bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nu klarnar det varför speglarna känns solida, då jag kollat lite mer upptäckte jag att det är aluminium armar till speglarna. Den enda tveksamheter som jag har är om kulorna på styret är för mjuka, testade att flytta ena spegeln till en av RAM-kulorna som jag har på styret från telefon och äldre GPS-fästet och med spegeln på den kulan sitter den som berget.
Som jag ser det ku kan man i värsta fall få byta ut kulorna på styret till äkta RAM-kulor, men som sagt jag vet inte om de mjukare kulorna är bättre för att dämpa vibrationer eller om dom tar upp vibrationer. Skulle så vara fallet lär man ändå komma undan med halva priset mot äkta Doubletake.
Har lästa att vissa klagat på att även Doubletake har mjuka kulor som blivit deformerade i värme.
Som jag ser det ku kan man i värsta fall få byta ut kulorna på styret till äkta RAM-kulor, men som sagt jag vet inte om de mjukare kulorna är bättre för att dämpa vibrationer eller om dom tar upp vibrationer. Skulle så vara fallet lär man ändå komma undan med halva priset mot äkta Doubletake.
Har lästa att vissa klagat på att även Doubletake har mjuka kulor som blivit deformerade i värme.