oscar skrev:
Ingen som kunde förklara dessa!? Jag är nyfiken!
Jag fick faktiskt svar från annat håll: Jag har haft kontakt med Robet Ek i Huskvarna och hörde av mig redan innan jag åkte och köpte hojen för att höra om det var möjligt att få kvalificerad hjälp att modifierade topparna att fungera med blyfri bensin. Robert tyckte det var speciellt kul med denna -94 som jag var intresserad av eftersom han själv körde just en sådan i EM -97 (även -98 tror jag). Det skulle i alla fall vara möjligt att få Roberts hjälp. Bara att skicka ner topparna tilll Huskvarna. Jag mailade honom på nytt häromdagen sedan jag fått hem hojen och skrev att det står "Rob." och "Step: 3." på de två toppar som följde med utöver de som sitter på. Visste han möjligen vad detta betyder eller har för ursprung?
Det visade sig att "Rob" är Roberts initialer på Husqvarna motorlabb, där han arbetar! Topparna är blyfrianpassade och har det högsta kompet av de tre varianter han gjorde (step 1-3).
Det kan rent utav vara Robert Eks gamla hoj som jag har köpt; en hoj som har kört om folk man ser i VM-listorna idag - med dom topparna!
Rätt kul, tyckte jag!
EDIT: Det följde med två cylindrar också. Ska kolla om det står "Rob." också på dessa. "Step: 4." om jag har tur!