Vanligaste motorcykelolyckorna är singelolyckor samt kollision med vänstervängande bilar i korsningar, uppger DN. I fjol omkom 31 motorcyklister, antalet skadade är många gånger fler, enligt Transportstyrelsens statistik.
Vilken tur att man håller sig på grusvägarna Lycka till era tokar, men givetvis kommer man göra sitt bästa med Waze-rapportering om man är i krokarna.. Bulten lär ju bli trist i sommar för den och Bogan lär de väl lägga en del fokus på.
Så. Om man istället roade sig med att stoppa hojförare och göra en körtort+nykterhetskontroll skulle man få bukt på minst 25%..
Stå och lasra är resurskrävande. Räcker att de visar sig och kollar förarbehörigheter. (imo..)
Det ligger ju en hel del i vad de påstår när en sommarsömnig bilist i värmen ofta aldrig förstod vad som hände vid utfarten till en 90 km/h sträcka där han/hon kanske blev torpederad av en mc i kanske dubbla hastigheten.
För ca 20 år sedan så var det två små gossar utanför Vinslöv i Skåne som avslutade sina liv när de i en korsning körandes på en VF750 i extremt hög fart drog rakt in i sidan på en kvinlig bilist som även hon avled direkt.Var en tid efter detta och såg på vraken på en uppställningsplats där hojen nästan klyvt bilen mitt itu.Såg för djävligt ut rent ut sagt.
Annars är vänstersvängande bilister både i tätort och ute på rullande landsväg ett ofta skrämmande ögonblick på mc i trafiken.
Så jävla trist med den typen av fokusering.
Visst, jag tänker inte sitta och försvara fortkörare... är inte guds ängel själv.
Men artikel försöker påvisa att det är hastighetsbrotten som är största boven i olycksstatistiken när det i själva verket är avsaknad av körkort samt droger som står för största delen.
De får stå i bästa ghilliesuit om de känner för det. De får däremot inte stå med för stor vinkel till färdriktningen då det påverkar resultatet, har jag för mig. Och de får inte skjuta med paserpickadollen enbart handhållen har jag för mig, men på den punkten är jag riktigt osäker.Ursäkta jag snor tråden lite, men det stod ett gäng poliser nära där jag jobbar gömda i diket och bakom buskar med laserpikadollen i näven, utan västar så man såg dom inte alls. Är det ens lagligt att göra så eller beter dom sig bara som vanligt dom där äckelpällarna?
På Värmdöleden var det 7 bilar som körde ihop i morse. jag fastnade i kön som uppstod. Enligt uppgift satt den som körde den första bilen och stirrade på en "glasplatta".
Kan man inte fota alla som tittar i glasplattor med hjälp av glasplattan och bötfälla dom. Bara att jämföra bilden med pass/körkortsregistrets foton. Skulle antagligen kunna finansiera en hel del ny asfalt.
Men sluta lipa över hojtjuvar och fyllestyrningar. Visst, DNs artikel handlar till stor del om dödsolyckor och där är knark, avsaknad av körkort, stöld osv orsaken till att liemannen skördar.
Men att ambulansen har linjetrafik på Bulten, handen på hjärtat, inte är det knarkare som fiskas upp ur diket. Det är såna som du och jag. Och vi är nyktra, har körkort och kör egen hoj. Och ändå hamnar vissa av oss på intensiven.
Ytterst sällan det sker dödsolyckor på Bulten. Men även halvdöda offer innebär stort lidande och stora kostnader. Och är alltså värt att försöka få bukt med.
Vet vi att polisen patrullerar Bulten så kommer vi fram hela och rena till räkmackan, så enkelt är det.
Så jäkla töntigt att låtsas nåt annat.
Det ligger ju en hel del i vad de påstår när en sommarsömnig bilist i värmen ofta aldrig förstod vad som hände vid utfarten till en 90 km/h sträcka där han/hon kanske blev torpederad av en mc i kanske dubbla hastigheten.
För ca 20 år sedan så var det två små gossar utanför Vinslöv i Skåne som avslutade sina liv när de i en korsning körandes på en VF750 i extremt hög fart drog rakt in i sidan på en kvinlig bilist som även hon avled direkt.Var en tid efter detta och såg på vraken på en uppställningsplats där hojen nästan klyvt bilen mitt itu.Såg för djävligt ut rent ut sagt.
Annars är vänstersvängande bilister både i tätort och ute på rullande landsväg ett ofta skrämmande ögonblick på mc i trafiken.
Och detta patrullerande sker då genom att polisen, civilklädd, fotograferar dig ätandes räkmackan...?!?.
Vet vi att polisen patrullerar Bulten så kommer vi fram hela och rena till räkmackan, så enkelt är det.
Fast lasern ger nog bättre avkastning relativt kostnaderna.
Fast hur gör vi med fallet där moppar kör in i bilar som bara svänger ut? De kan ju inte ens köra för fort på våra 50-70vägar...
Åkte du igenom Djurö Centrum idag? Det var där poliserna stod innan Ica-affären, gömda i busken som en annan pundare Var runt 17:00 ca
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|