Drogtestas på jobbet??

För eller mot drogtest på jobbet?


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
honkiie skrev:
De som jobbar på kvinnojourerna vet också exakt hur alla män är..
Men lägg ner. Du har snarare ett bevisat faktum att kvinnor råkar illa ut just pga av att män tar droger eller super.
Det jag skrev tidigare är bevisat faktum. Du kan inte komma ifrån det.
 
Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
SENSEI skrev:
Men lägg ner. Du har snarare ett bevisat faktum att kvinnor råkar illa ut just pga av att män tar droger eller super.
Det jag skrev tidigare är bevisat faktum. Du kan inte komma ifrån det.
Precisera dig, hur har jag bevisat nånting? Enda jag gör är att uttrycka min åsikt att arbetsgivaren ska skita i om folk knarkar eller inte. Det är en helt annan sak om dom verkar påverkade av alkohol eller droger på jobbet men det märks ju ganska snabbt.

Edit: eller så tar du och skriver rätt nästa gång och jag försöker läsa rätt. :)

Edit: Ska vi förbjuda människor att dricka sprit på helgerna då?
 
Last edited:

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
honkiie skrev:
Precisera dig, hur har jag bevisat nånting? Enda jag gör är att uttrycka min åsikt att arbetsgivaren ska skita i om folk knarkar eller inte. Det är en helt annan sak om dom verkar påverkade av alkohol eller droger på jobbet men det märks ju ganska snabbt.

Edit: eller så tar du och skriver rätt nästa gång och jag försöker läsa rätt. :)
Det ligger i arbetsgivarens intresse att ha en personal som fungerar. Är friska och sunda.
Ett drogberoende/alkoholberoende slutar ofta i att arbetet på något sätt blir drabbat.

Du har gett dina 5 med
Rök du på om du känner för det. Men håll dig borta från min bil, min hoj, och min arbetsplats..... hmmm även mina vänners.

Edit.. såg din edit nu.. Detta börjar bli skoj ::D

Edit2: Det blir svårt att sluta supa..
 
Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
SENSEI skrev:
Det ligger i arbetsgivarens intresse att ha en personal som fungerar. Är friska och sunda.
Ett drogberoende/alkoholberoende slutar ofta i att arbetet på något sätt blir drabbat.

Du har gett dina 5 med
Rök du på om du känner för det. Men håll dig borta från min bil, min hoj, och min arbetsplats..... hmmm även mina vänners.

Edit.. såg din edit nu.. Detta börjar bli skoj ::D

Edit2: Det blir svårt att sluta supa..
Att köra bil kan sluta med en bilolycka nån gång. Kanske arbetsgivaren borde se till så att vi bara åker tunnelbana till jobbet istället så vi inte gör illa oss? Vad arbetsgivarens intresse är anser jag inte vara så hemskt viktigt om jag ska vara ärlig. Visst den dagen du kommer till jobbet och är påverkad av nånting så ska dom jävla säkert ta i med hårdhandskarna men om nån tar sig en hövding på fredag kväll efter jobbet eller drar i sig nån vinare och går ut på puben skiter jag fullständigt i. Om man då gör sitt jobb som man ska, är punktlig och duktig så ska man väl knappast bli straffad för att man gör nånting som egentligen inte är onormalt?

edit: vars är korvgubbe och markus? :)
 
Last edited:

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
honkiie skrev:
Att köra bil kan sluta med en bilolycka nån gång. Kanske arbetsgivaren borde se till så att vi bara åker tunnelbana till jobbet istället så vi inte gör illa oss? Vad arbetsgivarens intresse är anser jag inte vara så hemskt viktigt om jag ska vara ärlig. Visst den dagen du kommer till jobbet och är påverkad av nånting så ska dom jävla säkert ta i med hårdhandskarna men om nån tar sig en hövding på fredag kväll efter jobbet eller drar i sig nån vinare och går ut på puben skiter jag fullständigt i. Om man då gör sitt jobb som man ska, är punktlig och duktig så ska man väl knappast bli straffad för att man gör nånting som egentligen inte är onormalt?


Om du vore chef för ett företag, skulle inte du då villja att dina anställda höll sig ifrån droger?

honkiie skrev:
edit: vars är korvgubbe och markus? :)

Jag tror de håller lunch... :hihi
 
Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
bissmark skrev:
Om du vore chef för ett företag, skulle inte du då villja att dina anställda höll sig ifrån droger?
Jo men jag vill också att folk ska sluta prata sport och lyssna på günther. Inget jag har att göra med egentligen. Så länge som de skötte sig på jobbet och inte kom dit fulla eller nerpundade så skulle jag inte bry mig.
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Har inget att dölja så för mig kvittar det.
Pissar gärna i muggar till höger och vänster.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
bissmark skrev:
I detta fallet var det ju inte tal om folks övriga intressen. Det gäller droger på jobbet. Du (läs: vemsomhelst) ska kunna ta droger på jobbet men "dina" anställda skulle vara drogfria??
Vars kan du läsa att jag tycker att folk ska kunna ta droger på jobbet? :va
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
SENSEI skrev:
Det ligger i arbetsgivarens intresse att ha en personal som fungerar. Är friska och sunda.
Ett drogberoende/alkoholberoende slutar ofta i att arbetet på något sätt blir drabbat.

Så dom kanske borde förbjuda rökare med?
Snusare?
Folk som äter onyttigt?
Som inte motionerar 3 ggr veckan...

Röka grönt är mindre skadligt för kroppen än att röka en cigg.
MYCKET mindre beroende framkallande också.

Varför inte sätta upp övervakningskameror i hemmåt så dom verkligen vet vad du håller på med.

Så länge det inte påverkar ens arbete och personen kan hantera det så ser jag faktiskt inget fel med det.
 

flyger

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Ort
--
Hoj
--
zoddri skrev:
Jag är lite inne på KaZmur´s linje här, det spelar ju inte så stor roll om kassörskan använder droger (sålänge han/hon ger mig kvittot) men inom vissa andra grupper är det ju värre..

Men ibland är det som så att den huvudsakliga arbetsuppgiften inte kräver någon större vakenhet. Men anta att det börjar brinna i affären. Då är det personalen som känner till lokalen och var nödutgångar finns. De bör ha sinnesnärvaro att hjälpa tant Agda som är 80 år gammal och med rollator ut ur lokalen.
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
honkiie skrev:
Vars kan du läsa att jag tycker att folk ska kunna ta droger på jobbet? :va

Jag har nog missuppfattat dig. Fick bara den känslan när du är så negativ till drogtetster på jobbet, samt att du inte bryr dig så länge folk sköter sig på jobbet.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
bissmark skrev:
Jag har nog missuppfattat dig. Fick bara den känslan när du är så negativ till drogtetster på jobbet, samt att du inte bryr dig så länge folk sköter sig på jobbet.
Klart man inte ska vara påverkad på jobbet och om man är det så är det bara sparken eller nått rehabiliteringsprogram som gäller. Samma sak med alkohol som med knark. Att nån helt vanlig kille som röker en hövding på helgen och jobbar som fan på veckorna ska bli straffad för att han röker lite cannabis på sin fritid tycker jag är jävligt fel.

flyger skrev:
Men ibland är det som så att den huvudsakliga arbetsuppgiften inte kräver någon större vakenhet. Men anta att det börjar brinna i affären. Då är det personalen som känner till lokalen och var nödutgångar finns. De bör ha sinnesnärvaro att hjälpa tant Agda som är 80 år gammal och med rollator ut ur lokalen.
Varför skulle de inte ha det?
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
På arbetsplatser där man är en fara för andra (pilot, chaufför osv)
och på arbetsplatser där man är en potentiell fara för andra (t ex monteringsarbeten)
så borde arbetsgivarna få ha så många drogtester dom vill.

På andra arbetsplatser vet jag inte riktigt vad jag tycker,
alkohol räcker för mig.
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Har inget att dölja men jag skulle säga nej. Det står ingenstans i mitt anställningsavtal att jag skall utsättas för pisseprov så det går bort. Enda gången jag skulle acceptera det, för min och andras räkning, är om de har väl grundade misstankar om att jag eller någon annan varit påverkade på arbetet.

Det finns ingen anledning att göra generella eller slumpmässiga drogtester och allvarligt talat så struntar jag i vad mina arbetskamrater gör på fritiden så länge det inte påverkar dem på arbetet.

Jag är arbetstagare, inte livegen.
 

trummiz

Alla har vält!
Gick med
23 Apr 2005
Ort
Gävle
Hoj
Bandit 1200 -97
Jag drogtestas lite då och då på jobbet, är för det också. Jobbar i säkerhetstjänst, som det så fint heter. Bygger signalsäkerhetssystem på järnvägen, så jag ser det som självklart att inte punda.

Hatar knarkare förresten...
 

heavy

Member
Gick med
18 Dec 2004
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 640 -02
honkiie skrev:
Klart man inte ska vara påverkad på jobbet och om man är det så är det bara sparken eller nått rehabiliteringsprogram som gäller. Samma sak med alkohol som med knark. Att nån helt vanlig kille som röker en hövding på helgen och jobbar som fan på veckorna ska bli straffad för att han röker lite cannabis på sin fritid tycker jag är jävligt fel.


Bra sagt! Håller med till 100%
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Freddola skrev:
Röka grönt är mindre skadligt för kroppen än att röka en cigg.
MYCKET mindre beroende framkallande också.
Och ej att förglömma - man kan få psykoser av tobak. :banana
För övrigt har jag aldrig förstått argumentet att man ska tillåta fler skadliga saker bara för att andra saker som är skadliga redan råkar vara tillåtna, dessa tankebanor syns så snart man diskuterar t.ex. droger och proffsboxning.
Men det är klart, det finns ju inga bra argument så då får ni väl köra på era dåliga.
:tummenupp
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
trummiz skrev:
Hatar knarkare förresten...

Ja, du har ju såklart träffat alla.. :kocko
Bara för att man tar en spliff ibland så är man inte knarkare.

Det är ju som att nån som tar ett par bira på lördagen är en alkis pga det.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top