Dr650 Se -96

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
snorre2000 skrev:
är det risk att man förstör batteriet om man laddar för länge?

tro inte de med den lilla laddströmmen..
men jag garanterar inget..
men i minst 10 tim kan du lätt köra :tummenupp
 

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
Hej hej hallo,

Fortsätter min tråd här med en fråga om hur man bäst tar bort dekaler från aluminum svingen? Har en stor fet Alviks MC dekal där som gladeligen skulle tas bort. Har testat att pilla med kniv med den sitter som berget, och vill ju inte repa svingen heller. :död
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
snorre2000 skrev:
2064266 Hej hej hallo,

Fortsätter min tråd här med en fråga om hur man bäst tar bort dekaler från aluminum svingen? Har en stor fet Alviks MC dekal där som gladeligen skulle tas bort. Har testat att pilla med kniv med den sitter som berget, och vill ju inte repa svingen heller. :död

prova med värmepistol :)
mitt orginal från 90 kallt släppte på en gång :tummenupp
 

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
suzuki dr650se -00
jag köpte min dr650se för 1 vecka sedan, och jag blev oxå nyfiken på vad det var för kontakt på förgasaren så jag skickade ett mail till Lillemans mc och fick svar dan efter att det är en TPS (trottle position sensor) av en föränklad variant som ändrar tändningskurvan på fullgas. Så det blir mer effekt där.

Min är bänkad till 39Hk på bakhjulet, med uppborrat insug, K&N filter och GPR Ljuddämpare :yoparty
 

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
whitesnake skrev:
2064966 jag köpte min dr650se för 1 vecka sedan, och jag blev oxå nyfiken på vad det var för kontakt på förgasaren så jag skickade ett mail till Lillemans mc och fick svar dan efter att det är en TPS (trottle position sensor) av en föränklad variant som ändrar tändningskurvan på fullgas. Så det blir mer effekt där.

Min är bänkad till 39Hk på bakhjulet, med uppborrat insug, K&N filter och GPR Ljuddämpare :yoparty

Hej Whitesnake. Va kul att det finns fler med samma modell som mig, fast lite nyrare såklart ;) Jag har också läst om den där kontakten på soe.se tror jag och där stod det( kanske står tidigare i denna tråd) att den är där för att klara av några EU normer, finns sådana kontakter på KTM med vet jag. Om man kopplar ur dem på KTM ger de några EXTRA hk, men när jag gjorde det på min DR hände nada. :huvet
Hur går det för dig att få upp den på slangen? har den kraften? min har absolut nada kraft för sånt ändamål förrutom på 1an. men där går det så snabbt och man måste rycka samtidigt. Kanske läste innan om min lilla olycka, :död jävla dum i huvet man får vara alltså.
Hejs
 

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
suzuki dr650se -00
snorre2000 skrev:
2065279 Hej Whitesnake. Va kul att det finns fler med samma modell som mig, fast lite nyrare såklart ;) Jag har också läst om den där kontakten på soe.se tror jag och där stod det( kanske står tidigare i denna tråd) att den är där för att klara av några EU normer, finns sådana kontakter på KTM med vet jag. Om man kopplar ur dem på KTM ger de några EXTRA hk, men när jag gjorde det på min DR hände nada. :huvet
Hur går det för dig att få upp den på slangen? har den kraften? min har absolut nada kraft för sånt ändamål förrutom på 1an. men där går det så snabbt och man måste rycka samtidigt. Kanske läste innan om min lilla olycka, :död jävla dum i huvet man får vara alltså.
Hejs


hej snorre

Om man kopplar så kan man få upp den (om man vill att framhjulet ska lyfta mer än några cm), har inte prövat så mycket eftersom jag inte har körkort för den än (uppköring den 24/4). Och nu när den är srypd går det absout inte att få upp utan koppling.
Jo ja läste om din olycka, lät ju inte så roligt har du fickat den nu så den ser bra ut igen?
Om kontakten skulle ge mer effekt om man kopplar ur tror jag facktist inte, om den nu inte försenar tändingen, men den ändrar tändkuvan på något sätt iaf. Och på en så effektsvag motor borde väll inte avgasprovet vara något större problem.
 

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
whitesnake skrev:
2065343 hej snorre

Om man kopplar så kan man få upp den (om man vill att framhjulet ska lyfta mer än några cm), har inte prövat så mycket eftersom jag inte har körkort för den än (uppköring den 24/4). Och nu när den är srypd går det absout inte att få upp utan koppling.
Jo ja läste om din olycka, lät ju inte så roligt har du fickat den nu så den ser bra ut igen?
Om kontakten skulle ge mer effekt om man kopplar ur tror jag facktist inte, om den nu inte försenar tändingen, men den ändrar tändkuvan på något sätt iaf. Och på en så effektsvag motor borde väll inte avgasprovet vara något större problem.

Hoppas verkligen att det går bra för dig på uppkörningen.. :4skrika håller tummarna :tummenupp Angående min vurpa så var den inte så farlig.. blev nån repa i ljuddämparen och lite i bakre skärmen.. Men inget som man inte dör av.
Så du har en 25 kware. Det är ju min med, genom ett hål i förgasaren som jag utan framgång försökt hitta. Om någan annan vänlig själ läser detta så kanske han /hon ge något tips eller förklaring på vad hålet kan sitta.
Vart sitter din begränsning?
Men angående kontakten.. Hur ofta ligger man på fullgas med en enstånka? det är väl bottenvridet som är charmen. fattar inte alls varför det har där att göra överhuvudtaget. :fatta!
 

tolle

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB600F -05
snorre2000 skrev:
2065279
Hur går det för dig att få upp den på slangen? har den kraften? min har absolut nada kraft för sånt ändamål förrutom på 1an. men där går det så snabbt och man måste rycka samtidigt. Kanske läste innan om min lilla olycka, :död jävla dum i huvet man får vara alltså.
Hejs
Hej!

Har en dr560se av samma årsmod som dig. Köpte den förra året och har hunnit köra nästan en säsong. Nu är jag ingen expert på bakhjulsåka men min går utan några som helst problem att gasa upp på 1:an, den går även upp på tvåan om man rycker lite. Min är också 25kw reggad men strypningen i förgasaren är inte kvar tror varken jag lr förra ägaren :confused: .
Vet du om din hoj är uppdrevad lr om den går för fett/snålt? skulle kunna påverka

//John
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
snorre2000 skrev:
2065815Men angående kontakten.. Hur ofta ligger man på fullgas med en enstånka? det är väl bottenvridet som är charmen. fattar inte alls varför det har där att göra överhuvudtaget. :fatta!
När man ligger och kör fullt på fullgas på grusväg. :tummenupp

Det är den lilla mikrobrytaren på höger sida förgarasren ni menar va?
Skillnaden är som sagt att man inte får riktigt full gas när man ligger och maxxar hojen. Om den fungerar är det så att när man ligger på full gas i toppfart och sedan släpper lite på gasen så kan man märka hur hojen tappar varv lite innan man får samma varv som innan, utan att vrida rullen till max igen.

Skillnaden med eller utan brytaren testade jag och en kompis. Vi körde varsinn DR650SE -02. Jag körde en som var borrad till 703cc (ca 50hk) och hade fungerande brytare, han körde en som var strypt till 25kw men hade urkopplad brytare. Vi låg båda och körde fullt (såklart låg vi ner mot tanken) och pressade max. Jag nådde min toppfart snabbare än honom. Men sedan kom han, meter efter meter tills han hade passerat och kört om.

Så visst gör det skillnad med och utan brytare. Annars borde inte han (som väger 5-10kg mer än mig) med en strypt hoj ha slagit mig i toppfart.
 

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
suzuki dr650se -00
Min strypning sitter efter förgasaren, det är en bricka med ett stor hål i. Alltså man den sitter i gummit mellan förgasaren och toppen.


Esquire du menar altså att din kompis stog dig i toppfart fast du hade 15 hästar mer än han så drog han dig i maxfarten. Kanske dags att koppla ur kontakten när strypningen "rammlar" av :tungan
 

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
tolle skrev:
2066317 Hej!

Har en dr560se av samma årsmod som dig. Köpte den förra året och har hunnit köra nästan en säsong. Nu är jag ingen expert på bakhjulsåka men min går utan några som helst problem att gasa upp på 1:an, den går även upp på tvåan om man rycker lite. Min är också 25kw reggad men strypningen i förgasaren är inte kvar tror varken jag lr förra ägaren :confused: .
Vet du om din hoj är uppdrevad lr om den går för fett/snålt? skulle kunna påverka

//John


Hej John.

Jag bytte drev på den före vintern och då passade jag på att kugga ner den en kugg fram, för att just få den starkare och mer lätt wheelad men jag märkte knappt nån skillnad. Jag tror den går ganska lagom fett/snålt, men sånt vet jag inte hur man kollar(den rycker inte iallf). Har du slipon eller andra munstycken på din? Det gör en heldel har jag hört. Har funderat på köpa slipon från touring butiken, Leo Vince, men det är lite ont om pengar för en student för tillfället. Har hört att den typen av slipon ska va bra annars.

Hade /calle
 

tolle

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB600F -05
snorre2000 skrev:
2071113 Hej John.

Jag bytte drev på den före vintern och då passade jag på att kugga ner den en kugg fram, för att just få den starkare och mer lätt wheelad men jag märkte knappt nån skillnad. Jag tror den går ganska lagom fett/snålt, men sånt vet jag inte hur man kollar(den rycker inte iallf). Har du slipon eller andra munstycken på din? Det gör en heldel har jag hört. Har funderat på köpa slipon från touring butiken, Leo Vince, men det är lite ont om pengar för en student för tillfället. Har hört att den typen av slipon ska va bra annars.

Hade /calle
Hej, vet tyvärr inte vad jag har för drevning men kan ta reda på om du är intresserad. Jag tror att min hoj kan vara ombestyckad då det tidigare ska ha suttit ett slipon på, men jag köpte den med org dämp.. Däremot satte jag in ett KN-filter innan jag började köra förra året. Luftburken ser ut att sakna något i det nedre hålet (se bild), har du något som sitter där? obs, det övre utskurna hålet har varit stängt hela tiden men tänkte jag skulle öppna och se om det blir någon skillnad??
Så det jag har kört med e alltså luftburk på bilden, ev ombestyckad och orgdämp.

Nu till denna säsongen har jag just köpt ett slipon (x-racing) vilket jag bara hunnit köra en gång med så jag kan än inte säja om det blivit nån effektskillnad. Men det är rätt snyggt :tummenupp och låter najs!

När det gäller att kolla om den går fett/snålt brukar jag efter att ha kört skruva loss ett stift och kolla på färgen. Vet inte ens om denna metod är pålitlig, bara något jag har kvar sen moppetiden... :tungan

MVH
//John
 

Bifogat

  • luftburk2.JPG
    luftburk2.JPG
    139.7 KB · Visningar: 120
  • ljuddämp2.JPG
    ljuddämp2.JPG
    134.6 KB · Visningar: 84

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
tolle skrev:
2071520 Hej, vet tyvärr inte vad jag har för drevning men kan ta reda på om du är intresserad. Jag tror att min hoj kan vara ombestyckad då det tidigare ska ha suttit ett slipon på, men jag köpte den med org dämp.. Däremot satte jag in ett KN-filter innan jag började köra förra året. Luftburken ser ut att sakna något i det nedre hålet (se bild), har du något som sitter där? obs, det övre utskurna hålet har varit stängt hela tiden men tänkte jag skulle öppna och se om det blir någon skillnad??
Så det jag har kört med e alltså luftburk på bilden, ev ombestyckad och orgdämp.

Nu till denna säsongen har jag just köpt ett slipon (x-racing) vilket jag bara hunnit köra en gång med så jag kan än inte säja om det blivit nån effektskillnad. Men det är rätt snyggt :tummenupp och låter najs!

När det gäller att kolla om den går fett/snålt brukar jag efter att ha kört skruva loss ett stift och kolla på färgen. Vet inte ens om denna metod är pålitlig, bara något jag har kvar sen moppetiden... :tungan

MVH
//John


Ja, för att svara på din första fråga ska det i det nedre håller sitta en snorkel, som har nån funktion, vad vet jag inte. De säger dock att om man ombestyckar förgasare och byter till slipon så måste ju, den ha mer luft så därför skär man ut hål i luftburken och tar bort snorkeln. Jag har en Wordfil med lite tips om tuning på våran modell av Dr 650, säg till om du är intresserad så kan jag leta reda på den! :) Dr är ju inte direkt känd för att ha något krut i sina orginal motorer, och därför behöver lite moddning för att de ska bli bakhjulsvänliga. 50 hk har jag hört man kan få ut som mest ur dem, och det är ju/väl inte dåligt?!
Tack för ditt tips om tändstiften.. det ska verkligen testas. :tummenupp
Här kommer några bilder på min hoj, Vi har ju till och med samma färger!!! Lila Rocks :yoparty (eller hur)
 

Bifogat

  • DSCN1122x.jpg
    DSCN1122x.jpg
    132.3 KB · Visningar: 65
  • DSCN1121x.jpg
    DSCN1121x.jpg
    134.7 KB · Visningar: 85
  • DSCN1119x.jpg
    DSCN1119x.jpg
    137.6 KB · Visningar: 54

tolle

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB600F -05
snorre2000 skrev:
2072067 Ja, för att svara på din första fråga ska det i det nedre håller sitta en snorkel, som har nån funktion, vad vet jag inte. De säger dock att om man ombestyckar förgasare och byter till slipon så måste ju, den ha mer luft så därför skär man ut hål i luftburken och tar bort snorkeln. Jag har en Wordfil med lite tips om tuning på våran modell av Dr 650, säg till om du är intresserad så kan jag leta reda på den! :) Dr är ju inte direkt känd för att ha något krut i sina orginal motorer, och därför behöver lite moddning för att de ska bli bakhjulsvänliga. 50 hk har jag hört man kan få ut som mest ur dem, och det är ju/väl inte dåligt?!
Tack för ditt tips om tändstiften.. det ska verkligen testas. :tummenupp
Här kommer några bilder på min hoj, Vi har ju till och med samma färger!!! Lila Rocks :yoparty (eller hur)
Fan va fräsch din hoj är! Min behöver putsas upp rejält.. Håller med om färgen lila är lätt snyggast på dr :tummenupp
Den där wordfilen vore najs att kolla lite i då min går lite för snålt, tror jag behöver lite större munstycken speciellt om jag tar bort det utskurna locket i luftburken oxå.. Du hade haft nere förgasaren va? var den omständig att plocka loss?
Annars håller jag just nu på att koppla in lite mindre blinkers och ska försöka tillverka ett eget stag till reg-plåten å sätta dit en lite diskretare skyltbelysning..
Angående mitt tips om att kolla på stiftet så vet jag inte hur tillförlitligt det är men det ger iaf en fingervisning. Ska helst var "gyllenbrunt", förr vitt = snålt, svart = fett.

//John
 

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
suzuki dr650se -00
Förgasaren är inte specielt svår att få av, plocka av sits och luftburk sen kommer du åt den.

Men när jag ströp min hoj skulle jag ta av tanken, men undrar vilket läge soppakranen ska va för att inte det ska spruta soppa. Det finns 3 lägen On, Pri och res. Vilket läge ska den vara stängd? För jag har ju den på ON när jag kör men när jag koplade loss ändrade jag till Pri och det rann soppa där.


/Whitesnake
 

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
tolle skrev:
2072136 Fan va fräsch din hoj är! Min behöver putsas upp rejält.. Håller med om färgen lila är lätt snyggast på dr :tummenupp
Den där wordfilen vore najs att kolla lite i då min går lite för snålt, tror jag behöver lite större munstycken speciellt om jag tar bort det utskurna locket i luftburken oxå.. Du hade haft nere förgasaren va? var den omständig att plocka loss?
Annars håller jag just nu på att koppla in lite mindre blinkers och ska försöka tillverka ett eget stag till reg-plåten å sätta dit en lite diskretare skyltbelysning..
Angående mitt tips om att kolla på stiftet så vet jag inte hur tillförlitligt det är men det ger iaf en fingervisning. Ska helst var "gyllenbrunt", förr vitt = snålt, svart = fett.

//John
Tack tack tack.. Jag själv är ganska lång ca 191cm, så jag ville egentligen ha en lite högre hoj, den är fortfarande lite för låg för mig fastän jag skruvat fjäder till max höjd. När jag köpte min var det absolut inte som den va nu, det var som en ingrodd solblekt smutshinna över alla kåpor som jag var tvungen att gno bort med avfettningsmedel och *viskar*aceton. Gött å ha det borta nu dock.. Det där med reg skylten låter som en bra ide.. Innan denna hojj hade jag en Suzuki Ts 125 där reg. skylten satt på plasten precis nedanför bromsljuset.(se bild) och den hade ingen extra belsyning. det räckte antagligen med det röda ljuset och det såg enligt mig rätt schysst ut.-
Jag har även funderat att byta ut de gigantiska blinkerserna som sitte rpå orginal, har dock inge pengar för de heller . :huvet

Här kommer ett dokument också hur man tunar en dr. hoppas det kan va till nytta.! :)

Ang. förgasaren är den faktiskt rätt omständig. Jag är tvungen att ta bort sadel, tank och sen måste man ju skruva bort gasvajrarna, lite jobbigt.. men det går om man är envis.


Whitesnake: Jag tror det inte går att stänga av bensinkranen helt.. Jag brukar bara tömma hel tanken när jag ska ha bort den. ltie om ständigt.. visst. men man vänjer sig. :3freak Pri läget är ju till för att koppla förbi något så bensinen runner direkt till förgasar...någonting.. den används främst när förg. är tom på bensin, eller har stått länge orörd så man får igång motor snabbare och skonsammare.

hoppas man kan va till hjälp.
Calle
 

Bifogat

  • DSCN0530x kopiera.jpg
    DSCN0530x kopiera.jpg
    99.6 KB · Visningar: 59
  • DSCN0884x.jpg
    DSCN0884x.jpg
    109.7 KB · Visningar: 58
  • Tuning DR650SE.doc
    26 KB · Visningar: 118

tolle

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB600F -05
snorre2000 skrev:
2072903 Tack tack tack.. Jag själv är ganska lång ca 191cm, så jag ville egentligen ha en lite högre hoj, den är fortfarande lite för låg för mig fastän jag skruvat fjäder till max höjd. När jag köpte min var det absolut inte som den va nu, det var som en ingrodd solblekt smutshinna över alla kåpor som jag var tvungen att gno bort med avfettningsmedel och *viskar*aceton. Gött å ha det borta nu dock.. Det där med reg skylten låter som en bra ide.. Innan denna hojj hade jag en Suzuki Ts 125 där reg. skylten satt på plasten precis nedanför bromsljuset.(se bild) och den hade ingen extra belsyning. det räckte antagligen med det röda ljuset och det såg enligt mig rätt schysst ut.-
Jag har även funderat att byta ut de gigantiska blinkerserna som sitte rpå orginal, har dock inge pengar för de heller . :huvet

Här kommer ett dokument också hur man tunar en dr. hoppas det kan va till nytta.!

Ang. förgasaren är den faktiskt rätt omständig. Jag är tvungen att ta bort sadel, tank och sen måste man ju skruva bort gasvajrarna, lite jobbigt.. men det går om man är envis.
Calle
Råkade lista ut ditt regnr och kollade på vv.se inte nog med att våra hojar är reggade samma dag de har även efterföljande chassinr!!! hur stora är oddsen?? :lol

Hehe, jag som är kort (endast 170cm) tycker snarare att hojen är lite för hög :) Antar att du vet att nedre dämparfästet kan skruvas fast på två olika ställen för att göra hojen högre/lägre?
Dukumentet verkar bra, tack! Får ta och skruva ner förgasaren när jag har tid. Både bakdäck och drivpaket behöver bytas före..... :död
När det gäller regplåten så har jag faktiskt sett en likadan lösning på en dr, ser rätt bra ut men tror endå jag ska försöka få den under skärmen med egen belysning.

Whitesnake: Just som snorre skriver är det bästa sättet att tömma tanken. Annar borde det gå bra och plugga igen soppaslangen med en penna lr dyrligt (kanske inte så pålitligt dock :hihi )
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
whitesnake skrev:
2072147Men när jag ströp min hoj skulle jag ta av tanken, men undrar vilket läge soppakranen ska va för att inte det ska spruta soppa. Det finns 3 lägen On, Pri och res. Vilket läge ska den vara stängd? För jag har ju den på ON när jag kör men när jag koplade loss ändrade jag till Pri och det rann soppa där.
On: Normalläge (används för det mesta)
Res: Reserv (reserven som du kopplar om till när du börjar få slut på soppa)
Pri: Flödning (kan du behöva använda t.ex. när du fått soppatorsk och systemet är helt tomt)

Alltså ger alla lägen soppa och inget är användbart om du vill stoppa flödet för att kunna ta av tanken. Sätt en klämma eller något på slangen och stoppa på så vis bränsleflödet manuellt.
 

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Märsta
Hoj
Scott 2005
Esquire skrev:
2073048 On: Normalläge (används för det mesta)
Res: Reserv (reserven som du kopplar om till när du börjar få slut på soppa)
Pri: Flödning (kan du behöva använda t.ex. när du fått soppatorsk och systemet är helt tomt)

Alltså ger alla lägen soppa och inget är användbart om du vill stoppa flödet för att kunna ta av tanken. Sätt en klämma eller något på slangen och stoppa på så vis bränsleflödet manuellt.
Kranen är vaccum-styrd = det kommer ingen soppa i "ON" resp. "RES" lägena om inte motorn är igång.

Alltså, det är bara att ta av tanken med soppa i även fast kranen står på "ON"
 
Last edited:

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
suzuki dr650se -00
Fredde Meck skrev:
2073066 Kranen är vaccum-styrd = det kommer ingen soppa i "OM" resp. "RES" lägena om inte motorn är igång.

Alltså, det är bara att ta av tanken med soppa i även fast kranen står på "ON"



OK... Men vem ska man lita på? Fredde mecks svar lät bra så får prova det nästa gång tanke ska av.
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top