Jag råkade köra om en MC-polis i 220-240. Jag såg honom inte förrän det var för sent (han låg mellan två bilar). När jag insåg det så tänkte jag instinktivt -" Oj, nu är det bäst att gasa!"
Det gick ju bra ett tag han hade en sådan där BMW- offroad GS650 eller vad de heter visade det sig. Jag såg bara ryggen och hjälmen när jag susade förbi.
Hursomhelst så skickade de ut en till längre fram och när jag fick syn på honom så slängde jag mig på bromsarna och försökte hålla avstånd och få möjlighet att svänga av.
Då kom (5 min senare) den omkörde ikapp och jag blev inboxad. Tyvärr så tänkte jag även då för en microsekund att man kanske skulle gasa lite. Som tur var så skärpte jag mig och tänkte -"dags att lägga ner och ta det som en man".
Vi körde av och på en samåkningsficka stod stora polisbussen. -"Jaja, tänkte jag. Det var det kortet." Jag stängde av motorn och tog upp visiret. Den omkörde polisen svängde upp till mig och såg MYCKET ilsken ut.
Han sa -"Du hade en jävla tur! Vi missade mätningen på dig. Du får passa dig noga. Det är lätt att bli av med kortet!"
He,he lite flyt hade jag.
Sedan körde jag i 30km/h på småvägar från Borgeby mot Malmö. När jag kom till Inre Ringvägen så kunde jag inte hålla mig längre.
Då blev det gasa igen!
Jävligt dumt och barnsligt! Jag vet!