Ditt pinsammaste mc-minne!

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
det var det pinsammaste jag läst med...fy fan..jag har vart med om liknande händelse och allt går verkligen i slow motion..man vet saker kommer gå åt helvete men samtidigt gör kroppen allt för att undvika totalt fiasko..man spjärnar emot och försöker häva upp hojen men jag lyckade ungefär lika dåligt som det här..usch..såna dagar o händelser vill man bara glömma...men ganska kul skratta åt efteråt..långt efteråt :rolleyes: :tummenupp
Jag o min tjej campade i en stuga på smögen för ngr sommrar sen. Vi tog en tur till Grebbestad en dag, efter en dags handling av diverse varor så skulle vi ta oss hem till stugan, vi har då var sin ryggsäck på oss, o så har jag en keps på mig som jag sätter fast i fram vid främre oljebehållaren innan hjälmen tas på. Allt på o vi ska åka från hamnen där hojen står....fullt av folk!! Startar Vtr:n med ART dämpare, bara det gör så att allt folk vänder sig om o tittar...nog med det, ska köra iväg till vänster o sedan höger men på ngt sätt kilar sig kepsen fast mellan kåpan o styret så det ej går att svänga höger, inte direkt beredd på det, vi luta oss åt höger men hojen fortsätter svänga vänster, drar då in kopplingen fort som satan o bromsar med bakbromsen samtidigt som tjejen fick en lutning åt vänster på ngt sätt, samtidigt får ju jag det oxå o då börjar vänstra benmuskelaturen jobba på kopiöst högt tryck, nu börjar det roliga... tjejen glider av (hon är ganska kort så det är långt till marken) samtidigt håller hon i min ryggsäck o jag orkar bara inte hålla emot. När jag är på väg ner så fastnar helt otroligt min handske på sidan av gashandtaget o lyckas varva upp hojen till varvstopp, jisses vad de bluddrar o låter, det enda jag tänker på när vi ligger som 2 jävla sköldpaddor i backen med en otroligt högt varvande hoj är att inte släppa kopplingen eftersom växeln var fortfarande i....I detta läge var det ganska stor folksamling runt om, vi kunde inte göra ngt, vi satt helt fast. Men iaf tack till farbror som kom fram o stängde av hojen o hjälpte oss upp. Typiskt killar men jag kollade hojen först om ngt hade hänt innan jag frågade om allt var ok med tjejen...ja ja...ingen skada ngn stans. Drog fort därifrån....med pinsamheten inombords!!!!!!!!!

hehe joo det kan nog finnas sanning i det..vilket gör det hela...att vilja stila..ännu mer..ska vi säga..onödigt..men ändå ganska kul ...fast onödigt för det går åt helvete ganska ofta :va :rolleyes:
fast jag tycker det är 95% killar som spanar in mig när jag kommer övriga 5% är brudar som tycker det låter jobbigt!

Last edited:

Stuntman

Stunt Edition
Gick med
25 Nov 2006
Hoj
SECRET STUNT EDITION(S)
Hände strax innan säsongen tog slut.

Kör en liten sväng i solnedgången med motarden och får syn på en stor samling, tror de var moppe/bil-träff.

Trycker in kopplingen och varvar i farten för att på uppmärksamhet, kollar i backspegeln för att se om någon är bakom mig, ser ingen. trycker in bromshandtaget för att göra en lååång
stoppie :FU
MEN jag räknar ut fel och trycker lite för hårt så jag flyger och smakar på asfalt i samma sekund. :crash
Sätter mig upp och kollar mot "publiken" för att kolla om nån såg mig... ojaa det gjorde de! :rodnar, mer än 70% av "publiken" eller ca 70-80pers:gnissla
Men det slutar inte där... polisen hade varit i min döda vinkel!!! vilket som jag hade helt missat :huvet

Helvete tänker jag, där ryker allt!
Men icke! :confused:
Polisen tyckte att jag redan hade fått mitt straff :Bugar

Nu med hela "publiken" stirrande, plockar jag upp hojen, inspekterar den lite snabbt och brassar snabbt därifrån med ett rejält sänkt självrespekt :banana

brännupp

snabbe-mange
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
zx7r, svart som natten
det var det pinsammaste jag läst med...fy fan..jag har vart med om liknande händelse och allt går verkligen i slow motion..man vet saker kommer gå åt helvete men samtidigt gör kroppen allt för att undvika totalt fiasko..man spjärnar emot och försöker häva upp hojen men jag lyckade ungefär lika dåligt som det här..usch..såna dagar o händelser vill man bara glömma...men ganska kul skratta åt efteråt..långt efteråt :rolleyes: :tummenupp

hehe joo det kan nog finnas sanning i det..vilket gör det hela...att vilja stila..ännu mer..ska vi säga..onödigt..men ändå ganska kul ...fast onödigt för det går åt helvete ganska ofta :va :rolleyes:
stog vid korvmojen med ny trimmad rd 350 stolt som en tupp o impa på brudarna satte foten på höger sida med kick in i jeansen övervikt på höger ,,gissa vad som hände, krasch,tjej blev ej impad men blev ett par endån o fick 2 barn

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Hände strax innan säsongen tog slut.

