Elmhult
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 May 2021
- Hoj
- 2020 Kawasaki KLX230
Den har väl varit ute ganska längeEller en bra bit norr om hundratusen. https://www.blocket.se/annons/goteborg/honda_crf_450_l/1401375407
Skrattretande...
Den har väl varit ute ganska längeEller en bra bit norr om hundratusen. https://www.blocket.se/annons/goteborg/honda_crf_450_l/1401375407
Skrattretande...
CRF:n begär dom ju minst 20000.- mer för nu än när jag köpte min för ett par år sedan, och jag tyckte det sved till ekonomiskt ändå. Fast nu är det ju bra, för mig, att begagnatpriserna hålls uppe.Finns nog risk att den hamnar i samma segment som CRF450L gjorde dvs att det säljs väldigt få pga det löjligt höga priset vilket i sin tur resulterar i att få hittar ut på begagnat-marknaden.
Och de få som gör det kostar löjliga pengar!
Kan relatera till det själv då jag sedan x antal år tillbaka haft CRF450L på bevakning och de få gånger den dyker upp så kostar den bortåt 100 loppor nästan (vi pratar begagnad grusmoppe nu)!
Ganska. Började på 125´Den har väl varit ute ganska länge
Har insett att utsikterna för att jag ska komma över en moderat prissatt CRF450L är försvinnande liten...CRF:n begär dom ju minst 20000.- mer för nu än när jag köpte min för ett par år sedan, och jag tyckte det sved till ekonomiskt ändå. Fast nu är det ju bra, för mig, att begagnatpriserna hålls uppe.
DRZ:n verkar ju vara lite mer i klass viktmässigt med 701:an jag hade, fast med halva effekten..
Ja japanerna kan inte konkurrera längre på priset - ligger på samma pris som du får en ny 701:a eller 690 nu när årets säljs utVerkar som den ska börja på ~9000€
ja och samma pris i slutet på året för nya såna går för 105-109 nu när dom säljer ut dom så i valet där ligger en 701:a eller 690 bättre till eller en nyare exc500 fe501CRF:n begär dom ju minst 20000.- mer för nu än när jag köpte min för ett par år sedan, och jag tyckte det sved till ekonomiskt ändå. Fast nu är det ju bra, för mig, att begagnatpriserna hålls uppe.
DRZ:n verkar ju vara lite mer i klass viktmässigt med 701:an jag hade, fast med halva effekten..
Japanernas konkurrenskraft har stärkts väldigt mycket på senare år, det mesta verkar dock stanna i generalagentens ficka.Ja japanerna kan inte konkurrera längre på priset - ligger på samma pris som du får en ny 701:a eller 690 nu när årets säljs ut
Har aldrig provar någon, så skall definitivt provköra innan ev köp. Senast hade jag en africa twin -17 som hösthoj, ganska kul på grus men för tung. Lätt stt försätta sig i jobbiga situationer när man kör själv,Det finns ju ändå rätt många DRZ 400 som byter ägare varje år... slå till när de dyker upp på Blocket.
Kompisen hade sin ganska precis ett år och vi hade mycket kul med den men han bytte den mot en Tiger 800 som sedan byttes mot en 800GS som han sedan dess har kvar... för första gången med en hoj sedan den 750 Africa Twin han hade i åtta säsonger. Jag tyckte att DRZ400 var en fin hoj med märkliga utväxlingar och svag motor, trist fjädring och obekväm sadel. Borde ha varit en större och lågvarvigare motor i den istället. DR500 som han hade något år tidigare var väldigt mycket trevligare och en mycket najs skogshoj.
Ja så är det nog - importerar bla fiskespön/rullar från Japan själv och efter tull/frakt/moms osv så är det mesta under halva priset ner mot 1/3 mot svenska priser .Japanernas konkurrenskraft har stärkts väldigt mycket på senare år, det mesta verkar dock stanna i generalagentens ficka.
Fast mot Kina-KTM är det svårt att konkurrera såklart.
View attachment 506173
Väger alldeles för mycket. Drz är ju 25 kilo lättare på pappret.CFMoto 450MT har rört om en del i getingboet och gått åt som smör i solsken och har dessutom nöjda ägare. Nu kommer BMW med en 450 på 48 hk, tillverkad i Indien skulle jag tro.
Svårt att se hur en ny DRZ400 skulle kunna konkurrera om den inte väger 30 kilo mindre än de 175 som 450-hojarna väger in på.
Fast curb weight innebär väl fulltankad?Suzuki DR-Z4S: The Trusty DR-Z400S Gets A Major Overhaul For 2025 - ADV Pulse
The Suzuki DR-Z400S has been a staple of the dual-sport world since its introduction in 2000. It has also remained relatively unchanged over the past 25 years, which many riders see as a good thing due to its simplicity of design. However, stricter Euro 5+ emission standards have required all...www.advpulse.com
Verkar vara nästan samma hoj som den gamla, men med ride-by-wire och ny strålkastare...
2,3 gallons tank? 8,7 liter? Är det ett skämt?
151 kilo torr vilket ger kanske 165 kilo fulltankad. 10 kilo lättare än en tvåcylindrig 450 som har mer bränsle än viktskillnaden. Jag säger nja....
I så fall är det ju bra!Fast curb weight innebär väl fulltankad?
Finns en video på youtube där några britter åker TET Sverige. En av dom kör en CCM. Det gick sådär.Jag skulle satsa på en Ccm 404 ds istället för Suzukis DRZ 400..
DRZ E modellen har mer effekt än S modellen som är Landsvägs reggad..
Ccm har klart mer effekt till samma vikt som E modellen..
Ccm är på 53 hk å 124 kg torr vikt..
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |