Domen föll! 1 månads fängelse!!!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
valmers skrev:
Domen är en offentlig handling. Bara att hämta, läsa och begrunda.

Visst kan Jag göra det, :hej Det är ju bara lilla latmasken som får mig att välja skrivbordsstol framför octoberblizzard.. Men det Jag sa var just att jag tror dom har mer än ögonidentifikationen att gå på, och att domen, eller "lagens sanning" (poetiskt) inte behöver stämma med den riktiga sanningen.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
ModiN skrev:
Svaret är ju helt klart ja... vi är här för att vi har samma intresse! :fakta MEN, dem flesta av oss är inte lagliga för det mesta! och därför blir det automatiskt att dem som är hederliga inte passar så bra in sporthoj.com... så är det bara :fatta! och det finns inget som du kan säga som kommer och få oss att ändra på oss! så om du vill hålla till här på sh så får du helt enkelt bara acceptera att dem flesta här på forumet är sånna! :fakta :fatta!

Eehh? Jag är då ingen jävla outlaw. De flesta jag känner IRL från forumet är inga jävla outlaws.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Mattias skrev:
Eehh? Jag är då ingen jävla outlaw. De flesta jag känner IRL från forumet är inga jävla outlaws.

Exakt. Outlaw-fenomenet är något som till största del bara bara existera i huvudet hos sängvätande morsgrisar som försöker göra sig tuffa genom prylar istället för handlingar.

Efter att tidigare i livet varit alltför jävla nära aktiviteter på fel sida det rättesnöre som lagen ger oss så kan jag meddela alla outlaw-wannabes att om ni verkligen lyckas erhålla den stämpeln så sitter den djäääävligt hårt och ni får lida för den lääänge.

Outlaws. .....pisslöjligt. Skaffa ryggväst, kör Harley och lås in dig på någon brädgård som du kallar klubb nånstans....

Last edited:

Sedis

Har nog gått vilse...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 - 06=)
Det är ju bara brottslingar som ska sitta i fängelse..

Gillade detta..*ler*...och det stämmer juh!

Har man kört ifrån polisen i x antal kilometer i timmen så har man begått en kriminell handling och då bör man dömas till någon form av straff med.

Sedis

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Mouse skrev:
... ingen ide´
Jorå, hon tickar så förbannat i höstkylan om man låter dom glappa upp, och dessutom vill jag hålla koll på att ventilerna inte kryper in i sätena.
Men det såg bra ut, alla sexton inom toleranserna och parvis perfekt matchade. :)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Polisen II skrev:
Säger inget om själva domen eftersom jag inte vet nåt om de omständigheter som rådde på platsen osv, men att komma och påstå att polisen skulle ljuga i rätten för att sätta dit någon som "de inte gillar" är ju bara befängt!! Tror ni på allvar att en polis skulle riskera att bli av med sitt jobb och kanske få ett straff själv för att sätta dit nån?? :fatta!
Jag känner iofs inte många poliser men den jag känner brukar skryta med just detta. Han har ett paradnummer om hur han satte dit ett bus för fortkörning. Han gör en rätt bra imitation av en invandrare som säger "Han ljuger! Han ljuger!", på bruten svenska, i en rättsal.

Så för att svara på din fråga; javisst, jag tror att ni ljuger regel- och vanemässigt.

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Mouse skrev:
Ja du lär ju inte riskera en sådan dom... :mad:
Nej, för jag är inte så dum i huvudet och samhällsfrånvänd att jag försöker smita från polisen.
Vad ville du säga med det?
:confused:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Felix skrev:
Jag bråkar och lever fan när jag åker fast, vill inte vara av med kortet mer än nödvändigt.
Det betyder således att jag tar det som en kvinna

Släpp manlighetsaspekten, är det manligt att stolt promenera runt istället för att få köra?
I vänsterkretsar anses det fint att åka kollektivt. Det är därför de skryter med att de "tar det som män". Att de sedan inte fullt ut förstår vårt rättssystem är en annan sak :rolleyes:

