Ditt pinsammaste mc-minne!

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Vinslöv
Hoj
Astrimmad R1-06
I mina yngre dar hade jag en puchmoppe, modell superbillig. 5 km/h uppför, 65 km/h nedför.

Till saken var iaf att den hade ett fint extratillbehör, nämligen hänggas, så jag brukade styla lite för tjejerna genom att sätta mig baklänges, inget avancerat i det, problemen uppkommer dok när vägen tar slut och du har blicken på tjejerna och inte vägen, speciellt som vägen slutar med en stor buske.

Jag flyger då baklänges in i busken och moppen stannar vid vägen. Jag fastnar i busken och kommer inte ut utan lite hjälp, men jag är helt tyst och håller inne smärtan, säger inte ett ord. Så där låg jag i ungefär 30 sekunder innan tjejerna kom fram och frågade om jag behövde hjälp, vilket jag såklart inte behövde...:gnissla

Blev det något ligga sen då?? :D
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Åkte nynäsvägen från södertälje mot bulten (var på väg upp till en polare i tokholm och tänkte passa på att ta lite sköna kurvor där)

Tog inte den vägen jag brukar i södertälje och tror jag hamnat på fel väg ungefär i höjd med den ombyggda avfarten till hall.
Svänger därför tillbaka in mot hall/södertälje för att försöka orientra mig, och kör en bit på den vägen innan jag inser att jag var på rätt väg och vänder igen.

När jag kommer ut på nynäsvägen igen ligger det en hoj framför i något under angiven hastighet (nån triumph, inte allt för sportig).
Eftersom jag fortfarande känner mig grön efter bara ett år med kortet så väntar jag alltid innnan jag kör om folk som ser mer erfarna ut, så jag lägger mig efter honom.

Efter en stund blinkar han höger, trots att det inte verkar finnas nånstans att svänga, så jag tänker att han kanske vill att jag ska köra om istället för att häcka bakom honom.

Kör om honom och in framför, varvid han blinkar med heljuset, kör om mig och börjar blinka vänster istället.
Nu är jag förbryllad ++ och funderar på om han vill rejsa eller nåt (ligga före och blinka vänster brukar ju innebära det med bil ibland)
Så jag lägger mig efter honom och väntar på att han ska dra iväg.
Han kollar med jämna mellanrum på mig i backspegeln och vänder på huvet och kollar också.

När vi passerat rondellen i bremora börjar jag fundera på vad tusan som ska hända.
Kör en bit till och iom att jag börjar slappna av igen råkar jag kolla på instrumenten och ser att högerblinkersen har varit på sen jag svängde på från hall.
I såna lägen vill man fan bara förångas direkt från jordens yta =D
 
Last edited:

Blaster

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2008
Ort
Södertälje
Hoj
Kawasaki zx7r -97
Krypköra med körskolan vet ju alla är det roligaste som finns.
Första lektionen tänkte jag "detta kommer gå åt helvete", men det gjorde det inte, hela lektionen gick bra, fram till dem sista 5 minutrarna (man ska sluta när man ligger på topp), då jag skulle testa banan för sista gången... svänger.. svänger.. lutar? pang. hojjen ligger på sidan och stendör! Så vad gör man nu då? Fort som fan försöker jag lyfta upp hojjen, kommer halvvägs och tänker va fan håller jag på med? Pang! Bra nu ligger den ner igen. .. Han kommer fram lite snyggt och visar hur man ska göra och säger att det händer alla...
Andra lektionen... Återigen, luta inte i kurver i låg fart, pang... Denna gång gick jag där ifrån så fick han lyffta upp skiten. "jasså du ligger och kör" får man höra av lärare... "mm" fick han som svar.
2 lektioner. 2 1/2 gånger har man lagt hojjen.. bra gjort..
Är nu uppe i 6 lektioner och har lagt hojjen 3 gånger... 50% alltså (y)...

Vågar not inte köpa en egen hojj efter att jag fått körkort =/ Som jag hoppas få den 25:e då jag har uppkörning denna månad. Men han tror starkt på mig trots att jag ligger och kör!
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Jag hade precis klarat uppkörningen och min körlärare berömde mig så mkt på radion. När vi kommer till körskolan så ska jag parkerar och fäller ned sidostödet (trodde jag) och jag och hojen faller till marken. Fick inte upp hojen sj (tung jävla BMW).
Varje gång jag ser min gamla lärare så påpekar han det.