Kör en liten sväng i solnedgången med motarden och får syn på en stor samling, tror de var moppe/bil-träff.

Trycker in kopplingen och varvar i farten för att på uppmärksamhet, kollar i backspegeln för att se om någon är bakom mig, ser ingen. trycker in bromshandtaget för att göra en lååång
stoppie :FU
MEN jag räknar ut fel och trycker lite för hårt så jag flyger och smakar på asfalt i samma sekund. :crash
Sätter mig upp och kollar mot "publiken" för att kolla om nån såg mig... ojaa det gjorde de! :rodnar, mer än 70% av "publiken" eller ca 70-80pers:gnissla
Men det slutar inte där... polisen hade varit i min döda vinkel!!! vilket som jag hade helt missat :huvet

Helvete tänker jag, där ryker allt!
Men icke! :confused:
Polisen tyckte att jag redan hade fått mitt straff :Bugar

Nu med hela "publiken" stirrande, plockar jag upp hojen, inspekterar den lite snabbt och brassar snabbt därifrån med ett rejält sänkt självrespekt :banana

men du hade ju tur i oturen:):):)

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Ska berätta om en riktigt pinsam sak som hände mig precis när jag tagit kortet på lätt Mc.
Åkte ner till affären för att köpa lite tilltugg till kvällens aktiviteter, klockan är cirka 16.00 = riktigt mycket folk i rörelse...

Hahahahah, fan jag garvar så jag gråter, detta är den bästa på länge! :tummenupp

Fy fan vad jag garva när jag lästa om cola-flaskan!

Hahahaha :D:D:D

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
Ingen :´(
Håller på att öppna och hänger upp flaggorna och sånt.. Höll till i en gammal matbutik i ett bostadsområde.

Det är lördag morgon och det är strålande sol i slutet av april. Vykortväder helt enkelt.

Snön är borta sedan några veckor undantaget de största snöhögarna som ligger och spökar som skuggor av sina forna jag här och där i vinklar och vrår.

Hört ett högt motorljud och ser att det är en av de boende som köpt sig en HD. Stamtavla special med aphäng och fishtail pipor och hela kånkarången. Fet båge, om man gillar sådant. Full pott på putsen med.

Ser med stigande förvåning hur föraren endast är iförd skyddssneakers, svarta skyddsjeans och skyddstischa samt svarta solbrillor och som kronan på verket en skyddsmössa ( Jasse James var inne då ) ..

Killen baxar ut håggen på gatan och the war face sitter perfekt och stilen känns helt rätt. *Floffa floffa floffa floffa* *skraaaaaaaaaap*

Första kurvan som är en högerkurva kommer efter 50 meter och där ligger rullgrus då det inte är sopat än på småvägarna och man ser hur framhjulet sticker iväg och det blir en marksyning.

Även om det inte är någon sporthoj så sympatihugger det i hjärtat :|

Man riktigt ser hur ont det gör med då skon hamnar mellan fotpinnen och kantstenen kasar av. Grannarna hans rusar till undsättning.

Förhoppningsvis var det bara egot som blev allvarligt skadat och att det inte blev alltför dyrt :krama

JohanJesus

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
Kawasaki zx-6r 2005
Inte mitt, men mina pärons grannes kanske...
Hörde aningen hög grundgas så gick fram med telefonen till fönstret, döm om min förvåning när hon flyger rakt fram in i grannens brevlåda och rakt in i bilen... för att tillslut hamna på backen med gashäng
krasch.jpg

Bifogat

• krasch.jpg
    krasch.jpg
    136.2 KB · Visningar: 925
Last edited:

