Dra snuten

Har du dragit ifrån snuten?

• Antal röstningar
    0

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
R.Lehtipalo skrev:
Och vad ska fler snutar göra? Lägga ut en spikmatta när du kommer i 300km/h så att du smashar som en plastbeklädd projektil in i mötande trafik? Preja dig av vägen kanske? Tro mig, prejar en snut mig av vägen, för att jag har busat lite med min mc, och jag överlever, är det bara hem och hämta överbliven kimit från gruvdriften här i norr och sedan leta upp hans brevlåda. Ska han vara en representant för ordningsmakten och som uppenbarligen försöker ta livet av mig, så är det bara en sak kvar att göra! :yoparty

http://www.kimit.se/

Det finns en gräns mellan att förhindra trafikfarligt betende och att själv skapa trafikfara medelst vansinnesjakter eller tokmanövrar. :tummenupp

Det finns väl exempel på när polisen prejat hojåkare innan.

Sen förstår jag om tex en polisbil försöker skära av din flyktväg med tanke på hur många det tycks vara som bara drar.

Sen att hota ordningsmakten med vedergällning när man själv brutit mot lagen verkar ju inte speciellt genomtänkt.

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
steka skrev:
Nu är jag förvisso inte CHROLO.....olika tingsrätter beroende bl.a. på praxis.
Tack för svaret.

Undra om det blir en vana att hålla hastighetsgränserna för poliser i allmänhet, jag menar ni är ju inte annorlunda än alla andra, och alla andra kör ju för fort i allmänhet.

PastaRacing

Socio #3123
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
Rätt båge
Gör man något fel så får man stanna och ta konsekvenserna.
Jag har blivit utskälld (med all rätt) ett flertal gånger av polisen. Jag har alltid stannat, lyssnat och aldrig varit oförskämd och det har gått bra hittills.

Smiter man och lyckas kanske man blir en hjälte bland kompisarna.
Försöker man smita och sedan åker fast är man däremot en looser som riskerar att få skaka galler.

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
ceasar skrev:
Behöver ju inte bli farligare bara för att man har polisen efter sig, bara hålla sitt "normala" tempo, så hänger de antagligen inte på (om det är en bil vi pratar om).

Förmodligen sant för många mc-förare, tyvärr finns en liten hake med detta resonemang. Vilket är att kroppen ibland spelar oss ett spratt och inte riktigt reagerar som man tror.

De flesta varelser gillar inte att bli jagade, så även människan. När det händer produceras nästan alltid adrenalin och pulsen ökas. Dvs. man blir stressad.

De allra flesta av oss vet också att man har bra dagar och mindre bra dagar. Jag tror nog att man kan jämföra sin körning under en stressad situation med en av de dåliga dagarna.

Man har svårt att vara riktigt koncentrerad på allt som är vesäntligt för körningen när man är jagad och försöker hålla koll på dem som jagar också. Vilket man normalt sett INTE brukar behöva göra när man kör så där underbart gött.

De flesta av oss har problem att köra lika fokuserat och avslappnat när vi är jagade vilket är huvudskälet till att INTE försöka sticka. Åt minstånde för mig trots att jag vet att jag i många situationer rent körtekniskt kanske skulle klara av det.

Jag tycker det är så himla kul att köra hoj att jag vill kunna göra det även "dagen efter". Om jag nu kör för fort och åker fast är det bara att betala och se glad ut (nåja man behöver kanske inte skratta åt det men ni förstår nog vad jag menar). Jag VET ju att jag brytit mot gällande regler så varför skall jag beklaga mig!???

// Niklas

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
Vroom skrev:
försvinner man ur polisens sikt måste dom bevisa att just du kört mcn eller bilen vid fortkörnings tillfället så då spelar det ingen roll hur många kollegor dom kallar på. :arsele

Vad hade du tänkt dig, köra ifrån radiovågorna eller??? Fatta att du får svårt att köra ifrån flera poliser en EN. Och det är sällan, om äns någon gång, du "bara" skall lyckas med att köra ifrån just han/hon som fått syn på dig.

När du passerar nästa avfart är det redan på väg en till polis mot just den avfarten. När du är på väg hem står det redan en polisbil väntandes på dig hemma (om de har fått ditt regnr, det hände en kompis till mig).

När du svänger av på favoritvägen som leder till en liten byhåla har radiovågorna redan nått poliskollegorna som befinner sig 1 km därifrån osv. osv.

Fatta vad det är frågan om!!! :huvet

// Niklas

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
R.Lehtipalo skrev:
Det finns en gräns mellan att förhindra trafikfarligt betende och att själv skapa trafikfara medelst vansinnesjakter eller tokmanövrar. :tummenupp

Och vem är det som inbjuder till det då?

Det finns för övrigt andra sätt att få stopp på en flyende individ i bil/på mc! I regel brukar en flyende motorcyklist krasha förr eller senare vilket polisen inte kan göra mycket åt.

Om du nu begår ett lagbrott och polisen skulle få för sig att försöka få stop på dig blir du då förbannad på DEM. Det är ju DU som bryter mot lagen, de försöker bara göra sitt jobb!

Jag kör också för fort, ofta, så det är inte DET jag reagerar mot utan att det finns folk som medvetet bryter mot lagen och sedan har mage att bli förbannade för att de blir jagade eller att länsman försöker få stop på en. Det är ju för fan sjukt!

Jag kör ofta för fort om jag åker fast får jag väl bara betala that´s it! Jag ser inget problem i det!

// Niklas

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Långa farbron skrev:
Sen att hota ordningsmakten med vedergällning när man själv brutit mot lagen verkar ju inte speciellt genomtänkt.

Du menar alltså att så fort någon bryter mot lagen så kan denne person i princip utsättas för ordningsmaktens godtyckliga behandling?

Trots allt upphör inte lagar och förordningar att gälla bara för att du eller jag har brutit mot dom.

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Avarage skrev:
Jag kör också för fort, ofta, så det är inte DET jag reagerar mot utan att det finns folk som medvetet bryter mot lagen och sedan har mage att bli förbannade för att de blir jagade eller att länsman försöker få stop på en. Det är ju för fan sjukt!

Blir dom förbannade så blir jag förbannad! Som sagt, det är deras jobb att hålla ordning i trafiken.

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Avarage skrev:

// Niklas
Tyvärr kommer det alltid finnas folk som tycker att de har rätt att göra vad de vill utan hänsyn till andra människor. Hos en del växer det bort med puberteten, hos andra inte....

Att bli förbannad för att man blir jagad när man medvetet brutit mot lagen är väl ett typexempel va?

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
R1 wannabe skrev:
Att bli förbannad för att man blir jagad när man medvetet brutit mot lagen är väl ett typexempel va?

Vem F-N blir förbannad när han eller hon blir jagad? Skärrad, rädd och stressad är vad man blir! Aldrig blåst snuten, eller?

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
R.Lehtipalo skrev:
Vem F-N blir förbannad när han eller hon blir jagad? Skärrad, rädd och stressad är vad man blir! Aldrig blåst snuten, eller?
"Blir dom förbannade så blir jag förbannad! Som sagt, det är deras jobb att hålla ordning i trafiken."
Var det inte du som skrev det??????

steka

Dansar helst i sin egen takt
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Bianchi 928 Carbon
R1 wannabe skrev:
Tack för svaret.

Undra om det blir en vana att hålla hastighetsgränserna för poliser i allmänhet, jag menar ni är ju inte annorlunda än alla andra, och alla andra kör ju för fort i allmänhet.

:rofl :rofl :rofl

KalleBalik

Karata!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag tycker att pickuptrucks är tuffare än hojar
En gång, jag kom undan. När jag kom hem efter "äventyret" skakade jag som fan och kunde inte sitta still på ett jävla tag, men jag fick ju behålla lappen :3freak

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
R.Lehtipalo skrev:
Blir dom förbannade så blir jag förbannad! Som sagt, det är deras jobb att hålla ordning i trafiken.

Om du eller jag medvetet utsätter andra för fara är det väl inte så konstigt om en polisman/kvinna blir upprörd! Det ÄR ju dumdristigt och andra kan ta skada.

Visst, jag är med på att en polisman/kvinna skall tåla mer än du och jag. Men de är inte mer än människor och reagerar ibland fel och ibland rätt. Oavsett behöver det inte innebära att man inte har förståelse för det, eller?

// Niklas

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Flera :P
Vem fan stannar för grisar i uniform.
Stannar aldrig och har fått dem efter mig ett antal gånger och det är aldrig några problem ovastt om det är mc eller bil bara att hålla fullt, man får ju en härlig kick av att göra nått så pass kul :)

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Vet ej, är väl bästa svaret jag kan klämma till med - har aldrig blivit "ombedd" att stanna när jag kört hoj (mycket tur och lite skicklighet kanske ?). Kör alltid fort, men med omdöme - och det kommer man långt med. De värsta "förseelserna" som att köra över refuger och i trappor m.m. började jag med i samband med att jag körde tillsammans med Uppsalapolisens knuttar under flygdagarna på F16 och diverse cykel-lopp. De har en förkärlek för att köra även där det inte finns påbjuden färdväg och sånt tar man efter (och kan inte vänja sig av med :D ).

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
GSX-R1000 -05
CHROLO skrev:
Skitcoolt faktiskt, det tyckte åtminstone de som kastade sig åt sidan för att de inte hade fantasi nog att förutse att ett pucko absolut vill köra mc där.
:va

Har aldrig påstått att det var coolt.
Snarare ett torrt konstaterade.
Vad jag aldrig fattar är varför pekka inte åker till hans hem-adress och väntar på honom, ni vet ju var han bor ?

Om det nu är så upprörande kanske ni kunde orka med det.

/Nicholas

Vip

n00b
Gick med
10 Apr 2005
Hoj
Det var en zx6r -96
Detta måste klassas som en Moppephucko tråd..... Kan bara skaka på huvudet...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept