Så om polisen inte har gul väst på sig har man inte kört för fort?
Nej dom får inte stå i nånting annat än "gula västen"!
Ja dom MÅSTE använda brösstativ!
/KentW
Du menar pensionärsparet?
Anledningen att det vraket ställs ut är ju för att det är så extremt ovanligt att en motorcyklist har ihjäl en bilist.
Ursäkta jag snor tråden lite, men det stod ett gäng poliser nära där jag jobbar gömda i diket och bakom buskar med laserpikadollen i näven, utan västar så man såg dom inte alls. Är det ens lagligt att göra så eller beter dom sig bara som vanligt dom där äckelpällarna?
Det finns ett prejudikat på det inte är i enlighet med "RPS instruktioner för hastighetskontroller med laserkamera", och att föreläggande utfärdade vid dessa kontroller inte gäller.
Ett sånt ställe där polisen ofta stod tidigare och gjorde kontroller på detta sätt, är motorvägsöverfarten på E4 i norrgående fil strax före avfarten till Arlanda.
En överklagande trafikant resulterade i att ett stort antal personer fick tillbaka sina pengar och även körkort.
Godkänn aldrig en trafikbot vid vägkanten, begär "Rådrum" och kolla allt sakkunniga.
Överklaga om minsta oklarhet finns, listan är lång på vad polisen missar vid hastighetskontroller.
/KentW
...Så om man blir tagen av en polis med laserpicka så spelar det ingen roll om han så hängt uppochner från en lyktstolpe kamouflerad med en buske som klätts in som en julgran...
Aldrig förstått varför banorna i Sverige inte är öppna varje dag under sommaren, typ som Gotland Ring. Vem tjänar på att de står oanvända 70% av tiden? Har Kinnekulle Ring bara 3mil från var jag bor och den kan jag använda 5-6 ggr/år, naturligtvis är några av dessa i regn. Hade fan hållit samma hastighet som en långtradare på 60 ton livet ut om man bara hade haft denna möjlighet.
Man får sätta lagen i ett sammanhang. Några killat tar en flaska och gör det mest obegripliga med en 16 årig ung flicka, dotter till en mamma och pappa. Tingsrätten tycker...ja ni vet vad.
Aldrig förstått varför banorna i Sverige inte är öppna varje dag under sommaren, typ som Gotland Ring. Vem tjänar på att de står oanvända 70% av tiden? Har Kinnekulle Ring bara 3mil från var jag bor och den kan jag använda 5-6 ggr/år, naturligtvis är några av dessa i regn. Hade fan hållit samma hastighet som en långtradare på 60 ton livet ut om man bara hade haft denna möjlighet.
Man får sätta lagen i ett sammanhang. Några killat tar en flaska och gör det mest obegripliga med en 16 årig ung flicka, dotter till en mamma och pappa. Tingsrätten tycker...ja ni vet vad. Nu kommer vi som åker sporthoj punktmarkeras och spioneras på. Och blir det en nice wheelie på bulten eller annan favo place då lär det fan bli ett nytt körkort efter några månader..i bästa fall. Eftersom som hojåkare har du som avsikt att åka på bakhjulet...sug på den...är livet orättvist??
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|