"Du är en löjlig idiot – med en liten snopp"

njelger

Guest
Jag fattar vad han menar.
För en del härinne kommer nu en översättning:

Han gillar motorcyklar generellt.
Han är inte bitter.
Han hatar motorcyklar som låter för jävla mycket.
Det där med snoppen är sarkasm.
 

arnoldsson

Min Honda krånglar ALDRIG!
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Liiiiidingö
Hoj
Husqvarna mod 46 Svartmyra
åhhhhh herre gud vilken bitter människa! :pannkyss Det lät som en uns av avundsjuka som var bakgrunden till hans lilla krönika.
 

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Inte ens en fiol låter lika jävligt som en fyrcylindrig mc-motor med trim-system och höga varv! Skär genom märg och ben, får mig fysiskt illamående.
Nästan värre än en japansk HD-imitation med buller-burk eftersom det hörs så mycket längre. Å andra sidan går det förstås snabbare över och stuket är aningen mindre patetiskt (en medelålders tjänsteman på blänkande custommaskin med öppna rör är nog det mest löjeväckande på denna jord).
 

Dr.Bike

Guest
Mja och mjo... jag delar nog i GRUNDEN Anders värderingar.
Tycker det är sjukt störande med 180 dB när jag sitter och äter glass på nåt Cafe´.

Här fick sig den gode Anders ett brev iaf:

Hm….

Dina formuleringar är lite väl generaliserande, samt också onödigt syrliga.
Jag delar i GRUNDEN dina åsikter, fast jag själv kör "plastraket"
Men jag kör numer helst på bana. Men givetvis även på gata. Helst aldrig i städer och när jag/ vi passerar byar/hästhagar osv drar man ju givetvis av.
Men… det finns rötägg överallt.
Därför VILL jag inte att du drar alla över en kam.
De flesta - faktiskt - motorcyklister gillar inte heller "white trash-slöddret" som åker i stan, öppna avgasrör osv samt ofta utan skyddsutrustning.
De drar upp våra försäkringspremier osv, men ffa drar ner vårt anseende bland folk.

Det ÄR inte trevligt, det håller jag och många med mig med dig om, men som sagt du formulerar dig ju som en brushane som mer är ute efter bråk än att föra fram ett vettigt budskap.
För dem du VILL nå, de når du nog inte på DET sättet.
De som håller med dig nickar instämmande, men det var väl inte meningen med artikeln att "bara" bli ryggkliad av massa bittra förbudsivrare, som villigt rycker in överallt oavsett verksamhet såfort det ropas på förbud.
Nä Anders, visa LITE mer mognad, be gärna om ursäkt för att du kallar folk i generella termer för idioter.

Händelsen "högt ljud på gata" ÄR idiotisk, ja, men människan bakom behöver inte vara en idiot.
Du provocerar fel, och verkar skriva i affekt.
Kyl av dig lite och ha en sund debatt istället.
Välkommen in på www.sporthoj.com och regga dig, delta sedan i debatten där.
Självfallet kommer du få skäll, men också oväntat mycket medhåll.
Right way to go dude!

M.v.h

Dr.Bike
 

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Ort
Kungälv
Hoj
VTR1000F Firestorm
Jag känner mig inte träffad för jag har ingen liten snopp....har ingen alls!! :D

Fan folk måste ha för lite att göra så de måste hitta nåt att klaga på. Att de bara orkar!


Det man inte har är det man oftast vill ha... ;-)

Ursäkta det sexistiska skämtet, kunde inte hålla mig.
 

Blåflagg

Varför kör alla så fort????
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
BMW R1200GS,
Postition i samhället

Problemet med att dylika artiklar kommer in är kanske också att dessa journalister sitter närmare maktens boningar än vad någon här inne gör. Dessa tankar kanske ligger till grund för något förbud i framtiden, ett förbud som vi inte vill ha.

Edit stavfel :huvet
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Riktiga motorcyklar?? :va

Enligt min (högst subjektiva) uppfattning så tycker jag att det är 50-plussarnas kromslädar som brukar låta och störa som allra värst. De flesta av dessa verkar köra med helt raka rör, sporthojarna brukar ha någon form av ljuddämpning kvar.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Man har hört mycket kritik om skrikande radfyror och efter det har jag faktiskt studerat området kring mig.

En kromsläde kommer kanske i 70 på 50 väg (igenom samhället) och låter något förskräckligt medan radfyrorna oftast håller 50 ända tills samhället tar slut och där drar de på lite. Detta har inte hänt en eller två gånger. I 9 falla av 10 så är det kromsläden som kör för fort genom samhället och denne låter också långt mycket högre än radfyran.

Varför skall detta mullret (som då är betydligt högre) vara ett fint ljud medan radfyrans är störande. :gnissla

Han är troligtvis för gammal för att kunna köra en skrikande radfyra och frugan hans låter honom inte köpa en.
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Det där med "riktiga" motorcyklar som alla gubbar tjatar om har jag aldrig förstått. Allt med 2 hjul med en motor över 50cc är väl mc? Minns vad min körskolelärare sa till en som gick samma intensivutbildning som mig, han hade skaffat kromsläde. "-Tycker du inte det är kul att köra hoj ska du köra glidare"
 

Oljepingu

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Tokstaden
Hoj
Suzuki DR 800, DR 350
(Jag har i princip inget emot motorcyklar. Brummet från en riktig motorcykel kan vara en mäktig upplevelse med säregen poetisk kraft

Anders Westgårdh)

avundsjuka:tummenupp
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
:tummenupp :rofl
En av de bättre krönikor eller ens texter som jag läst i ämnet... De här som känner sig träffade eller börjar gnälla på honom är ju levande bevis på att att han har en poäng... Ju mindre snopp, desto mer reaktion i denna tråd..


Alla hojåkare med lite självdistans garvar gott åt hans text, trots att även vi, usch och fy, blir "utpekade och dragna över samma kam" som de där småkukarna som han syftar på...
Samma småkukar som gnäller i tråden för att han gnäller.
- "Fyfan vad han verkar bitter, vi har minsan inga småkukar. Han har säkert jeTeLitTen Kewk och inga brudar och säker blitt kuggad och inte fått nån riktig hoj!"

Nu ska jag äta popcorn och garva gott åt de småkukar som dyker upp i denna tråd för att bevisa att de minsan har stora kewkar och att det minsann är krönikören som har liiten..

:corn
 

NickNock

über
Gick med
24 Jul 2006
Ort
jönköping
Hoj
CBR 929, R1 -04
Hohooo! Vilken skön känga. Nåväl. Om vi lämnar spekulationer om herr koluminsts eventuella bitterhet, uteblivna skäggväxt eller avundsjukdom för en stund och istället ger oss på att analysera situationen så kommer jag genast att tänka på en sak. Han gör nämligen ett retoriskt klavertramp, och uppvisar en självmedvetenhet på gärnsen till intet och ingenting. För herr Westgårdh pratar om desperata uppmärksamhetsbehov i en allt hårdare konkurrens. Men är det inte i själva verket så, att en skrikande kolumist på den största tidningen i landet i själva verket lider av ett precis lika gigantiskt självhävdelse och bekräftelsebehov? Alla har vi valt se-mig-verktyg, somliga lyfter skrot inför spegelväggar, andra skruvar sönder ljuddämparen och vissa blir tangentbordsriddare. Så istället, herr Westgårdh, borde du ha ett stort förråd av förståelse inför dessa unga ljudfetischister, för det är precis när man genom såna här onyanserade klumpiga texter rummlar fram en verbal spottloska, som spekulationer om den beska bitterheten kommer uppstå innan du hinner säga ungdjäv....

/perris

Klockren analys Perris:tummenupp
 

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
Riktiga motorcyklar?? :va

Enligt min (högst subjektiva) uppfattning så tycker jag att det är 50-plussarnas kromslädar som brukar låta och störa som allra värst. De flesta av dessa verkar köra med helt raka rör, sporthojarna brukar ha någon form av ljuddämpning kvar.

Håller med. Min hoj gick igenom besiktningen i nuvarande utförande UTAN problem. Skulle vara väldigt intressant att se hur många kromslädar som klarar bullerkravet i det utförandet dom framförs.

Att han dessutom generaliserar på det viset han gör, tyder på en snevriden verklighetsuppfattning. Gör om gör rätt!
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2983656 :tummenupp :rofl
En av de bättre krönikor eller ens texter som jag läst i ämnet... De här som känner sig träffade eller börjar gnälla på honom är ju levande bevis på att att han har en poäng... Ju mindre snopp, desto mer reaktion i denna tråd..


Alla hojåkare med lite självdistans garvar gott åt hans text, trots att även vi, usch och fy, blir "utpekade och dragna över samma kam" som de där småkukarna som han syftar på...
Samma småkukar som gnäller i tråden för att han gnäller.
- "Fyfan vad han verkar bitter, vi har minsan inga småkukar. Han har säkert jeTeLitTen Kewk och inga brudar och säker blitt kuggad och inte fått nån riktig hoj!"

Nu ska jag äta popcorn och garva gott åt de småkukar som dyker upp i denna tråd för att bevisa att de minsan har stora kewkar och att det minsann är krönikören som har liiten..

:corn
Kommer genast att tänka på. "Vi ger det lilla könsorganet ett ansikte" Helge Skoog. :hihi

Edit: Stavfel. :gnissla
 
Last edited:

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Ort
Kungälv
Hoj
VTR1000F Firestorm
En av de bättre? Han har meningsuppbyggnads-fel. Han provocerar dessutom på ett barnsligt sätt. Rena sandlådenivån. Han var troligtvis bakfull och arg.

Folk här reagerar nog inte på att han pratar om små snoppar. Faktum är att den enda jag läst hittils som har reagerat på detta, det är du och en till (en tjej).

:tummenupp :rofl
En av de bättre krönikor eller ens texter som jag läst i ämnet... De här som känner sig träffade eller börjar gnälla på honom är ju levande bevis på att att han har en poäng... Ju mindre snopp, desto mer reaktion i denna tråd..


Alla hojåkare med lite självdistans garvar gott åt hans text, trots att även vi, usch och fy, blir "utpekade och dragna över samma kam" som de där småkukarna som han syftar på...
Samma småkukar som gnäller i tråden för att han gnäller.
- "Fyfan vad han verkar bitter, vi har minsan inga småkukar. Han har säkert jeTeLitTen Kewk och inga brudar och säker blitt kuggad och inte fått nån riktig hoj!"

Nu ska jag äta popcorn och garva gott åt de småkukar som dyker upp i denna tråd för att bevisa att de minsan har stora kewkar och att det minsann är krönikören som har liiten..

:corn
 

matsa

Sporadisk
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Malmö
Hoj
Tyvärr inte...
Mja och mjo... jag delar nog i GRUNDEN Anders värderingar.
Tycker det är sjukt störande med 180 dB när jag sitter och äter glass på nåt Cafe´.

Här fick sig den gode Anders ett brev iaf:

Hm….

Dina formuleringar är lite väl generaliserande, samt också onödigt syrliga.
[Klipp]

[Klistra]
Kyl av dig lite och ha en sund debatt istället.
Välkommen in på www.sporthoj.com och regga dig, delta sedan i debatten där.
Självfallet kommer du få skäll, men också oväntat mycket medhåll.
Right way to go dude!

M.v.h

Dr.Bike

Bra skrivet Dr. Bike! :tummenupp
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
:tummenupp :rofl
En av de bättre krönikor eller ens texter som jag läst i ämnet... De här som känner sig träffade eller börjar gnälla på honom är ju levande bevis på att att han har en poäng... Ju mindre snopp, desto mer reaktion i denna tråd..


Alla hojåkare med lite självdistans garvar gott åt hans text, trots att även vi, usch och fy, blir "utpekade och dragna över samma kam" som de där småkukarna som han syftar på...
Samma småkukar som gnäller i tråden för att han gnäller.
- "Fyfan vad han verkar bitter, vi har minsan inga småkukar. Han har säkert jeTeLitTen Kewk och inga brudar och säker blitt kuggad och inte fått nån riktig hoj!"

Nu ska jag äta popcorn och garva gott åt de småkukar som dyker upp i denna tråd för att bevisa att de minsan har stora kewkar och att det minsann är krönikören som har liiten..

:corn


Tror du drar fel slutsats...


Anders artikel ÄR magsur.
DET ska han ha skit för.
Men det han säger ÄR ju i princip rätt.
Det ska han ha heder av.
Och ja: kromskutorna låter FÖRdjävla illa, och är bara FÖR patetiska, men.... är allmänt sett MER (gå siffra) accepterade i samhället....trots puttesmälla-varning.

Bra skrivet Dr. Bike! :tummenupp

Tack Matsa - hoppas bara vi får se en reaktion från denne Anders, och inte bara en sandlådereaktion utan ett hyggligt artigt svar.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top