Dra snuten

Har du dragit ifrån snuten?

• Antal röstningar
    0

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
granath_ skrev:
klart man dragit snuten :yoparty

visserligen var man 15 år & hade en trött (nästan)orginal dt50r -92.

var på väg hemmåt ca 22 med flickan bakpå, hade 50 meter kvar hem i våran lilla by (där det aldrig åker några poliser). då möter man dom & dom vänder & kommer efter, på med blå ljus & efter ett tag även sirener (stavning). upmärksamma tiden, lär ju väckt hela byn :gnissla sluta med att jag svängde upp på en liten smal stig som leder till en cykel bana :tungan

då var man ung & dum, skulle dom komma efter en idag skulle man självklart stanna. :brinnerup
och nu är du gammal och vis.. :hihi

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Mr Gixxer skrev:
Vet många fina vägar men även haffa läser ju dessa sidor och vi behöver ju inte duka bord för dom :rolleyes:

Skulle inte tro att de ställer sig och väntar på att du och jag skall passera! De flesta trafikpoliser som har lite intresse för sitt job vet nog dessutom redan om vilka vägar som är trafikerade av motorcyklister, vare sig de kör lagligt eller ej.

// Niklas

Pathfinder

Hjälmskrapare
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Orange Retard Black Edition
antonX9 skrev:
Tja!!

Höll just på att åka fast i en poliskontroll... kom på en 50 väg höl ungefär 90 och så stog dom där civilarna. Var inte 100% säker att det var polisen men efter 2min så låg dom bakom mig med fulla sirener... självklart så petade jag ner en växel och drog på, dom hängde inte på länge.
Efter många småvägar i snabb hastighet så kom jag hem...
Nu är frågan kommer det att hända nå mer??? dom tog ju med all sannolikhet regnr.

Är man 6 år gammal ska man inte åka båge :fatta!

antonX9

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
R1 röd/vit + XR600
förstår att mopedpojkar inte kan tänka sig in i situationen men du kan ju se till att hålla dig efter högerkanten så de riktiga hojåkarna kan köra om dig...

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Jag stannade för en fortkörning på en av sveriges finaste motorvägar.
när jag åkte bil till jobbet och var sen för en himmla massa år sedan.
Det var bara att stå för det man hade gjort även om det var surt.
(Kan dom inte stå vid skolorna där det verkligen behövs)

I somras så stannade jag för polisen när dom slog på "tut o blink"

Det visar sig senare att La Politaj inte var sanningsenlig i varken
sin rapport eller mot mig när jag blev stoppad.
Polisen är nu anmäld för tjänstefel och vi får se hur det går
i den kommande rättegången i höst.
Att man inte ska kunna lita på polisen :huvet

Kommer jag nu att stanna om Polisen påkallar min uppmärksamhet igen.
Jag hoppas det, men jag vet ärligt talat inte...

Last edited:

knutte_66

Jakob
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
Triumph Thunderbird
Jag har kört ifrån dem på moped ett antal gånger. För lääänge sen. Men med stigande ålder och livserfarenhet så inser man att det inte är värt det. Nu stannar jag alltid. Det är ju inte livstids fängelsestraff för fortkörning. Men det är klart, man ska aldrig säga aldrig. Det kanske händer i framtiden igen. Men jag försöker ta det lugnare nu. :rofl

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
Bara råkat ut för polisen en gång... då gick det lagligt så det var bara att blåsa å åka vidare:)

Men jag har sprungit ifrån en kontrollant från västtrafik en gång!! :yoparty

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
Jag drog en civilare för 2 år sedan, ofrivilligt på motorvägen.

En polare åkte bil bakom mig, jag åkte före honom. De såg en svart civilbil följa efter mig. Men de hann inte ifatt. Tur för mig ;)

Fixxxer

Ofarlig och alldeles normal
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
-
Jag förstår inte varför man måste dra snuten? Har man kört så olagligt att det kräver efterföljder så borde man vara vuxen nog att stanna och ta sitt straff anser jag.

Andreas N.

börjar bli hojsugen igen!!!! :D
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Cbr 600f -96 ...SÅLD till fördel för snöskoter...SMART DRAG!
philsson skrev:
men vad händer om man drar snuten och så får dem tag på ens reggnummer då?... åker man inte dit endå på det. . :va

Öhh...rätta mig någon om ja har fel, men måste dom inte ta en på "bar järning" eller ha bild/filmbevis??...

Förra sommarn kom ja upp mot en lååång raka och brassade om dom bilar ja hade framför mig och i slutet på rakan då ja höll långt ifrån laglig hastighet uppe på ett krön så står där Herr Blå på sin välputsade hoj...dock med ryggen mot mig...puhh tänkte då ja nitade och frihjulade förbi honom i hopp om att han skulle stanna kvar på sin P-ficka. Därefter gick det mycket lagligt i ungefär 5-6 kilometer men då ja inte såg honom i backspegeln så började man ju naturligtvis gasa på igen...och efter cirka 1 mil ser ja att där i backspegeln närmar sig någon relativt...ja, mycket snabbt och mycket riktigt så var det ju Herr Blå, vinkar in mig och nyfiken som man är måsta ja ju fråga hur han fick till det att ja kört för fort...då var det så här att då ja passerade honom klockade han mig och i lugn och ro svängde ut efter mig och under ett visst antal metrar mätte han min snitthastighet...vilken han fick till 125 km/tim...Yisses tänkte ja och såg lappen få vingar...men mycket mycket myyycket snäll som han var så kom ja undan med endast böter...då höll ja nästan på att :kiss han!!...tack gode gud för förstående yrkesmänn, då han tyckte det vore tråkigt för mig att bli av med A, B, BE, C och CE...idag går det betydligt lugnare fram då ja är ute och åker...fast....visst har man svårt att hålla sig...va fan...de är ju så förbannat roligt ju! :D

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Fixxxer skrev:
Jag förstår inte varför man måste dra snuten? Har man kört så olagligt att det kräver efterföljder så borde man vara vuxen nog att stanna och ta sitt straff anser jag.

Jag anser att hastighetsgränserna och straffen när man åker fast är felaktigt satta. Varför ska jag då stanna och få straff för något jag inte tycker är fel? För att nån politiker bestämt det?

PastaRacing

Socio #3123
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
Rätt båge
-PLM- skrev:
Jag anser att hastighetsgränserna och straffen när man åker fast är felaktigt satta. Varför ska jag då stanna och få straff för något jag inte tycker är fel? För att nån politiker bestämt det?

För att vi har lagar i Sverige. Stanna när ordningsmakten vill det, det är du skyldig till. Är ni däremot inte överens så behöver du ju inte erkänna på plats.

Det skulle ju bli ett fint samhälle om alla bara följde de lagar som dom själva tyckte var bra (det finns redan för många såna)

Min åsikt, inget tåtramp :)

Rode_No1

Ny medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
Yamaha R1 2007
Det var så att jag var påväg in till stan för att köpa ciggaretter åt en kompis igårkväll. Kom ut på motorvägen såg inte en enda bil så långt ögat nådde. Så jag började gasa på riktigt mycket. När jag kom upp i ungefär 265km/h så ser jag 2bilar 1polisbil och 1 personbil långt bort. Jag börjar bromsa lite lätt för att jag hade väldigt dåliga bromsbelägg, när jag närmade mig objektet så ser jag att det är en snutbil vid vägkanten han står å håller upp en stopskylt o lampor o skit, När jag är nästan framme så upptäcker jag att det ligger en massa köttslamsor på vägen Jag kan tänka mig att det var personbilen som hade kört på ett rådjur eller liknande men jag har en hastighet av 230km/h som jag paserar polisen med så jag hade inte en chans att stanna så jag fortsatte o tog av vid nästa avfart. Men som tur var så försökte de inte enns följa efter. Kanske är meningslöst på tanke vilken hastighet jag hade!? :va Klockan va vell en sisådär 22:55 så det var ju ganska så mörkt ute också! Det var nog sista gången jag körde så fort när det är mörkt ute :huvet Vad kan följden bli efter detta? Kan det hända något? :va

Last edited:

EasyRider

vilse på livets ocean.......
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
En stor och en liten
TurboTorsk skrev:
Jag börjar bromsa lite lätt för att jag hade väldigt dåliga bromsbelägg, när jag närmade mig objektet så ser jag att det är en snutbil vid vägkanten han står å håller upp en stopskylt o lampor o skit, När jag är nästan framme så upptäcker jag att det ligger en massaköttslamsor på vägen Jag kan tänka mig att det var personbilen som hade kört på ett rådjur eller liknande men jag har en hastighet av 230km/h som jag paserar polisen med så jag hade inte en chans att stanna så jag fortsatte o tog av vid nästa avfart.

Byt belägg för fan! :kocko Det verkar ju helt vansinnigt! :fatta!

Coola Ola

Guest
-PLM- skrev:

Hahaha, dagens mest korkade inlägg? Det är ju otroligt bekvämt att bara behöva följa de lagar man själv gillar som pastaracing sa.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept