Kungafamiljens uppdrag är att representera Sverige.Riktiga män hyllar inte nån inavlad fåntratt för övrigt. Riktiga män borde välja förebilder efter deras duglighet, inte efter deras blodslinje till nån importerad grodätare..
Näe, jag hetsar lite bara..
Fast jag menar allvar. Vad fan betalar vi hundratals miljoner per år till hovet för?
Kungafamiljens uppdrag är att representera Sverige.
I första hand monarken, i andra hand tronföljaren.
Detta sköter de på ett utmärkt sätt.
Utan kungligheterna så skulle Sverige representeras av i första hand statsministern och i andra hand vice statsministern.
Tycker du att det låter bättre?
"Hovet" innebär betydligt mer än kungligheterna.
Som historiskt intresserad, så skulle jag tycka att det var synd om slotten tilläts förfalla av ekonomiska skäl.
När hade vi det senast?Ja. Ponerat att vi hade en duglig statsminister.
Varför skulle byggnaderna förfalla för att vi skulle ta ett steg ur feodalsamhället?
Skulle man kunna tänka sig att använda byggnaderna till nåt inkomstgenererande istället?När hade vi det senast?
För att stora delar av apanaget går till underhåll av byggnaderna.
Ja. Ponerat att vi hade en duglig statsminister.
Varför skulle byggnaderna förfalla för att vi skulle ta ett steg ur feodalsamhället?
Knugen var visst ett känsligt ämne..Hörrödu! Kungen är motorintresserad, så nu knäpper du läpp!
Mitt system heter bordershop.. Ser inte problemet
Skulle man kunna tänka sig att använda byggnaderna till nåt inkomstgenererande istället?
Är det jätteotänkbart?
Konstigt då att dom är så kraftigt bidragsberoende när det går så bra..Slotten ger sedan lång tid tillbaka inkomster, arbetstillfällen... butiker med omnejd ökar sina intäkter liksom restauranger...under perioden Maj - September kommer busslaster med turister förutom alla andra besökare... Entreavgiften är 75 kr vuxen... du kan läsa mer här http://www.kungahuset.se/monarkinhovstaterna/ekonomi.4.7c4768101a4e8883780001030.html
Är det för långt att köra till Calles?
Knugen var visst ett känsligt ämne..
Måste man gilla alla som är motorintresserade?
Hade hellre donerat lite av mina skattepengar till att låta dig spåra ur fullständigt med nåt bygge Jörgen, du är ju inte bara motorintresserad, du kan ju saker också! Skulle vilja se knugen lyfta ur motorn och slipa in ventilerna på sin jagga.
Visst, absolut, men nu heter dom Bernadotte. Så dom är sprungna ur det Franska folket..Det spelar ingen roll om vi har en kung eller president. Ingen av oss har någon inflytande ändå. Då ser jag hellre en kung sprungen ur det svenska folket än en internationalist till president som saknar tillhörighet till folket.
Konstigt då att dom är så kraftigt bidragsberoende när det går så bra..
Visst, absolut, men nu heter dom Bernadotte. Så dom är sprungna ur det Franska folket..
Vilken unik alkohol finns inte att köpa i vanliga butiker i övriga Europa?
Blågul? Sofiero? Fem komma tvåan? Svensk starköl? Småland?
Stor förlust..
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |