dn.se: "Polisen ska hårdbevaka mc-förare i sommar"

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Mindre kontakt än tidigare år.
De kanske spanar på de som inte har körkort istället :va

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Jag tror att dom la resurserna på att hitta och ta fast han som frågade om han kunde åka hem med ett slitet bakdäck.

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
R1250GSA
Under säsong 13 inskränkte sig min interaktion med polisen till två stycken nykterhetskontroller och dom gillar vi ju. Gärna fler såna.

Vb

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2010
Hoj
Yamahahaha
Tror inte polisen tränar upp några modiga mcpoliser att "bomba helvete" på landsväg så att de kan åka ikapp extrema åkare - det vore lite bisarrt. För jag tror inte den målgruppen de siktar in sig på tillhör dem som stannar för att ge 4000 kr och körkortet för att en polis vinkar till dem

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Polisen har i år fått ett nytt datasystem. Läst i tidningarna att det tar numera 4 timmar att rapportera in en vanlig rattfylla. Egenerfarenhet:
Lämnar i början av augusti i år in tre gevär jag ärvt men inte vill ha för skrotning på en polisstation här i Göteborg.
Mer än 6 veckor senare (början oktober) får jag ett brev från polisen i Malmö där den avlidnas vapeninnehav är registrerat.
Om att nu har jag bara en månad på mig att göra nått: Tex sälja, skrota eller skaffa licens.
Dvs 6 veckor efter vapnen lämnats in för skrotning i Göteborg så vet polisen i Malmö inte att ärendet är avslutat.
Jag skrev då ett brev till damen på vapensektionen i Malmö och beklagade hennes arbetssitiation. Och bifogade en kopia av att jag lämnat in vapnen för skrotning. Och nu kommer poängen. Jag fick be om en kopia, ett kvitto på att jag lämnat in vapnen på polisstationen. För det ingår inte i rutinerna hos polisen i Göteborg att lämna ut ett kvitto till den som lämnar in vapen. Nu gick det lyckligtvis att kopiera av blanketten jag fyllt i. Man hade kopieringsapparat på polisstationen.
Tyvärr är inte polisen det enda som inte funkar i Sverige.
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2197378-svenska-patienter-har-langst-vantetid-i-europa
Så jag tippar
Polisen ska hårdbevaka mc-förare i sommar
innebär så där 12 arbetsdagar (en polis ute i 12 dagar)
eller att man visat sig vid samlingsplatser för gruppkörningar och gett en liten tankeställare:
Kör inte så fort att någon av de långsammaste kraschar.

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...