"Do not attempt to operate this machine at maximum power..."

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Är det snabbt jämfört med det svenska 250-fältet?

Titta! Han körde ännu fortare 2003!

44 Fredrik WATZ
Linköpings MS
Linköping Yamaha TZ 1:07.674 134,5 04.021

8 17 Magnus FRANSSON
Hofors MS
Hofors Yamaha TZM 1:09.322 131,3 02.373

21 76 Henrik NORDGREN
Limhamns MK
Lund Honda TSR 1:10.187 129,7 01.508

5 11 Daniel REUTERWALL
Hagfors MS
Karlstad DTR-Tec V2 1:10.369 129,4 01.326

11 22 Andreas MÅRTENSSON
ARC
Burseryd Yamaha TZ 1:11.210 127,9 00.485

13 34 Erik THOMSEN
RRF
Grenå Honda RS 1:11.629 127,1 00.066

1 2 Öistein BORCH
NMK Oslo
Heggedal Honda 1:11.695 127,0

24 93 Mikael Lindfors
KMF
Aprilia 1:11.707 127,0 00.012

27 61 Steven Tirsgaard
RRH
Honda RS 1:12.334 125,9 00.639

10 21 John Rune SKJEIE
NMK Oslo
Raelingen Yamaha TZ 1:12.379 125,8 00.684

26 62 Ole Gram
RRH
Honda RS 1:12.680 125,3 00.985

28 33 Carl Torsell
LMS
Linköping Yamaha TZ 1:12.753 125,1 01.058

9 18 Jan CORNELIUSSON
ARC
Göteborg Honda RS 1:12.774 125,1 01.079

23 88 Hårek FLATHAUG
NMK Oslo
Oslo Yamaha TZ 1:13.180 124,4 01.485

14 40 Patrik FREDRIKSSON
Linköpings MS
Hägersten Yamaha TZ 1:14.385 122,4 02.690

3 8 Geir HOLMBERG
NMK Oslo
Finstadjordet Honda RS 1:14.886 121,6 03.191

19 70 Stellan HEDLUND
Skellefteå MS
Skellefteå Honda RS 1:14.887 121,6 03.192

25 67 Robin Hålen
Västre MK
aprilia 1:14.891 121,6 03.196

29 82 Christian V Andersen
RRH
Honda RS 1:16.305 119,3 04.610

7 13 Svein MYRABÖ
NMK Oslo
Oslo Honda RS 1:16.359 119,2 04.664

17 63 Pär UTTERSTRÖM
Skellefteå MS
Solna Yamaha TZ 1:16.734 118,7 05.039

22 188 Filip ÅHRBERG
Linköpings MS
Solna Honda RS 1:16.933 118,3 05.238

2 4 Roger RUUD
Solør MCK
Skreia Yamaha TZ 1:16.937 118,3 05.242

30 73 Magnus Lindgren
Västre MK
Sollentuna Honda RS 1:17.352 117,7 05.657

18 65 Erik SJÖSTRÖM
Karlskoga MF
Molkom Aprilia 1:17.404 117,6 05.709

31 99 Peo Rosenqvist
ARC
Älmhult Yamaha TZ 1:18.039 116,7 06.344

20 74 Patrik SVENSSON
Linköpings MS
Göteborg Suzuki RGV 1:18.976 115,3 07.281

16 54 Jens-Erich VOLD
NMK Oslo
Oslo Yamaha TZ 1:19.387 114,7 07.692

12 25 Kim Marius OLSEN
Borg MCK
Eide Yamaha TZM DNS - 11.695

6 12 Olav AUNEMO
Borg MCK
Fjerdinby Yamaha TZ DNS - 11.695

4 10 Tron MÖRCH
Solør MCK
Oslo Honda RS DNS
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Chris Ash skrev:
Öjje är av en annan uppfattning, Offkeff med, tror jag....

Nja, är det gäller vevrenoveringar på Yamaha ska man nog lita mer på Fredde än mig.. Men flera som sagt att yammaveven ska tåla ett par renoveringar mer än Honda. Men sen har jag iofs för mig att Fredde sa att något var ändrat i renoveringssatserna eller något till yamman..
Men går veven 300 mil, och sen går att renovera en eller två gånger till, upp till 900mil, så är det bra livslängd.. Det är svårt att komma upp i 300 mil på en säsong..
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oFFkeFF skrev:
Men 02 har jag för mig han åkte den nya yamman också..

