dn.se: "Polisen ska hårdbevaka mc-förare i sommar"

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Ja vafan.. bullerstaket runtom för dom kinkiga boende som begåvats med känslig hörsel och låg iq som bosätter sig så nära en motorbana. och sen nån sorts sässongskort man kan köpa för några tusenlappar å sen kunna dra dit när som! En avgift som skulle ombesörja väghållning, städning av ev. lokaler, sjukvårdsberedskap och andra driftkostnader. sen är det väl inte omöjligt att ngn sköning slår upp ett korvstånd i närheten så man får lite näring mellan klotningarna :fakta
Men nu hamnade vi rätt mkt OT..

Så alla motorbanor i Sverige byggdes före alla hus som finns inärheten?
My ass.

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Nej! Det är inte i enlighet med "RPS anvisningar för hastighetskontroll med laserpistol".
Sök på Google och inhämta kunskap.

/KentW

Det här är ett forum där man ska och får ställa frågor. Om alla googlade allt vore det inte mkt mening med ett forum.

Men tack för tipset om google, det visste jag inte! :rolleyes:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Ok, skippa gliringar och onödiga kommentarer. Vill ni utveckla tråden som TS inledde så gör det annars stänger vi ned.

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Sorry för det, men blev rätt trött på alla internet-white-knights som ska visa sig duktiga och bara trolla i onödan.

Nu tillbaka till ämnet! :tummenupp

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kör som folk när ni har trafikanter runtomkring er så är inte poliskontroller ett problem.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
SMC har iaf valt att utnyttja formuleringen "extremt beteende" allt oftare och i denna artikel så har man iaf förklarat att det krävs dubbla skyltade hastigheten!!!!

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/polisen-ska-hardbevaka-mc-forare-i-sommar
Smakprov:
Problemet för bilister som ska svänga ut på raksträckor är att det inte går att upptäcka motorcyklarna om dessa inte kör i lagliga hastigheter. Kommer man i dubbla hastigheter finns det inte en chans att upptäcka motorcykeln i tid.

Svenska polisen goes Ninja! och inte den gröna typen vi vanligen ser på vägarna.
Tror ni dom kommer stationera någon stackars basse ute i skogen som får sitta med en kaffetermos, kikare å RAKEL och rapportera in alla hojar som glider förbi på bulten/bogesund å alla andra "högriskvägar" ute i landet?

Gamla nyheter, men jag anser att polismannen som citeras i texten generöst delar ut något slags frikort till alla bil-ister som aldrig "ser" oss eftersom dom ändå inte tittar.
Motorcyklister blir tydligen osynliga över en viss hastighet...

Men,

Jag tycker det dyker upp liknande artiklar varje år, "Polisen ska nu VERKLIGEN ta i med hårdhandskarna mot dom extrema motorcyklisterna"... men jag märker då ingen skillnad på antalet poliser längst vägarna från år till år. Kanske beror på var i landet man bor?

...vad säger ni? Kan man summera säsongen nu, eller är det för tidigt?

Var detta ännu en anka? En försöksballong uppsläppt utan att vara förankrad någonstans - now lost in outer space?
Eller kanske en nödraket avsänd från en resurs- och fantasilös polismyndighet?

Har någon sett av en utökad aktivitet på vägarna? Körkortskontroller riktat speciellt mot motorcyklister, rutinkontroller - något enda litet av det dom utlovat?

VBK har jag noterat har haft en trist erfarenhet nere i Helsingborg, men ni andra?
Märkt något?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Gamla nyheter, men jag anser att polismannen som citeras i texten generöst delar ut något slags frikort till alla bil-ister som aldrig "ser" oss eftersom dom ändå inte tittar.

Men,

Var detta ännu en anka? En försöksballong uppsläppt utan att vara förankrad någonstans - now lost in outer space?

Har någon sett av en utökad aktivitet på vägarna? Körkortskontroller riktat speciellt mot motorcyklister, rutinkontroller - något enda litet av det dom utlovat?

VBK har jag noterat har haft en trist erfarenhet nere i Helsingborg, men ni andra?
Märkt något?

Har inte märkt någon skillnad, sett rätt många poliser som inte stoppat mig.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Ingen skillnad alls. Knappt sett dom :)

Men,

Märkt något?

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
har bara blivit stoppad med bil detta året, dom får nog försöka bättre om man ska märka någon skillnad :arsele

harlekin

Medlem
Gick med
23 May 2010
Hoj
BATBIKE
Har inte blivit stoppad sen 2011. Vad gör jag för fel? :va

Nej märkte ingen skillnad i år heller. :rolleyes:

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Hoj
Ducati MS 1100S
I Örebro så har vi haft lite punktbevakning av sporthojsgänget i sommar. Polisen har visat intresse de dagar vi haft gruppkörning. Ingen kontroll, men de har dykt upp där vi varit.

Kneedrag

Guest
Ot men det blir fler o fler motorcyklar men färre olyckor! borde inte försäkringen bli billgare eller lurar ff-bolagen oss?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Sett lika många(få) som vanligt.

Påliser i bil ser ut så här: :mad:
MC-påliser ser ut så här: :hej

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag kör Foggy. Jag gliiiiiiiiiiiiiider :fakta

Du hinner väl inte se dem så fort som du kör... :7peta

Jag har sett få poliser i sommar, de vill väl vara lediga de också. :fakta

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Enda ordentliga kontakten jag har haft med polisen i år var en körkortskontroll nu i oktober (tydligen misstänktsamt att köra sporthoj utan kåpor på kvällen i slutet av oktober :D)

Annars tycker jag inte direkt att jag har sett dom mera eller att dom har gjort mera kontroller i år än tidigare

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år