"Do not attempt to operate this machine at maximum power..."

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Mattias skrev:
Tvåtakt är som konståkning, krävande och exakt. Fyrtakt är som hela havet stormar.

Precis Matte! Fjollorna med tvivelaktig läggning håller sig till att åka skridskor i kroppsstrumpa medan hela havet stormar däremot kräver sin man! Det var väl preciiiiis så du menade va? :tungan ;)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
abstruse skrev:
Precis Matte! Fjollorna med tvivelaktig läggning håller sig till att åka skridskor i kroppsstrumpa medan hela havet stormar däremot kräver sin man! Det var väl preciiiiis så du menade va? :tungan ;)
Jag menade att tjocka bonnläppar utan stil och finess inte kommer nånvart på ett precisionsredskap. En fet diesel funkar däremot.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nyteknik skrev:
Innan jag ens har satt min fot i lejonkulan är mitt intryck att tvåtaktsgänget värnar om sina egna på ett annat sätt än "de stora grabbarna". Jag är smått förbluffad över alla vänliga, hjälpsamma och uppmuntrande tillrop jag har fått de senaste veckorna från folk både på och utanför detta forum. Så nog verkar det minst lika trevligt att köra tvåtakt som fyrtakt.

Den sociala faktorn i depåerna är vad man gör den till. På samma sätt som vissa av oss är löjligt sociala finns det de som är rent skrattretande asociala.

Purfärska rookies behöver ett tag att hitta sin nisch och det kan kännas stönigt i början men sen är det bara att ösa på. Hjälpsamhet och vänlighet på den nivå det förekommer i svenska RR-depåer har jag aldrig sett motsvarigheten till någonstans, men alla tar sin del av gemenskapen på sitt sätt.

Visst kan man käbbla och skoja mellan klasserna om det ena och det andra men att utpeka vissa som otrevligare än andra är allt extremt. Visst kan jag käfta med räserförare som skruvar till midnatt jämt och ständigt men det är ju deras val och inget säger väl att det är tråkigt egentligen även om det är just det som gör att räser inte är aktuellt för mig.

Sanningen är ju den att det alltid är synd om den som står med verktyg i näven klockan tolv på natten(om man har hjärta i kroppen) men det har jag också sett 4taktare göra även om det inte är lika ofta.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Mattias skrev:
Jag menade att tjocka bonnläppar utan stil och finess inte kommer nånvart på ett precisionsredskap. En fet diesel funkar däremot.

Du menar så mycket, när får vi se maestro på banan då? På en diesel då, förstår jag? ;)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
abstruse skrev:
Du menar så mycket, när får vi se maestro på banan då? På en diesel då, förstår jag? ;)
Vi får inte se maestro på banan. Talanglös och fattig är dåliga egenskaper för framgångsrikt rejsande.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
1.39.06 körde Robert Ek med sin TZ, det räckte till en 16:e plats på EM:et.

Känn dig inte pressad....

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
1.39.06 körde Robert Ek med sin TZ, det räckte till en 16:e plats på EM:et.

Känn dig inte pressad....

Du menar på Anderstorp? Inte illa! Men jag tror att hojen hade helt annan specifikation då än nu. Dessutom var ju Robert en snabb A-förare. Jag är inte ens B-förare ännu. Så jag känner mig faktiskt inte pressad. Snarare är det kul att veta att hojen har potential. Och en kul historia.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag tycker alla ska kramas och ha roligt tillsammans oavsett tvitakt eller diseldoft!

*kramisar*

Oro

Hej hopp!
Gick med
11 Jun 2003
Bor används bland annat i kärnkraftverk som neutro
Hoj
3 havreracers o 1 par beg regndäck till en 125r
Snabb 250:

"De Puniet’s unofficial time of 1’34.8, set at the end of a marathon session of 85 laps, is one and a half seconds under the current record of 1’36.398 held by Shinya Nakano and would have been enough to put him on the fourth row of the MotoGP grid at the Gran Premio Marlboro de la Comunitat Valenciana last November"

:tummenupp

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Oro skrev:
Snabb 250:

"De Puniet’s unofficial time of 1’34.8, set at the end of a marathon session of 85 laps, is one and a half seconds under the current record of 1’36.398 held by Shinya Nakano and would have been enough to put him on the fourth row of the MotoGP grid at the Gran Premio Marlboro de la Comunitat Valenciana last November"

:tummenupp

Tror det är hans år i år faktiskt, han var bra snabb under 2003, och är klart snabbast nu under testerna. Vurpat lite för mycket bara..

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mattias skrev:
Vi får inte se maestro på banan. Talanglös och fattig är dåliga egenskaper för framgångsrikt rejsande.
Man kan köra bara för att det är roligt, eller kanske inte :va

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
För att det vara kul att tävla måste man vilja vinna och våga förlora.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
För min egen del så vet jag att jag inte har kapaciteten att vinna, har väl lite för mycket självbevarelsedrift helt enkelt. Och inte den talang som krävs för att åka med släpp både fram och bak i alla kurvor.
Men det hindrar ju inte att jag vill vinna över de som ligger på samma nivå som mig själv och samtidigt förbättra mig. Man krigar över hela fältet och ett bra race för mig är inte ett där jag kommit på pallen (har inte hänt ännu iofs men 4:e plats är ganska nära) utan ett där det har varit många fighter som jag i slutändan helst har gått segrande ur.
Men visst vill jag vinna innerst inne men jag är ändå realist. Jag tävlar för att det är det roligaste jag vet, "vinna eller försvinna"-mentaliteten gäller inte för mig!
Är jag en loser då? :va

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Torkel skrev:
För min egen del så vet jag att jag inte har kapaciteten att vinna, har väl lite för mycket självbevarelsedrift helt enkelt. Och inte den talang som krävs för att åka med släpp både fram och bak i alla kurvor.
Men det hindrar ju inte att jag vill vinna över de som ligger på samma nivå som mig själv och samtidigt förbättra mig. Man krigar över hela fältet och ett bra race för mig är inte ett där jag kommit på pallen (har inte hänt ännu iofs men 4:e plats är ganska nära) utan ett där det har varit många fighter som jag i slutändan helst har gått segrande ur.
Men visst vill jag vinna innerst inne men jag är ändå realist. Jag tävlar för att det är det roligaste jag vet, "vinna eller försvinna"-mentaliteten gäller inte för mig!
Är jag en loser då? :va

Nej, självklart inte. Ungefär nittionio av hundra som tävlar på amatörnivå gör det för att de tycker det är roligt inte för få medalj.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Åh nej, du är ingen förlorare. Jag är liksom du ingen som hamnar på pallen men jag anser mig inte vara någon förlorare för det. En av mina största vinster var faktist när jag kom sist i mitt premiärrace. Precis som du skriver är vinna ett relativt begrepp, liksom förlora. Mål är personliga och varierar. Det jag menade när jag skrev om att vilja vinna och våga förlora är att man måste vilja göra sitt yttersta och i och med det nå sin begränsning var den må vara. Att nå sin begränsning är för de flesta en besvikelse då man kanske når den tidigare än man hoppats. Man är rädd för att förlora helt enkelt. Jag kan tänka mig hundra orsaker till varför man inte vill tävla, femtio har att göra med avsaknaden av vilja att vinna och femtio har att göra med rädslan för att förlora.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...