Kanske inte så pinsamt tycker ni, men de gör jag för han hade berömt mig så jäkla mkt den dagen.
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Krypköra med körskolan vet ju alla är det roligaste som finns.
Första lektionen tänkte jag "detta kommer gå åt helvete", men det gjorde det inte, hela lektionen gick bra, fram till dem sista 5 minutrarna (man ska sluta när man ligger på topp), då jag skulle testa banan för sista gången... svänger.. svänger.. lutar? pang. hojjen ligger på sidan och stendör! Så vad gör man nu då? Fort som fan försöker jag lyfta upp hojjen, kommer halvvägs och tänker va fan håller jag på med? Pang! Bra nu ligger den ner igen. .. Han kommer fram lite snyggt och visar hur man ska göra och säger att det händer alla...
Andra lektionen... Återigen, luta inte i kurver i låg fart, pang... Denna gång gick jag där ifrån så fick han lyffta upp skiten. "jasså du ligger och kör" får man höra av lärare... "mm" fick han som svar.
2 lektioner. 2 1/2 gånger har man lagt hojjen.. bra gjort..
Är nu uppe i 6 lektioner och har lagt hojjen 3 gånger... 50% alltså (y)...

Vågar not inte köpa en egen hojj efter att jag fått körkort =/ Som jag hoppas få den 25:e då jag har uppkörning denna månad. Men han tror starkt på mig trots att jag ligger och kör!

:hihi Bra odds det där... :gnissla
 

Blaster

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2008
Ort
Södertälje
Hoj
Kawasaki zx7r -97
C.barrow, mjo inget jag är jättestolt över kanske :) men å andra sidan så ska jag väl inte krypköra allt för mkt på vägarna.

Kom på en annan ganska bra/skön sak som hände på körskolan..
Läraren tycker jag kollar döda vinkeln ganska dåligt när vi haft stadskörning.
Körde på en 50 väg inne i stan och skulle svänga i en korsning..
Då stod en svinfin tjej och böjde sig över barnvagnen med sina tajta byxor..
Gissa om jag glodde... Några sekunder senare hörde jag i örat "Aa bra där att du kollar döda vinkeln" :D Vilket jag inte alls gjorde, eller tänkte på att jag skulle göra. men det funkade ju ändå =) Tack till den tjejen!
 
Last edited:

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
C.barrow, mjo inget jag är jättestolt över kanske :) men å andra sidan så ska jag väl inte krypköra allt för mkt på vägarna.

Kom på en annan ganska bra/skön sak som hände på körskolan..
Läraren tycker jag kollar döda vinkeln ganska dåligt när vi haft stadskörning.
Körde på en 50 väg inne i stan och skulle svänga i en korsning..
Då stod en svinfin tjej och böjde sig över barnvagnen med sina tajta byxor..
Gissa om jag glodde... Några sekunder senare hörde jag i örat "Aa bra där att du kollar döda vinkeln" :D Vilket jag inte alls gjorde, eller tänkte på att jag skulle göra. men det funkade ju ändå =) Tack till den tjejen!

Du får fokusera mera på körningen och stänga ute allt annat helt enkelt. Kan ju inte förlita dig på att det står snygga brudar överallt som hjälper dig med döda vinkeln under uppkörningen :tungan
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Den med kompressor...500+hästar...:D :yoparty, om du hör ett vinande så låt bli ett race mot den.

Som alla amerikanska bilar har den en väghållning som en container. Visst, den går skapligt rakt fram, men om det svänger det minsta kan man köra ifrån den med en sparkcykel.. Den enda Mustangen som är av intresse är Rousch specialbygge, men den kan man köra ifrån med en vanlig Lotus (jfr exv. www.metacafe.com/watch/339382/mustang_roush_vs_lotus/).

Snygg bil dock.
 

Kent@

***************
Gick med
23 Dec 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Två Suzuki, sportouring och custom
I veckan körde jag från Rosenhill mot Tungelsta. Nästan framme i Tungelsta ser jag en kille meka med en Hayabusa. Tänkte höra om han behövde hjälp så jag stannar och kliver av hojen. Eftersom jag inte vill kliva av ut på vägen stiger jag av åt höger. Problemet är att jag stannat så långt till höger att när jag kliver av sätter jag ner högerfoten utanför asfaltkanten. Naturligtvis glider foten i gruset varför jag tappar balansen och får med mig hojen. Lyckligtvis orkar jag hålla emot så den tippar inte helt men resultatet blir att när jag lyfter upp hojen vrider jag samtidigt på gasen innan jag hinner stanna hojen på dödarknappen... :rolleyes:

Allt gick bra men man känner sig aningen bortkommen... allt för att man ska vara snäll.

Jag fick upp hojen och killen med Hayabusan blev antagligen tvungen att ringa efter bärgare.
 

Memell

Sic Semper Tyrannis
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Södertälje
Hoj
YZF 600 -97
För två veckor sedan försökte jag rulla iväg med bygellåset kvar i framhjulet, (inget fjönsigt skivlås, utan ett fett Abus, typ en halvmeter långt). Igår blev det tyvärr ännu värre när jag skulle ut och åka och upptäckte att hjälmen inte låg på hatthyllan som den brukar göra... Efter att ha letat runt här hemma var det bara att konstatera att jag troligtvis lyckats glömma hjälmen ute vid hojen efter senaste rundan. (Har silvergarage, så därför brukar jag lägga ifrån mig hjälmen medans jag klär på hojen.) Lyckligtvis finns det en hjälm till och jag kommer verkligen inte sakna min något för stora X-Lite. Däremot hade jag precis köpt ett Pinloc, plus att handskarna tydligen låg i hjälmen...
 

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Ort
Kumla
Hoj
-01 Honda 929rr
Farsan berättade en ganska kul grej.

Han var på väg till jobbet en morgon (i sin bil) och kommer till ett rödljus och i ytterfilen glider det upp en kromsläde av något slag och farsan som gillar allt på 2 hjul tittar lite facinerat på hojjen. Hojjen bromsar in, stannar vid rödljuset och sakta tippar hojjen åt sidan.
Farsan springer ut och kollar hur killen mådde, då visade det sig att killen (gubben) hade hängt av sidovagnen kvällen innan och glömde sätta ner fötterna när han stannade!!! Måste ha sett redigt skojj ut!
 

Helmetrock

Cylindergrinder
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Uppsala/Orust
Hoj
Because real men don't eat sushi, BMW Rockster, hos doktorn och vilar sig....
I veckan körde jag från Rosenhill mot Tungelsta. Nästan framme i Tungelsta ser jag en kille meka med en Hayabusa. Tänkte höra om han behövde hjälp så jag stannar och kliver av hojen. Eftersom jag inte vill kliva av ut på vägen stiger jag av åt höger. Problemet är att jag stannat så långt till höger att när jag kliver av sätter jag ner högerfoten utanför asfaltkanten. Naturligtvis glider foten i gruset varför jag tappar balansen och får med mig hojen. Lyckligtvis orkar jag hålla emot så den tippar inte helt men resultatet blir att när jag lyfter upp hojen vrider jag samtidigt på gasen innan jag hinner stanna hojen på dödarknappen... :rolleyes:

Allt gick bra men man känner sig aningen bortkommen... allt för att man ska vara snäll.

Jag fick upp hojen och killen med Hayabusan blev antagligen tvungen att ringa efter bärgare.
Min farsas kompis gjorde detsamma! Fast det var på en skogsväg med sin nya stor offroad, Africa Twin eller Varadero tror jag....

Bara att han hade inte sån tur som du utan hojen ramlade ner i diket och blev stående upp och ner på styret på botten av ett krondike! Det var knappt så hjulen var över kanten!!
 
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Bjuder på 2 st pinsamma minnen.

