"Du är en löjlig idiot – med en liten snopp"

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Aftonbladet skrev:
Jag har i princip inget emot motorcyklar. Brummet från en riktig motorcykel kan vara en mäktig upplevelse med säregen poetisk kraft. Men då pratar vi om riktiga doningar, inte anabola symaskiner med bara acceleration och ingen själ.

Fasiken, det måste va en ducatiägare som skrivit artikeln. :tungan

Detta gäller dock inte mig då jag kör på 95 blyfri. :banana

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Insändaren verkar inte rikta sig mot hojar med själ iaf..

Så jag klarar mig.. (Edit.. HanneZ han före.)

"Jag har i princip inget emot motorcyklar. Brummet från en riktig motorcykel kan vara en mäktig upplevelse med säregen poetisk kraft. Men då pratar vi om riktiga doningar, inte anabola symaskiner med bara acceleration och ingen själ." :gnissla

Däremot tycker jag att vissa andra hojar (blysänken) med massa krom och raka rör kan låta så grymt högt och illa. Och de låter ju bara illa, går inte ens framåt och bara måste gasa på när de åker förbi.

Sgt Liberia

Guest
Han klagar på att ordningsmakten inte gör något. Här klagar man på att ordningsmakten gör för mycket och borde ägna sig att viktigare saker :dummer

b_randen

Ill Mostro - SDK Socio #3713
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Ducati Monster 900 "Kammo Edition"
Är nog inte nån som tar denna text alltför seriöst.
Men han har ju faktiskt en poäng... dom som gasar i villaområden och runt hus osv drar ju ner alla MC-åkare i skiten.
Känns jävligt onödigt faktiskt :näsblod

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
:corn

"Jag är en liiten huligan, som har så roligt på stan.. Det var väl roligt, det var väl roligt att reta upp nån.." (vers: Jag är en liten undulat)

:D

EDIT: Att generalisera som han gör är bara patetiskt. Är han måhända avundsjuk på något?

Last edited:

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Jag kan aldrigt riktigt förstå människor som ger sig på flera hundra tusen personer samtidigt och drar alla över en kam. Men det är väl Aftonbladets journalistik i ett nötskal. De ska bara provocera och skapa sensationer som inte finns.

Brummet från en riktig motorcykel kan vara en mäktig upplevelse med säregen poetisk kraft. Men då pratar vi om riktiga doningar, inte anabola symaskiner med bara acceleration och ingen själ.
Detta var ju ganska dumt. Hatar han sporthojar för att de inte har själ? Har någon MC en själ? Vem bestämmer vilken MC som har en själ? Är det bra om en MC har en själ?

Ibland irriterar jag mig något enormt på motorcyklar som låter så att man måste hålla för öronen. Det har dock i samtliga fall varit en HD eller liknande skräp utan ljuddämpare, aldrig en sporthoj. Vet inte om det beror på att sporthojar inte brukar gasa fullt inne i stan eller om de helt enkelt inte låter lika mycket.

Kan någon mejla denna tråd till puckot som skrev i Aftonbladet?

tjille

Guest
Något säger mig att en viss aftonbladet-journalist kuggade uppkörningen för Motorcykel lite för många gånger...

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
VTR1000F Firestorm
Han har ingen hoj och har inget kort eller så har han blivit av med det.

Dessutom verkar han inte vara världens mest lärda skribent:

Citat: "Ni vet vem jag menar, för ni har också lärt er att avsky hans motorcykel och hans sätt att dra gasen i botten så att den övervarvade motorn skriker som ett jetplan i för trånga byxor."

Ett jetplan i för trånga byxor??? Eller syftar han på oss med skinnställ? I vilket fall så är det en konstig mening. "Ett jetplan i för trånga byxor" är knappast en målande beskrivning. Och om han menar våra ställ så är det meningsbyggnadsfel.

Ha där fick han!!!

trosell

Medlem
Gick med
5 Sep 2004
Hoj
1 Liter
Förstår precis vad han menar, men det är lika jävla illa med en äcklig hd med screamin eagle system eller en sportmoppe med racecut som bränner full mutter i samhällen, inte bra PR för mc-kulturen som innehåller så mycket mer.

Däremot de som har sina kåkar utmed riksvägarna får fan tåla lite annars kan dom köpa en koja i skogen ....

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Han har ingen hoj och har inget kort eller så har han blivit av med det.

Dessutom verkar han inte vara världens mest lärda skribent:

Citat: "Ni vet vem jag menar, för ni har också lärt er att avsky hans motorcykel och hans sätt att dra gasen i botten så att den övervarvade motorn skriker som ett jetplan i för trånga byxor."

Ett jetplan i för trånga byxor??? Eller syftar han på oss med skinnställ? I vilket fall så är det en konstig mening. "Ett jetplan i för trånga byxor" är knappast en målande beskrivning. Och om han menar våra ställ så är det meningsbyggnadsfel.

Ha där fick han!!!

haha :rofl

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Jag känner mig inte träffad för jag har ingen liten snopp....har ingen alls!! :D

Fan folk måste ha för lite att göra så de måste hitta nåt att klaga på. Att de bara orkar!

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Hohooo! Vilken skön känga. Nåväl. Om vi lämnar spekulationer om herr koluminsts eventuella bitterhet, uteblivna skäggväxt eller avundsjukdom för en stund och istället ger oss på att analysera situationen så kommer jag genast att tänka på en sak. Han gör nämligen ett retoriskt klavertramp, och uppvisar en självmedvetenhet på gärnsen till intet och ingenting. För herr Westgårdh pratar om desperata uppmärksamhetsbehov i en allt hårdare konkurrens. Men är det inte i själva verket så, att en skrikande kolumist på den största tidningen i landet i själva verket lider av ett precis lika gigantiskt självhävdelse och bekräftelsebehov? Alla har vi valt se-mig-verktyg, somliga lyfter skrot inför spegelväggar, andra skruvar sönder ljuddämparen och vissa blir tangentbordsriddare. Så istället, herr Westgårdh, borde du ha ett stort förråd av förståelse inför dessa unga ljudfetischister, för det är precis när man genom såna här onyanserade klumpiga texter rummlar fram en verbal spottloska, som spekulationer om den beska bitterheten kommer uppstå innan du hinner säga ungdjäv....

/perris

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM