Ditt pinsammaste mc-minne!

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
Vet inte det..här i Gbg r får man faktiskt väldigt mkt attention från tjejerna..så risken man vill stila lite är överhängande...men har lyckats ta mig samman inför sommaren och kommer inte försöka på mig nåt dumt denna sommaren heller...sånt slutar nästan bara illa...iallfall om man läser de flesta inlägg här haha=) :tummenupp
fast jag tycker det är 95% killar som spanar in mig när jag kommer övriga 5% är brudar som tycker det låter jobbigt!
 

Williamst

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2009
Ort
Göteborg
Hoj
daytona
Har ett pinsamt minne från när jag körde 125a.
Det var soligt och marken var torr och var sådär perfekt för lite styling.
Jag hade ganska nyligen lärt mig att bromsa mig upp på framhjulet lite halvsnyggt sådär.
Åkandes med rätt hög fart närmar jag mig rödljuset utanför bergakungen och börjar bromsa hårdare då jag plötsligt får SLÄPP!:)confused:), glider in i bilen framför mig med däcket och hojjen halvt över mig försöker jag få upp den, tillslut lyckas jag. Killen jag körde in i kliver ut och kollar till vad som hänt, säger att det är ingen fara med hans bil och jag säger lite nervöst att jag bara fick släpp med framhjulet så pekade han på en PLATT jävla metallburk(kamoflerad i asfalten) som låg på marken som jag hade bromsat på :huvet:huvet:huvet tänkte jag och satte mig skamset på hojjen igen efter att han sagt "kör försiktigt". Vågade aldrig kolla mot trottoaren för troligtvis hade jag skämts ännu mer då...
Numera kollar jag mycket nog på asfalten innan jag ska börja bromsa.


En annan gång skulle jag styla för mig själv i ett område där det inte var mkt folk som tur var. Skulle parkera 125an på en parkeringsplats.
30 meter innan parkeringsplatsen kliver jag av sitsen och ställer mig på vänstra fotpinnen. När hojjen väl stannar välter den åt andra sidan och jag får inte upp den. Det var endast en blinkers som tog skada.
Dock ser jag när jag tittar upp att det sitter en äldre person i en bil i som såg hela händelsen. :gnissla skamsen går jag vidare in i lägenhetsområdet.

sånt man gör medans man är ung:D lyckligtvis har jag undvikit sådanna olyckshändelser med min nya hoj:tungan
 
Last edited:

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
kan väl dra en hyfsat rolig story som hände min far och mig cirkus 6-7 år sedan.

Han (min far) hade kommit underfund med att det var kul att burna med hojen. han demostrerade det mer än gärna för mig och mina kompisar vilket vi tyckte var grymt coolt (vi var 13-14 år)

Så en dag när jag skulle få åka med farsan på en gruppkörning visade det sig att dom andra hojarna var lite sportigare än min gamla fars kawasaki vn1500 kromsläde. Med tanke på att han är väldigt gasglad av sig så började jag väl egentligen ana oråd redan här. Vi hängde på bra o skrapade fotpinnarna i mer eller mindre vartenda kurva. so long so good.

Väl hemma så körde vi av motorvägen och fick rött ljus i ett hyfsat motlut. Då skulle han självklart dra fram sina nyvunna burnkunskaper, med mig bakpå bönpallen. varvade upp rejält men det greppade för bra, ännu mera gas o hjulet började snurra i några sekunder, sen fick hojen mega greppet, och det blev dunderwheelien iväg, skrapandes bakskärmen på customhojen, jag får flashbacks än idag från vad som hade kunnat hända om man wheelade över, jag satt med ryggstöd(sissybar) och jag tror knappast farsan hade varit särskilt stolt om hojen hade mosat mig efter hans "bombburn"

Minnet blir bara roligare o roligare ju längre tid det går.:yoparty
 

Allstaar

Guest
Har en friskt vågat hälften ja....

Hade precis tagit körkortet 08 och hade en Ducati Monster 600 96:a, va ute och körde lite på kvällskvisten och eftersom jag redan då hade haft körkortet väldigt länge(typ 3v) så kände jag att tiden var mogen för wheela.

Sagt och gjort, eftersom den inte direkt går att powerwheela så jäkla bra så leker vi med kopplingen på ettan såklart.(bra va?) Hur bra som helst tänkte jag. Började lite med småvarvning och släppa kopplingen blev några kaninhopp bara. Så jag tänkte nu jeflar ska vi wheela för kung och fosterland. Så jag vrider på rätt duktigt i väldigt låg fart och släpper kopplingen. Hojen studsar rakt upp och hör och häpna true story, jag flyger av eftersom hojen är så jävla rak i luften men jag håller fortfarande i styret. Landar på marken bakom hojen och gör en snabb kaninstuds tillbaka upp på hojen bakifrån och studsar ned med bena sprattlandes åt varsit håll och hojen vinglandes som en full björn på en cykel på en rysk cirkus.

Just där så sket jag på mig nästan bokstavligen och dessutom svalde mitt hjärta så det landa i ändtarmen på G ut ur kroppen. Jag åkte lugnt hem direkt och parkerade och satte mig i soffan och omvärderade mina planer på att wheela.
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Har en friskt vågat hälften ja....

Hade precis tagit körkortet 08 och hade en Ducati Monster 600 96:a, va ute och körde lite på kvällskvisten och eftersom jag redan då hade haft körkortet väldigt länge(typ 3v) så kände jag att tiden var mogen för wheela.

Sagt och gjort, eftersom den inte direkt går att powerwheela så jäkla bra så leker vi med kopplingen på ettan såklart.(bra va?) Hur bra som helst tänkte jag. Började lite med småvarvning och släppa kopplingen blev några kaninhopp bara. Så jag tänkte nu jeflar ska vi wheela för kung och fosterland. Så jag vrider på rätt duktigt i väldigt låg fart och släpper kopplingen. Hojen studsar rakt upp och hör och häpna true story, jag flyger av eftersom hojen är så jävla rak i luften men jag håller fortfarande i styret. Landar på marken bakom hojen och gör en snabb kaninstuds tillbaka upp på hojen bakifrån och studsar ned med bena sprattlandes åt varsit håll och hojen vinglandes som en full björn på en cykel på en rysk cirkus.

Just där så sket jag på mig nästan bokstavligen och dessutom svalde mitt hjärta så det landa i ändtarmen på G ut ur kroppen. Jag åkte lugnt hem direkt och parkerade och satte mig i soffan och omvärderade mina planer på att wheela.

hahaha
 

strom_robert

Ström
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Alstermo
Hoj
zx-12r, xt 600e, kx 250
Ska berätta om en riktigt pinsam sak som hände mig precis när jag tagit kortet på lätt Mc.
Åkte ner till affären för att köpa lite tilltugg till kvällens aktiviteter, klockan är cirka 16.00 = riktigt mycket folk i rörelse. Kommer ur butiken med ett par chipspåsar och en 1,5 liters colaflaska. Kommer på att jag glömt min ryggsäck, fan också! Jaja det löser man väl.... Lägger chipspåsarna innanför jackan och sätter Colaflaskan framför hastighetsmätaren på RG 125:an. Nöjd med lösningen kickar jag igång och smyger iväg på 1:an lägger i 2:an, sen händer det jobbiga. Flaskan glider ner och kilar fast sig mellan styret och kåpan, vilket resulterar i att jag inte kan rubba styret. Sätter kurs rakt ut i vägen och försöker bromsa och sätta ner foten, lyckas då fastna med skosnöret i växelspaken. Detta resulterar i en fin vurpa mitt på vägen utan chans att ta emot sig. Det springer fram ett antal personer, lyckas dock säga att jag klara mig själv. Ont i höften som satan försöker man spela oberörd och försöker kickar igång den, fan den har blivit sur. Vill bara sjunka genom asfalten. Lyckas ta mig hem med ett ordentligt stukat självförtroende. :död
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Ska berätta om en riktigt pinsam sak som hände mig precis när jag tagit kortet på lätt Mc.
Åkte ner till affären för att köpa lite tilltugg till kvällens aktiviteter, klockan är cirka 16.00 = riktigt mycket folk i rörelse. Kommer ur butiken med ett par chipspåsar och en 1,5 liters colaflaska. Kommer på att jag glömt min ryggsäck, fan också! Jaja det löser man väl.... Lägger chipspåsarna innanför jackan och sätter Colaflaskan framför hastighetsmätaren på RG 125:an. Nöjd med lösningen kickar jag igång och smyger iväg på 1:an lägger i 2:an, sen händer det jobbiga. Flaskan glider ner och kilar fast sig mellan styret och kåpan, vilket resulterar i att jag inte kan rubba styret. Sätter kurs rakt ut i vägen och försöker bromsa och sätta ner foten, lyckas då fastna med skosnöret i växelspaken. Detta resulterar i en fin vurpa mitt på vägen utan chans att ta emot sig. Det springer fram ett antal personer, lyckas dock säga att jag klara mig själv. Ont i höften som satan försöker man spela oberörd och försöker kickar igång den, fan den har blivit sur. Vill bara sjunka genom asfalten. Lyckas ta mig hem med ett ordentligt stukat självförtroende. :död

:rofl

Det är inga dåliga historier ni kommer med :rofl
 

nosferatu

Hallowed Be Thy Name
Gick med
14 Sep 2006
Ort
Kungsängen
Hoj
Ingen med motor....
2006, stuntkväll på Bromma flygfält.

Hade haft Husabergan i 1,5 år, var hyfsat duktig på att köra bakhjul.
Klara väl 500 m iallafall med växlingar från 2:an till 5:an.

Denna kväll va det ca 400 st i publik på flygrakan, och jag tänkte, "nu jävlar ska det köras bakhjul", första repan va inga problem med en stoppie på slutet.

Men andra vända så skulle framhjulet upp ännu högre, o nog fan fick ja upp det, och mer därtill, slår runt efter ca 50 m på bakhjulet, glider en bit på häcken och sen upp fort som fan på hojen igen.

Hade bara tygbyxor så får två härliga skrubbsår på skinkorna som gör att man inte sitter ner på ett par dar, skrapa handen också.

Som om de inte räckte så fick jag en flygande besiktning på vägen ut.

Men jag körde alltid i skinnställsbyxor efteråt iallafall.
 
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Jag besiktigade hojen förra veckan och hade i all hast precis monterat värmehandtag innan jag skulle iväg. Förutom att det var 2 + och regn så gick turen fint, med det lilla undantaget att när jag blinkade vänster så blinkade blinkersindikatorn för fort. Happ då har någon lampa gått sonder tänkte jag och hoppades på att det skulle gå igenom besiktningen ändå.

Kommer fram, stänger av knappar in reg-nummer för att åka och ställa mig på rätt plats. Vrider om nyckeln, trycker in startknappen, klick! Dessutom slocknar alla lampor + klockan. Jag var övertygad om att jag lyckats bränna elsystemet. Jag provar flera gånger men den vägrar starta, så jag får snopet rulla den över parkeringen framför alla väntande bilar.

När det blir min tur så får jag rulla upp hojen för en ramp, men jag kommer bara halvvägs sen räcker inte fotfästet till och jag tappar nästan hojen, men får hjälp av besiktningskillen som hjälper mig sista biten in.

Jag förklarar för honom att hojen inte startar och han tycker att jag borde strunta i att besiktiga men jag förklarar att han gärna får hjälpa mig att felsöka. Han vrider som en dåre i tändningsnyckeln och till slut så blippar instrumenten till men det klickar fortfarande i ett relä när han försöker starta. Innan han ger upp så tar han bort sadeln för att kolla batteriet och konstaterar att batteripolerna inte satt fast:näsblod

Han skruvar fast polerna och Bella startar hur fint som helst. Jag hade alltså glömt att skruva åt batteripolerna ordentligt när jag höll på med handtagsvärmen. Jag drog en historia om att någon annan måste ha varit där och pillat för jag skulle aldrig göra ett sådant misstag.:huvet

Hur som haver, jag skämdes utav bara h-e men besiktningskillen var trevlig och Bella gick igenom utan en anmärkning. Slutet gott allting gott:)

Reserverar mig för ev stavfel:yoparty
 
  • Gilla
Reaktioner: tcg

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jag besiktigade hojen förra veckan och hade i all hast precis monterat värmehandtag innan jag skulle iväg. Förutom att det var 2 + och regn så gick turen fint, med det lilla undantaget att när jag blinkade vänster så blinkade blinkersindikatorn för fort. Happ då har någon lampa gått sonder tänkte jag och hoppades på att det skulle gå igenom besiktningen ändå.

Kommer fram, stänger av knappar in reg-nummer för att åka och ställa mig på rätt plats. Vrider om nyckeln, trycker in startknappen, klick! Dessutom slocknar alla lampor + klockan. Jag var övertygad om att jag lyckats bränna elsystemet. Jag provar flera gånger men den vägrar starta, så jag får snopet rulla den över parkeringen framför alla väntande bilar.

När det blir min tur så får jag rulla upp hojen för en ramp, men jag kommer bara halvvägs sen räcker inte fotfästet till och jag tappar nästan hojen, men får hjälp av besiktningskillen som hjälper mig sista biten in.

Jag förklarar för honom att hojen inte startar och han tycker att jag borde strunta i att besiktiga men jag förklarar att han gärna får hjälpa mig att felsöka. Han vrider som en dåre i tändningsnyckeln och till slut så blippar instrumenten till men det klickar fortfarande i ett relä när han försöker starta. Innan han ger upp så tar han bort sadeln för att kolla batteriet och konstaterar att batteripolerna inte satt fast:näsblod

Han skruvar fast polerna och Bella startar hur fint som helst. Jag hade alltså glömt att skruva åt batteripolerna ordentligt när jag höll på med handtagsvärmen. Jag drog en historia om att någon annan måste ha varit där och pillat för jag skulle aldrig göra ett sådant misstag.:huvet

Hur som haver, jag skämdes utav bara h-e men besiktningskillen var trevlig och Bella gick igenom utan en anmärkning. Slutet gott allting gott:)

Reserverar mig för ev stavfel:yoparty


Jag åkte till "grannbyn" för att besiktiga och det gick ju bra.. Efter besiktningen så åkte jag till en som hade en hjälm jag skulle köpa till sambon. -Oj vilken fin hoj, säger gubben och går fram och tittar när jag kommit fram. -Men ska dendär verkligen sitta sådär?? sa han sedan och pekade på övre bulten till bakramen på hö sida. Den stack ut ca 1cm!!:död Det visade sig att jag hade tappat både den övre och undre muttern så båda bultarna satt lösa på höger sida och var påväg ut! oooopss.. Direkt började jag fundera på hur fort det hade gått strax innan..
 

ljung_

Invalidos-MC
Gick med
1 Jul 2009
Ort
Norrköping, Åby
Hoj
1993, Honda CBR600F
Än så länge är det inte så farligt, men bara inne på andra året så kommer säkerligen att bli värr!

När jag var ute o gled lite en höstlördag och stannade till vid ett hak för en matbit, sagt och gjort. På med utrustningen och gränslar moppen för att starta och hör direkt att batteriet är rätt urladdat och aset vill inte starta. Funderar ett tag över om man skall ta och vänta ut lite av alla åskådarna men det skullu ju bara verka lustigt, så bara kliva av och börja springa, som tur är var det bara en 30meter till närmsta nedförssluttning och den hoppar igång direkt!

Men att springa igång en hoj inför publik är inte alltid så roligt ändå :)
 

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Mitt pinsammaste minne måste nog vara när jag kör om en bil på slangen.... OCH SLÅR ÖVER!!!! :huvet

Kan inte vara nån annan än jag som lyckas med nåt sånt...
Men det va länge sen så jag hade förträngt det tills jag läste denna tråd... Tack TS! :tummenupp
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Idag när ja rammade en bils backspegel när jag försökte lanesplitta! :huvet

Hoppas de gick bra för den :krama
 

TaRvId

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Billesholm
Hoj
Thunderace -97 och Suzuki Freewind
Detta var året då triumph 675 kom. Min bror som ej fått mc-kort än hade bestämt sig att han skulle ha en sådan. Han hittade till slut en på Triumph center i Linköping som jag fick äran att köra hem åt honom. Han bor i Göteborg.
Dagen till ära var det kraftigt snöfall och 4+ grader. Jag hade på mig många lager under stället, men hade glömt halsduk, så när jag kom till Östgötaporten stannade jag för att köpa en. När jag sen skulle hoppa på hojen var det som om någon hade gjort den 10 cm högre. Hur jag än försökte fick jag inte benhelvetet över sadeln. Jag försökte från svinga det över. sparka det över jag stod på en kantsten utan att lyckas. Jag höll på i säkert 15 min till alla rastandes förtjusning innan jag kom på att om jag lade magen på tanken med huvudet över kåpglaset så gick det :)
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Mitt pinsammaste minne måste nog vara när jag kör om en bil på slangen.... OCH SLÅR ÖVER!!!! :huvet

Kan inte vara nån annan än jag som lyckas med nåt sånt...
Men det va länge sen så jag hade förträngt det tills jag läste denna tråd... Tack TS! :tummenupp

en polare hamna bakom en polisbil, tröttnar, kör om på slangen... och slår över!!!

skrattar varje gång jag tänker på det :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top