Det är möjligt men jag tror han sa att han körde med 94:an 2002 och sedan med 01:an 2003. Jag har säkert fel som vanligt.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:
Nja, är det gäller vevrenoveringar på Yamaha ska man nog lita mer på Fredde än mig.. Men flera som sagt att yammaveven ska tåla ett par renoveringar mer än Honda. Men sen har jag iofs för mig att Fredde sa att något var ändrat i renoveringssatserna eller något till yamman..
Men går veven 300 mil, och sen går att renovera en eller två gånger till, upp till 900mil, så är det bra livslängd.. Det är svårt att komma upp i 300 mil på en säsong..

Öjje har mätt upp vevskivorna(nån som trodde nåt annat) efter två renoveringar och de är där de ska vara. Han såg ingen anledning till att man inte skulle kunna renovera fler gånger.

Edit: fast två ggr kan vara en gång iom att det finns två vevar
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Det är möjligt men jag tror han sa att han körde med 94:an 2002 och sedan med 01:an 2003. Jag har säkert fel som vanligt.

Nej, du har alldeles rätt. Han körde 94:an 2002.


Mattias skrev:
Nej. Men du får väl åka fortare, helt enkelt.

1:14 verkar ju vara en ganska respektabel tid när man tittar på resultaten som Goodstuff postade. Filip: 1:16.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Nej, du har alldeles rätt. Han körde 94:an 2002.




1:14 verkar ju vara en ganska respektabel tid när man tittar på resultaten som Goodstuff postade. Filip: 1:16.

1.14 är rätt respektabelt, 1.16 är det inte :D
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Gammalteknik

Säg till när du ska ut och köra på banorna så man inte glömmer ta med sig klädnypa.

[Grattis till ho... *host* moppen!] :tummenupp

F ö har jag hört att Chris Kross kommer köra med stålhättar i år. För säkerhets skull... :rolleyes: :tungan
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Så du balanserar på gränsen? Tidsmässigt mål på Gelleråsen -04? Sviestad?

Nja, gelleråsen i somras var ingen lyckad tillställning. Strul med gaffeln, olja på banan i kvalet + att jag inte åkt där innan i somras och sen kvaddade jag i rejset.
Men nu tror jag att jag fått till chassit, och att 1.12-1.13 inte ska vara omöjligt(det riskerar man ju givetvis få äta upp).
Sviestad är målet någon sorts 56'a, vilket är två sekunder fortare än jag åkt där hittils.
Kit-prylar, en kortare tvåa, fysträning + mycket åkträning innan säsongen är det jag sätter mitt hopp till ;)
 

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Ort
solna
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
oFFkeFF skrev:
Nja, gelleråsen i somras var ingen lyckad tillställning. Strul med gaffeln, olja på banan i kvalet + att jag inte åkt där innan i somras och sen kvaddade jag i rejset.
Men nu tror jag att jag fått till chassit, och att 1.12-1.13 inte ska vara omöjligt(det riskerar man ju givetvis få äta upp).
Sviestad är målet någon sorts 56'a, vilket är två sekunder fortare än jag åkt där hittils.
Kit-prylar, en kortare tvåa, fysträning + mycket åkträning innan säsongen är det jag sätter mitt hopp till ;)


olja på bananen var det det racet fredde satte banrekord :lol
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
moto-gg skrev:
olja på bananen var det det racet fredde satte banrekord :lol

Nja, han satte inte banrekordet på kvalet, men han körde 1.07 när de var olja hela vägen från hårnålsvänstern, genom snabbvänstern och genom hela depåkurvan... Jag höll på att flyga av i oljan, och körde in efter första varvet eftersom jag inte såg saneringen..
Det var bara galenfredde och reuterwall som förbättrade sin tid under andrakvalet, vilket var helt sanslöst..
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
abstruse skrev:
Gammalteknik

Säg till när du ska ut och köra på banorna så man inte glömmer ta med sig klädnypa.

[Grattis till ho... *host* moppen!] :tummenupp

F ö har jag hört att Chris Kross kommer köra med stålhättar i år. För säkerhets skull... :rolleyes: :tungan

På tal om host-host försöker jag dra i mig så mycket som möjligt av den underbara arom som varje förbipasserande moppe efterlämnar sig. Luktar vissa oljor bättre än andra?
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
På tal om host-host försöker jag dra i mig så mycket som möjligt av den underbara arom som varje förbipasserande moppe efterlämnar sig. Luktar vissa oljor bättre än andra?

Jag kan rekommendera Motul 800V, dels är det en utmärkt olja. Sen så luktar den gelehallon i ickeförbränt tillstånd.....
 
Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Top