Ditt pinsammaste mc-minne!

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
kanske inte det mest pinsammaste, men runt 2004 nångång va "motard maffia keep it burning-tråden" ganska ny, jag skull emöta upp lite folk i arninge för att leka lite grann. när jag kommer dit ser jag ett gäng stå och snacka lite med varann och efterssom jag vill va bäst och tuffast gör jag entrén med en endo. det slutar i alla fall att jag glider på mage fram till gruppen som jag aldrig träffat förut och presenterar mig sedan. motorn på XR:en skar i samma veva och jag får inte chansen att ge ett andra intryck, men det va kul i alla fall.
 

Gurlie

Medlen
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Haninge
Hoj
En för var stund
Hade stöd som fälldes upp automagiskt.
Trots brytare på koppling och friläge.
Startmotorkoppling strulade.
Satt på parkeringen utanför större livsmedelaffär och skruvade ihop efter reperation.
Drar insexskruven till kåpan "det sista".
Trycker till, stödet går upp, hojen ramlar över mig.
Slog upp ena ögonbrynet.
Med blodet forsande (det gör det från ögonbrynen) försöker jag få loss benen under cykeln.
Publik börjar samlas.
Ordentlig kraftansträngning ger resultat.
Och en rejäl brakskit.

Får upp hojen.
Startar.
Lägger i växel.
Har glömt hälla i oljan igen.
Oljan förvarades i en sönderskuren matoljeflaska som jag hittat.
Inte längre.
Den förvaras inpregnerad i gore-texbyxorna.
Går därifrån.
Ringer efter skjuts.
Hämtar hojen på natten.



Haha vilken historia! Lider med dig!
 

Helmetrock

Cylindergrinder
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Uppsala/Orust
Hoj
Because real men don't eat sushi, BMW Rockster, hos doktorn och vilar sig....
En kompis till Pappa hade köpt en Africa Twin eller något liknande tungt as och skulle ut på en grusväg och testa! Efter en stund stannade han vid vägkanten, satte ner foten och kom på att vägkanten inte fanns under foten...

Så han lyckades ta sig av, hojen välte inåt ner i ett krondike och blev stående upp och ner på på styret och sadeln med hjulen i samma höjd som vägen:huvet
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Kan bidra med en egen story. Vid min uppkörning får jag en hoj med splitternya däck CB750 jag hämtar själv ut den från däckverkstan som ligger brevid körskolan. Vi åker till Barkarby lite tidigare för att få träna. Allt går perfekt tills vi kommer till bromsövningarna. Tänker nu ska jag bromsa ordentligt så de inte kan klanka ner på för messig inbromsning.
Eftersom att jag inte är så kunnig tror jag att man bromsar mycket bättre med splitter nya däck. Således nitar man från 75 km/h hojen börjar kränga som bara den glider ut i gräset brevid och kraschar! :näsblod

Klarar mig själv finfint men ena bakspegeln på hojen går sönder så jag och en annan kille får dela på hoj under uppkörning men den går också fint. Bra sätt att bli av med nervositeten :tungan
 

JohanG

Livsnjutare
Gick med
17 Dec 2007
Ort
Huddinge
Hoj
DragStar 1100-03 + Ducati Hypermotard 950 SP -19. Föredettingar: Street Triple R-14, Street Triple -08, FZR 1000 -90
Har nog två minnen som kan betecknas som pinsammaste :)

1. Hade nyligen tagit kortet och jag och min dåvarande hustru hyrde en hoj i London för att åka upp till Skottland. Vid andra fiket som vi stannade på så hängde jag hjälmen över höger backspegel när vi går in och fikar. Kommer ut, sätter på mig hjälmen och trycker på startknappen, hojen helt död... Försöker igen och inget händer. (Ni kan säkert räkna ut varför!) Ringer till hojfirman i London där jag hyrde hojen, lite språkförbistring under samtalet men de kommer ut med en bil för att kolla. Tittar lite på hojen och ser att "stoppknappen" är nedtryckt :huvet Jag hade tryckt ned den med hjälmen när jag hängde hjälmen på backspegeln, kände man sig billig, eller:mad: De hade säkert frågat efter något sådant under samtalet men det fattade jag inte.

