Dra snuten

Har du dragit ifrån snuten?

• Antal röstningar
    0

Badkarma

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
Blev ingen hoj denna sommar
philsson skrev:
men vad händer om man drar snuten och så får dem tag på ens reggnummer då?... åker man inte dit endå på det. . :va

Bara neka och säga att en annan lånade hojen på en provtur, för att man tänkte sälja den.
Tjo! :notme

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
philsson skrev:
men vad händer om man drar snuten och så får dem tag på ens reggnummer då?... åker man inte dit endå på det. . :va

Har aldrig hänt nånting dom gångerna jag valt att smita lite så där... Men dom kan ju stå på hemadressen om man har lite osis :tummenupp

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
Hahahahaha

Har vi sett det förut? HELT underbart, nya friska moppefuckon varje vår!!!! :D :3freak

Pilsner

Lägger mig gärna ner...
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
Fazer 1000, R1 bana, Sachs MadAss
Är bylingen efter mig har jag gjort nåt dumt. Klart jag står för det!

Oftast är polisen hygglig och inser att jag inte är ett kräk som vaknat på fel sida idag och gett mig ut för att plöja ner nån gammal tant eller en skolklass. Jag säger som det är; -Det är så jävla kul att köra fort. Oftast blir svaret -Gör det i hamnen på onsdagar, då!

Den roligaste brottsrubriceringen jag fått på en böteslapp är "onödigt och störande buller med motordrivet fordon inom tättbebyggt område". Jag gjorde en piruett med min gamla Volvo (180 hk + diffbroms) framför en civilpolis med en kammaråklagare i bilen.

Gör man nåt dumt ska man ta sitt straff, tycker jag. Jag kommer fortsätta köra fort och wheela. Slår man ut kostnaderna per år är det ändå bara en spottstyver jämfört med försäkringen.

pilsner

MikkE

Guest
Hände bara när man var i moppeålder.
Har ingen tung hoj nu och om jag hade en sån skulle jag inte dra ifrån dem. Man behöver inte göra det värre än vad det blivit.

GuWT

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Hoj
Suzuki x 2, Husqvarna x 1
ja, tyvärrr....

...har aldrig gjort det på MC men väl med en gammal trött V70 med 170hk.
Passerade alldeles för fort en målad polisbil med två poliser i som stod på en ficka efter väg 55, svårt att svara på varför men instinktivt så gasade jag bara ännu mer...och när jag väl börjat så var det ju för sent att ändra sig. Hade ju trots allt relativt gott om försprång iom att de stod still och jag passerade i [hög] fart. Slapp iaf förnedringen i att försöka smita men inte lyckas.

Hoppas jag inte gör lika nästa gång dock, såvida polisen på förarplats inte höll en laserpistol i handen så hade de ju ändå ingen mätning på mig när jag passerade. Istället bjöd jag ju nu upp till ett efterfölje där de hade chansen att ta en mätning...dumt...

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
BadToy skrev:
Har aldrig hänt nånting dom gångerna jag valt att smita lite så där... Men dom kan ju stå på hemadressen om man har lite osis :tummenupp
det är ju inte så att jag kör någon annans hoj och och kör ifrån polisen.. inte så schysst om de kommer till honom sen.. :7peta

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag har gjort det ett par ggr i början av nittotalet då jag va yngre och mera galen, men idag är jag gammal och feg (fet), jag stannar hellre än att riskera liv och min lem, det kostade mig KK indragning i 4 månader 2002 men det får man räkna med om man inte sköter sig i trafiken.

Last edited:

MC Doktorn

Guest
Jag kört ifrån utan att veta att jag var jagad när jag var mc bud slutet av 80 talet men idag är jag klokare stannar och tar det som en man och betalar.
KK lös juli-sept 04. En riktig sporthojs åkare blir väl alltid av med lappen minst en ggr i livet eller :rolleyes:

SMoto

på diet
Gick med
5 Jan 2004
Hoj
ZX10 -08, Corvette C6, Audi A5
har hänt, men så kul är det inte....kände jag kunde dra från relativt riskfritt utan livet som insats och var beroende av körkortet i jobbet..

körde en KTM 525sx SM preppade motard med slicks vs Volvo Crosscountry.

Men nu hoppas jag jag inte behöver göra det mer..

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
GSXR1100R skrev:
men idag är jag gammal och feg (fet), jag stannar hellre än att riskera liv och min lem,

Är du feg då?
Eller är det bara för att det kan tänkas anses normalt på forumet att man drar snuten?
Förståndig kan det ju kallas annars.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
philsson skrev:
det är ju inte så att jag kör någon annans hoj och och kör ifrån polisen.. inte så schysst om de kommer till honom sen.. :7peta
Nu förstår jag inte vad du menar, vad har det med saken att göra...?
Vi har ingen angivelserätt här i sverige, som tur är, vilket innebär att man går fri även om dom ser regnummret, om man har lite is i magen.
Vi har inget ägaransvar heller.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Poacher skrev:
Är du feg då?
Eller är det bara för att det kan tänkas anses normalt på forumet att man drar snuten?
Förståndig kan det ju kallas annars.
Ingen av mina polare säger att jag är förståndig, kör man hoj och dessutom tävlar i RR så är man nog inte så smart.

Lust for Life

Ninja Demon of Dirt
Gick med
12 Feb 2004
Hoj
Custom Suzuki GSX 750E 1981, ZX9R-98 Racer
philsson skrev:
Lägg kvar ditt reg.nr i garaget så är problemet löst :tummenupp

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
GSX-R1000 -05
En liten Aprillia 125, hemmahörande i skärholmen ägare unge herr fernandez drog just byling med framgång vid liljeholmen på en cykelbana hörde jag på radion.

Ett litet bussfrö.

Lägg till honom i pollen under lyckade dragningar.

/Nicholas

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...