Ditt pinsammaste mc-minne!

CAPTAIN AWESOME

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2007
Hoj
Gixxer 750
Skulle bara ta ut min hoj från garaget och visa en tjej jag nyss träffat hur "fin" den var, och hur maskulint den tjöt när man gasade...klockan var ganska sent och det va lite småruggigt väder ute och i befann oss i ett slumrande villaområde...

Startar upp den...inga problem...puttrar lite på tomgång...killpolaren som också var med står och konstaterar att hans gammelgixxer låter fjolligt...jag säger inget...han vet redan min åsikt om den saken..Jag säger hursomhelst till dem att jag bara ska känna lite på den...sätter mig på hojen och rullar ut den på gatan...motorn är nu lagom varm...ger den lite gas....svarar direkt...

Kör sakta framåt och när jag rullat 5 meter ger jag mer kraft till handleden...den börjar ryta till och accelerar upp....efter ytterligare 10 meter kommer effekten rejält vilket resulterar i att bakhjulet börjar spinna och hojen börjar kasta sig fram och tillbaka. Försöker bromsa in men det är försent....bakhjulet gör en snygg hockeybroms och lägger sig först på sidan och sedan på snett uppe på sidan av frontkåpan....

Jag hinner knappt ramla innan jag är uppe och ska återuppleva det nu något skrapiga och sönderslagna skrället...får liv i den...grannen bredvid tittar ut och undrar vad fan det är som händer då dom förmodligen bara hört vroooom.....skriiiieeee...:crash

Hursomhelst...lite skrapsår och skadad heder....Killpolaren gapflabbar och tjejen jag dejtar blir chockad...men vi dejtar fortfarande:fyllisar...

maackan123

Ny medlem
Gick med
27 May 2007
Hoj
-08 Kawasaki Z750
många MF-minnen och nu även bilminne och skidminne... hmmm...

Anyway, kan bjuda på en nedläggning av hoj under övningskörningen.
Tog kortet hos Jarla i sthlm och var ut med en lärare och en annan elev som bad om att få öva lite mer på bromsteknik... sagt och gjort så fick han göra det så fick jag ta lärarens hoj och öva högfartsbana... bara att efter ett par vändor så vänder jag nere vid läraren i krypfart, typ garagevändning, och han tittar mot mig, viftar något och jag tittar på honom och undrar vad och sen går allt i ultraslowmotion vilket slutar med att jag i stort sett stillastående lägger ned lärarens hoj. Skämdes som fan och läraren både mobbade och skrattade för det hade tydligen sett ganska roligt ut då allt gick ganska slowmotion som sagt.
Tog ju emot med ben och all kraft jag hade men kunde inte hålla hojen upprätt så det gick ju bra och utan några skador trots allt.

Gjorde exakt detsamma. Min lärare hade just berömt mig inför alla för att jag verkligen hade fattat det där med krypkörning och således skulle jag få visa krypbanan för dom andra stollarna. Sagt och gjort. Iväg krypkörandes längs banan med huvudet högre än någonsin tidigare. klarar konorna och vändningen perfekt, ser hur läraren förklarar gestikulerande för resten hur bra jag var och att de minsann skulle ta efter mig. Kommer in i slutet av banan och tänkte att jag skulle styla lite genom att i princip stillastående svänga in i "målet" så att säga. Plötsligt får jag ett hjärnsläpp som heter duga och kan varken dutta på gasen eller använda kopplingen som en människa, utan vrider fullt styrutslag och trampar in bakbromsen. Pang sa det bara, sen låg jag där under hojen innan de andra eleverna fick komma till undsättning och lyfta upp cykeln upprätt igen. Fan vad han garvade. Fick höra det MÅNGA gånger efteråt..:(

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Café Rosenhill sent förra sommaren.
Jag har stannat med en kompis för att tanka och fippla telefon eller nått.
Jag startar motorn och ska backa ut från där jag stod parkerad, får för mig att det kanske står nån kruka eller nått bakom bakhjulet så jag vänder mig om och lutar mig bakåt samtidigt som jag har högerhanden kvar på styret.. gashandtaget närmare bestämt. :3freak
Gixxer vrålar som bara en rad4:a kan och polaren facepalmar för oss båda, självklart vänder sig alla om i hela Sverige och undrar vad det är för moppefucko som precis fått spåtthoj. :huvet
Jag sticker med svansen mellan benen..

Historien slutar tragiskt nog inte där utan blir mångfalt värre men jag sätter stopp där iaf. :rodnar

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Café Rosenhill sent förra sommaren.
Jag har stannat med en kompis för att tanka och fippla telefon eller nått.
Jag startar motorn och ska backa ut från där jag stod parkerad, får för mig att det kanske står nån kruka eller nått bakom bakhjulet så jag vänder mig om och lutar mig bakåt samtidigt som jag har högerhanden kvar på styret.. gashandtaget närmare bestämt. :3freak
Gixxer vrålar som bara en rad4:a kan och polaren facepalmar för oss båda, självklart vänder sig alla om i hela Sverige och undrar vad det är för moppefucko som precis fått spåtthoj. :huvet
Jag sticker med svansen mellan benen..

Historien slutar tragiskt nog inte där utan blir mångfalt värre men jag sätter stopp där iaf. :rodnar

Mer mer! :D

johnno_mccall

Park å rabatt åkare
Gick med
5 Sep 2008
Hoj
Honda CB 750 -99
Roligt att man inte är ensam om att göra bort sig.
Detta hände för ca 10 år sedan jag å en kompis hadde börjat träna lite enduro, bara för att de va roligt vi hadde var sin XR600 så vi åkte på vägen till banan å när vi va på väg hem igen skitiga å trötta stannade vi på korvalådan för vätske kontroll.
De va ju runt 10-15 pers där som antingen åt eller köade, crossdäck är ju lätt sladdade på asfalt å styla måste man ju göra så jag lägger upp ett jätteställ men går runt, tappar ner hojen på backen givetvis på högersidan vilket resulterar i att jag hoppar över hojen för att inte rammla å hojen ligger på varvstoppet å ilvrålar.
Fy va jag skämdes

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Lång historia kort...

-Monterade eftermarknadsmätare i lördags kväll, glömde kolla fullt styrutslag åt båda hållen.
-Tog hojen till jobbet igår.
-Svänger skarpt vänster in på garageuppfarten när jag kommer hem.
-Bromshandtaget tar i mätarhuset.
-Ridå... :huvet

Nåja... Grannarna fick i alla fall roligt.

jumpsuit

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Hoj
en grön
Skulle sälja en krossmoppe för många år sedan. En kille med sin mamma är och ittar på den. Det första killen frågar när han sätter sig på och ska provköra är..

"varför sitter handtaget så löst?"

Det är gasen svarar jag. Just då kände jag en sån panikkänsla/infarkt känsla över att han skulle provköra den också. Men man va ju feg på den tiden, så sa inget. I nästa ögonblick drar han på typ full gas och frambroms samtidigt på grusväg, trillar och skrapar vänstra sidan. Hmm kommer ej ihåg om han köpte den eller någon annan. Såld blev den iaf!! med 3k högre pris än jag köpte den för =) :]

Dominator-Rocks

Guest
Förra vintern skulle bara åka en liten sväng och ladda batteriet det var snö ute jag kom ca 30m sen föll jag pladdask hade ett gäng åskådare/grannar som såg på också :rodnar Kilade fast vänster foten uppe vid kopplingen mellan handtaget och kopplingshandtaget och knät under tanken :näsblod hade ett helvete å ta mig loss :huvet :svulletknä

Johanna

Guest
jag sitter å väntar på att mitt pinsammaste mc minne ska komma. när jag sätter ner foten så snuddar jag bara marken, så väntar på att jag en dag sätter ner vid väglutning och jag inte når ner överhuvudtaget=)
annars har en pinsam grej hänt för 2 år sen. satt på gamla hojen på en grusväg, riktigt grusig o ojämn.. å skulle pillra lite på fotpinnen medan jag satt på. Då gled min fot på gruset så jag tappa hojen..min kompis stod brevid o skratta

walk

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
-05 Triumph Thruxton
När jag höll på med kortet så lyckades läraren lägga hojen när han skulle visa hur man krypkör, det tyckte han var pinsamt iaf :tummenupp

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
när jag hade fått nytt och blankt A1-kort så åkte jag såklart fråb uppkörningen till skolan, väl utanför parkeringen står ett gäng med ett år äldre, sjukt snygga tjejer.. jag är snäll och ska blinka in men råkar i min iver istället tuta. blev som en **hej jag har motorcykel, hångla? -tut** ungefär.. :D sjuukt pinsamt

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
körde av vägen i 30-40kmh o klota :D

när jag hade fått nytt och blankt A1-kort så åkte jag såklart fråb uppkörningen till skolan, väl utanför parkeringen står ett gäng med ett år äldre, sjukt snygga tjejer.. jag är snäll och ska blinka in men råkar i min iver istället tuta. blev som en **hej jag har motorcykel, hångla? -tut** ungefär.. :D sjuukt pinsamt

Funka det då?

Last edited:

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Körde som 10 åring upp för en sten, vidare genom en syrénbuske och upp på husväggen med en Honda Wallaro 50cc. Tillhörde min polares storasyster som inte fick köra med den för sin far då hon inte va 15 än. Lagom pinsamt...

ZZR Årsta

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
2002, Kawasaki ZZR 600
Knallerten på Statoil 2007

Jag har ett ett riktigt oskönt minne som hände för ett par år sedan. Jag och min farsa och bror var på väg till Västerås, jag höll vid det tillfället på med min övningskörning så det skulle bli min första långtur på bågen. Vi svängde av i höjd med Kungens Kurva för att tanka på Statoil.

Jag kör in till en pump och sitter kvar på hojen för att tanka. Det jag inte märkte var att jag måste ha kommit åt dödarknappen vid något tillfälle.
Efter jag tankat klart och ska åka iväg så startar inte hojfan, jag som var riktig nybörjare vid tillfället börjar choka som en tok och försöker starta hojen. Givetvis så undrar brorsan o farsan vad fan jag håller på med, så brorsan går fram och ser att dödarknappen är intryckt och jag trycker tillbaka knappen igen.

Sen när jag ska starta, då smäller det utav hela helvetet i avgassytemet så alla som var på Statoil måste ha trott att nu är det en bomb som briserat :näsblod. Det var en riktigt oskön och hög avgasknall!! Snacka om att jag var röd i ansiktet, tur att man hade hjälmen på sig....Trodde att nu ser avgasrören ut som spräckta sugrör men de klarade sig, får tacka Japansk byggkvalitet för det.

Det roliga var att en gubbe som precis när det smällde var på väg ut igenom dörrarna ur butiken, intog ett slags försvarsläge och var nära att slänga sig ner på marken för att skydda sig. Den bilden glömmer jag aldrig...:tummenupp

Nu har jag lärt mig att kolla dödarknappen om inte hojen startar :tummenupp

Last edited:

BaMF

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Hoj
KTM 660 04
När jag var 11 lyckades jag köra ner ett elskåp av det slag som bilden visar, vapnet jag använde var en otrimmad Suzuki K50. Det skåpet satt lite lägre än det på bilden gör, högeraxel och huvud gjorde grovjobbet.

DSC00008.JPG

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...