Domen föll! 1 månads fängelse!!!

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Score skrev:
Allt jag menar är att tänk dig in i situationen... Om det skulle varit du... Skulle du bara tänkt då. "2 alternativ"

Skyldig: Ja ja en månad är ju ingen för detta! Va fan körde jag för fort för?

Oskyldig: Ja då ska man sitta en månad för något man inte har gjort. Fan va härligt.... Då blir jag ju ledig från jobbet... Ren semester...

Jag skulle varit skit sur iaf...
Nu är du inne på ämnet rättssäkerhet. För att komma tillrätta med det måste vi införa en hel massa obekväma regleringar; gps-spårning av alla fordon kanske? Ägaransvar istället för föraransvar? Många skriker om valfrihet, men vad de i själva verket fikar efter är ansvarsfrihet. Efter vad jag kan utläsa.

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Dina hypotetiska göranden e ju fan helt befängda precis som en polis som nyss blivit avhängd av en mc förare som han bara såg ögonen på... Men vi tycker ju alla olika så..

Proskin

Gick med
21 Aug 2003
Hoj
R1 - Rmz450
Ugluk skrev:
Nu är du inne på ämnet rättssäkerhet. För att komma tillrätta med det måste vi införa en hel massa obekväma regleringar; gps-spårning av alla fordon kanske? Ägaransvar istället för föraransvar? Många skriker om valfrihet, men vad de i själva verket fikar efter är ansvarsfrihet. Efter vad jag kan utläsa.

Jag kan konstatera att vi inte kommer någon vart!!!

Så vi erkänner att jag har rätt sen går vi och lägger oss... Jag ska iaf jobba om några timmar...

Men det är ju bra att du har en egen åsikt... Alla kan ju inte tycka lika...

Men ALLA och då menar jag ALLA har rätt till sin egen åsikt...

Fast nu talade jag nog emot mig själv angående mitt citat mot BW

Jaja... Go´natt och lycka till med den värdsliga frågan rätt eller FEL

//Score

Therudeboy

Guest
Enligt alla på skänninge anstalten så är dom ju alla oskyldiga :crash Så mycket för rättsäkerhet :D

Proskin

Gick med
21 Aug 2003
Hoj
R1 - Rmz450
Therudeboy skrev:
Enligt alla på skänninge anstalten så är dom ju alla oskyldiga :crash Så mycket för rättsäkerhet :D

Gå å lägg dig...

Sök jobb hos herbert... Du är ju en jävel på att spela apa... :tummenupp

Go´natt...

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
KickAss_Prod´s skrev:
Dina hypotetiska göranden e ju fan helt befängda precis som en polis som nyss blivit avhängd av en mc förare som han bara såg ögonen på... Men vi tycker ju alla olika så..
Då är det ju tur att nämnda hypotetiska göranden bara finns i ditt huvud.. :brynad

Therudeboy

Guest
Score skrev:
Gå å lägg dig...

Sök jobb hos herbert... Du är ju en jävel på att spela apa... :tummenupp

Go´natt...

Har redan sökt jobb på cirkusen men han tyckte jag hade för mycket här runt munnen :crash

Imorgon ska det söka jobb kolla "våran" tråd så ser du att jag har jobb.

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Score skrev:
Jag kan konstatera att vi inte kommer någon vart!!!

Så vi erkänner att jag har rätt sen går vi och lägger oss... Jag ska iaf jobba om några timmar...

Men det är ju bra att du har en egen åsikt... Alla kan ju inte tycka lika...

Men ALLA och då menar jag ALLA har rätt till sin egen åsikt...

Fast nu talade jag nog emot mig själv angående mitt citat mot BW

Jaja... Go´natt och lycka till med den värdsliga frågan rätt eller FEL

//Score
Gonatt! Själv ska jag kolla ventilspelet i hojen. :hej

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Att domen VINNER LAGA KRAFT , eftersom det är först då domen verkställs. Innan det kan man överklaga och sedemera befinnas vara OSKYLDIG

:fakta :fakta :fakta :fakta :fakta :fakta

Ugluk skrev:
*tänker efter*
Nej, men det finns en f*cking dj*vla fällande dom! Vad mer begär du? Att det är mot hans nekande spelar ingen som helst roll innan ett överklagande gett en friande dom. [/B]

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
Har rätten funnit honom skyldig, så är straffet inget märkvärdigt. Tycker nästan det är lite klent. Jag vill inte ha ett samhälle där den som lyckas dra polisen slipper straff. Kan det bevisas att verderbörande är skyldig ska han självklart straffas. Här har vi inte bara en kraftig trafiköverträdelse, utan också uppsåtlig smitning från polisman. Det sistnämna är det allvarligaste och ska givetvis ha ett kännbart straff.

Ett jävla daltande med alla som lipar över böter osv...det är självförvållat...ta det som en man och gå vidare.

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
Matin skrev:
Har rätten funnit honom skyldig, så är straffet inget märkvärdigt. Tycker nästan det är lite klent. Jag vill inte ha ett samhälle där den som lyckas dra polisen slipper straff. Kan det bevisas att verderbörande är skyldig ska han självklart straffas. Här har vi inte bara en kraftig trafiköverträdelse, utan också uppsåtlig smitning från polisman. Det sistnämna är det allvarligaste och ska givetvis ha ett kännbart straff.

Ett jävla daltande med alla som lipar över böter osv...det är självförvållat...ta det som en man och gå vidare.

Agreed. :hördu

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Har ingen aning om var det hela hände. Men saker som spelar in i dommern är självklart vilka trafkiregler han brutit mot. Vilken trafik rådde i området. Siktförhållanden. Körde han inom statsgränsen. Vilken hastighetsbegränsing gällde. Fanns det skolor. Allt sådant spelar in. Har man dessutom gjort det på slangen så kan jag tänka mig att det räknas som ´grovt brott.

Ta tex Grov olovlig körning. Dvs du åker dit på hojjen när du fått ditt körkort indraget. Det kan ge upp till 2 månader i buren.
Jag fick 90 timmars samhällstjänst istället... Men om jag inte skötte det så skulle jag åkt in... Jag hade dessutom 2 års vilkorlig ( eller vad det nu kallades) Dvs var tvungen att inte åka dit för något under 2 års tid.

Så är det med det

PS Men givetvis tycker jag att det är tråktigt...

-Hoppas på en lindrign iom en överklagan

Söder

Köra på 2 hjul, varför?!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
R1 -02 **SÅLD** Suzuki GSR 600 -07
Skulle gärna vilja läsa vad som står i domen...
Vill veta hur dom kunde fälla honom. Om det nu var så att dom BARA såg hans ögon :rolleyes:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ugluk skrev:

*tänker efter*
Nej, men det finns en f*cking dj*vla fällande dom! Vad mer begär du? Att det är mot hans nekande spelar ingen som helst roll innan ett överklagande gett en friande dom.

Klart det spelar roll! Jag tror i och för sig att de har lite mer kött på benen än att "snuten såg hans ögon genom visiret"... men OM det inte var han och det kan ju faktiskt vara så, då spelar det en jävla roll!
Skulle en fällande dom vara evolutionens sanning? ICKE! folk HAR suttit inne oskyldiga och det är därför det krävs fullgoda bevis i sverige för att kunna fälla någon. Då måste de ju visa upp för allmänheten om de nu finns, Annars är deras försök att "skrämselfälla" helt meningslöst! Många kommer tappa den lilla respekt de redan har för polisen.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Teo skrev:
Klart det spelar roll! Jag tror i och för sig att de har lite mer kött på benen än att "snuten såg hans ögon genom visiret"... men OM det inte var han och det kan ju faktiskt vara så, då spelar det en jävla roll!
Skulle en fällande dom vara evolutionens sanning? ICKE! folk HAR suttit inne oskyldiga och det är därför det krävs fullgoda bevis i sverige för att kunna fälla någon. Då måste de ju visa upp för allmänheten om de nu finns, Annars är deras försök att "skrämselfälla" helt meningslöst! Många kommer tappa den lilla respekt de redan har för polisen.

Domen är en offentlig handling. Bara att hämta, läsa och begrunda.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Matin skrev:

Jag bråkar och lever fan när jag åker fast, vill inte vara av med kortet mer än nödvändigt.
Det betyder således att jag tar det som en kvinna

Släpp manlighetsaspekten, är det manligt att stolt promenera runt istället för att få köra?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Polisen II skrev:
Säger inget om själva domen eftersom jag inte vet nåt om de omständigheter som rådde på platsen osv, men att komma och påstå att polisen skulle ljuga i rätten för att sätta dit någon som "de inte gillar" är ju bara befängt!! Tror ni på allvar att en polis skulle riskera att bli av med sitt jobb och kanske få ett straff själv för att sätta dit nån?? :fatta!

Det kan polisen säkert göra, varför inte?
Det är ju inte så att nån kan komma på dem i ett sånt här fall.
Det är inte alls säkert att de har ljugit i rätten i detta fallet sånt är ju bara spekulationer och den dömde och poliserna är de enda som vet.
Föresten är det inte tillåtet att utge sig för att vara polis.

Mouse

Nasare
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
RSV4 Factory
Ugluk skrev:
Passa på att lära dig något av det här då! Du om någon behöver en liten hästkur sunt förnuft till våren.

Jag tror nog killen är skyldig som synden, och jag skulle isåfall betalat mycket för att se hans min när han delgavs domen.

Ja du lär ju inte riskera en sådan dom... :mad:

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...