Jag besiktigade hojen förra veckan och hade i all hast precis monterat värmehandtag innan jag skulle iväg. Förutom att det var 2 + och regn så gick turen fint, med det lilla undantaget att när jag blinkade vänster så blinkade blinkersindikatorn för fort. Happ då har någon lampa gått sonder tänkte jag och hoppades på att det skulle gå igenom besiktningen ändå.
Kommer fram, stänger av knappar in reg-nummer för att åka och ställa mig på rätt plats. Vrider om nyckeln, trycker in startknappen, klick! Dessutom slocknar alla lampor + klockan. Jag var övertygad om att jag lyckats bränna elsystemet. Jag provar flera gånger men den vägrar starta, så jag får snopet rulla den över parkeringen framför alla väntande bilar.
När det blir min tur så får jag rulla upp hojen för en ramp, men jag kommer bara halvvägs sen räcker inte fotfästet till och jag tappar nästan hojen, men får hjälp av besiktningskillen som hjälper mig sista biten in.
Jag förklarar för honom att hojen inte startar och han tycker att jag borde strunta i att besiktiga men jag förklarar att han gärna får hjälpa mig att felsöka. Han vrider som en dåre i tändningsnyckeln och till slut så blippar instrumenten till men det klickar fortfarande i ett relä när han försöker starta. Innan han ger upp så tar han bort sadeln för att kolla batteriet och konstaterar att batteripolerna inte satt fast
Han skruvar fast polerna och Bella startar hur fint som helst. Jag hade alltså glömt att skruva åt batteripolerna ordentligt när jag höll på med handtagsvärmen. Jag drog en historia om att någon annan måste ha varit där och pillat för jag skulle aldrig göra ett sådant misstag.
Hur som haver, jag skämdes utav bara h-e men besiktningskillen var trevlig och Bella gick igenom utan en anmärkning. Slutet gott allting gott
Reserverar mig för ev stavfel