Droppen - DDR måste bort - Systembolaget

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Systembolaget är bra. Det är bara drägg och folk med alkoholproblem som vill köpa sin sprit i matvarubutiken. Och har man behov av att springa och köpa alkohol sent en kväll är man en dålig planerare, och möjligtvis har man heller inte råd att köpa alkohol på krogen vilket betyder att man kanske skulle fundera om man verkligen borde lägga pengarna på sprit överhuvudtaget.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Monarkin borde avskaffas och kungen sättas till arbetsmarknadens förfogande innan vi tar tag i avvecklandet av spritmonopolet. Såna där meningslösa gamla institutioner håller oss bara tillbaka från verkliga framsteg.
Ta din medicin istället, du är som en hispig kärring, sådan där som börjar skrika osammanhängande i tunnelbanan utan förvarning.

Någon borde starta "Stora tråden om psykisk ohälsa".

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ta din medicin istället, du är som en hispig kärring, sådan där som börjar skrika osammanhängande i tunnelbanan utan förvarning.

Någon borde starta "Stora tråden om psykisk ohälsa".
Men, jag minns att du blev ledsen och stött när jag tyckte att du borde medicineras.. och tyckte att jag borde bete mig bättre. Nu gör du samma sak.
I och för sig tror jag empatistörningen du lider av inte kan medicineras bort.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Systembolaget är bra. Det är bara drägg och folk med alkoholproblem som vill köpa sin sprit i matvarubutiken. Och har man behov av att springa och köpa alkohol sent en kväll är man en dålig planerare, och möjligtvis har man heller inte råd att köpa alkohol på krogen vilket betyder att man kanske skulle fundera om man verkligen borde lägga pengarna på sprit överhuvudtaget.
Trams, staten skall inte bestämma när hederligt folk behöver rödvin. Och även om så behöver inte staten driva butikerna själva. Staten har lagt ut i princip all produktion och tillhandahållande av kritiska produkter och tjänster på det privata, det här är en av de få kvarvarande bastionerna att riva. Staten bygger inte vapen, kör inte ens buss, säljer inte medicin (med monopol) eller producerar mat heller. Vilket är utmärkt.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95

Jag har inte valt vad jag ska äta innan jag ser vad som finns i butiken som är fräscht, hur ska jag då veta vilken dryck jag ska ha? Eftersom jag vägrar handla med panchisar och barnfamiljer så handlar jag efter 21, varför har inte bolaget öppet då? Kommunist-fasoner! :mad:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Vilken unik alkohol finns inte att köpa i vanliga butiker i övriga Europa?

Blågul? Sofiero? Fem komma tvåan? Svensk starköl? Småland?

Stor förlust..

Smagatusk

Guest
Näe, jag hetsar lite bara..

Känns som ditt signum numera.

Nån har gett dig stämpeln "han som hatar allt och alla", en stämpel som du verkligen gillar. För att bevisa att du förtjänar den så gör du dig själv till en parodi genom att förvärra dina inlägg. Du blir lite som Ernst Kirschsteiger. Efter alla skriverier blev han ännu mer Ernst. Efter alla plus blir du ännu mer Twintorsk.

Det är ett publikfrieri som är enormt tröttsamt.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Känns som ditt signum numera.

Nån har gett dig stämpeln "han som hatar allt och alla", en stämpel som du verkligen gillar. För att bevisa att du förtjänar den så gör du dig själv till en parodi genom att förvärra dina inlägg. Du blir lite som Ernst Kirschsteiger. Efter alla skriverier blev han ännu mer Ernst. Efter alla plus blir du ännu mer Twintorsk.

Det är ett publikfrieri som är enormt tröttsamt.

Riktigt så illa är det nog inte.. hata det som hatas bör snarare..
Så blir det när man blivit indoktrinerad med antisociala element, uppviglare samhällsomstörtare och koprofiler som Johnny Bode, Eddie Meduza, Onkel Kånkel, Tunnan och moroten, samt uteslutande läst dadaistiska tidskrifter som megapyton, och kanske verken av svin som Kerouac, Nikanor Teratologen, William Burroughs osv

Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Näe, jag hetsar lite bara..
Fast jag menar allvar. Vad fan betalar vi hundratals miljoner per år till hovet för?

Ingen aning. Jag är för en sån liten stat och så låga skatter som möjligt så för min del kan vi lägga ner kungahuset. Fast det är ju inte så att vi vanliga människor skulle få se ett rött öre av dom där hundratals sparade miljonerna. Med tanke på vilket dårhus Sveriges riksdag är så skulle pengarna antagligen gå till att resa feministtempel eller bygga dagcenter för IS-terrorister. Då är det nog bättre att lägga dom på nånting som åtminstone inte gör nån skada, alternativt gräva ner dom i marken.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ingen aning. Jag är för en sån liten stat och så låga skatter som möjligt så för min del kan vi lägga ner kungahuset. Fast det är ju inte så att vi vanliga människor skulle få se ett rött öre av dom där hundratals sparade miljonerna. Med tanke på vilket dårhus Sveriges riksdag är så skulle pengarna antagligen gå till att resa feministtempel eller bygga dagcenter för IS-terrorister. Då är det nog bättre att lägga dom på nånting som åtminstone inte gör nån skada, alternativt gräva ner dom i marken.

Håller med.. faktiskt.
Hade hellre helt sonika eldat upp pengarna. Men kvällsblaskorna blir ju arbetslösa utan den konungliga barnaaveln.

Smagatusk

Guest
Riktigt så illa är det nog inte.. hata det som hatas bör snarare..
Så blir det när man blivit indoktrinerad med antisociala element, uppviglare samhällsomstörtare och koprofiler som Johnny Bode, Eddie Meduza, Onkel Kånkel, Tunnan och moroten, samt uteslutande läst dadaistiska tidskrifter som megapyton, och kanske verken av svin som Kerouac, Nikanor Teratologen, William Burroughs osv

Låter som att vi är av samma generation. Jag är dock den lite snällare och mindre påverkade delen.:hihi

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Låter som att vi är av samma generation. Jag är dock den lite snällare och mindre påverkade delen.:hihi

Den mer mainstreamhjärntvättade menar du? ;)
Ingen fara, alla samhällen behöver sina motsträviga freaks som tycker allt är så skevt att man ibland på allvar funderar på att smeta in sig med baj och streaka vrålande på stadens gator.
För att ni andra ska känna er normala!
Se det som en obetald tjänst till samhället!

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jag tryckte på att jag var under 20 bara för att se var de länkade till. Intern sida med information om åldersgräns och liknande. Skittråkigt.
De kunde gott haft lite humor och länkat till Facebook eller något annat tonårigt...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år