Donald Trump är president

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Argumentet att man kan driva ett land för att man kan driva ett företag är så urbota naivt och korkat så det diskvalificerar en från vidare diskussion.
Ungefär som "världen är platt" eller "gud finns".
Utveckla?

Jag tycker tvart emot. Har man inte gedigen erfarenhet fran toppen av naringslivet, har man inget i en regering att gora.
Den storsta skillnaden mellan foretag och ett land ar att i landets 'styrelse' ar det i jamforelse en total javla sandlada.

Skulle foretag drivas som lander skulle det se ut sa har;
Ekonomichefen jobb ar att gora en budget for aret, men hur och var pengarna kommer ifran ar inte sa javla noga. Gar det at helvete blir han nasta ar ansvarig for lagerhallning och truck underhall.
Han som skoter fortbildning av svetsarna var forra aret inkopsansvarig av kontorsmaterial. Tyvarr sprangde han budgeten da han kopte 1 million pennor till dom 130 kontorsarbetarna. Hans morbror agde foretaget som saljer pennor.

osv osv

edit. Med det vill jag inte saga att Trump nodvantigtvis ar bast person for jobbet som USA's president.

Last edited:

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Dollarn upp, börserna upp, affärsvärlden nöjd och glad. Uppmärksamhetssökande trygghetsnarkomaner gråter ut på Facebook. Vilka dagar!

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Fast hans agenda är mycket märklig ur ett affärsmässigt perspektiv.

Han måste vara den enda affärsmannen i världen som förespråkar handelshinder, och han vill även höja räntorna vilket få ekonomer förespråkar. Men på räntepunkten håller jag personligen iofs med honom.
Han vill bygga murar mot Mexico samtidigt som stora delar av det landet är uppbyggt till sin höga standard just med hjälp av billig illegal arbetskraft från Mexico.

Jag vet inte om han bara säger allt detta av populism eller om han räknar med att det ska gynna hans egna företag men jag tror i alla fall inte han drivs av någon slags idealism.
Ähhh!
Det förstår man ju att han säger DET som får honom till President!
Ni ska se att det blir andra besked nu.
Jag har sagt till ALLA i ett år nu, han är skitsmart. Han har lurat alla.

Dock..han gör vad som helst för att nå sina syften - är ju det som man ska förstå och vara uppmärksam på.

Jag är mest förvånad över att ingen runt Clinton eller runt andra kandidater genomskådade detta. :dummer
Nä de trodde han var dum i pallet o underskattade honom - pinsamt!!
Oj SÅ de gjorde bort sig...

sportbilsentusi

Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Jag tror att det här kanske är den viktigaste dagen för demokrati sedan andra världskrigets slut, kanske i konkurrens med Sovjets fall.

Sveriges Radio sänder extra hela dagen, till och med vetenskapsradion får maka på sig, eftersom eliten var så säkra på att folket i USA ville ha Sharia och Genus-skit så är de nu i chock. Runt hela världen sitter en massa vulgärliberaler och attackfeminister och surar, de var ju så säkra på att USA minsann skulle förstå att en krigsgalen etablissemangskärring är vad folket ville ha. Guess what, det var det inte.

Och fortfarande, inte tillstymmelse till självkritik någonstans, tydligen finns >100 miljoner arga vita arbetslösa gruvarbetare i USA, det är deras fel.

Det kommer bli värre, Trump är inte den sista extrema politikern, det kommer komma många fler.

Vi vill inte ha Sharia, vi vill inte ha genusdagis, vi vill inte ha trängselskatt, ni skall tjäna oss och skotta snö.
Ja att lyssna på folket är uppenbarligen inte intressant för politiker. Då blir det så här. Till slut säger folket ifrån.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du har alltså missat nyheterna idag?
Man kan fan tro att det är någon nationell sorgedag.

Hur man kan ha mage att klaga på USA med tanke på vårt politiska läge är lite att kasta sten i glashus.
Vidrigt vriden media.
På P1 pratade de om både KKK och kolindustrin ????

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

sportbilsentusi

Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Röstat är röstat och Trump är president.

Största problem med det är väl inte själva personen då jag tror Hillary varit marginellt bättre.
Problemet är den polarisation som valrörelsen skapat.
Man har, från båda sidor, kastat ur sig vad skit som helst och skapat en stämning där folk på allvar säger sig vilja ta till vapen om den eller den blir vald (demokrati?).
När man sedan nästan har skapat underlag för inbördeskrig säger man "Nu skall vi alla sätta oss och sjunga cumbaja i ring"?
Tror det blir minst sagt svårt.

Ser personligen inga kvaliteter hos Trump som gör en statsman eller president.
Orkar inte ens rada upp alla de otaliga idiotiska uttalanden som vräks ut i media.
Känns mest som en snackpåse som behöver egot kammat.
Som sagt är Hillary inte mycket mer att hurra för.

Argumentet att man kan driva ett land för att man kan driva ett företag är så urbota naivt och korkat så det diskvalificerar en från vidare diskussion.
Ingen risk då USA är vana vid smutsiga kampanjer och vana att samarbeta efteråt. Ja likadant är det även i andra länder.

Du missar att det intressanta är hur USA upplevs utanför deras gränser, för världen.
Osäkerhet är dåligt! Där hade Clinton varit bättre.
Skit samma vad de vill göra inom landet - Presidenten har inte så mycket makt som alla tror. Rep-huset o kongressen blockar det mesta. Tro inte att Rep o Dem är eniga inom "partiet"...

När det gäller "driva ett företag" har du helt fel imho.
Hur bra sköter politiker statliga o kommunala bolag tycker du?

Jag har drivit företag, jobbat i andras företag i olika positioner - samt jobbat inom det offentliga.
Slutsats, behöver man inte leverera vinst eller KUNDVÄRDE för att överleva, går det oftast snabbt utför med det mesta.
Har haft nöjet några år att jobba i offentlig sektor under en affärsman som myndighetchef - JÄKLAR va bra det var!! Höga krav samt fokus på leverans och effektivitet. Inge tjafs!

sportbilsentusi

Gick med
14 Oct 2015
Hoj
President Trump får gärna visa att jag har fel! :)
Ja!
Om folk är förvånade nu, hoppas jag de kommer stå med tappade hakor sedan. :yoparty

Dock tror jag inte det. Trump har lovat massa som alla insatta VET är omöjligt. Jag ser därför en enorm svekdebatt komma från hans anhängare - när de upptäcker att han inte kan leverera. (som sagt... Presidenten har begränsad makt)
Ger honom 2 år innan svekdebatten brakar lös på allvar.... :tungan

sportbilsentusi

Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Har man inte gedigen erfarenhet fran toppen av naringslivet, har man inget i en regering att gora.
Den storsta skillnaden mellan foretag och ett land ar att i landets 'styrelse' ar det i jamforelse en total javla sandlada.
Medhåll i sak, även om jag inte skulle vilja dra det så långt.

Min erfarenhet är att en blandning av erfarenhet&kompetens är bra - i alla sammanhang. Så BARA businessmän är inte bra det heller.
Sedan som princip, tycker jag att ska man leda ett land, bör alla medborgare ha representanter med. Bönder, borgare, adel o präster tillsammans hade sina poänger! Som princip alltså.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det klassiska beteendet är ett faktum

Om Trump förlorade skulle han hålla truten och finna sig i resultatet. Tyckte hans motståndare.

Vilket nu visar sig i hur samma typer beter sig nu...

Ridå."vänstern"

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Visste inte om jag skulle lägga det här eller i "Idag är jag arg"-tråden.

Innan valet var man djupt upprörd över att Trump inte skulle erkänna resultatet.
Nu är (antagligen) samma människor ute och vägrar erkänna resultatet. :dummer

Kan alla bara SLUTA BRÄNNA BILAR för att man inte håller med om något eller är krengt!!!! :4skrika

sportbilsentusi

Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Det klassiska beteendet är ett faktum

Om Trump förlorade skulle han hålla truten och finna sig i resultatet. Tyckte hans motståndare.

Vilket nu visar sig i hur samma typer beter sig nu...

Ridå."vänstern"
Men Obama och Clinton visar faktiskt respekt över resultatet, det ska de ha beröm för!
Ja även Trump förstår vikten av att nu lägga stridsyxan på hyllan. Iallafall initialt...

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Sedan finns ju riktiga sagotroende mörkermän som Mike Pence strax bakom också.....

Fast det är ju en perfekt försäkring mot att bli mördad av någon bister demokrat.
Knäpper de Trump får de om möjligt ett ännu värre alternativ.

Om man är konspiratoriskt lagd kan man nästan börja fundera på om inte det var tanken från början.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning