Ditt pinsammaste mc-minne!

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Hade en sån här cykel med "fejkat gashandtag" när jag var liten.. Körde in i kanten på uppfarten tiill garaget och landade med ansiktet i en stor spann med lila lacknafta..

Så sent som i förrgår så skulle jag lägga av en fet fuckyouburnout inne i "stan" Trodde jag hade 2:an i och skulle växla upp i 3:an... friläge! BRAPAPAPAPAPPAPA... folk blev rädda och jag skämdes..
 

SuperFly

Stötgasare
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Fagervik
Hoj
Ingen just nu
2) försökte med bedriften att köra ifrån farbror blå med en otrimmad moped, ( Yamaha Chappy) mycket små hjul..
fick hjärn släpp och körde in i skogen varpå kostapeln springer ikapp mej :D efter en bra bit med honom hängandes i tröjjan kände jag för att ge upp.. lite pinsamt försök

:D:D:D:D:D:D... Made my day!
 

HBSS

Guest
Förra hösten på mammas hoj. kl 6 på morron går ut på uteplatsen och sätter mej på hojen och ska dra till jobbet. halvt sovande, grinig, det duggregnar. åker ut genom häcken och framhjulet börjar hasa på gräset. lyckas baxa upp hojen me benet innan den välter. nu grinig som fan och svärande i hjälmen drar jag iväg igen bara för att slå på klot i det blöta gräset. för att undvika såna situationer igen står hojen numer utan skivbromslås!
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
I den här korsningen vill du inte få fet soppatorsk 17.30 en måndag...tvärdog mitt i korsningen, i kid you not! tur man har mörkt visir :näsblod var tvungen att rulla backandes tillbaka till kungsgatan och backa den hela vägen till under bron... en S3 1050 är tung när man är trött, mot trafiken som låter tuuuuuut, tuuuut -"flytta på dej för helvete" osv

(just det, kungsgatan sveavägen)

Tack till min polare som befann sej i närheten och vaktade medans jag knatade efter soppa. Och sedan fotograferade eländet :)
 

Bifogat

  • -.jpg
    -.jpg
    68.8 KB · Visningar: 392
Last edited:

KGA

Spriten räddade mig från idrotten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
Såld
För några år sen så hade jag krossat vänsterfoten i en mc olycka och hade gips nästan upp till knät. Efter några veckor blev suget efter hojåkandet för stort så jag fick ett par gammla skinnbyxor från 80 talet av en kompis som moddades till med sax så dom passade och så satte jag fast kryckorna med gummiband på hojen och sen var det bara att köra.

Funkade kanon tills en dag när jag blev lite hungrig och svängde in på en Shellmack för att köpa korv. Till saken hör att jag absolut inte fick stödja på foten. Ålade av hojen och hoppade tufft in på ett ben och beställe en korv. Fick korven och vänder mig om och börjar hoppa ut, kommer ca 1 meter innan mitt coola hoppande får ett abrupt slut då jag fastnar i en matta och faller handlöst i backen och lyckas självklart landa på min krossade fot.

Lyckas rädda korven men blir liggande krälade och försöker ta mig upp. Kommer fram en herre och frågar om jag vill ha hjälp men jag avböjer, går ju bra ändå....Tar mig ut och sätter mig på en bänk och då kommer smärtan i foten, bultande och brutalt mycke smärta. Blir illamående och tårögd men försöker bita ihop. Då kliver det fram en gubbe till mig som sett hela eländet och säger : det kanske inte är så smart att köra hoj med det benet.

Tackar för tipset och äter upp min korv.....
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
För några år sen så hade jag krossat vänsterfoten i en mc olycka och hade gips nästan upp till knät. Efter några veckor blev suget efter hojåkandet för stort så jag fick ett par gammla skinnbyxor från 80 talet av en kompis som moddades till med sax så dom passade och så satte jag fast kryckorna med gummiband på hojen och sen var det bara att köra.

Funkade kanon tills en dag när jag blev lite hungrig och svängde in på en Shellmack för att köpa korv. Till saken hör att jag absolut inte fick stödja på foten. Ålade av hojen och hoppade tufft in på ett ben och beställe en korv. Fick korven och vänder mig om och börjar hoppa ut, kommer ca 1 meter innan mitt coola hoppande får ett abrupt slut då jag fastnar i en matta och faller handlöst i backen och lyckas självklart landa på min krossade fot.

Lyckas rädda korven men blir liggande krälade och försöker ta mig upp. Kommer fram en herre och frågar om jag vill ha hjälp men jag avböjer, går ju bra ändå....Tar mig ut och sätter mig på en bänk och då kommer smärtan i foten, bultande och brutalt mycke smärta. Blir illamående och tårögd men försöker bita ihop. Då kliver det fram en gubbe till mig som sett hela eländet och säger : det kanske inte är så smart att köra hoj med det benet.

Tackar för tipset och äter upp min korv.....

Vilken Viking! :)
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Mitt första MC-minne blir oxå mitt mest pinsamma.
Min syrras kille som jag tyckte var coolast i hela världen när jag var yngre hade en cross, nån yamaha 125:a som jag va helt frälst i. Han tog med den till landet när vi va där och jag har nu i efterhand förstått att det berodde på att han vill vara själv med min syster så han kunde hångla upp henne. ;)
Han släpar ut den iallafall och säger till mig, varsågod...roa dig själv.
Min enda fråga var: -Hur gör jag?
Hans svar: -Du har ju kört moped, så gör likadant.

Ok, så där sitter man och tänker, jaha så moped alltså och så drar man på full gas och JÄVLAR vad jag inte skulle ha gjort det. Bakhjulet nästa och sen är det enda dom hör genom skogen ett gallskrik och jag far iväg i en jävla fart. Kan säga att jag höll mig kvar, troligen bara för att jag var van vid hästar som va helt galna. Men jävlars vad kul det var sen när jag började få kontroll igen. ;D
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Glömde att farsans XJR är så tung som den är och lade den på sidan igårkväll när jag skulle ställa in den i garaget. Lyckligtvis så hade jag sinnesnärvaro att hålla emot så det blev ett mjukt nedslag i gruset. :död

Inte ett skråma dock...

*pustar ut*
 

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Fick soppatorsk på min gamla trotjänare i en tidigmorgonkö.
Lyckades putta upp hojen på en cykelväg som gick längsmed vägen.
Såg i ögonvrån en JET -mack på andra sidan vägen dit jag fick för mig att jag skulle putta hojjen.
traska på¨övergångsstället med en massa "vanliga" cyklar.
de va tungt, varmt å förnedrande... de va en hel del bilister som garva läppen av sig i bilarna, bl a två stycken as frässa braudar som peka å hade sig.

Efter jag tanka tänkte jag coola mig å drog jag därifrån med en riiiiktigt misslyckad wheelie..
det sänkte mig i flera timmar...:jisses
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Eftersom jag är rätt kort och inte når ner helt så är det lite svårare med väglut och grejer. Övningskörde med körskolan och körde lite i stan. Körskolan har tunga och äckliga hojar samt man har på sig för stora allväderskläder s¨å man känner sig som en michellingubbe. Iaf, körde i centrala malmö på en väldigt trafikerad gata och skulle stanna för folk som gick över övergångstället. Krypkör frammåt och folk går o går. Till slut måste jag stanna och ska sätta ner foten men får inte loss foten. Tappar så klart hojen i marken. Byxbenet hade fastnat i fotpinnen och jag fick inte ner foten. Mitt på dagen i centrala malmö ligger min körskole hoj på marken och jag skämms. Som tur har man massa kläder och hjälm på sig så ingen ser att det är jag. :D:D
 

Bosse48

Medlem
Gick med
18 Aug 2008
Ort
skåneland
Hoj
05 Honda cb1300sa
Körde hemma från ca 7,30 och skulle köra en liten sväng som blev lite störe än vad jag hade trott o på väg hem så började det regna lite o jag viste att hojen inte ville gå på alla cylindrar för det kom in vatten i luftburken så efter ett tag så stannade hojen o jag tänkte jä.... vatten o ringer till min mor o hennes gubbe för att bli hämtad med släp o när vi fått upp hojen på släpet så säger min mor har du bensin på den jaaa dååå så klart jag har o kommer hem så tänkte jag får väll titta efter i tanken upps jag hade nog kört långt o jag som svor o gormade mitt utte i regnet o att det var felet :banana men jag lärde mig något
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
för någon månad sen så var jag ute å rulla utanför norrtälje, på rådmansö... trippen visa 9mil. så jag tänke ja har gott om soppa, tilläggas skall att de var första eller andra repan för året... iaf så börjar skiten hacka å stannar vid sidan av vägen, å mycke riktigt tank helvetet var tom.. så jag vette fan vad som hände med trippen då jag nollställer den alltid när jag takar... å lampan för soppa nivån tändes inte.. så jag fick ringa farsan.. skit stiligt å sitta i diket å bli ut tittad av alla bilister som jag hade kört om en stund innan...

EDIT: å självklart låg mobilen hemma i garaget, så jag fick låna en telefon av en tävlings cyklist som var ute å träna på björnövägen.
 

Weberg

Super retard
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Garaget!
Hoj
Ktm 660 SMC
Måste berätta lite från moppetiden.

Skulle hämta en polare inne i stan, med min gamla Suzuki k50 (med 70 cylinder och annan förgasare) Igentligen så ville jag aldrig stjutsa med min mopped men det för gå för den här gången, han satte sig där bak och vi börja köra. Körde inne bland gå gatorna, inget folk så det var bra till att gasa. Kommer fram till en 90 graders sväng till höger som fotsätter direkt till en 90 graders vänster sväng, hade ju kört där en del gånger innan så jag håller farten uppe och jag svänger, Mitt fram för mig står där en Volvo/Polisen,Kör rakt in i sidan, spränger bort bakspeglen och spräcker förar rutan och repar hela vägen bak, Grogy som man var och en krossad hand och knappt en styre som gick att svänga med fortsätte jag att köra. Polisen han väll aldrig att svänga i gå gatan och köra efter, Men hade tur att jag kom undan, Kunde dock inte köra moppe efter en lång tid pga min hand.:jisses

Polaren ville aldrig åka igen, så jag slapp i alla fall stjuts mer :tummenupp
 

sportbike

Guest
Pinsamt a la carte.
Jobbade på en mc-firma i stan (sthlm) skit samma vilken.
Lunchtime,åka iväg och få lite mat i magen,få se nu vad man kan ta.
Aahh,en flång ny 250 cross,den kan va kul.
Iväg som en furie,i t-shirt så klart.
På väg till favoritrestaurangen passeras en annan hojfirma med en rejäl folksamling utanför.
Wow,här ska visas hur man gör,ettan-tvåan,på bakhjulet,i med trean.....Zap!!!!!
Balle,landar på armbågarna,benen sticker ut,hojen brakar in i ett träd.
Fint,alla applåderar,armarna paj och en sprillans ny crosshoj e sallad.
Det blev dyrt,smärtsamt och pinsamt.
Länge.
 

meanmachine

för lite tid!!
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Hemma
Hoj
Hd Superglide
Tänkte bidra med en pinsam sak som hände för ett par årsen...
Körde in hojen (Väldigt customiserad v-rod) på polarens uppfart mitt i ett villa område, av nån anledning fällde jag ut stödet samtidigt som jag lyfte över andra benet och märker då att stödet inte fälldes ut, där står jag på vä ben med 200 000kr´s hojen lutandes åt vä, jag höll emot för kung å fosterland, men 300kg var för mycket, så jag lägger ner hojen sakta mitt på uppfarten, och går in till polaren och låtsas som om det var en helt normal parkering....

Kan tillägga att hojen hördes ett par km (Öppen 5tums supertrapp) så var ända granne
stod i fönstrena......

Jävligt pinsamt....:)
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Mitt på natten, ingen trafik alls förutom jag och en superstor lastbil. Full koll åt alla håll, dödslungt. Ligger bakom lastbilen fram till en rondell, där jag bestämmer mig för att göra en liten ghostrider och köra om lastbilen genom att åka vänster i rondellen och köra den medsols medans lastbilen kör rakt i rondellen.

Jag kan den här vägen bra och vet att 99% av lastbilarna från en närliggande station åker rakt fram i rondellen för att ta sig ut på E4. Den här lastbilen gjorde inte det, utan svänger vänster. Tvärnit, svänger in mot rondellens refug. Lastbilen har nu gått från att vara superstor till att vara ett superstort monster. Kände mig ganska liten då, och vägvalet i efterhand är väl ganska pinsamt :död

333lshh.jpg
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top