Ditt pinsammaste mc-minne!

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Pinsammaste jag har gjort hitills är väl att jag var på långkörning och står och tankar, så kommer det någon snygg bil, kommer dock inte ihåg vad det var men något ovanligt så jag står och kollar och samtidigt glömmer bort att hålla i tankmunstycket i tankhålet så den lossnar och bensin kommer över hela motorcykeln :gnissla Så har man ju givetvis folk runt omkring, kändes pinsamt :gnissla
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag är riktigt blåst, så här finns nog mycket pinsamt att finna, mycket är dock bortsupet/ej preskriberat ännu.

Börjar väl från början.

15 jordsnurr, nyköpt moppe, mitten av Januari, så ca20 minus och blankis. Ca 300 meter från åf tycker jag det går lite väl hårt (eh, 30 kanske, men vafan max 5min på två hjul!) för att fixa den kommande svängen, hugger på frambromsen, självklart låser jag framhjulet, jag och min fina kåp-moped åker i backen, ahapp... :gnissla

Ett par veckor senare skulle jag parkera min moped under ett litet trä tak som fanns utanför skolan jag gick till. Jag bromsar lite sent, och torpederar tvärbalkarna som håller upp taket. Självklart står några klasskompisar och garvar...

Ännu några månader senare, efter en del trimmande, tycker jag i min ö-ändliga visdom, att det skulle vara en bra idé att burna lite på kanten av en grusplan vid nämnda skola. Jag placerar framhjulet på asfalten, bakhjulet på gruset och gasar. Tydligen hamnar bakhjulet rätt snabbt på asfalten och greppar, jag hamnar liggandes rak-lång över cutsen med raka armar och benen fladdrandes bakom moppen, medans jag åker wheelandes över parkeringen med minst 25-30 pers som tittar på.
Jag lyckas återfå kontrollen och parkerar mopeden, går in på lektion och sitter där tyst resten av dagen...
:banana

En gång när jag hade min första 125:a (Yamaha TZR '89), kickade jag igång gammel yaman, ville inte hållas igång, då temperaturen var runt nollan, och allting var väl inte riktigt i skick. Gas hantaget var trögt, och stannade där man släppte det, så jag vred på ~7k varv, och tog på mig hjälm osv. När jag sedan skulle iväg tänkte jag ju inte mer på det, utan släppte upp kopplingen bara. Det blidde ju bakhjul över krönet jag startade vid, och hojjen siktade in sig på en Golf GTI och en moped (med förare) som stod nedanför backen. Vet fortfarande inte hur jag missade dem, men det gjorde jag, och fort därifrån... :eek:

Med en annan 125:a lyckas jag på en regnig dag missa ett rödljus, då jag sneglat lite för mycket på nån brud. Resultatet blir att jag när jag upptäcker rödljuset panikbromsar jag, låser framhjulet och studsar på ett ben ut i trafiken, då jag försöker rädda hojjen från asfalten, det lyckadess jag iofs med, men man kände sig lagom tuff när man försökte baxa tillbaks hojjen bakom stopplinjen... :glömdet

Senaste var när jag skulle köra senaste 125:an till skolan tidigt en vintermorgon (inget B kort då, så man tager vad man haver...), mycket sand på vägarna, mörkt, och såklart rull-grusar man ikull sig i just över gångfart mitt i rusningstrafik, bara att börja samla ihop plastbitarna och ringa efter skjuts...

Att hålla på att tappa hojjen vid parkering och fått gashäng i processen har väl också hänt nån gång.

Detta var bara några jag kom på, lykligtvis har man klarat sig ett tag nu... Ta i trä...

Sedan finns det säkert MINST lika mycket till med bil, jag är nog inge vidare bra. :rodnar

Jäklar vad långt det blev! :näsblod
 
Last edited:

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Kikat på Fotboll en sen kväll... Ska åka hem och 2 polare "eskorterar" mig. En Saab 9000 TURBO IDIOT *uck Edition och en Volvo 240 "Dumbas limited because nobody whant a piece of shit like this" Edition.

Volvon sticker i rödlyset o svänger vänster i korsningen och jag lägger ner hojen liiiite för mycket, rullgrus... Mörkt, ser inget... KRAAASH!!! gliiiiiiiiid! AJ! :p
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Farsan berättade en ganska kul grej.

Han var på väg till jobbet en morgon (i sin bil) och kommer till ett rödljus och i ytterfilen glider det upp en kromsläde av något slag och farsan som gillar allt på 2 hjul tittar lite facinerat på hojjen. Hojjen bromsar in, stannar vid rödljuset och sakta tippar hojjen åt sidan.
Farsan springer ut och kollar hur killen mådde, då visade det sig att killen (gubben) hade hängt av sidovagnen kvällen innan och glömde sätta ner fötterna när han stannade!!! Måste ha sett redigt skojj ut!

:rofl :rofl Den ska Jag också köra med när Jag lägger ner offentligt nästa gång!
 

bOnKe

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2005
Ort
Eslöv
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS -84
Mitt pinsammaste MC-minne upprepas varje gång jag har varit ute och kört. Jag kör en GSX 400 FWS -84. DET är pinsamt!
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Mitt pinsammaste MC-minne upprepas varje gång jag har varit ute och kört. Jag kör en GSX 400 FWS -84. DET är pinsamt!

Stackare! Jag har haft en sån, så jag vet precis hur det känns.

F.ö. åker jag omkring i ett Biltema allvädersställ. Jag kan inte bestämma mig om det är pinsamt eller cool.... Tror jag bestämmer mig för att det är coolt, det visar ju att man inte bryr mig om vad folk tycker, när man åker omkring i ett dylikt ställ. Man går sin egen väg liksom...ungefär som Lucky Luke..
 

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel
Underbar tråd :)

Har säkert tutat vid tretti olika tillfällen när jag ska trycka på startknappen.
Ger alltid ett seriöst intryck.

Haha känner igen mig som fan...
Fast jag brukar råka komma åt tutan när jag ska trycka in kopplingen på något vänster, vettefan vad jag gör ute med tummen och viftar när jag ska växla.
Det värsta är när man kommer in på en mack och råkar trycka till på tutan.
Då vill man inte ta av sig hjälmen när man tankar :rolleyes:

Första gången på moppe, körde en kompis gamla dt50, och tänkte att jag skulle runda huset då jag såg att det fanns en liten stig som gick in där bakom. Jag tyckte att det gick riktigt bra, kryssade mellan två stubbar, men sen gick det åt helvete, rakt upp på deras vedhög (vet inte ens hur jag kom upp på den), väl där uppe så lägger mopeden av och jag får inget grepp med foten så jag tippar. Lagom kul sen när polaren kommer runt och jag ligger och sprattlar uppe på deras vedhög med moppen över mig :huvet

På egen moped (gick i 70 uppför som nerför): Jag ligger och trycker bakom någon slö jäkla bil med släpkärra då vi kommer till en nerförsbacke där det blir rakt och jag tänker att nu så... drar på fullt, men då är han visst också uppe i 70, så där ligger jag bredvid förarrutan med full gas så det tjuter som fan men moppen kommer som vanligt inte upp i mer än 70. Mitt i allt så kommer det en bil framifrån också så jag tvärnitar, låser bakdäcket och svänger ner i diket, drar genom diket säkert 20m och kommer sen upp på vägen igen. Då känner man sig rätt vissen när man kommer upp bakom släpkärran vid korsningen 200m längre fram. Hela diket var fullt med brännnässlor så jag hade väldigt fina röda märken som påminde mig om incidenten i någon vecka framöver också :3freak.

Med motorcykel har jag sluppit undan dråpligheter så här långt... om man inte räknar att jag alltid gjorde en fin liten sväng på konbanan istället för undanmanöver och således alltid puttade ner ena konen med foten. Men träning ger färdighet och uppkörningen klarades på första ;)

Och ja det som bOnKe sa, man känner sig inte så ball när man rullar runt på en liten 500, men kul är det :)
 
Last edited:

vetej

vetej
Gick med
26 Jul 2008
Ort
örebro
Hoj
suzuki rm/rmz 250 -07/05
minne

visa film ist det bjuda jag på :rolleyes:

[YOUTUBE-ID]0MLIDWXBQdI[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]J5xO9fm4V7Y[/YOUTUBE-ID]
 

maackan123

Ny medlem
Gick med
27 May 2007
Ort
Umeå
Hoj
-08 Kawasaki Z750
visa film ist det bjuda jag på :rolleyes:

[YOUTUBE-ID]0MLIDWXBQdI[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]J5xO9fm4V7Y[/YOUTUBE-ID]

Haha exakt sådär la jag ner min nya Z750 på grusgången i somras när jag skulle från en brud, hon stod i fönstret och tyckte väl att jag var lagomt häftig med hojen över mig och full spätt på gasen. :D
 

tkdrille

Guest
Mitt pinsammaste MC-minne upprepas varje gång jag har varit ute och kört. Jag kör en GSX 400 FWS -84. DET är pinsamt!