Första hände i höstas, hade haft lappen i en vecka och skulle åka från skolan. Självklart så var jag jättenoga med att hålla hög posörfaktor så jag struntade i att kolla om jag hade lagt i neutralen innan jag skulle starta hojen (hade stödet nere). Trycker på startknappen och..... ingenting händer. Helvete! Min första tanke är att nån har mixtrat med hojen och dragit loss tändhattarna eller liknande, så jag börjar kolla allt som kan vara fel. Hela tiden låtsas jag om som att det jag gör är planerat (om någon av dem runt omkring nu gick på det). Jag har fortfarande hjälm och allt på mig så svetten bara forsar. Jag kommer fram till att jag inte kan lösa problemet och sätter mig på hojen igen. Då slår det mig att jag tidigare under dagen lade i växeln för att hojen inte skulle rulla, slår till startknappen och motorn startar :gnissla Gör några rörelser som är tänkta att visa att jag minsann har haft läget under kontroll hela tiden, innan jag lägger i ettan och rullar därifrån med svansen mellan benen.

Andra pinsamheten skedde för någon vecka sedan, jag körde vägen mellan rydbo och arninge när jag får syn på en Superduke som närmar sig backspegeln. Känslan av att "nu får jag vara med och leka med dem stora grabbarna" slår mig och jag ökar tempot med min lilla 25kw, kör om en bil och få till några riktigt bra spårval enligt mig själv. Självförtroendet stiger innanför hjälmen. Kommer fram till en rondell där jag ska svänga vänster upp på E18, tänker att "nu ska jag visa coolingen på SD:n att jag kan köra" så jag laddar på bra in i rondellen och hinner tänka att "det här går finfint" innan rondellen känns väldigt mycket tightare än vad den gjorde från början. Klipper till frambrosen och hojen rätar upp och stannar i kanten på rondellen med riktning rakt ut på gräsmattan istället för mot påfarten. Kvickt som attan kollar jag ner på bakhjulet precis som att nånting blivit fel för att om möjligt rädda lite värdighet, samtidigt som jag hör SD:n dra i väg åt ett annat håll.

Jag tror att det dröjer innan jag får vara med de stor grabbarna och leka igen:huvet
 

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Västerås
Hoj
2009, Yamaha R6
Pinsammaste jag varit med om var på uppkörningen förra året. Körde en Suzuki Bandit 2008 och hade lyckats finfint med lågfartsdelen och högfartsdelen.
När vi därefter skulle iväg och köra stadskörning och vi skulle uppför en brant backe mitt i centrala Visby (vid sjukhuset), så får jag motorstopp. Jag kör in till kanten, skakar av mig nervositeten, sätter igång mc:n igen ser mig om axeln för att sedan blinka ut och köra vidare. Snubben från vägverket måste ha tyckt att jag var en riktig sopa :näsblod .

Vid det läget tror man att körkortet är rökt. Trots motorstoppet så klarade jag ändå uppkörningen!

Det pinsammaste måste ändå varit när jag istället för att blinka kommer åt tutan, varav en tant hoppade till :brinnerup
Har hänt många gånger det där med tutan, särskilt när man övningskörde med trafikskolans hojar :p

Är ändå glad för jag har ju kortet!

:2cool
 
Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
5-6 år sen när jag körde 125a låg jag och en polare och piskade maskinerna på landsvägarna runt byn.. Sen kom vi in mot byn.. Bilträff. Ett par tusen pers eller så. Tryckte som satan i rondellerna, skrapade både knän och fotpinnar.. Ett framhjulssläpp senare stod alla och applåderade åt mig :huvet "behöver du stödhjul" hörde jag nån gasta. Jag dammade av cykeln, bände tillbaka växelpetaren och stack illa kvickt :D
 

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Värnamo
Hoj
-02 Yamaha R6
Jag och min kompis hade varit och hälsat på polarens chey.
Vi skulle till att åka, jag var snabb upp på hojen.
Polaren var slö.. Av med alla lås, pussa godnatt, kramas etc.

Jag drar iväg och tänker att jaha det är la lika bra att öva på wheelies.
1:a går bra. 2:a med. 3:je gången går det lite snett drattar i trottoarkanten och KAAABOOOM. Alla vänder sig om och glor.

Snabbt upp igen, hojen var 100 kilo lättare.
Skriker till polaren att jag åker hem i förväg.

Många svordommar och bra hastighet hem till garaget för att granska skadorna och svära lite till. :p
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Jag brukar glömma att stänga av blinkersena ibland :gnissla
 

Dr Ksp

Riktiga män flyger med rotor
Gick med
20 Nov 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hypermotard 1100S
för några år sedan ligger jag i ca 100 på inre ringvägen när en fet merca med ett gäng nysvenskar glider upp jämnsides och naturligtvis är det race på g, pinnar iväg allt vad det går i tvåan men glömmer bort att jag precis hade vänt växelmekanismen så när jag skulle lägga i trean så blev det ju ettan istället med resulatet att jag nästan slungas över styret då jag höll emot för acceleration och inte retardation:huvet höll på att gå riktigt illa, fan va de garvade åt mig:mad:
 

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Värnamo
Hoj
-02 Yamaha R6
Var även på Streetrace i Gislaved.
Skulle samlas vid en grusparkering en bit utanför gislaved.
Jag och en polare drar på för att göra en snygg entré.
Är nästan framme då man börjar se alla bilar
Jag kollar lite snyggt åt höger, sedan framåt.
Där var det stopp. Där stog polaren, drattar in i honom.
Stryker en turkstylad Saab 9-3.
Har siktet inställt på klubbledarens Honda Civic Type-R.
Han springer ut framför mig, slänger sig på mig och jag lägger mig.
Det blev tyst, 200 motorgalna freaks står och glor på mig.
Jag tänker, FAN I HELVETE! och kollar ner i marken.
 

Gamila

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2008
Ort
Anderslöv
Hoj
Kawasaki Er5 - 01
Det pinsammaste måste ha varit med enduron. Hade varit ute och kört länge, en sommarkväll. Riktigt varmt, man är lagom svettig och ganska lerig. Jag och kompisen körde in till nämsta by för att köpa något drickbart, då allt vi hade med redan var konsumerat. Vi stänger av hojarna, och jag sitter kvar på min, lutad mot ett träd, medan hans hoj lutar på min. Jimmi går in och köper drickan, kommer ut igen och ger mig min. Inte mer med det. Sitter på hojarna och dricker, och under tiden har det hunnit komma rätt mycket folk dit. Hojarna brölar ju en del, och där stod redan några moppefuckon när vi kom, som plockade upp mobilerna illa kvick, sen rände resten av kidsen i byn dit. Klara med våra drickor drar vi på oss skydd och tröjor, hjälmar och handskar igen, och börjar kicka. Min är jävligt dryg att kicka, känslig som fan. Gör man inte precis rätt så startar den inte, helt enkelt. Eftersom en enduro är hög, och jag är väldigt kort så måste jag stå på hojen för att kicka den, så jag står kvar lutad mot trädet. Kickar en gång, kickar två gånger, och tre.. Ingenting.. Kickar en fjärde, skiten baktänder och ger ifrån sig en rejäl smäll i vanligt ordning. Kickar femte.. Sjätte.. osv osv. Noll reaktion, förutom lite smällar med jämna mellanrum. Testar alla knep jag använt på den förr, men icke. Börjar bli svettigt värre där inne, så av med all utrustning som nyss tagits på. Folksamlingen blir ännu större, och jag kickar vidare. Jag har världens sämsta tålamod, så efter ca 10 min blir jag förbannad, sparkar på hojen en gång och säger åt Jimmi att försöka. Ingen vidare samarbetsvilja från hojens sida när han försökte heller. Jag visste att den käkade stift som en häst käkar havre, men hade bytt stiftet innan turen, så det var ju inte det första man tänkte på från början. Hojen ifråga är en yzf 426, och den jävelen som har kommit på tändstiftsplaceringen på den måste ju fan ha varit full. Bökigt värre att komma åt.
Efter 15 min inser vi att det kommer inte gå att få igång den så, och rulla igång den är ju nästan omöjligt. Jag fick helt enkelt ringa till min pappa som fick komma med en verktygssats. Av med sadel, kylarvingar, bakkåpor och tank och ner och fiska upp stiftet. Satt en miniloppa på. Fixar fint, på med stiftet och testar för säkerhets skull att kicka INNAN alla delarna åker på. Går igång på första kicken. Fine, stänger av igen och meckar ihop. Fortfarande stor folksamling. Ca 30 pers står och väntar med spänning på avfärden. På med alla kläder igen, och kickar. "Böö... Böö... Böö..." Givetvis startar inte skiten... Låter den vila i ytterliggare 10 min, sen får jag igång fanskapet. Får applåder av folket och kör därifrån, arg som ett bi. :)

Edit: Var ju inte ens inloggad på min egen..

//swish
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top