Tror du drar fel slutsats...
Bara för att jag egentligen håller med dig så är inte min slutsats fel..
Jag ser det inte som en objektiv debatt artikel utan helt enkelt som en ytterst vinklad, hårddragen men ändå ganska självironis krönika som syftar till att dela ut kängor med något upptrisade och omogna argument...
"Det är givetvis ett jävla oskick att fara omkring och skrämma både gamla tanter och medelålders kolumnister. Vi hötter med käppen och muttrar ord som stävja och vredgas."
Värt att ta på allvar?
Näe..
Jag ser det snarare som att trots att jag egentligen håller med dig så tycker jag att det är sunt att ibland inte överanalysera allt. Ibland måste man kunna tillåta sig att garva åt en vass och syrlig krönika och se det som underhållande läsning som trampar på en hel del ömma tår med all rätt.
Jag läser hans krönika på samma som jag ser på StandUp. Man garvar, särskillt då man får på käften själv, även om den som driver med en har dragit sina argument till absurdum och överdriver det hela med råge...
Så softa lite...
Lägg energin på de verkliga förbudsivrarna istället. Lägg krutet på att argumentera mot de bitterkärringar och gubbar som på allvar skriver insändare och debattartiklar för att förbjuda "oss"...
...och låt mig återgå tilll att garva åt artikeln och småkewkarna och slippa föra en seriös diskussion om en helt oseriös krönika.