:D:D jag sålde min sådan för nån vecka sen till någon i hbg.
pippigul var den=).
Och att hoppa från cbren till gsxen oj oj vad jobbig känsla=)
 

B89

Suit up!
Gick med
12 Feb 2009
Ort
Awesome town
Hoj
Yamaha R6 2008
när det var vallåkraträff så var jag på en tur i helsingborg (visste ej om att det var vallåkraträff) så när jag kom ner till centrum så såg jag asmånga bilar o mc osv. tog 1h o komma därifrån puh. men anyway så när det blev grönt så får jag motorstopp hinner inte reagera o starta mc:n innan det slår om till rött. dessutom blir man fotad av ett helvetes massa pajasar hahaha
 

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Det var förra sommaren då jag körde min sketna rg 125a.
skulle köra in vid handlarn o ringa en kompis, körde inte snabbare än 10km/h kanske. var förbannat mycket grus ute så jag ville inte köra snabbt, men vipps så flög man undan av det där jävla rullgruset ändå.. han inte ens ta ner foten..
o det var inte dåligt med folk runtomkring som kollade o en del fråga hur det gick osv.. hade mc kläder på mig (som tur var) så hände ingenting då den for över mig, och det är bara en 125a så den är lätt att lyfta upp med. ialf så gick vänster framblinkers sönder och växelspaken böjdes innåt så det gick inte att växla (kunde lägga in 2an med lite kraft), så jag var tvungen att köra den i 4mil på 2an (ca 50/60km/h..) till morsans jobb där dem kan fixa sån skit. så ja.. det kändes väll inte alltför roligt att ligga där o köra saktare än en eu-moppe med mc outfit o ligga rätt högt i varv..
 

Dahlsim

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Buell XB12Ss
Hehe många riktigt roliga inlägg man läst, nåväl min tur då.
Har två st pinsamma händelser och ingen av dem med mc tyvärr då jag håller på och tar körkortet just nu.

1. Hade precis köpt mig en ny bil (hyundai coupe 2.7 v6) och åkte iväg för att kolla på fredagens streetrace i Helsingborg. Den kvällen började nere vid raksträckan mot färjan (ni som har vart där vet var jag menar) och där står folk längs hela raksträckan och kollar. Kör förbi rätt lugnt och ska parkera vid längre fram efter rondellen och märker att folk pekar mot min bil. Tänkte "Fan va coolt, folk diggar bilen". Kör in mot parkeringen och en bil som kör bredvid öppnar rutan och skriker något som jag inte uppfattar, öppnar min ruta och skriker - va? - Ditt tanklock är öppet, du borde stänga det!
Gissa om man blev röd i nyllet när man förstod att dem pekade mot bilen för att tanklocket var öppet :huvet

2. Jag och ett gäng var på väg till kungsbacken (?) i skåne för att åka lite bräda. Då hade jag ingen egen utan brukade hyra bräda och hade åkt ca 2 år så var väl hyffsad i backen. Men när vi kommer fram har dem slut på snowboards. Fan tänkte jag, ska man behöva åka skidor!! Efter många om och men så gick jag med på att hyra skidor istället och vi åkte upp med liften, gick bra utan att göra bort mig. Börjar åka nerför men lyckas inte svänga vilket resulterar i ett störtlopp i panik. Ser en person med snowboard resa sig framför mig och krockar med denne där ena skidan hamnar mellan benen. Vi tumlar runt ett tag och märker att det är en tjej, söt också för den delen. När jag väl kommit loss så kommer bortförklaringen "förlåt men jag åker snowboard egentligen". Hon kollar på mig med sne blick och säger "mm, klart du gör".
:död
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
många MF-minnen och nu även bilminne och skidminne... hmmm...

Anyway, kan bjuda på en nedläggning av hoj under övningskörningen.
Tog kortet hos Jarla i sthlm och var ut med en lärare och en annan elev som bad om att få öva lite mer på bromsteknik... sagt och gjort så fick han göra det så fick jag ta lärarens hoj och öva högfartsbana... bara att efter ett par vändor så vänder jag nere vid läraren i krypfart, typ garagevändning, och han tittar mot mig, viftar något och jag tittar på honom och undrar vad och sen går allt i ultraslowmotion vilket slutar med att jag i stort sett stillastående lägger ned lärarens hoj. Skämdes som fan och läraren både mobbade och skrattade för det hade tydligen sett ganska roligt ut då allt gick ganska slowmotion som sagt.
Tog ju emot med ben och all kraft jag hade men kunde inte hålla hojen upprätt så det gick ju bra och utan några skador trots allt.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top