Jonte VSB R-T skrev:
Det handlar inte om mogen körning. Det handlar om bikerwomans högmod och fördömmade. Du har väl ingen aning om vad som hänt eller? Det har jag inte heller.
Visst bygger alla fungerade samhällen på att rättsväsendet fungerar och brottslingar blir dömda. Det rättfärdigar inte att man är dryg mot nån som råkat illa ut. Disskutionen om mc köringen och vad rimliga straff är kan vi ha i år. Men varför gnälla och vara dryg när man inte har alla fakta?
Vill du sen gnälla på lagbrytande inom Mc åkning vet jag inte vad du gör här. Flertalat här buskör nog ganska ofta.
ps. Ju mer ni stavar fel desto mer utväcklas språket! ds
ps2. Kommer troligt vara snut om några år. (ska behålla hojen) ds2
Sorry, men jag blev bara lite piss-offed när jag läste att alla tyckte synd om vederbörande...
Han har väl inte "råkat" illa ut, han har väl för f..n försatt sig själv i situationen!? Alla får väl ta konsekvensen av sitt eget handlande? När vi nu ska diskutera straffskalor håller jag helt med om att vårt rättsamhälle är helt sjukt, fel strafflängd för flera av de grövsta brotten!
Sen undrar jag om Sporthoj.com bara är till för dom som kör olagligt när du säger att jag inte har nåt här att göra isåfall?
Trodde att vi var här för att vi har samma intresse allihop, nämligen motorcyklar!