OBS, gäller ej GSXR1100 som började skryta med det först efter det att han inte lyckats få ner tiden :D

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Bingo skrev:
I vänsterkretsar anses det fint att åka kollektivt. Det är därför de skryter med att de "tar det som män". Att de sedan inte fullt ut förstår vårt rättssystem är en annan sak :rolleyes:

OBS, gäller ej GSXR1100 som började skryta med det först efter det att han inte lyckats få ner tiden :D

Ånej, Moderat-Outlaws :eek:
Skattefiffel och fortkörning! :brynad
Touch my bike and I'll call the IRS :finger

Man tar det inte som en kvinna om man gnäller när man åker dit, man tar det som en taskigt uppfostrad skitunge. Övriga ungar får lära sig att den som ger sig in i leken....

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ugluk skrev:
Nej, för jag är inte så dum i huvudet och samhällsfrånvänd att jag försöker smita från polisen...
Hehe, Ugluks favioritknep; den negativa syndabekännelsen. Jag har inte mördat. Jag har inte våldtagit. Jag har inte stulit på Åhlens vid Hötorget. Jag har inte dragit från Polisen. Därav följer att jag är en förstklassig medborgare :D

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
Nästan så att det är ett steg i rätt riktning. Hoppas bara att man kan förvänta sig hårdare tag mot andra brott som våldtäkter, mord och liknande härdanefter också. Tror nog nästan att alla här kan hålla med om att många dommar är alldeles för snälla.

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Chrille skrev:
Ånej, Moderat-Outlaws :eek:
Skattefiffel och fortkörning! :brynad
Touch my bike and I'll call the IRS :finger

Man tar det inte som en kvinna om man gnäller när man åker dit, man tar det som en taskigt uppfostrad skitunge. Övriga ungar får lära sig att den som ger sig in i leken....

Det finns ju numera undersökningar som bevisar detta.
(Dvs, om man antar att högavlönade i större mån röstar höger, fast det torde flesta vara ganska ense om).

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,376881,00.html

Måste nog skaffa mig Harley och skinnväst jag med. Attans att man rakat av sig skägget, fast det växer nog ut om man bara låter det vara en stund.

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Bingo skrev:
Hehe, Ugluks favioritknep; den negativa syndabekännelsen. Jag har inte mördat. Jag har inte våldtagit. Jag har inte stulit på Åhlens vid Hötorget. Jag har inte dragit från Polisen. Därav följer att jag är en förstklassig medborgare :D
Shit! Busted!
Jag som tänkt driva min skenhelighet vidare med den taktiken till tidernas ände..:FU

Eller så använder man inte tyngre argument än nöden kräver. :brynad

Mouse

Nasare
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
RSV4 Factory
Ugluk skrev:
Shit! Busted!
Jag som tänkt driva min skenhelighet vidare med den taktiken till tidernas ände..:FU

Eller så använder man inte tyngre argument än nöden kräver. :brynad

Du som är Judge Dredds största fan, kan kanske förklara för mig var gränsen för polisens agerande går.... Osmo Vallo kanske du minns.... om nu den person som blev rädd och åkte ifrån polisen hade kört ihjäl sig, eller nån annan. Hade du tyckt att polisen hade agerat rätt då? Om en fortkörare inte stannar ska det drivas så långt att själva jakten i sig är en mycket större samhällsfara än brottet i sig.... m a o man kan skjuta rätt in i en folkmassa så länge du kanske kan träffa brottslingen med ett skott.... eller?

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Var det inte en diskussion för några år sedan då man bestämde att poliserna skulle ha nummer på sina hjälmar.
Detta för att man inte kunde identifiera poliserna genom att se deras ansikten.
De hade ju filmat poliserna och kunde ändå se vem som var vem.

Den dagen alla är lika inför lagen är avlägsen

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
supernaut

Gällde det inte skyddshjälmar, som vid demonstrationer och liknande? Det det det enda jag vet har varit uppe... men det kanske har varit ang. MC hjälmar också?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept