Dra snuten

Har du dragit ifrån snuten?

• Antal röstningar
    0

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Många snackar ju om att de dratt snuten, men hur många har egentligen gjort det? Och hur många har lyckats?

Gaffa-mannen

Touringdäck på Gelleråsen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSF 1200s Bandit, + Honda ANF125 Innova
Bara med bil. Det var med en kombination av fortkörning och iskyla jag lurade dem att stoppa fel bil.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
ReDan skrev:
Skulle aldrig för få mig att dra snuten på en offroad : )
Finns egentligen inget lättare om du befinner dig så att du kan köra av vägen, de har ju inte en sportmössa om de själva inte har en offroad.
Det är bara med den typen av hoj som jag ens kan tänka mig försöka.

Och JA jag har gjort det i yngre dagar på crossar och offroader, aldrig blivit haffad.
Nu mera vill jag inte försöka med smitning helst.

sandstream

Guest
Körkortet eller böter är inte värt att dö för.
En normal människa blir stressad av att vara jagad och det fungerar inte som på film.

MR.E

Guest
Mingves skrev:
Många snackar ju om att de dratt snuten, men hur många har egentligen gjort det? Och hur många har lyckats?

Har blivit jagad av både hoj o bil flera ggr.
Bilarna är väl inga problem men hojarna hänger på bättre,men ja har alltid
klarat mig än så länge.

Mr E

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
MR.E skrev:
Har blivit jagad av både hoj o bil flera ggr.
Bilarna är väl inga problem men hojarna hänger på bättre,men ja har alltid
klarat mig än så länge.

Mr E

Oftast tar P-bilarna större risker än om du får en bumse efter dig...

pang

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Moto Guzzi
:va Att stanna ger längre ttl (time to live) och i längden lönar det sig att stå för vad man gör. :hihi

/pang

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har gjort det en gång, dom hade stannat mig, och jag drog fullt ettan, tvåan och sen var jag borta....

Sen att det var när jag var ett moppefucko, och körde en pedalstartad Sach 2vxl, det är en annan sak, jag drog, bilen jagade, jag klarade mig.
(jag körde på såna ställen där bilen inte kunde köra, småstigar och en bit efter järnvägen)
Men lite svartsträck i brallan tror jag nog att det blev.
Det slutade med att jag körde ner och gömde moppen i en källartrappa (en sån utvändig dårå) och smet in på ett café och tryckte...

CarlE

Fil. Kand. i njutning...
Gick med
9 May 2005
I en luftig 9-rumsvilla på Lidingö, Stockholm
Hoj
Suktar efter en KTM 660...
Jag kan förstå att plastraketer funderar både en och 2 gånger på att dra farbror blå om de ligger på en större väg med minimal trafik, eller om man har en cross och känner till alla småstigar i området.

Annars ska man nog lyda länsfiskalen...

EasyRider

vilse på livets ocean.......
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
En stor och en liten
Jag råkade köra om en MC-polis i 220-240. Jag såg honom inte förrän det var för sent (han låg mellan två bilar). När jag insåg det så tänkte jag instinktivt -" Oj, nu är det bäst att gasa!"

Det gick ju bra ett tag han hade en sådan där BMW- offroad GS650 eller vad de heter visade det sig. Jag såg bara ryggen och hjälmen när jag susade förbi.

Hursomhelst så skickade de ut en till längre fram och när jag fick syn på honom så slängde jag mig på bromsarna och försökte hålla avstånd och få möjlighet att svänga av.

Då kom (5 min senare) den omkörde ikapp och jag blev inboxad. Tyvärr så tänkte jag även då för en microsekund att man kanske skulle gasa lite. Som tur var så skärpte jag mig och tänkte -"dags att lägga ner och ta det som en man".

Vi körde av och på en samåkningsficka stod stora polisbussen. -"Jaja, tänkte jag. Det var det kortet." Jag stängde av motorn och tog upp visiret. Den omkörde polisen svängde upp till mig och såg MYCKET ilsken ut.

Han sa -"Du hade en jävla tur! Vi missade mätningen på dig. Du får passa dig noga. Det är lätt att bli av med kortet!"

He,he lite flyt hade jag. :lol Sedan körde jag i 30km/h på småvägar från Borgeby mot Malmö. När jag kom till Inre Ringvägen så kunde jag inte hålla mig längre.

Då blev det gasa igen! :banana :hihi

Jävligt dumt och barnsligt! Jag vet!

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
men vad händer om man drar snuten och så får dem tag på ens reggnummer då?... åker man inte dit endå på det. . :va

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept