"Du är en löjlig idiot – med en liten snopp"

Dr.Bike

Guest
En av de bättre? Han har meningsuppbyggnads-fel. Han provocerar dessutom på ett barnsligt sätt. Rena sandlådenivån. Han var troligtvis bakfull och arg.

Folk här reagerar nog inte på att han pratar om små snoppar. Faktum är att den enda jag läst hittils som har reagerat på detta, det är du och en till (en tjej).

Exaktemente! (och därför sa jag till korvmannen att han NOG drog fel slutsats... vi får se hur han tar DET? ;))
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Klockren beskrivning! :hihi Och då inte bara på en del sporthojsägares körstil inne i stan bland cafeerna. Utan även på den typ av gymmade HD-muppar av dörrvaktsprofil som (utan att kunna ett dugg om varken HD eller motorer i allmänhet) drar runt med fullgas och raka rör och försöker se farliga ut inne i stan och som njuter av att se fotgängare hoppa undan. Isternacke, nasse-hjälm, snusnäsduk med döskallemönster uppdragen över näsan, nerkörda ögonbryn, updragna axlar och raka rör osv. Ocoola lirare :hihi
 
Last edited:

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Jösses ja lite bitter va han allt =P denna tråden startade ordentligt snittar ju typ 1 inlägg i minuten =P
 

Stenis

YAMAHA BROTHERS
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Jönköping
Hoj
En blå MT-01 05 med Akrapovic
Villken jävla sur gubbe :arsele Han är bara gammal o bitter för att han inte fick köra hoj när han va liten :huvet hoppas att han mår lite bättre nu då när han fått spy lite galla på oss hoj åkare..:pangihuve :finger
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Tror du drar fel slutsats...

Bara för att jag egentligen håller med dig så är inte min slutsats fel..

Jag ser det inte som en objektiv debatt artikel utan helt enkelt som en ytterst vinklad, hårddragen men ändå ganska självironis krönika som syftar till att dela ut kängor med något upptrisade och omogna argument...
"Det är givetvis ett jävla oskick att fara omkring och skrämma både gamla tanter och medelålders kolumnister. Vi hötter med käppen och muttrar ord som stävja och vredgas."

Värt att ta på allvar?:va Näe..

Jag ser det snarare som att trots att jag egentligen håller med dig så tycker jag att det är sunt att ibland inte överanalysera allt. Ibland måste man kunna tillåta sig att garva åt en vass och syrlig krönika och se det som underhållande läsning som trampar på en hel del ömma tår med all rätt.

Jag läser hans krönika på samma som jag ser på StandUp. Man garvar, särskillt då man får på käften själv, även om den som driver med en har dragit sina argument till absurdum och överdriver det hela med råge...


Så softa lite...
Lägg energin på de verkliga förbudsivrarna istället. Lägg krutet på att argumentera mot de bitterkärringar och gubbar som på allvar skriver insändare och debattartiklar för att förbjuda "oss"...

...och låt mig återgå tilll att garva åt artikeln och småkewkarna och slippa föra en seriös diskussion om en helt oseriös krönika.
 

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Hemma
Hoj
Blå
Finns det nån som NÅGONSIN har tagit kvällspressens journailstik på allvar? :va
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
ja den var riktigt rolig. Har mina aningar om att skribenten Anders är en korvgubbe och vice versa...

:såjaponken

Oj, redan tre inlägg och alla till mig...Bara för att du ägnar mig så mycket tid så vill jag återgällda dig genom att ge dig en länk som jag gissar att du kommer ha användning av... Om bara ett år kanske du garvar med oss andra istället för att sitta å vara tjurig på krönikören..

Presentlänk till Epzter :fakta
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions

Anders artikel ÄR magsur.
DET ska han ha skit för.
Men det han säger ÄR ju i princip rätt.
Det ska han ha heder av.
Och ja: kromskutorna låter FÖRdjävla illa, och är bara FÖR patetiska, men.... är allmänt sett MER (gå siffra) accepterade i samhället....trots puttesmälla-varning.

Majoriteten har ju alltid rätt tyckande och företräde till sanningen, eller?. i antalet Sporthoj(förare) Vs. Kromsläde(förare) så ligger sporthojarna i kraftigt underläge.:gnissla

Det är lite synd faktiskt.
 

Dr.Bike

Guest
Bara för att jag egentligen håller med dig så är inte min slutsats fel..

Nja, och njo.... ditt fokus låg ju på att de som retat sig på krönikan hade gjort det på felaktiga grunder, dvs penisavund och rent allmänt att någon öht vågade drista sig till att kritisera mc-kollektivet.

Såklart hade du rätt i VISSA fall, när man ser hur en del reagerade (VSB!)

Men då du i princip uteslöt själva rättigheten en människa har att reagera, träffad av budskapet eller inte, bara genom att diskvalificera dem genom deras blotta kritik (rättfördigad eller inte, mogen eller inte, rätt eller felaktig) på reportern, tyckte jag var fel. Men jag kan ju ha missuppfattat det hela :wiggle

Alltnog: Vi återgår till "kärnämnet" ;)
 

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Ort
Kungälv
Hoj
VTR1000F Firestorm
Oj, redan tre inlägg och alla till mig...Bara för att du ägnar mig så mycket tid så vill jag återgällda dig genom att ge dig en länk som jag gissar att du kommer ha användning av... Om bara ett år kanske du garvar med oss andra istället för att sitta å vara tjurig på krönikören..

Presentlänk till Epzter :fakta


Fasen, vårt nya fina system släpper inte igenom den länken. Får väl låsa upp för mig men då kanske jag får chefen på mig. Jag tittar på den när jag kommer hem. Men tack för presenten vad det nu än är. Och tack för att du hjälper till och gör den här tråden mer intressant.
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Fasen, vårt nya fina system släpper inte igenom den länken. Får väl låsa upp för mig men då kanske jag får chefen på mig. Jag tittar på den när jag kommer hem. Men tack för presenten vad det nu än är. Och tack för att du hjälper till och gör den här tråden mer intressant.

Är en pump
 

MR.E

Guest

Har redan mailat.

Fan vikken kul artikel,de e ganska roligt att detta alltid upprepar sig varje år snacket ang motorcyklisternas störande.

Jag älskar att köra min vassa sporthoj i ett hårt men kontrollerat tempo,och upskattar min ljuddämpare som har sparat mig från kollisioner med djur många gånger.

Jag tror detta mest rör sig om en attityd här i sverige att allt som har med mc/motorfordon mm är SMUTSIGT,men de e bättre att spela fotboll.

Jag tycker personligen fotboll ishockey och all annan bollsport o intressen är SKITLÖJLIGT,men jag accepterar deras intresse o klagar ej på dem för det.
Vi alla är olika, vissa människor som pratar om att visa hänsyn verkar inte förstå att detta gäller åt båda hållen,vi måste acceptera varandra.


Obs detta va mailet till Anders
 

matsa

Sporadisk
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Malmö
Hoj
Tyvärr inte...
Finns det nån som NÅGONSIN har tagit kvällspressens journailstik på allvar? :va

Tyvärr så finns det ju folk som gör det, och som lever efter vad som skrivs i aftonbladet/expressen som om det är den absoluta sanningen... Det är det som jag tycker är tristast med den här krönikan... Vatten på kvarn osv...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top