2. Nyinköpt, helt ny DragStar, hade haft den 1.5 månad ungefär. Körde till jobbet med den och när jag ska åka hem så har jag sällskap ut med en jobbarkompis som vill kolla på hojen. Snackar lite, sätter på mig hjälmen och startar motorn. Eftersom jag står i en liten uppförsbacke gasar jag på lite, släpper kopplingen, TVÄRSTOPP, och cykeln lägger sin ned. Givetvis hade jag glömt låset i framhjulet. Ny bromsskiva och nytt bromsok = ca 5 000 :- plus att bromsoket måste beställas från Japan, leveranstid ca 4 veckor. Hemkommen frågar hustrun varför jag kommer hem utan hoj, mumlar något om "garantijobb" med bromsen... Numera jag jag alltid en liten bit plastslang runt tändningsnyckeln när jag har lås på framhjulet.
 

klr 600

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
stockholm
Hoj
yamaha xjr1300
fs1

hej mitt pisamaste mine är på min yamaha fs1 med alt trim ock alla kåpor +
tank på lack. Satt på en as1a tank så länge. Ja ock polarn där bak körde
som fan tyvär mot rött jag flög in i bilen polarn över bilen jag flög in i tanken
jo det kändes fick sy lite. Det va många asperanter på sjukan som ville se!
det va inte kul . ps jag har 3 barn:D
 
Last edited:

Foxxen

Dunderräv
Gick med
14 Nov 2007
Ort
Johanneshov
Hoj
YAMAHA FZ6-N S2 ABS -09
För läääänge sen... på en liten Puch moppe i Holland:

Åkte moppe med några polare när gasvajern går av.

Kreativ som man är så binder man fast vajern rund ena foten så man kan gasa genom att flytta foten till ena sidan.

Kommer till ett rödljus och ska sätta ner fötterna på marken, men glömde att den ena satt fast i vajern.

Kul att ligga där på marken med moppen över sig och tokgasar samtidigt med foten klämd.
 

kawahasse

Åka hoj.
Gick med
25 Feb 2008
Ort
Motala
Hoj
-04 Duke
19år sedan, kompisen hade en 125cross, skulle impa på oss andra 15åringar.
Rullar ut den från garaget, startar o varvar som fan, häftigt tyckte vi.
Han drar in kopplingen och SPARKAR i ettan samtidigt som han har högt varva och gas, kopplingen tar förståss inte!!! far iväg på bakhjulet, in i garaget och sätter framhjulet genom gipsväggen! Gissa om vi skratade, det gjorde inte han! hehe
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Absolut värsta minnet var när jag slog över med hojen första gången. Drog upp på bakhjulet på 2ans växel förbi några moppe fjantar. Får upp den riktigt högt och lyckas balansera den och har till och med tid att coolt vända mig om o nicka åt dom, men då tar jag i lite för mycket med gasen och hinner inte nå bakbromsen. Resultatet blir att jag åker av i typ 50km/h, glider på rumpan i 5 meter medan hojen fortsätter en bit på bakhjulet, slår ner och lägger sig i vägkanten. Sedan stannar en mamma i stadsjeep med ungar i baksätet och frågar om jag är ok, ja inga problem svarar jag lite skakig. Mm det såg ju riktigt fräckt ut i alla fall säger hon och försöker le lite, medan jag muttrar: ja tills det sket sig och känner mig hur dum som helst. :rolleyes: :näsblod

Det värsta var moppetöntarna som stod längre bort och gapade av förvåning över vad dom sett så jag samlade upp en av de krossade blinkersarna från gatan och stack därifrån så fort jag kunde. Men så mötte jag dom på hemvägen, körandes med mitt sneda styre och krossade blinkers såg jag hur farbannad och sur ut som helst medan dom långsamt körde förbi och bara glodde helt förskräckt på mig. :näsblod

Lärde mig en liten läxa i alla fall :gnissla
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
På skolgården!

Nybliven körkortsinnehavare, 1967. Nybliven mcägare. Husqarna Silverpil. Skolans garage ligger under fastigheten, en skarp böj leder upp till gatuplan men mynnar ut på skolgården!? Slutade lite tidigare och vid hemfart gasades det på lite extra upp för backen. Far med framhjulet över krönet i luften och när det når marken igen åker vi ner i backen. Pinsamt på skolgården, så in i helsike :huvet . Men värst är väl fortfarande, den negativa känslan till bakhjulsåka. Definitivt planterades ett motto i hjärnan, håll båda hjulen på marken! :confused:
Nu så här imellanåt känner man ju ibland att framhjulet lättar lite lätt, och ett litet, litet obehag är där och pirrar. Kanske ett psykolog besök är lösningen. Några utav hojarna i garaget pumpar ju ut ca 150 hästar, tänk om det skulle bita till! Njut utav livet och kör med förstånd så slipper vi/ni de pinsamma situationerna, när Svennson garvar :D åt er! Toyman
 

