Ofrivilligheter
Uppkörningsdag: 1/10-09
Kommer tidigt till banan då läraren lovat mig en extra timmes uppvärmning inför uppkörningen. Alla ordinarie hojar (Bandit 650) var ute på banan eftersom det var lektion. Jag fick därmed låna följehojen för landsvägskörning, en BMW F 650 GS.
Kör ut på banan, känns lite annorlunda men blir snart bekant med hojen, blir kaxig på både låg och högfartsbanan. Nu jävlar ska det visas hur det ska köras!
Står och väntar på min tur till högfarten.. varvar lite. Nu ska det köras! Ska fan visa att banan går att ta i 60+. Det blir min tur, jag ger ganska bra med gas, försiktigt med kopplingen.. börjar rulla. Äsch vafan, nu är dragläget förbi, ut helt med kopplingsjäveln och lite gas! Som bekant har BMWn lite mer vrid än Banditen och framförallt på lägre varv...
BOOM! Och allt jag ser är en stor röd jävla tank! Jag har precis gjort min första wheelie!
Ofrivillig wheelie...
Lyckas på nått sätt sitta kvar, dra av på gasen och landa helskinnad på två hjul, kör högfartsbanan men river en kon i utgången på undanmanövern.. Gissa om man var andrenalinfylld? Samtidigt glad att man klarade det och som fan vad pinsamt att görat ofrivilligt.
Hursomhelst, klarade det ju, så för de andra var jag säkert jättekool
Kommer skitnervös till uppkörningen, både med tanke på detta men inte heller bekantat mig tillbaka med Banditen, BMWn var fan så mycket lättare på lågfarten... Får göra lågfartsprovet 3 gånger innan det blir godkänt. Och Yess, jag fick iaf komma ut i trafik!
....Kommer tillbaka 25 minuter senare.. FAN JÄVLA SKIT! Jag har inte kört så här dåligt i hela mitt liv!
Uppkörningsförättaren är helt tyst. Han stannar, tar av sig alla grejer under total tystand i flera minuter, vilket för mig känns som en evighet. Säg det bara: "Sorry, du får komma tillbaka en annan gång..."
När han till slut säger: "Jaa...överlag var det ett godkänt körprov..."
Blir jag överlycklig: FAN JAG GJORDE DET! MC KORT! FINNS DET NÅGOT BÄTTRE?