Ditt pinsammaste mc-minne!

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
satt två fina damer på trappan utanför gymmet... Stegade ut rak i ryggen som en fura, slängde på sig hjälmen lite flashigt... startade up med lite extra gas för att få lite uppmärksamhet. petar i 1an och gasar te ordentligt, släpper upp kopplingen för att 20cm senare få tvärstopp. JAG HADE GLÖMT LÅSET! håller på att välta men lyckas tillslut rädda hojen från repor men slår en skiva sned och förstör en plast kåpa.

gick bra tillslut men jävlar vad jag skämdes... har bytt gym nu :D


Ha ha.... 10 poängare... :tummenupp
 

speedfreak404

Touring Fantast
Gick med
20 May 2009
Ort
Mellansverige
Hoj
;)
Jag kan ju säga det som hände idag...

Jag hade precis ätit pizza kommer ut och sätter mig på hojjen... gasar lite och sen kommer den förbannade ljudet " Klang " ... jag tänker .. NEEEJ... Skivbromslåset är såklart i.. jag flyger ner och Kopplingshandtaget bryts sönder och där du sätter ner foten gick självfallet OCKSÅ av...

Jag börjar då rulla hem den istället och bestämmer med hjälp av en vän att leka mekaniker.. jag skruvar lite och för att ta bort denna metal platta som sitter fast där fotpinnen brutits av... jag drar ut aluminium pinnen med det jag orkar... Självklart var det ju inte en liten skruv jag drog loss utan hela Axelpinnen så hela baka-axeln flyger ned på kedjan... och den välter nästan igen..

Med lite tur kanske jag kan få den lagad...
 

RacerBarber

racerbarber
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Finspång
Hoj
ducati monster s4r 2004 zxr750 92
2.5 år sen va vi ute på en runda runt s-köping, kommer hem till nkpg o kör in hojen under kåken på kungsgatan i garaget. upp o duschar bla bla bla då damen säger ja ä lite på nacho chippa med dipp o skit, kändes lagom till biran på lördag kvällen, - vart står bilen fråga ja ----den står långt därborta hmmmm tar hojen,,på med plattan hjälm handskar o huv luva ner till hemköp, handlar lägerr det i rygga o gasr uppför kungsgatan till garaget..öppnar åker in o ska göra en liten stor sväng till platsen. kommer för nära en bil o DRAR I FRAMBROMSEN.......stööp som en klubbad oxe,, ja tänkteee va fan ggöööööör jag när låg där o hade så jävla ont,,huden sprack av fallet på 1m hahahaha,,odet andra man gör är ju o kolla bakåt åt porten...om nån jävel såg mig, nu till det riktigt pinsamma. fick gå upp o be damen om hjälp att resa upp hojen,,,hade så jävla ont i armbågen av ett fall på 1m hahahaha det är inte alltid dom stora farterna som ä pain in the ass
 

Jokenr1

Medlem
Gick med
2 Oct 2008
Ort
Floda
Hoj
KTM 1090 Adventure R 2017, Yamaha XT 600z Ténéré 1988
Mitt pinsammaste var faktiskt idag när jag skulle ner på ica med caféracern. Jag ställer mig lite halvt olagligt precis utanför. Kommer ut en kvart senare och det står lite folk och kollar... mallig som man är så startar man upp och ger lite gas och ska backa ur min lilla ficka som hojen står i. Ja, jag nämnde väl att det var en caféracer och det innebär clip-on styre. Jo styret sitter lågt. Jag backar ut som sagt och ska svänga, kommer åt tutjäveln mot tanken och den hänger upp sig så det låter som f-n. jag lämnar platsen högröd och med höga varv....:huvet
 

Exil

Medslem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
I skogen
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -04
Det var länge sen jag läste nåt så roligt som denna tråd. Jag har fan ont i käkmusklerna. Man ser en genomgående röd tråd i när olyckan varitg framme. Alldeles för ofta händer det saker när man helt plötsligt kopplar bort hjärnan och ska imponera på antingen nån polare eller inte minst kjoltyg :=) Men vafan, det är väl en gen hos den manliga sidan som tror att den hanen som brummar mest får betäcka mest kvinnligt kjoltyg :)

Jag ska inte vara sämre än bidra med en anekdot som är både sann (tyvärr) och väldigt färsk. Detta skedde för ca 2v sedan. I min stad så var det kanonväder denna dag och jag var på väg att parkera hojen i garaget. Drog en sista runda runt "stan" och skulle passera ett resecentra (som var stängt). Jag ser att det står utanför några smågrabbar i 10-12års åldern som vänder sig om när jag kommer i sakta mak. Jag fick en flash av när man själv var i den åldern och såg en "stor" mc och prata med sina kompisar med stora ögon "jag såg en såndär sussiki 1000 idag" ( ni vet själva hur ni lät som unga pojkar).

Jag tänkte tillbaks i den ålder och hur häftigt jag tyckte det var när dom "stora" grabbarna gasade och hojarna lät som fan, och som kronan på verket var om dom körde på bakhjulet, då hade man nåt att "skryta med" för sina 10åriga kamrater. Jag checkade att det var fritt från bilar framåt/bakåt etc och framförallt snutfritt.

Sagt och gjort. La upp odjuret på lagom vartal för bästa vrid och pang drog till rullen och up you go framhjul och en perfekt weheelie (vad jag tycker) och farten ökar för att det lutade lite ner efter ett tag. Jag lägger ner odjuret på framhjulet för det kommer så småmningom en korsning. Fortfarande 1an i och vid nerlägget råkade jag komma åt växelföraren och får i friläget.

Av ren reaktion släpper jag gasen. Men jag min dumma åsna har väl 80-90km och ska peta in 2an med tomgångsvarv på motorn. Ni kan ju ana hur det lät, rrrrrrrrrrrrrrrr klonk. Detta sker lagomt vid en uteserverning vid ett bageri som fanns ungefär 100m ifrån platsen där jag började slanga. Självklart satt det fullt med folk ute vid uteplatsen och dom hade såklart hört när jag började min slangning och hade blickarna fäst åt mitt håll och hörde precis allt.

Satan så pinsamt. Jag skämmdes så grymt att jag åkte direkt hem till garaget och gav mig själv körförbud resten av den kvällen :) Tänkte sen, undra vad smågrabbarna skulle ha tänkt. Haha, sicken amatör på den där hojen eller kanske undra varför den lät så där konstigt efter en stund :)

Det där med skivbromslåset iglömt har även hänt mig. Men som tur var så knäckte jag framskärmen när jag skulle ner med maskinen från depåstödet. Maol inte ute i det fria för jag förstår ju att då kan det med maximal otur går käpprätt åt helvete och du klotar.
 

eviltank

Ny medlem
Gick med
29 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GS1100G
Sista turen för säsongen 07, körde 25 mil och ska ställa in cykeln i nya gemensamma varmgaraget för första gången. Upptäcker att min plats är precis direkt till vänster om garageinfarten, det lutar dessutom där (jävligt bra ställe att göra till mc-plats!! :mad:) så jag kör framåt istället, vänder och kommer tillbaka för att få till en clean och vacker parkering för vintern.

Stannar precis framför p-platsen (skulle dra upp visiret eller vad fan det nu var) .......och känner hur hojen långsamt men bestämt knuuuuuuuffas undan, i lätt chock försöker jag hålla emot (en gs1100 väger ca 290) men tippas över på höger sida och fattar inte vad som har hänt.

Det som hänt var att en bilist försökte komma in i garaget när jag stod med sidan precis mot infarten... så automatiska portdörren började öppnas och jag hörde ju självklart inte det pga motorljudet från hojen. Så jag tippades över och dörren fastnade dessutom i cykeln. Tänk ställningen. Slaktar all dignitet. :död

Det pinsamma var att jag hade precis slutat röka och var i abstinenshelvetet, hantera situationen var inte ens fråga om i ett sånt läge, att pärlan ligger på marken är illa nog, men när man är lättiriterad och trött... det var fullständigt livsfarligt. Bilisten fick höra ALLT om sig själv, sin mor och hela släkten och vad jag skulle göra med dom... Grabben förstod säkert inte vad som hade hänt, tänk er att ni kör lugnt och fint in i ert garage och plötsligt blir påhoppade av en kokande skitarg brud som dödshotar er och vill mula bilen med bara händerna.

Grannsämjan ftw!!
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Sista turen för säsongen 07, körde 25 mil och ska ställa in cykeln i nya gemensamma varmgaraget för första gången. Upptäcker att min plats är precis direkt till vänster om garageinfarten, det lutar dessutom där (jävligt bra ställe att göra till mc-plats!! :mad:) så jag kör framåt istället, vänder och kommer tillbaka för att få till en clean och vacker parkering för vintern.

Stannar precis framför p-platsen (skulle dra upp visiret eller vad fan det nu var) .......och känner hur hojen långsamt men bestämt knuuuuuuuffas undan, i lätt chock försöker jag hålla emot (en gs1100 väger ca 290) men tippas över på höger sida och fattar inte vad som har hänt.

Det som hänt var att en bilist försökte komma in i garaget när jag stod med sidan precis mot infarten... så automatiska portdörren började öppnas och jag hörde ju självklart inte det pga motorljudet från hojen. Så jag tippades över och dörren fastnade dessutom i cykeln. Tänk ställningen. Slaktar all dignitet. :död

Det pinsamma var att jag hade precis slutat röka och var i abstinenshelvetet, hantera situationen var inte ens fråga om i ett sånt läge, att pärlan ligger på marken är illa nog, men när man är lättiriterad och trött... det var fullständigt livsfarligt. Bilisten fick höra ALLT om sig själv, sin mor och hela släkten och vad jag skulle göra med dom... Grabben förstod säkert inte vad som hade hänt, tänk er att ni kör lugnt och fint in i ert garage och plötsligt blir påhoppade av en kokande skitarg brud som dödshotar er och vill mula bilen med bara händerna.

Grannsämjan ftw!!

:rofl:rofl:rofl
 

Z1000range

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2007
Ort
I småland i mitten och lite till vänster!
Hoj
Z1000 -07 med apelsinsmak
Hade precis servat duccen och fått ett nytt bakdäck påsatt, blir uppmanad att ta det lite lugnt i början då däcket ju kan va lite halt och så. Står kvar i verkstaden en halvtimme och snackar skit och glömmer helt detta med bakdäcket, första tanken när jag kör iväg är snarare att det känns gott med nytt bakdäck. Runt hörnan i ca 30km/h och skiten släpper och precis när fanskapet ska lägga sig ner får skiten fäste och slutar istället i en helvetes highsider med mitt ansikte som kysser asfalten först och hårdast, tänderna igenom underläppen och högerfoten paj ett tag. Var bara att leda in skroten igen och skämmas, sen att man bara hade halvförsäkring gjorde ju inte saken bättre!:gnissla:brinnerup!
 

-= Puma =-

Sanna
Gick med
27 Sep 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ER-6n
Var ute o övningskörde landsväg/grusväg. Läraren säger åt mig att svänga in på en grusparkering. Där står två killar o tittar på mig, i min fina gula övningskörningsväst :)
Hinner bara tänka tanken, Vad pinsamt det skulle va om nåt hände nu.
Kommer förnära kanten, hojen viker sig o jag ramlar pladask.
Trafikläraren kastar sig ur bilen, o jag tittar ner i marken,,,,:näsblod
Gick bra både med mig o hojen :D
 

ando

Metalhead
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Tranås
Hoj
kawasaki z750 -83
Precis börjat med hojkort så har bara en sak jag gjorde i helgen.

Satt på hojen och pratade med en polare som stod i jämte. Vart lite okoncentrerad och hojen började luta åt höger (är inte så lång så jag får bara ner tåspetsarna på båda sidor ungefär. :p) givetvis så orkade jag inte hålla emot utan den la sig på sidan och polaren bara skrattade. Hände ju ingenting, men lite pinsamt var det för hans föräldrar var ju i närheten och den ena såg det hela haha
 

Terminator

Medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
visby
Hoj
gixxer 2001
grymt rolig tråd så jag måste nog delamed mej av ett gammalt moppe minne som hände en sommar i 15 årsåldern morgon på en zundapp ks50

jag och några kompisar hadde vart o tältat vid tingstäde träsk
och på morgonen så nakenbadade dem flesta av oss när vi badat färdigt
va ju självklart alla mina kläder borta :mad::mad::mad::arsele
vem som tog dem är ännu okänt men jag antar att min lille bror borde få lite rapp tillsaken hör att jag bara bodde 3 kilometer från träsket så några fler kläder hadde man ju inte med sig o när det uppdagades att mina kläder var borta drog ju resten av kompisarna garvande där i från.....
o jag tänkte att det är vell bara o dra hem da =P

på den tiden fans det inga väg räcken på rakan utanför träsket så där ifrån vi var behövde man mer eller mindre bara korsa stora vägen för att komma till en lite mindre som ledde hem o det verkade ju vara en bra plan

så jag kickar i gång moppen o tarpå mej hjälmen som hänger på styret
o drar iväg på skogs stigen som slutar på vägen o min gamla zyndapp
va ju somm alla andra gamla usla moppar ..pinsam o högjud så den drog ju uppmärksamhet utan en naken kille på
och när jag kommer upp och stannar till vid vägen ....nej men se på fan en såndär jävla skolklass på cyckel som ju inte e direkt ovanlig
och på den här tiden va dej ju ännu lite sådär halv poppis med kamera runt halsen :arsele:arsele
fatta hur det kändes som 15 åring :D:D:D:D

och om någon råkar vara nån av dem o har en scanner DONT do it :D
 

Garga

Punami Racing
Gick med
6 Feb 2005
Ort
Degerfors
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 k9 Yoshimura R-77 Carbon.
20060423 Skulle svänga in på en parkering där alla polare stod o vänta (bennyböj i katrineholm) glider in lite snyggt på min k5:a o precis innan jag ska svänga bromsar jag på en vit väg pil full med smågrus o sen låg man där o kräla, upp fort som fan o börja slita i hojen men ena armen ville inte vara med, då kände jag att nyckelbenet var brutet. fick hjälp av polarna till vägkanten där jag tog av mig hjälmen, en annan kompis kör fram en bil för o köra mig till sjukan, påväg till bilen svimmar jag o faller handlöst i backen landar på vä framtand som blir hängandes i rötterna o det var ju ingen höjdare. Nu tror kompisarna jag brutit nacken pga att det knakade till rätt bra när tanden gav sig. Då blev det ambulans istället. allt detta hände då jag körde 10-15km/h. Fick en ny titan tand istället:). annars har det gått bra//Garga
 

Mc-Krille

Lär andra köra hoj
Gick med
11 Jan 2006
Ort
lägenhet
Hoj
BMW f650gs, kawasaki och suzuki
grymt rolig tråd så jag måste nog delamed mej av ett gammalt moppe minne som hände en sommar i 15 årsåldern morgon på en zundapp ks50

jag och några kompisar hadde vart o tältat vid tingstäde träsk
och på morgonen så nakenbadade dem flesta av oss när vi badat färdigt
va ju självklart alla mina kläder borta :mad::mad::mad::arsele
vem som tog dem är ännu okänt men jag antar att min lille bror borde få lite rapp tillsaken hör att jag bara bodde 3 kilometer från träsket så några fler kläder hadde man ju inte med sig o när det uppdagades att mina kläder var borta drog ju resten av kompisarna garvande där i från.....
o jag tänkte att det är vell bara o dra hem da =P

på den tiden fans det inga väg räcken på rakan utanför träsket så där ifrån vi var behövde man mer eller mindre bara korsa stora vägen för att komma till en lite mindre som ledde hem o det verkade ju vara en bra plan

så jag kickar i gång moppen o tarpå mej hjälmen som hänger på styret
o drar iväg på skogs stigen som slutar på vägen o min gamla zyndapp
va ju somm alla andra gamla usla moppar ..pinsam o högjud så den drog ju uppmärksamhet utan en naken kille på
och när jag kommer upp och stannar till vid vägen ....nej men se på fan en såndär jävla skolklass på cyckel som ju inte e direkt ovanlig
och på den här tiden va dej ju ännu lite sådär halv poppis med kamera runt halsen :arsele:arsele
fatta hur det kändes som 15 åring :D:D:D:D

och om någon råkar vara nån av dem o har en scanner DONT do it :D



Den tar priset, skulle passa som nå´n SF-film "Sunes sommar" eller liknande :D:D:D
 

Molin

Dear lord Babyjesus..
Gick med
15 Oct 2008
Ort
Haninge
Hoj
Snart en motard
försökte med bedriften att köra ifrån farbror blå med en otrimmad moped, ( Yamaha Chappy) mycket små hjul..
fick hjärn släpp och körde in i skogen varpå kostapeln springer ikapp mej :D efter en bra bit med honom hängandes i tröjjan kände jag för att ge upp.. lite pinsamt försök

HAAHAAHAAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAA :Bugar ramlade fan av stoljäveln av garv!!!! Kan se det framför mig :fyllisar
 

warulv

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2009
Ort
stockholm
Hoj
suzuki gsx 750 es
håller på att ta MC-kortet nu och har hunnit med lite roligheter trots få mil.

kör ute på landet och har en egen liten grusväg in till tomten. det har precis slutat dugga och jag är tok-kåt på att få köra! absolut första gången jag sätter mig på hojen (gsx 750 es) och jag rullar iväg på 1an och tänker "fan d här va ju inte så svårt!". kör hela grusvägen och testar växla å svänga å ha mig. kommer ut på asfaltsvägen som går utanför vår privata lilla väg och där är det dyngsurt och superslät asfalt. ska göra en usväng å köra tillbaka in på gruset. får då lära mig att cykeln varvar upp lite vid fullt styrutslag och jag har inte handen på kopplingen. följden blir att cykeln börjar acca så lätt och jag är helt oförberedd/oerfaren och rycks bakåt och tar med mig gasreglaget (fortfarande med fullt utslag). *VROOOOM!!!!!* så gör cykeln en liggande u-sväng utan mig på.
framhjulet hamnar halvvägs ner i diket på andra sidan vägen och med extrem oro för att man skadat cykeln sliter man upp den som värsta he-man. böjde en blinkers lite annars gick d bra. :yoparty


var ute och busade lite i helgen och kom hem sent på kvällen så d var lite mörkt. lät cykeln stå utanför garaget för å kallna lite medan jag bytte om till shorts och tshirt. rullar in cykeln och tänker jag ska smörja kedjen. ska få upp cykeln på centralstödet och har sett att man ska göra d ståendes vid sidan om. tidigare har jag gjort det ståendes gränsle över cykeln (196 lång) men tänker "rätt ska va rätt"! får inget bra grepp och ramlar nästan med cykeln! "jävla skitsätt! jag gör som vanligt!" varpå jag gränslar cykeln och rycker tag. jag tappar balansen och vickar åt höger. spjärnar emot och upptäcker att det står en skottkärra vid sidan. jag glider ner mot den och styret lägger sig mot kärran med mitt finger emellan. "AHHHHH!!!! FAKKK YO JÄVLA KÄRRHELVETE!!!". lyckas knuffa cykeln så pass att jag får loss fingret innan d bryts. är pumpad som fan med adrenalin för oron att fingret skulle knäckas och (främst) att bromshandtaget skulle böjas sönder om d fick ligga mot kärran.
tar i för allt vad tygen håller och får upp cykeln igen. ställer den på sidostödet och känner något konstigt på vänster ben. tittar ner och ser i d dassiga ljuset att d buktar ut nått från sidan av benet! hade använt d som hävstång och blir livrädd. "helvete jag la d mot motorn! å d känns mysko! jag har bränt genom nervtrådar å hela skiten!" för jag stog ju å pressade med benet i kanske 10-15 sek iaf och det brändes inte, utan molade bara.
springer ut i lite bättre ljus och inspekterar benet. visar sig att jag la det mot växelpinnen och den lilla anläggningsytan + stora vikten gjorde att benet blev syr som zatan och skapade en tillfällig jättebula. gick ner efter någon timme bara, men känns fortfarande :tungan


fler pinsamheter/skador kommer garanterat! inte ens 10 mil på cykeln än ju :D
 

hockeyliran

Ny medlem
Gick med
11 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Daytona 675 -07
Moppetiden som alla andra, Hade precis tjötat hål i huvudet på pappa att trimma dracen, men han ville då inte dra hela pluggen.. så några hål borrade han. Lite längre bit bort om mig hade vi en ganska brant backe där den som kom upp för backen hade stark moppe.. SÅ jag tänkte med trimmningen orkar den detta.. Så jag tar fart påväg upp orkar den inte, och stannar jag ramlar jag.. (väldigt brant backe) så jag får för mig att hoppa av moppen och springa jämte sista biten upp.. ingen bra ide, Moppen drar iväg och efter släppas jag... Men upp för backjäveln kom jag :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top