Ditt pinsammaste mc-minne!

Mlscrew

Ride like you stole it
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
KTM 950 SMR -08
Har inte hunnit med nått värre än men lite pinsamt va det när jag för andra gången skulle ut med min körskolelärare och ska hoppa upp bakpå tänker mig inte riktigt för så jag fäller ner fotpinnarna och sätter upp ena foten på pinnen och ska sedan häva över andra foten till andra sidan med hela min kropsvikt så välter jag hojjen och läraren i backen. =)

Nu har jag ju kortet men hojjen står avställt så nästa säsong fyller man säker på denna tråd =)

diver6

Lite äldre, lite klokare.. hoppas jag ;)
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Ducati Diavel -11 Yamaha XJR 1300 -02 KTM 400 EXC -07 Honda CB 125 K3 -70
Jag åkte med bilskolebilen när min kompis skulle ta sitt kort på lätt mc. På Spångatan i Malmö satt han och spanade in en tajt jeansrumpa och körde in i en VW bubbla som låg framför. Hastigheten var inte så hög men han och hojen hamnade på gatan och tjejen asgarvade... hans ego är inte helt okej än efter 35 år :D

sportbike

Guest
Usch,nu börjar man komma ihåg en massa fadäser:
En spåjtans ny Yamaha RD 350 Ypvs-83:a införskaffades.
Börjar med att tanka,vad jag dock inte visste var att den hade ett sidostöd av självmordstyp,det vill säga det fälldes upp automatiskt när man reste upp hojen.
Väl vid macken ställde jag den på sidostödet och vände mig mot pumpen,givetvis fick jag hojen i knävecken vilket innebar att jag satte mig på den,liggandes på marken.
Såg ju inte allt för proffsigt ut :brynad

sportbike

Guest
Jaja,bara att fläska på medan man minns nåt:
Jobbade på Volvo och skulle åka ner till verkstan och visa grabbarna min fina,nyrenoverade,nylackade Kawasaki 5oo trepip.
Väl inne på verkstan skrak dom "böörnaaa" och givetvis va jag ju tvungen att lägga en rökare på det hala verkstadsgolvet.
Nu e ju det här en tvåtaktare vilket kräver rejält med varv för att spinna loss,sagt å gjort,trottlarna i taket,10k varv eller nåt,rök som faan...

DÅ........greppade bakdäcket och hojen drog iväg rakt in i väggen med mig på,rev ner en verktygstavla så det regnade grejjer överallt.
Fan va alla garvade utom jag.
Dyrt blev det,men kul var det ju så här ett sekel senare :hihi

Jag kör på tills ni andra vaknar:
Ett gäng på väg från Donken svea till Vaxholm för att fika och åka Boge såklart (ja,Bogan kallades Boge på stenåldern)
Jag ledde med ett helt rödljus när jag lyckades kasta min RD 350 i Roslagstullsrondellen,springa ifatt den och brassa vidare.
Frid å fröjd,när vi suttit en stund på torget i Vaxholm sa polarn ,va fan har hänt med hojen,styret e ju alldeles snett?
-Ja,jag klotade ju på vägen hit :)
Resten är historia.

Tappade passageraren en gång,det va pinsamt.

Last edited:

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Säsongens enda miss men också den bästa räddningen.. skulle pressa mig förbi lite blåbussar vid odenplan, men det var kallt och jävligt så stånkan tjurade och tvärdog precis när jag försökte balansera mellan backspegeln på en s-klasse och blåbuss 4.

I alldeles för många millisekunder trodde jag att det var högertippning på gång, rakt in i förarsidan på mercan. Men som om Gud själv petade till med ett finger började jag tippa åt vänster istället, med ett dovt tjoff låg jag sedan dikt an mot bussen. Upphållen av axelskyddet på stället. Högst obekvämt.

Men det var bara att gilla läget och spela cool, som om det var en avsiktlig viloplats.

Jag vill även utbringa en skål för tonade visir som räddade mig från att busstrafikanter, mercaförare och gångtrafikanter såg skräcken och skammen i mina ögon.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag tycker sällan att situationer är pinsamma.
Men en minnesvärd stund på hoj, var när jag i min ungdom (preskriberat) varit och tittat på Superbike VM på Skandinaviska räservägen.
Tillbringade stor del av helgen (vi bodde på banan) med att skryta om hur bra fart jag fått på CB900an (vilket var sant - väghållning ville jag inte diskutera).
På hemvägen blir det "upp till bevis".
Drar den till 10K på växlarna.
Men vid 190 i mätarfart vill den inte längre.
Tårna på pinnarna, hakan på tanken, handen på styrkronan.
Nä.
Ger upp.
Slänger ett öga i backspegeln.
Min kusin (två meter lång och bredaxlad sitter spikrakt upp på passagerarplats med täckjackan som en fallskärm.

-= Puma =-

Sanna
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
Kawasaki ER-6n
Ohh, det var nog vid MC Donalds Klinga, En lördag fullt med folk överallt. Gixxer k8 o jag hade varit ute på en härlig sväng, o de var dags för lunch.
Skulle parkera på den lilla mc-parkeringen, kommer upp i lite för hög fart, nyper tag om frambromsen, o hojen tvärstannar o viker sig åt sidan.
Som tur var åt rätt håll, annars hade gixxers hoj också åkt omkull, hehe.
Gissa om det var pinsamt att kliva in å beställa mat, alla därinne hade ju sett vad som hänt.
Lyckades tippa hojen en gång till samma dag, hade just tankat o rullar sakta fram, då kommer det en bil precis framför, o jag gör samma sak IGEN!! Bakspegel lossnar, gixxer o jag sliter upp hojen,,,puhhh.
Har numera lärt mig att använda bakhjulsbromsen :D

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
jag tycker sällan att situationer är pinsamma.
Men en minnesvärd stund på hoj, var när jag i min ungdom (preskriberat) varit och tittat på superbike vm på skandinaviska räservägen.
Tillbringade stor del av helgen (vi bodde på banan) med att skryta om hur bra fart jag fått på cb900an (vilket var sant - väghållning ville jag inte diskutera).
Drar den till 10k på växlarna.
Nä.
Ger upp.
Min kusin (två meter lång och bredaxlad sitter spikrakt upp på passagerarplats med täckjackan som en fallskärm.

:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Jag tycker sällan att situationer är pinsamma.
Men en minnesvärd stund på hoj, var när jag i min ungdom (preskriberat) varit och tittat på Superbike VM på Skandinaviska räservägen.
Tillbringade stor del av helgen (vi bodde på banan) med att skryta om hur bra fart jag fått på CB900an (vilket var sant - väghållning ville jag inte diskutera).
Drar den till 10K på växlarna.
Nä.
Ger upp.

hahahaha :rofl

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
....

Haha klockren :rofl

Mitt värsta är när jag glömde knäppa hakremmen på väg från farmor och farfar, upptäckte det ca 5km senare och kände mig som värsta moppefjanten :rodnar

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Pinsammaste.... Det måste ha varit den gången jag kände ett sug efter en sportster.

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
en gång tog jag på mig handskarna innan hjälmen, det var pinsamt!
men seriöst, det mest pinsamma jag har gjort på hoj (än så länge, ta i trä), är att gasa som en dåre vid ett rödljus och hamna mellan två växlar.

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Året är 2004 och det är näst sista lektionen innan uppkörningen och denna lektion skulle bota mig ifrån min värsta farhåga... GRuUUssVÄGsTjjööÖRning...

Jag på en 650 crossaktig hoj och läraren på någon gubbig bmw-hoj drar ut till närmsta grusväg och börja övningsköra. Grusvägen vi kör på är markerad till 70km/h och min lärare ser efter ett tag i backspegeln att jag sakta börjar försvinna i bakgrunden pga fegheten och nervositeten av att köra på grusvägen (körde väl i 50 max). Han stannar till efter en stund då jag försvunnit helt och fäller upp halva integralhjälmen (american cop) och tar en cigg och väntar på att jag skall komma ikapp fisandes sakta med min 650.

Då det närmar sig uppkörning får jag värsta pepptalket, på gränsen till utskällning bara för att jag inte kan slappna av och hålla 70km/h när vägen är markerad som 70km/h.

-"Du kan köra 70 utan problem" (läraren)
-"ehhh... lite läskigt...." (jag)
-"eehhh jo..." (jag)
-"mjaaeee... ve..tt.ee fan..." (jag)
-"Hoppa på bak så ska jag minsan visa att man kan TjjööÖRa 70" (läraren)

Jag hoppar på bak och får en rejät åktur i 75-80km/h kryssandes mellan traktordäcksspår och lite offroad i gräset.

Efter denna åktur är jag full av adrenalin och känner mig mer än redo att anta denna utmaning! Istället för att läraren kör först är det nu dags för mig att ta täten, jag är laddad och tänker högt i hjälmen medans jag gasar upp hojen i en 75-80knyck

-"Det går att hålla 70!"
-"Det går att hålla 70!"
-"Det går att hålla 70!"

Kommer fram till en kurva som är skymd av en stor ladugård och får se att svängen är 90 grader och det sista jag tänker är:

-"Det går INTE att hålla 70!!!"

Framdäcket ner i diket och jag påbörjar min flygtur. Efter många meters meters luftfärd landar jag förvånansvärt mjukt och hinner precis tänka -"pheeww, det var inte så farli..." innan hojen kommer flygandes och landar rakt på vänsterfoten.

Läraren lyfter upp mig och hojen och påpekar att man inte behöver köra 70 överallt bara för att skylten säger så... :tummenupp

Detta hände precis i början av lektionen och vi fortsatte köra resterande timmen i stan och jag vågade inte säga till hur ont jag hade i foten och att jag inte kunde växla pga smärta, så det blev 60 minuters stadskörning på ettans växel förbi McDonalds och en massa fruntimmer...

Fy fan vilken dag, lagom sugen man blev på uppkörning efter detta fiasko...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln