytta foten till ena sidan.

Kommer till ett rödljus och ska sätta ner fötterna på marken, men glömde att den ena satt fast i vajern.

Kul att ligga där på marken med moppen över sig och tokgasar samtidigt med foten klämd.

Det där var fan det roligaste jag läst på länge.
 

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha
haha nee och en jävla tur var det när man ser hur tiden har utvecklat den människan :2cool
 

Dark_Messenger

Guest
En dag när han var ute och körde med sin Cresent Compakt i skogen.. Fråga mig inte vad han gjorde i skogen men där var han iallafall. Så skulle han stregra med moppen och när fram hjulet var i luften så lossnade det.. hehe kan se paniken framför mig. Skräckslagen som han blev så slog han av och vad hände då? Jo fronten går ju ner i backen hehe och stötdämpar benen borrar ner sig i jorden.. snacka om tvärnit på moppen och flygtur föraren.. skulle vilja sett det!

Ser det framför mig. :rofl
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Har inget bra som inkluderar mig själv som s.a.s. utsatt part, men var med när en polare gjorde bort sig.

Hade varit och tankat. Polaren hade på något sätt, antar jag, lyckats skvätta bensin över tanken. Hade inte kommit ens tio meter från macken när han lägger hojen i en kurva med rullgrus. På nå't jävla vänster lyckas den utspillda bensinen ta eld, och där ligger han som ett grillspett i diket. Flammorna dör dock lika fort som de uppstod, och under tiden har han lyckat kravla sig upp. En ganska söt flicka som sett alltihop frågar om det gick bra, varpå polaren säger "det är lugnt, nu får jag bara äkta flames på tanken". Tror han fick äkta flames i röven också, för jävlar vad fort det gick därifrån.
 

Nicc

Vill ha sommar året runt!!
Gick med
3 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Vulcan S
va på lite hojsemester me en polare i norge förra sommaren, vi hade stannat vid vägkanten å funderat lite å släppt på trycket lite i blåsan, när vi ska iväg så tänker jag skojja lite me kompisen som står en liten bit bakom å göra lite rökridå å börnar lite, problemet e att asfalten e astunn å går ( utan att jag märker det ) sönder och kompisen börjar gapa typ va FAAAAAAAAAAN sysslar du med, jag slutar och vänder mig om och ser kompisens knappt inkörda hoj helt nersprutad me jord å lera å han står å plockar jord från ansiktet då han inte hunnit fälla ner visiret.... ooooouuupppssss
 

Adde83

Milda Matilda...
Gick med
12 Jan 2008
Ort
motala
Hoj
09 Street triple R
Mitt pinsammaste minne va idag faktiskt skulle spela tuff å köra om en bil på bakslangen när jag kände att ryggsäcken va dåligt knäppt å öppnades av vinddraget å en massa tränings jox + värdesaker ramlade ur...bara att vända å va glad att man har mörkrök visir :näsblod
 

A.Haglund

Ny medlem
Gick med
2 Dec 2007
Ort
Varberg
Hoj
H-D Sportster 883 -05
Haha :D Många goa garv i denna tåden:tummenupp

Har inte kort ännu, men har redan lyckats med en tabbe :p Hämtade motorcykeln förra helgen på verkstaden där jag jobbar, har precis strypt hojen och ska övningsköra hem.
Lördag, kanonväder och massa folk utanför affären. Stolt rullar jag ut hojen och ska starta. Fan. Kass batteri.. Hämtar startbatteri o hojen kickar igång :yoparty

Drar på mig jacka, hjälm o brallor. Sätter mig på hojen och sätter på mig hjälmen och har en del blickar på mig, vrider ner choken och trycker in kopplingen och petar i 1an. Hojen tvärdör. Vafan :S
Nytt försök, hojen går igång och samma procedur, hojen dör. VAFAN :p

Då kommer en jobbarkompis fram och säger med lagom ironisk ton, stödet ;)

Många fina leenden från kunderna :p Aja, första åket för säsongen, kan ju alltid skylla på det :tungan

Fortsätt med era historier, riktigt underhållande :tummenupp
 

Evil__Knievel

maybe yes, maybe no
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Bollnäs
Hoj
GSX-R 1000 K6
Förra sommaren låg jag bakom en bil genom samhället i bilen fanns de två brudar i baksätet som satt och kolla in snygga killen på hojen bakom =) medans jag låg rätt tajt mot deras bil och fick av någon andledning skulle kolla vad de var på sidorna ?! Såg i ögonvrån då att biljäveln framför mig hade stannat upp för göra vänstersväng in på lokala macken panik bromsar så framhjulet låser sig (ja ni kan ju tänka er hur man blir då) ner med fötterna försöker styra upp skiten för att inte ramla tänker till att de är nog dags att släppa bromsen om jag inte ska slå i backen. med en jävla tur så blir de ingen vurpa men ett jävla kalle anka flaxande på mig och mina ben=) kollar in bilen igen och ser att brudarna har suttit och kollat in mig hela tiden! känndes som en åsna efteråt och vägra åka in på den macken då.!!!
 

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Ort
Höör
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Tog mitt kort förra sommaren, å ja va helt inne på å lära mig wheela,.. när de börja gå nått sånär bra, så var vi ute hos polarens tjej å hämta henne, ja hade hojen å polaren, hans tjej å min tjej åkte i bilen bakom.. skulle impa lite tänkte ja, så ja drog upp på bakan i 1an, å de gick bättre än va de gjort innan så ja tänkte att ja kör en bit till,.. problemet var att vägen var knappt 150 m lång å avsluta med en sväng... ja gick ner i tid(trodde jag) men svängen närma sig å ja bromsa, fick upp hojen på framhjulet då istället å smacka rakt in i buskarna.. reste mig upp, kolla över hojen, Pinsamheten kom, å ja upp på hojen å drog därifrån me ett försök på bakhjulet igen, De får man höra än idag...
 

Ekerholm

Guest
det är inte jag som har råkat ut för det här.. men fick höra denna historian för ett tagsen.. det var rätt många årsen detta hände... han var 16år och hade precis tagit lätt körkort och var ute och körde här i stan.. då kommer han fram till en bilkö och då kommmer han ju på den smarta tanken att dom här ska jag dra om.. så han gasar ju på och när han kört om några stycken så ser han att bommarna är nere och han hinner inte bromsa så han lägger hojen... det är ju bara det att han stannar ju på enna sidan av bommarna och hojen ligger på andra sidan.. så där fick han ju stå tills tåget åkt förbi så bommarna gick upp så han kunde gå över och hämta hojen.... jag tror att han skämdes rätt bra då...
 

yesset

Sir Arti
Gick med
15 Apr 2004
Ort
Utanför Gbg
Hoj
Buell S1 och Ducati Monster 600
Jobbade några månader på en farm i vildaste Outbacken i Australien med att driva kor och får på motorcykel tillsammans med en holländsk 19-årig kille.

Varje morgon skulle vi ut med våra hojar och kolla så att djuren hade vatten (cirka 5 mils körning). Senare på eftermiddagarna skulle vi ut och flytta djuren från olika hagar, genom skog/åkrar/torra flodbäddar. Låt oss sammanfatta det hela med att den hormonstinne grabben tillbringade dagarna med att försöka impa på mig, vilket resulterade i att han la sin hoj inte mindre än 16 gånger på de 2 månader vi var där :rolleyes:

Framförallt körde han på tok för fort, skrämde slag på fåren som skenade åt alla håll och krockade därefter med flera av dem, försökte "hoppa" över små bäckar (hojen slog oftast runt), kraschade i taggbuskar, brände sig illa på avgasröret ett antal gånger (man körde i shorts), och flög över ett staket efter att hans framhjul fastnat i ett hål. :yoparty

Jag håller med om att killar blir som galna när de ska försöka "tävla" mot en tjej :arsele
 

guffy

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Ort
Malmö
Hoj
Triumph Sprint RS 955i -00
Yesset:

Kunde du inte bara snabbt sagt till honom om du var intresserad eller inte så han sluppit all denna smärta? ;)
 

Klinki

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Ort
Ute på vischan
Hoj
Suzuki Bandit GSF 600 S -02
Måste ju dra mitt strå till stacken i den här otroligt roliga tråden :D
Det var förra året och jag skulle köra för första gången i mitt liv. Vi skulle utgå från min utfart, får tre motorstopp direkt (släpper kopplingen för fort å för lite gas) så min handledare säger att jag måste ge mer gas å inte ha för bråttom med kopplingen. Så jag tänker men va FAN då, å gasar mer å får precis dragläge PLUS lite till. Hondan drar iväg med mig rätt över vägen å ut på lindan, som börjar en halv meter nedanför vägkanten, hinner tänka å shit nu kommer jag flyga över styret, men det går bra hehe. Svänger runt på lindan å tillbaka upp på vägen en bit bort. (vet ej hur många grannar som såg min jungfrufärd, våga inte se efter, vet dock att min sambo står inne å asgarvar)
Min handledare ger inte upp å inte jag heller, rullar så småningom ut på rv 70. Stannar till på en parkeringsficka för å sträcka på benen. Lägger i ettan å drar på tok för mycket gas, Hondan drar iväg med mig igen igen(vaddå är det jag som ska köra ???) rätt in i vägräcket som vetter mot älven :huvet lyckas kila fast hojen med mitt ben emellan. Min handledare kommer springandes å får DRA loss MC:n, han undrar nog nu vad han gett sig in i, å jag med för den delen haha.

Der vart ett sprucket blinkersglas samt en kraftig lårkaka. Vilken tur att det inte var så mycket trafik just då som fick gratis underhållning ;)

Efter den premiärturen så funderade jag om det här verkligen var nåt för mig , men som tur är så gav jag inte upp.
Ska köra upp nästa vecka :banana
 

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Ort
Peking !
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
inte direkt pinsamt kanske.

Förra sommaren när jag var på skolan och övningskörde för MC, står still vid ett rödljus. Två lättklädda brudar med stora :tuttar går över på övergångstället. Självklart så kollade man lite extra, då säger MC läraren i min hörlur "Jo, jag tycker också dom är snygga, men det har varit grönt ett bra tag nu". Smått generad skulle jag köra iväg och självklart så vart det motorstopp och cheyerna vände sig om o skrattade :va
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top