Bifogat

  • visabild[7].jpg
    visabild[7].jpg
    117.4 KB · Visningar: 149
  • IMG_2118 hp.jpg
    IMG_2118 hp.jpg
    170.5 KB · Visningar: 209

Runersten

Yamaha YZF-R1
Gick med
24 Apr 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
R1
HAHAHAHAHAHA...... Har inte skrattat så mycket på länge :D
Har läst alla ruggigt roliga inlägg!!
Tyvärr så har jag inte lyckats med ngt pinsamt ännu :) men det kommer nog denna säsong...
 

MackieMack

M.F.
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7 Kawasaki ZX9R -01 *Såld* KTM 640 -04 Prestige *Såld*
Hehe skön läsning.


Själv så skulle jag på vägen hem från jobbet stanna till på apoteket i köpcentrat. Lat som man är så körde jag upp på trottoaren utanför entén. En sån där elektriskt snurrdörr som det passerar massor med människor. När jag var klar för att åka med hjälmen på huvudet och motorn igång och släppte upp kopplingen så dog hojen.. pinsamt tänkte jag kärringstopp.. aja sånt händer. Startar upp hojen igen, släpper upp kopplingen och den dör igen.. Shit tänkte jag va fan är fel.. Varmt som satan ute. Kände pärlorna som började rinna ner från pannan.. Trött som fan efter en arbetsdag och helt tom i roten. Lutar mig ner för att kolla soppa kran och fuggen.. tittar upp och ser en gubbe som glor och ler samtidigt som han står och slickar på sin mjukglass. Fuck off tänkte jag. Börjar bli stressad och gör två nya försök utan att lyckas.. Drar ner dragkedjan och knäpper upp hjälmen. Kliver av cykeln och ska fälla ner stödet o märker att det redan är nerfällt.. Glödlampan i roten tänds.. JÄVLA PUCKO. Sätter mig på hojen, fäller upp stödet, startar, släpper ut kopplingen försiktigt försiktigt.. Hojen börjar driva. Ärthjärna tänker jag om mig själv.. Gubben stod kvar och log.. Det gjorde inte jag.

Kan återberätta en till sak.

Fick höra det av klasskompisen under skoltiden.. (Det är inte killen i filmen som har skrivit brevet) =)

En dag när han var ute och körde med sin Cresent Compakt i skogen.. Fråga mig inte vad han gjorde i skogen men där var han iallafall. Så skulle han stregra med moppen och när fram hjulet var i luften så lossnade det.. hehe kan se paniken framför mig. Skräckslagen som han blev så slog han av och vad hände då? Jo fronten går ju ner i backen hehe och stötdämpar benen borrar ner sig i jorden.. snacka om tvärnit på moppen och flygtur föraren.. skulle vilja sett det!
 
Last edited:

Mjölnaren

står på tå
Gick med
9 Jul 2003
Ort
Vällingby
Hoj
Ktm Superduke 990
Jag va och fikade med en tjej här på forumet tänkte inte säga vem.
Hade då en Ktm DukeII,och som de flesta vet med stånkor är det ett fett komp och de kan va lite tjuriga att köra iväg med direkt efter start..(vilket jag mkt väl vet)
Det är grus utanför fiket och jag startar biken...det är mkt folk runtomkring,jag kickar i ettan...ska dra iväg men har för lite gas..TOKSTOP och jag får inte ner foten.....ligger och kravvlar i gruset och tjejen kommer till min undsättning.....DÅÅÅLIGT pinsamt...
 

x devil

supergasar expert
Gick med
22 Oct 2006
Ort
halmstad
Hoj
fire blade
detta hände på den tiden även sporthojar hadde kick kom till ett rödljus bromsar och
skall sätta ner foten då jag är ganska kort nådde jag inte ner utan att luta hojen försöker sätta ner foten och upptäcker att kicken är innanför jeansen ridå men jävlar vad man fick upp hojen snabbt efter det och drog iväg som ett skållat:gnissla :huvet :huvet :huvet
 

Mjölnaren

står på tå
Gick med
9 Jul 2003
Ort
Vällingby
Hoj
Ktm Superduke 990
ska helt klart köpa en sån där makapär de har i Men in Black så man kan ereasa personers minne med...ställa hojen upp och låtsat som det regnar...bra va =)
 

-> 1 <-

Medlem
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
DL K5, 3YF, 2x3HE, B6, 423S
Detta hände under moppetiden. Var hos en kompis ut på landet med moppen, en Suzuki K50 med vajerstyrd skivbroms fram. Skulle åka hem och åker ut på landsvägen tycker att moppen verkar ha blivit riktigt slö. Stannar och kollar och det visade sig att något hakat upp sig i bromsoket fram så bromsen låg på.
Bara att vända tillbaka igen, men nu hade beläggen dessutom börjat bli rejält varma, så bromsen nöp hårdare och hårdare. Låg till slut med fullgas på 1:an de sista metrarna för att överhuvudtaget komma framåt. För att komma in på kompisens infart var jag tvungen att göra en vänstersväng över landsvägen, men ville inte stanna för då hade jag aldrig fått rull på den igen och därmed fått bära moppen över vägen. Såg att det kom en bil emot mig ganska långt bort och ingen bakom, så jag svängde över.
Problemet var bara att infarten var i detta fallet en grusgång, vilket inte funkar bra ihop med låst frambroms. Föll som en sten så fort framhjulet nådde gruset och blev liggande på magen med ena benet under moppen och gashandtaget fastnade naturligtvis på fullgas när det borrades ner i marken. Killen i bilen som kom tyckte tydligen detta såg väldigt kul ut för han skrattade rejält och tutade när han åkte förbi.


En annan sak hände första sommaren med tung hoj, i detta fallet en RD 350 YPVS. Var på väg hem och kommer till en lång nerförsbacke. Tänkte att ett toppfartstest måste man ju göra. Jodå, i botten på backen ligger varvräknaren precis på rödmarkeringen och hastighetsmätaren stod på strax över 200, vilket var mätaren ut har jag för mig. Då känner jag plötsligt att motorn börjar missa. Slår av och kommer snart på att, aha, soppatorsk, vrider över till reserven och fortsätter, men va nu då, motorn går fortfarande bara på en cylinder.
Stannar en bit längre bort samtidigt som en kylarslang smäller och fyller luften med vattenånga. Inser nu vad som hänt. Jag fick aldrig motorn att gå ordentligt med separatsmörjningen inkopplad, så jag körde på oljeblandad bensin, och då är det inte helt lyckat att köra soppatorsk på maxvarv. :huvet
Fick hem hojen och hittade en smält kolvtopp med ett rejält hål i den ena cylindern.
 
Last edited:

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
detta hände på den tiden även sporthojar hadde kick kom till ett rödljus bromsar och
skall sätta ner foten då jag är ganska kort nådde jag inte ner utan att luta hojen försöker sätta ner foten och upptäcker att kicken är innanför jeansen..

Det var i Gävle på 80-talet? Jag kom fram till ett rödljus precis när en liten tjej stannade med sin hoj framför mig och gjorde exakt som du. Platt fall kan man säga. Tyckte synd om henne.
 

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda X-11 -01
ja pinsamt eller ej:

Var ute och övningskörde med frugan när vi bestämde oss för att ta en paus... på en något sluttande parkering... hmmmm nedåtlut här ska hon få lära sig något.

-Älskling om du ska ställa dig i nedåtlut så kan det vara en god idé att lägga i en växel... så här sen kan man rulla lite till det tar stopp ´å sen är det bara att ställa hojen på stödet... såhär.

Det var där allt gick fel då jag glömt fälla ut stödet och därmed föll som en sten mot backen vanan trogen hade jag vänstefoten kvar på fotpinnen i tron att stödet var nere... jag gör inte om detta... tror även frugan lärt sig :)
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
ja pinsamt eller ej:

Var ute och övningskörde med frugan när vi bestämde oss för att ta en paus... på en något sluttande parkering... hmmmm nedåtlut här ska hon få lära sig något.

-Älskling om du ska ställa dig i nedåtlut så kan det vara en god idé att lägga i en växel... så här sen kan man rulla lite till det tar stopp ´å sen är det bara att ställa hojen på stödet... såhär.

Det var där allt gick fel då jag glömt fälla ut stödet och därmed föll som en sten mot backen vanan trogen hade jag vänstefoten kvar på fotpinnen i tron att stödet var nere... jag gör inte om detta... tror även frugan lärt sig :)

Ett bra sätt att lära ut saker som verkligen ska sitta på minnet :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top