Domen föll! 1 månads fängelse!!!

Lasson

sakkunning
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR900RR
För en gångs skull en intressant diskussion på det här forumet. mest intressant tycker jag är att nu när "en av oss" åker i fängelse så är en månad att jämställa med arkebusering men när någon annan gjort nått, tex snuten så är inget straff högt nog. Det finns en tydlig dubbelmoral alltså. Att sitta i finkan har jag inte gjort, däremot har jag arbetat där och det kan jag säga att det var nått av det jävligaste jag kan tänka mig, så en månad hade varit jävligt lång tid för mig åtminstone.
Jag vet inte riktigt vad jag tycker. Att kille som körde gjorde något kriminellt är utom tvivel och jag instämmer till stor del i vad Ugluk säger men med den erfarenheten jag har tycker jag nog att dte är i hårdaste laget.

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Fredrick.
jo jag tror det handlade om deras skyddshjälmar, men vad jag tänkte på var att, civila som försöker peka ut en polis genom att identifiera honom på utseendet inte kommer långt. Men en polis klarar det i 150 km/h och det håller i rätten?

Antagligen så har den här "Janne" tre ögon eller så är de abnormt stora eller självlysande

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Pejo skrev:
Fy faan va bra det låter fint när du skriver sådär...

Nästa gång du kör 55 på 50-väg, då kan du ju tänka på det där med att försätta sig själv i situationer... För att yttra sig som du gör så måste man vara lika god och helig som moder Maria själv... me du svär ju...

Personligen vill jag läsa domen i sin helhet innan jag säger varken bu eller bä...

:sjuk

:D Fan vad kul att man kan reta upp så många här bara genom att säga sin personliga åsikt! :D
Jag kan bara säga att jag och heliga moder Maria inte har mycket gemensamt.... lika lite som jag har så mycket gemensamt med alla snorvalpar utan livserfarenhet här på forumet.....
Jag vet hur kul det är att köra hoj, men man kan ju välja sina tillfällen att köra som en galning... gör man det mitt framför snuten så är det ju en ren provokation, förutom att det är korkat....
Han hade aldrig blivit dömd till en mån. fängelse om de inte betraktade det som grov vårdslöshet i trafiken!
Kom igen när ni fått barn så ska vi snacka om vad ni tycker om att utsätta andra för livsfara i trafiken!
Nån gång måste de ju få statuera exempel oxå, synd för honom att det råkade bli just han kanske...

Jag tänker fortsätta att yttra mig här på forumet så att ni har en kärring att reta er på!! :arsele

big

wannabe
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Yamaha FZ6 2007
att han får1månad i fängelse kan man ju förstå: förutsatt att dom hade tagit fast han på bar gärning eller hade nån som helst bevisning. Men det är inte först gången... Han med den svarta lotus omegan (ni har säkert sett film klipppet där han åker ifrån polisen) till honom åkte dom ju hem och tog hans körkort när han satt och titta på tv eller vad han nu gjorde. Jobbigt att bo i en liten ort. Men dom flesta verkar ju inte hålla med, om man läser denna tråd.

intervju postad längre ner i en tråd http://tv4.se/~lib/videolink.asp?filename=TV4Skaramcdom

Last edited:

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Silwer skrev:
är det bråk om snubben som fick krypa in fortfarande?

Kan ingen ge kompletta storyn, så man får klart för sig exakt vad personen gjorde?

Detta är vad jag har hört och det behöver alltså inte vara exakt så:

En civil mc-polis kommer ikapp 2 killar på mc, som inte uppmärksammar detta, och vid detta olyckliga tillfälle leker den ena föraren lite med hojen (kör på bakhjulet).

Polisen kör ikapp, och vill naturligtvis att killen skall stanna.
Eftersom han inte gör detta så tycker farbror polis att lite sparkar och slag kanske kan få föraren på andra tankar.
Vägen är utrustad med vajerräcken.
(Detta sker i ungefär 150 km/h enligt vad jag fått höra)

Föraren, tycker inte om dessa tilltag utan "pekar med fingret" åt snuten, växlar ner och gasar därifrån illa kvickt varpå hojen går upp på bakhjulet.
Omkörningar sker på både vänster och höger sida.

Eftersom det är en GSX-R 1000 så har inte snuten en chans med sin BMW.
MEN polisen har antecknat registreringsnumret.

Efter 3 dagar knallar polisen in på en MC-affär i trollhättan, eftersom hojen visar sig vara registrerad just där.
Han pekar ut "första bästa" kille och säger sig känna igen blicken och ögonen.

Dessutom vill han gärna vara säker på att han pekat ut rätt kille så han undrar om det finns nån bokföring över vem som lånat vilken cykel när?
Det finns inte eftersom butiken vanligtvis bara tar en kopia på spekulantens körkort, och sen slänger den när de fått tillbaka sin hoj.

Det finns inga bevis, utan ord står mot ord.
"Janne" som jobbar på affären säger att det inte var han som körde, och hävdar även att man inte kan känna igen någon när denna har full mc-utrustning på sig.

"Janne" döms till 1 månads fängelse.

DÖM SJÄLVA!!!

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
du lär veta om det är "janne", isf är han ju skyldig, men man får säga tat han döms på dåliga bevis med tanke på hur lätt allvarliga brott kan bli friande vid småsaker som är fel i bevisningen.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Varför inte vänta med spekulationer till domen är känd och helst publicerad här. Om "Janne" är så oskyldig som det framställs här har han knappast något att oroa sig för. Hovrätten kommer i så fall naturligtvis att frikänna honom i ett huj.

big

wannabe
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Yamaha FZ6 2007
spela roll om han är skyldig eller inte! Hela poängen är ju hur lite som krävs för att dömma nån sådär.

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Lite märkligt vad "duktiga" en del är som inte har en aning om vad som egentligen har hänt, ni som tycker det är värt fängelse för en fortkörning hoppas jag hamnar där mycket snart!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
bikerwoman skrev:
...Han hade aldrig blivit dömd till en mån. fängelse om de inte betraktade det som grov vårdslöshet i trafiken!...
Äh, lägg av! Är det sant!?

:rolleyes:

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Om det rört sig om ett mord tror ni det då hade räckt med att en snut såg nån genom ett visir? ALDRIG! Hade en snut under ed vågat anklaga någon för ett mord genom att bara ha sett ögonen genom ett visir i 150 blås? Här handlar det om en nitisk trafiksnut som vill få nån form av upprättelse för att han blivit frånkörd. Jag bor själv i området och här finns inte längre ett fungerande polisväsen. Våldsbrott och stölder ökar medans stationer och bemanning ständigt reduceras. Det enda som vi fortarande ser av asen är deras ständiga trafikinsatser. Häromdan fick min kompis böter för olovlig körning efter att ha kört en 100cc vespa utan kort. Killen är tidigare helt ostraffad och har en månadslön på ca 9000. Han fick betala 3600. På vilket sätt är det relevant? Sveriges rättssystem är på väg att braka samman. Visste ni att vid en rättegång mot en tattare som döms för stölder misshandel mm. så stryks punkter som olovlig körning på grund av att de anses som ringa jämfört med de andra brotten. Men att pröjsa mer än 30% av sin månadslön för olovlig körning det anser inte jag som ringa...

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
Har inte orkat läsa alla sex sidorna men undrar om den ni snackar om är janne som b.l.a brukade va med på benkes turen under sommaren? tror han åkte honda... jävligt ödmjuk och trevlig snubbe som weelade såååå bra... fint att han inte blir borta längre tid så man får träffa honom på turerna nästa sommar igen. stå på dig där du nu är även om du gjort rätt eller fel... fast fan då blir han väl av med lappen med glömde jag... jaja d visar sig väl

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
ModiN skrev:
så om du vill hålla till här på sh så får du helt enkelt bara acceptera att dem flesta här på forumet är sånna! :fakta :fatta!
Skitsnack! Jag har träffat en hel del av folket IRL, och du har fel! :fakta

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Chrille skrev:
Exakt. Outlaw-fenomenet är något som till största del bara bara existera i huvudet hos sängvätande morsgrisar som försöker göra sig tuffa genom prylar istället för handlingar.

Efter att tidigare i livet varit alltför jävla nära aktiviteter på fel sida det rättesnöre som lagen ger oss så kan jag meddela alla outlaw-wannabes att om ni verkligen lyckas erhålla den stämpeln så sitter den djäääävligt hårt och ni får lida för den lääänge.

Outlaws. .....pisslöjligt. Skaffa ryggväst, kör Harley och lås in dig på någon brädgård som du kallar klubb nånstans....
För en gångs skull har Chrille rätt!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...