Doohan om Bayliss, Biaggi och Honda

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
valmers skrev:
Snabbheten i testerna rimmar tämligen illa med det patetiska snacket, från personer som inte kommit ut ur tvåtaktsdimman än, om vilken låg nivå Hayden håller. Tur att HRC kommit ut ur dimman.

Och valt Biaggi till försteförare???? Du tycker nog om kejsaren lite granna i alla fall... :rofl

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
Snabbheten i testerna rimmar tämligen illa med det patetiska snacket, från personer som inte kommit ut ur tvåtaktsdimman än, om vilken låg nivå Hayden håller. Tur att HRC kommit ut ur dimman.

Hehe, Hayden kanske passar bättre som test-förare
:tungan

Låg nivå? Han är skitsnabb, men verkar ha problem att få till det på rejs.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Till de "eviga tvåornas" Hayden, biaggi m.fl försvar ska man väl kanske påpeka att Doohan inte var bättre än 9'a sin första säsong. Därefter 3'a, 2'a, 2'a, 4'a innan han vann sitt första mästerskap.

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
cykel
När man talar om Rossi får man beakta en total naturbegåvning. När Rossi fick chans att köra schumachers andra bil och lyckades med bedriften att endast vara 3 sekunder långsammare än schumi själv på den aktuella banan.Detta var hans första sittning i en F1 bil, och därtill hör att han var 0.7 sek snabbare än wirdheim. Måste vara ett slag i ansiktet på vår svensk som vigt sitt liv åt race på 4 hjul. Här kommer en kille som knappt vet hur man växlar och redan på första repan är snabbare.....

Ingen slår rossi,så enkelt är det!!! :tummenupp

Tror han hade blivit världsmästre inom F1 på 2-3 år med rätt sittning.
Inom motoGP hade det nog varit trevligare för alla om han hade kört ex aprilia,så de andra hade haft en rimlig chans!!! han hade troligen vunnit vm ändå

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sleven skrev:
Och valt Biaggi till försteförare???? Du tycker nog om kejsaren lite granna i alla fall... :rofl
Det finns ingen uttalad försteförare i Repsolteamet, och fanns det en sådan borde det vara Hayden, som gör sin tredje säsong för teamet. Biaggi är nykomling i teamet.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Von Vettet skrev:
När man talar om Rossi får man beakta en total naturbegåvning. När Rossi fick chans att köra schumachers andra bil och lyckades med bedriften att endast vara 3 sekunder långsammare än schumi själv på den aktuella banan.Detta var hans första sittning i en F1 bil, och därtill hör att han var 0.7 sek snabbare än wirdheim. Måste vara ett slag i ansiktet på vår svensk som vigt sitt liv åt race på 4 hjul. Här kommer en kille som knappt vet hur man växlar och redan på första repan är snabbare.....

Inom motoGP hade det nog varit trevligare för alla om han hade kört ex aprilia,så de andra hade haft en rimlig chans!!! han hade troligen vunnit vm ändå
Halleluja!

:rolleyes:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
oFFkeFF skrev:
Eran när doohan regerade däremot var rätt tråkig eftersom ingen rådde på honom. Han tillhör definitivt de bästa förarna, men hade schwantz/rainey fortsätta något/några år till hade Doohan inte haft så enkelt till sina titlar.
ingen titel alls så länge Schwantz hade kört.

Nyteknik skrev:
Om Schwantz hade fortsatt? Han körde ju parallellt med Doohan ända till -93 (eller -94?) men tappade lusten efter Raineys vurpa/skada. När Schwantz med skadad handled spöade Doohan på Donington (-93 eller -94) levererades svaret på frågan om vem av dem två som var snabbast.
Precis.
Förutom Rossi finns det ingen som varit i närheten av den talang som Schwantz har, någonsin.

sandstream

Guest
Von Vettet skrev:
Så du menar att Schumi körde banan med sin första bil av samma årgång som den andra bil Rossi körde och att skillnaden var 3 sekunder samma dag (i något annat fall kan väl tiderna inte vara intressanta)?
Dra den om rödluvan också :hihi :rofl

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sandstream skrev:
Så du menar att Schumi körde banan med sin första bil av samma årgång som den andra bil Rossi körde och att skillnaden var 3 sekunder samma dag (i något annat fall kan väl tiderna inte vara intressanta)?
Dra den om rödluvan också :hihi :rofl
Det är ingen idé, han har gått på hela mediahypen. OT: Mycket snack om Rossi och bilar, jag säger bara Mattias Ekström.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Nyteknik skrev:
Om Schwantz hade fortsatt? Han körde ju parallellt med Doohan ända till -93 (eller -94?) men tappade lusten efter Raineys vurpa/skada. När Schwantz med skadad handled spöade Doohan på Donington (-93 eller -94) levererades svaret på frågan om vem av dem två som var snabbast.
Så nu har du sänkt bevisbördan till ett race? Jag tror nog att Doohan hade en väl känd skada vid tillfället också, eller hur?

För mig råder inga tvivel om att Doohan vunnit både -92 och -93 också om han inte skadat sig.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Ninjaboy skrev:
Så nu har du sänkt bevisbördan till ett race? Jag tror nog att Doohan hade en väl känd skada vid tillfället också, eller hur?

För mig råder inga tvivel om att Doohan vunnit både -92 och -93 också om han inte skadat sig.
Jag minns inte. Men de sista 7-10 varven körde Schwantz ur en av hårnålarna (på bakhjulet) med en hand på styret. Den skadade lade han på tanken. Så oskadad var knappast Schwantz heller. Jag har läst en del om och av Doohan och han har bara uttryckt sig i imponerande ordalag om en av sina konkurrenter: Schwantz.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Nyteknik skrev:
Jag minns inte. Men de sista 7-10 varven körde Schwantz ur en av hårnålarna (på bakhjulet) med en hand på styret. Den skadade lade han på tanken. Så oskadad var knappast Schwantz heller. Jag har läst en del om och av Doohan och han har bara uttryckt sig i imponerande ordalag om en av sina konkurrenter: Schwantz.
Donington 93 kraschade Doohan och fällde ett gäng förare så det måste ha varit 1994. Ska kolla videon på motogp.com :banana
94 vann Schwantz före Doohan, vilket race innan han kom om!

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:

Schwantz är den störste, så är det bara.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Von Vettet skrev:

Rossi är givetvis inte snabbare än Wirdheim. Var får ni allt ifrån?

Det var samma snack om Biaggi när han testade Ferrarin på 90-talet, allting överdrevs kopiöst.

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Hoj
Suzuki
Känner att jag måste försvara Doohan lite... Innan han kraschade och skadade sig svårt på Assen 1992 så hade han dominerat den säsongen totalt, med fem segrar av sju möjliga om jag inte har fel.
Och då var både Schwantz och Rayney i toppform.
Nu skadade ju Doohan sitt ben så svårt i kraschen på Assen -92 att det var nära att amputeras, vilket fick till följd att det tog ända till 1994 års säsong innan han var helt återstäld och kunde prestera lika bra som han hade gjort innan kraschen på Assen.
Och säsongen -94, när han var återställd efter smällen, vann han något i stil med 10 av 15 race.
Hade han INTE skadat sig så kraftigt 1992, så hade han haft två titlar till, alltså sju VM-titlar totalt.
Den ende föraren i historien som skulle kunna upprepa någonting liknande är Rossi, om han har motivation nog dvs.
Schwantz var grym i vissa race, men kraschade mycket också.
Hade inte Rayney blivit förlamad 1993, det år då Schwantz blev världsmästare, och om Doohan inte fortfarande hade haft sitt ben skadat vid den tidpunkten, så hade Schwantz aldrig blivit världsmästare.
Men en grym racingprofil var han, som körde efter mottot vinna eller försvinna.

Det finns en filmsekvens där två förare ligger sida vid sida och pressar på en lång raka, farten är ca 300 km/h. Avståndet i sidled mellan dessa förare är ca en meter. Bakom de två förarna ligger herr Schwantz i suget och slipstreamar, och klämmer sig in MELLAN de två andra!! :skrämd :skrämd :Bugar
Det är nog det hårigaste klipp jag någonsin har sett....

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
R2 skrev:
ingen titel alls så länge Schwantz hade kört.

Precis.
Förutom Rossi finns det ingen som varit i närheten av den talang som Schwantz har, någonsin.

Ska man vara helt ärlig, så var det Rainey som körde konstant fort utan att vurpa alltför mycket. Schwantz och Doohan åkte samma tempo men stod på huvudet oftare.

zillen

...lat
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
R1 -01, R6 -07
Ludde78 skrev:
Det finns en filmsekvens där två förare ligger sida vid sida och pressar på en lång raka, farten är ca 300 km/h. Avståndet i sidled mellan dessa förare är ca en meter. Bakom de två förarna ligger herr Schwantz i suget och slipstreamar, och klämmer sig in MELLAN de två andra!! :skrämd :skrämd :Bugar

Du råkar inte ha den film sekvensen uppladdad någonstans...

mvh sillen

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Ludde78 skrev:
Jag har filmklippet. Det är Doohan som kommer i mitten. Var kan jag lägga upp det?

Edit: Tittade nu och det är Hockenheim -93. Men jag ser inte vilka förarna är... :va

Ena sidan: Rothmans Honda nr 6
Andra sidan: Lucky Strike Suzuki nr 9

Kör emellan: ?

Last edited:

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Nyteknik skrev:
Jag har filmklippet. Det är Doohan som kommer i mitten. Var kan jag lägga upp det?

Edit: Tittade nu och det är Hockenheim -93. Men jag ser inte vilka förarna är... :va

Ena sidan: Rothmans Honda nr 6
Andra sidan: Lucky Strike Suzuki nr 9

Kör emellan: ?

Alex Barros och Daryl Beattie

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring