"Du är en löjlig idiot – med en liten snopp"

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606

"Det är givetvis ett jävla oskick att fara omkring och skrämma både gamla tanter och medelålders kolumnister. Vi hötter med käppen och muttrar ord som stävja och vredgas."

Värt att ta på allvar?:va Näe..

Jag får känslan av kraftig ironi och att han egentligen attackerar alla de som kristiserar MC-folket på just detta löjliga sättet. Han hyllar här kromslädena för att de på något magiskt vis alltid kommer undan när skit kastas. När han sätter likhetstecknet mellan gamla sura tanter och sig själv så kan det ju inte längre tas på allvar.

Eller så sitter han bara i mitten och försöker få fram hur löjlig den här årliga återkommande fejden är...
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Finns det nån som NÅGONSIN har tagit kvällspressens journailstik på allvar? :va

Oavsett om man tar en enskild artikel på allvar eller inte så tror jag att man som flitig Aftonbladet-läsare påverkas i längden. T.ex. kanske folk som tidigare inte hade någon åsikt alls om motorcyklar plötsligt får en efter att ha läst denna artikel. Aftonbladet och liknande tidningar har med andra ord ganska stor makt över VAD vi har åsikter om.
 

bfd

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Ort
Bollebygd
Hoj
Yamaha R1 02
Mja och mjo... jag delar nog i GRUNDEN Anders värderingar.
Tycker det är sjukt störande med 180 dB när jag sitter och äter glass på nåt Cafe´.

Här fick sig den gode Anders ett brev iaf:

Hm….

Dina formuleringar är lite väl generaliserande, samt också onödigt syrliga.
Jag delar i GRUNDEN dina åsikter, fast jag själv kör "plastraket"
Men jag kör numer helst på bana. Men givetvis även på gata. Helst aldrig i städer och när jag/ vi passerar byar/hästhagar osv drar man ju givetvis av.
Men… det finns rötägg överallt.
Därför VILL jag inte att du drar alla över en kam.
De flesta - faktiskt - motorcyklister gillar inte heller "white trash-slöddret" som åker i stan, öppna avgasrör osv samt ofta utan skyddsutrustning.
De drar upp våra försäkringspremier osv, men ffa drar ner vårt anseende bland folk.

Det ÄR inte trevligt, det håller jag och många med mig med dig om, men som sagt du formulerar dig ju som en brushane som mer är ute efter bråk än att föra fram ett vettigt budskap.
För dem du VILL nå, de når du nog inte på DET sättet.
De som håller med dig nickar instämmande, men det var väl inte meningen med artikeln att "bara" bli ryggkliad av massa bittra förbudsivrare, som villigt rycker in överallt oavsett verksamhet såfort det ropas på förbud.
Nä Anders, visa LITE mer mognad, be gärna om ursäkt för att du kallar folk i generella termer för idioter.

Händelsen "högt ljud på gata" ÄR idiotisk, ja, men människan bakom behöver inte vara en idiot.
Du provocerar fel, och verkar skriva i affekt.
Kyl av dig lite och ha en sund debatt istället.
Välkommen in på www.sporthoj.com och regga dig, delta sedan i debatten där.
Självfallet kommer du få skäll, men också oväntat mycket medhåll.
Right way to go dude!

M.v.h

Dr.Bike

Håller med till 100% även om jag låter ibland. :va :gnissla
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
haha! vilken grabb. Undrar vad han vill med krönikan? Vad han vill få ut av den.

han vill ha reaktioner från oss, så han kan fortsätta skriva.
han får inget från mig iaf. hade han skrivit konstruktivt hade jag bemött honom, men när han delar upp hojar med själ o utan tappar han mig iaf.
 

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R6 & RD350
Begär inte för mycket av en person som fått jobb på Aftonbladet. Det har redan antytts (någon som känner honom?) att han blivit kuggad vid uppkörningen för MC ett flertal gånger. Han kan inte skriva och antagligen inte göra en massa andra saker heller och han har troligen tummen mitt i …rumpan. Varför bry sig vad en nolla skriver på S-organets anslagstavla?
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87

Har oxå skickat ett mail. :tummenupp

Hej Anders!

Kände mig bara tvungen att kommentera din artikel.
Finns det nån vetenskaplig grund för ditt påstående att män som kör japanska motorcyklar är i större utsträckning innehavare av småväxta könsorgan eller är det bara nåt du själv fantiserat om? Vad är då en "riktig motorcykel", och bara för att dessa enligt din godtyckliga bedömning beskrivs ge en "mäktig upplevelse med säregen poetisk kraft". Skulle då innehavare av dessa motorcyklar generellt vara mer storkukade än "sommaridioten"?
Har lite svårt som läsare av Aftonbladet att förstå och tolka vad det är du vill förmedla med din artikel. Att alla inte tycker om mc-buller är ju inte svårt att förstå, men däremot resonemanget snoppstorlek i förhållande till olika mc-modeller förstår i alla fall inte jag.

Mvh Martin Hjalmarsson
Ps. Alla motorcyklar körs i princip på vanlig 95 blyfri bensin med ev. undantag av gamla "brummande" mc som kräver miljöfarliga tillsatser.
 

Green

Dirty South
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
SixDirtySix
HAHAHAHAA fan va ball:D

Snubben som skrev fick nog inte va med o leka i sandlådan när han va liten:tungan
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Jag tycker det är roligt! Väntar med spänning på att någon ska spy galla över personen som skrivit artikeln, och inte artikeln som sådan, för att bemötas med ett nummer och en popcorn.
Inte så konstigt egentligen att folk blir sura när de blir kallade för idioter av någon gubbe i en tidning utan anledning. Inte heller så konstigt att de säger något lika osakligt om honom tillbaka. Skillnaden är ju de skriver om EN gubbe i ett internetforum och surgubben skriver om hundratusentals i Sveriges största tidning.
Om du tycker det är så kul med korvgubben så tycker jag att ni tar det via PM. Då kan han skicka massor av nummer och popcorn till dig och alla är nöjda.

edit: Detta känns lite off topic. Nu går jag själv och lägger mig.
 
Last edited:

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Har oxå skickat ett mail. :tummenupp

Hej Anders!

Kände mig bara tvungen att kommentera din artikel.
Finns det nån vetenskaplig grund för ditt påstående att män som kör japanska motorcyklar är i större utsträckning innehavare av småväxta könsorgan eller är det bara nåt du själv fantiserat om? Vad är då en "riktig motorcykel", och bara för att dessa enligt din godtyckliga bedömning beskrivs ge en "mäktig upplevelse med säregen poetisk kraft". Skulle då innehavare av dessa motorcyklar generellt vara mer storkukade än "sommaridioten"? Har lite svårt som läsare av Aftonbladet att förstå och tolka vad det är du vill förmedla med din artikel. Att alla inte tycker om mc-buller är ju inte svårt att förstå, men däremot resonemanget snoppstorlek i förhållande till olika mc-modeller förstår i alla fall inte jag.

Mvh Martin Hjalmarsson
Ps. Alla motorcyklar körs i princip på vanlig 95 blyfri bensin med ev. undantag av gamla "brummande" mc som kräver miljöfarliga tillsatser.

:rofl :rofl :rofl
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Gå och lägg dig! Ingen tycker att du är rolig.

Jo jag. Dessutom tycker jag att Korvis resonemang är klockrent, det är de lättsargade egona som går i spinn över en sån här insändare.
Dr Bike syn på det hela är klockren så det skriker om det, det finns ju fler sidor på det här problemet...

sanningen är ju den att det insändarn inte förfasas över folk som kör för fort, väsnas eller njuter av livet ute på vägarna, han skäller över idioterna som kör som svin inne i stan. Och jag tycker att han har rätt.

06.30 i Karlstad idag: Den här sömniga stan har inte ens vaknat ordentligt än och likt förbannat hör jag två hojar dra igenom halva växel-lådan och den ena ser jag så jag vet att det inte var på E18 genom stan.
Den dagens en sån kille kör på någon i min familj... osv. Den självklara fortsättningen på det resonemanget gör det självklart att många avskyr idioter som kör så fort de vågar i innerstan. Väsen eller inte, men det är bara killar i moppeålder som blir impade av högt ljud, det säger lite om dom som försöker impa...
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Brummet från en riktig motorcykel kan vara en mäktig upplevelse med säregen poetisk kraft. Men då pratar vi om riktiga doningar, inte anabola symaskiner med bara acceleration och ingen själ.

Det är ju bara att konstatera att killen har järnkoll, surrande radfyror hör hemma i småbilar !
 

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Oavsett om man tar en enskild artikel på allvar eller inte så tror jag att man som flitig Aftonbladet-läsare påverkas i längden. T.ex. kanske folk som tidigare inte hade någon åsikt alls om motorcyklar plötsligt får en efter att ha läst denna artikel. Aftonbladet och liknande tidningar har med andra ord ganska stor makt över VAD vi har åsikter om.

Bilden av motorcyklisterna formas inte av media - den formas av oss själva!
Så länge det finns ett antal (inte så få om sanningen skall fram) som kör som idioter, bullrar utav helvete och använder vägarna som någon sorts vuxen-tivoli för att söka sina kickar; så länge kommer vi att vara ifrågasatta.

Det är som med olyckorna, försäkringskostnaderna och mycket annat: Oavsett vem som har det formella ansvaret är det upp till oss hur det ska sluta.

Jag tror krönikan i AB speglar den breda allmänhetens syn på ett bra sätt - de av oss som uppträder störande kan inte räkna med annat än skäll och förakt.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top