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Inte mitt, men mina pärons grannes kanske...
Hörde aningen hög grundgas så gick fram med telefonen till fönstret, döm om min förvåning när hon flyger rakt fram in i grannens brevlåda och rakt in i bilen... för att tillslut hamna på backen med gashäng
krasch.jpg

gött att du fick det på bild:tummenupp:tummenupp:tummenupp
haha

LuddyOz

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Hornet 900 -03 "såld", CB650 Bobber -80
Hänt idag :tungan
Ska ta ut min obesiktade hoj med sprillans nya däck på...
Kommer 2 meter utanför garageinfarten då jag givetvis får släpp och på det ett kast som får mig att korsa den enkelriktade gatan jag bor på in i stängselstaketet som tillhör dagiset på andra sidan gatan. :huvet
vittnen??? En dam som går förbi samtidigt som jag kör ut från garageuppfarten..
-Helvete va det släppte sa jag...
-Ja det gjorde det fick jag till svar..
trycker bak hojjen å ser att snuten står å tittar på mig från snutbilen... Vad är oddsen! helvete! :mad:
.... Aja, jag glider förbi snuten å han åker i alla fall iväg..
Stannar på en p-plats där vad jag iaf tror är samma dam som innan säger att jag visst körde ner dagisets staket och att jag borde gå å säga det till dom..
-Jo jag ska det säger jag å tar en kort kort runda ställer in hojen å ringer sen på dagiset..
Förklarade det hela och att jag bodde över gatan om det skulle va nått.
Det va lugnt för deras del, staketet skulle tittas till ändå.. Men visst fan hade de sett hela cirkusen.
Så nu lär man ju ha alla dagisfröknars blick efter sig när man ska ut å köra.. för att inte tala om snutens...
Tur i oturen va väl iaf att jag aldrig la ner cykeln å orsakade skador på den, samt att jag lär köra jävligt lugnt innan jag kört in däcken.
Vågar man visa sig utanför dörren idag??? :rolleyes:

Last edited:

Zenita123

SUGEN PÅ ATT ÅKA
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Honda blackbird 1998
Jag o frun var ute för 4 dagar sen o åkte första svängen på nya hojen allt gick bra stanna ute på landet hos ett par polare o det var rena leråkern hela tomten, när vi skulle åka hem då så frun upp på hojen bakpå o sen från stillastpående då ska jag brumma iväg men fastnar direkt i leran med framhjulet cykeln lägger sig självklart o frun hinner kliva av. där jag jag o håller i cykeln nästan nere i backen o tok håller i o samtidigt gasar jag ju o leran bara sprutar därbak. Jag fick till slut då hjälp o få upp hojen igen hela cykeln i lera samt lera bakåt.

Ja detta var också pinsamt då alla stod o kolla på

sublime

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2011
Hoj
Ducati
Skulle parkera utanför den lokala polisstationen med körskolans båge och lyckades missa att få ner stödet hela vägen så det flög upp igen utan att jag märkte det. Började luta bågen och fick den där välbekanta känslan av "vafan, inget tar emot" och insåg när det väl var för sent att den var på väg att lägga sig. Ville varken fastna med benet under den eller göra en graciös kullerbytta så jag tog en snabb två-fotare i latinsk still rakt ut i vägen.

Läraren stirrade på mig, på bågen på marken, och på mig igen. Jag stirrade på läraren, på bågen på marken, och på läraren igen. Han gick fram och började resa den medans jag vände mig om i skam och mötte ett par polisers léenden utanför byggnaden och stirrade sedan upp mot de 6-7? våningarna av kontorsfönster och föreställde mig hur där säkert satt en och annan polis med ostmackan i handen och skakade på huvudet samtidigt som de ropade på sina kollegor att snabbt komma dit för att spana in löken nere på gatan. :dummer

Jag kände mig som en femåring som tappat sin glass...

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
...
Lite senare på kvällen skulle jag parkera hojen på en större köpcentrumparkering, jag har kört en hel del under dagen och tar av mig hjälmen och handskarna medan jag fortfarande sitter på motorcykeln. Lägger hjälmen på tanken och ser en massa folk runt omkring mig. Börjar ställa ner cykeln på stödet men märker inte att jag aldrig fällt ner det. Orkar inte hålla emot, hjälmen rullar iväg sin egen väg och jag fastnar med foten under hojen. Försöker för kung och fosterland att få upp den men klarar inte det med foten i kläm. Nu står ju varenda jävel och bara glor på mig, tar en stund innan en vänlig själ kommer och hjälper mig upp.

Känns jävligt pinsamt när alla glor, va ba gå hämta ut pengarna och sen åka därifrån fort som fan. :)

Yzzyx

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2010
Hoj
En packe GSXer
Skulle impa på några brudar i min ungdom. Drog fram och tillbaka på bakhjulet på gatan utanför deras fikahörna när dom hade rast (dom sommarjobbade). Efter ett par vändor blev jag lite väl kaxig och min wheelie blev på 180deg. Medans jag kastade hojen ner förgatan i ett regn med plast och hjulade i kapp efter den så kom en gammal dam ut med sin hund från ett hus på sidan. Hon fram till mig och tjejerna (som kutat ut) just som jag började benda upp hojen och sade, "Jag såg hur du höll på och apade dig genom köksfönstret. Du är verkligen inte bra på det där." alla garvade och jag var röd både om knäna och fejan.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Ca -76. Har precis toktvättat och vaxat min Triumph T120 -69 chopper. Det är en härlig juni eftermiddag så jag kränger på mig skyddsutrustningen, myggjagare från SKO-uno, vita indiana jeans och en T-shirt. För att impa lite på grannarna drar jag på ner mot Västerleden ((Olovslund). Till saken hör att framhjulet har en fin trumbroms......full med vatten och shampo:huvet. I stället för att stanna inär jag bromsar ninan jag kör ut på Västerleden fortsätter jag tvärs över, genom en hög häck och landar på en gräsmatta.

Lätt pinsamt att samla ihop prylar som spritts över tomten resa upp hojen och bryta till styret så att man kan svänga igen medan dom som solade på tomten försökte hålla sig för skratt. Som tur var så var det inte en prisbelönt häck utan bara en vanlig syrenhäck som fixade sig själv till nästa sommar.

Det riktigt illa var att det var nästan en repris på min första repa med min första flakmoppe köpt på Överskottslagret. Den gången fanns det ett nätstaket gömt inne i häcken. Moppen voltade framlänges över staketet ock både kompisen på flaket och jag hamnade inne på tomten, Duktigt med skrubbsår.

När man körde trimmade mopeder och skulle ner och tanka i mopedsoppaautomaten på OK Alvik (1,25 L/krona man pulade i) så kunde man gena genom en liten park istället för att åka i Alviksrondellen. Det fanns en rörgrind som "alltid" var öppen. En sen kväll (och lysen var inte så viktigt på den tiden) sa det katchuuuung och sen tittade jag upp ur en sådan där buske med vita runda bär och såg moppen (moddad Iloped) sitta prydligt fastkilad under grinden. Som tur var såg ingen detta. Hade antagligen krökt ett par Pripps Rigello innan :rolleyes:

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Inte såå farligt men kändes kastrerande..

Försökte få upp den på bakhjulet idag när jag åkte förbi en bruttis,
tokvarv på ettan, koppla fel, ännu mera tokvarv, missade tvåan och får i friläge (med tokvarv) sen strular min lite så fick låta neutralen gå tills hojen gick sakta nog för att peta i ettan och smyyga iväg.

Hon var nog fett impad :)

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Inte såå farligt men kändes kastrerande..

Försökte få upp den på bakhjulet idag när jag åkte förbi en bruttis,
tokvarv på ettan, koppla fel, ännu mera tokvarv, missade tvåan och får i friläge (med tokvarv) sen strular min lite så fick låta neutralen gå tills hojen gick sakta nog för att peta i ettan och smyyga iväg.

Hon var nog fett impad :)

Knepigt att sätta ner den snyggt med friläget i. :)

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
För ett gäng år sedan hade jag en gammal gsx400e att åka till jobbet med. Perfekt, billigt och lätt att smita förbi köerna och så vidare. Det här var en vår- eller höstdag då det var askallt på morgonen och varmt på eftermiddagen, detta gjorde att man hade en massa extra kläder under. Varmt som fan då i stan på väg hem på eftermiddagen.
Till saken hör att denna hoj hade lite bristfällig laddning, så man fick oftast springa igång den.
Så ska jag smita före en bilkö fram till linjen vid ett rödljus, lite käckt åker jag i cykelbanan bredvid bilarna. Vinglar till och får kärringstopp, lite uppförslut på platsen. Ska ta emot med foten, slinter och tappar hojen på backspegeln på en bil.
Snabbt upp som satan, kollar med tjejen i bilen om det blev nån skada på spegeln, den klarade sig. Reser upp hojen och ska starta-stendöd. Vid detta laget har jag stoppat upp alla bilarna en stund så det börjar tutas och hålla på, svetten sprutar. Lyckas på nåt vis springa igång det fula aset i uppförsbacken så var det bara att öppna de två små cv-förgasarna fullt hela vägen hem och skämmas. :död

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln